Відокремлені означення

Додано: 30 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 151 раз
10 запитань
Запитання 1

Установіть відповідність між правилом відокремлення означень та прикладом.

1 поширені означення, що стоїть після означуваного слова

2 поширені означення, виражені дієприкметниковим зворотом, що стоять перед означуваним словом і мають додатковий відтінок причини

3 непоширені означення, якщо вони відносяться до особового займенника

4 два або декілька непоширених означень після означуваного слова, якщо перед ним є узгоджене означення


А Розтривожений, він до самого ранку не склепив очей

Б Хлопці, мокрі від дощу, вирішили повернутися до будинку

В І тиха осінь, мрійна, яснолиста, несла в серця надію і тривогу

Г Берізку, ніжну і струнку, цілує вітер кучерявий

Д Виснажені атаками й великими втратами, німці не витримали грізного натиску полку

варіанти відповідей

1А 2Б 3В 4Г

1Б 2Д 3А 4В

1Г 2Д 3Б 4А

Запитання 2

Відокремлене узгоджене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

В обличчя вдарив свіжий день пізньої осені з веселим холодком з терпким подихом голих скверів з неласкавим сонцем.

Потім він танцював зі схожою на гречанку дівчиною з довгими косами у білій сукні на високих підборах.

Подали чудовий торт з вишнями й горішками по біло-рожевому кремі з шоколадом по краях.

Невтомний розум людини втілений у корисний труд окрилює її й наповнює життя світлом. 

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання.

[1] Київ ─ одне з найкрасивіших міст Європи. [2] Найвитонченіша його краса ─ Софійський собор збудований на честь Божої Мудрості. [3]Здається, що його бані, увінчані золотими хрестами, сягають до неба. [4] Іншого такого храму, окрім Софії в Константинополі, не було в жодній країні.


Відокремлені означення є в реченнях:

варіанти відповідей

1, 2

2, 4

2, 3

1, 4

Запитання 4

Поширене означення не відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Центральним кутом називають кут утворений двома радіусами кола.

Переворот у геометрії  здійснений Лобачевским за своїм значенням не поступається жодному з переворотів у природознавстві.

Омиті росами квітки розтулюють повіки. 

Чистенький  чепурненький  він зовсім не мав нахилу до

 Федькових забав.

Запитання 5

Відокремленими можуть бути всі члени речення, КРІМ



варіанти відповідей

означення

додатка

обставини

присудка

Запитання 6

Невідокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Викупаний дощем вклоняється землі колос.

Колос викупаний дощем вклоняється землі.

Викупаний дощем колос вклоняється землі.

Дощем викупаний землі вклоняється колос.

Вклоняється землі колос викупаний дощем. 

Запитання 7

НІКОЛИ НЕ буває вставним слово

варіанти відповідей

принаймні

може

однак

зрозуміло

буває 

Запитання 8

Невідокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Пропахлі тропіками поверталися до рідного краю птахи.

До рідного краю поверталися птахи пропахлі тропіками.

До рідного краю пропахлі тропіками поверталися птахи.

Пропахлі тропіками птахи поверталися до рідного краю. 

Запитання 9

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Знеохочений, до рідного дому блудний син обминає його і йде мимо знадливі вогні у вікнах чужого дому.

Чужа розмовам, юрбам і рекламам, поміж сирен, гудків автомобілів, несеш крізь гамір вулиць і проспектів свою солону і гірку красу.

Ти ще виболюєшся болем, ти ще роздерта на шматки, та вже, крута і непокірна, ти випросталася для волі.

Я в центрі кола, визначенім сонцем, заглиблю руку в чорний чорнозем — і стеля над готичним храмом сосен спаде на мене зливою озер. 

Запитання 10

Відокремлене означення, виражене дієприкметниковим зворотом , не відокремлюється комами в рядку (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Стежка поросла травою губилася в житі.

Нас ждуть ніким не сходжені путі.

Небо покрите чорною пеленою здавалося грізним.

Одягнена у зелену одіж вона здавалася польовою русалкою.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест