Відокремлені означення.

Додано: 21 березня 2023
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 1208 разів
16 запитань
Запитання 1

1.  Укажіть правильне твердження. Відокремленими називаються члени речення, які

варіанти відповідей

виділяються за змістом та інтонаційно; 

указують на того, до кого звернено мовлення;  

передають ставлення мовця до висловленого; 

відносяться до одного й того самого слова в реченні й відповідають на одне й те саме питання.

Запитання 2

Другорядні члени, виділені в реченні для посилення їхнього змісту й значення, називають...

варіанти відповідей

вставними;

відокремленими;

звертаннями;

однорідними.

Запитання 3

Укажіть речення з відокремленим означенням.

варіанти відповідей

 Лісова у хвої земля, лоскочучи підошви ніг, пружинила під кроками (А Колісниченко).

 І ніхто того не чув, не знав і не бачив, опріч Марка маленького (Т. Шевченко).

Над луками, залитими квітневою повінню, холонув оранжевий вечір.

Шарахнувся врізнобіч люд, розступаючись перед баскими кіньми (О. Гончар).

Запитання 4

Укажіть речення, у якому відокремлене означення виражене дієприкметниковим зворотом (розділові знаки відсутні).

варіанти відповідей

А он старе Монастирище, колись козацькеє село.

Ген килим витканий із птиць летить над полем (Л. Костенко)

Зачаровані подорожні сиділи й мовчали.

В імлистій далині, осяяні срібним промінням місячним, стояли широкі лани золотого жита та пшениці.

Запитання 5

Поширене означення відокремлюється в реченні (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

Вже видно червоні очі й тремтячі рожеві храпи коней спотворені люттю

обличчя верхівців.

Насмерть перелякана козаками шляхта сховалася за міськими мурами.

Зупинився біля мальвами закосиченої ліси.

На призьбі затіненій розлогою грушею хтось заворошувся встав.

Запитання 6

Поширене означення не відокремлюється комами в реченні (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

Рівний залитий сонцем степ доразу принишк.

Дніпро розбуджений подихом весни гнівно трусонув могутніми плечима із себе

крижаний панцир зими.

Гілки дерев мокро блищали зволожені по-весняному.

Петро стрункий широкоплечий з русявим чубом і синіми очима стояв серед

хати.

Запитання 7

Укажіть речення, в якому вжито два відокремлені означення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Утомлені своїм довічним рабством вони жадають розірвати пута і скинути ярмо з своєї шиї.


Заглиблена в спогади Ніна не почула, як розчинилися двері і мати переступила через хатній поріг.

Мама перегортає зошити списані широким чітким почерком та якісь аркуші розмальовані контурами відомих і невідомих континентів.

Славкові уявився справжній мамонт сумний і замислений.

Запитання 8

У якому реченні означення відокремлюється комою (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

І тиха осінь мрійна яснолиста несла в серця надію і тривогу.

Гудуть з вітрами до світання дощем оплакані сади.

У снігу по коліно стоїть з хати винесена ялинка.

Здобутий працею сухар м’якший від дарованого бублика.

Запитання 9

Укажіть, у якому реченні відокремлене означення стоїть в кінці (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Степ оповитий тишею мовчав.

Бджоли прилітали по мед густим роєм і так гули непримітні у зеленій липі що здавалося дерево співає.

Наляканий громовицею кінь тихенько заіржав.

Стояла темна ніч холодна вітряна.

Запитання 10

Як я, бідна, тут горюю, прийди, подивися. 

До якого правила про умови відокремлення означень підходить цей приклад?

варіанти відповідей

поширені означення (дієприкметникові та прикметникові звороти) стоять після означуваного слова;

два й більше одиничних означень стоять після означуваного слова, перед яким уже є залежне від нього означення;

означення стосуються особового займенника;

означення мають додаткове обставинне значення.

Запитання 11

Наляканий громовицею, кінь тихенько заіржав. 

До якого правила про умови відокремлення означень підходить цей приклад?

варіанти відповідей

поширені означення (дієприкметникові та прикметникові звороти) стоять після означуваного слова;

означення мають додаткове обставинне значення

два й більше одиничних означень стоять після означуваного слова, перед яким уже є залежне від нього означення

означення стосуються особового займенника

Запитання 12

Стояла темна ніч, холодна, вітряна. 

До якого правила про умови відокремлення означень підходить цей приклад?

варіанти відповідей

означення стосуються особового займенника;

два й більше одиничних означень стоять після означуваного слова, перед яким уже є залежне від нього означення;

означення мають додаткове обставинне значення;

означення відділені від означуваного слова іншими членами речення.

Запитання 13

У лісі бродив туман, підзолочений сонячним промінням. 

До якого правила про умови відокремлення означень підходить цей приклад?

варіанти відповідей

два й більше одиничних означень стоять після означуваного слова, перед яким уже є залежне від нього означення;

означення мають додаткове обставинне значення;

означення стосуються особового займенника;

поширені означення (дієприкметникові та прикметникові звороти) стоять після означуваного слова.

Запитання 14

Спить сад, умитий дощем і зігрітий сонцем. 

Чому в цьому реченні немає коми перед і?

варіанти відповідей

тому що кома перед І ніколи не ставиться;

тому що це два однорідні означення, поєднані одиничним сполучником і;

тут має бути кома перед і;

тому що це неоднорідні означення.

Запитання 15

Чим переважно виражають відокремлені означення?

варіанти відповідей

різними зворотами;

прикметниками, дієприкметниками, дієприслівниками та їхніми зворотами;

прикметниками та іменниками, дієприслівниковими зворотами;

прикметниками, дієприкметниками та їхніми зворотами.

Запитання 16

Укажіть речення з відокремленим означенням.

варіанти відповідей

 Лісова у хвої земля, лоскочучи підошви ніг, пружинила під кроками (А Колісниченко).

 І ніхто того не чув, не знав і не бачив, опріч Марка маленького (Т. Шевченко).

Над луками, залитими квітневою повінню, холонув оранжевий вечір.

Шарахнувся врізнобіч люд, розступаючись перед баскими кіньми (О. Гончар).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест