Відокремленні члени речення.

Додано: 3 травня 2022
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 251 раз
12 запитань
Запитання 1

У якому реченні відокремлена обставина виражена дієприслівниковим зворотом? (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Прокинувшись уранці ми побігли до озера вмитися.

Посміхнувшись письменник сів писати наступну книгу.

Падаючи листочки витанцьовували вальс.

 Полягали спати повечерявши.

Запитання 2

У якому реченні обставину ПОТРІБНО виділяти комами? (розділові знаки пропущені)

варіанти відповідей

Вони сиділи склавши руки.

Над озером холонув вечір зануривши в мілкі береги далеке полум'я хмар.

Дівчина все ще стоїть заломивши руки.

 Хлопці бігли не чуючи ніг.

Запитання 3

Обставину, виражену ОДИНИЧНИМ дієприслівником, НЕ потрібно виділяти комами в реченні (розділові знаки пропущені)

варіанти відповідей

Розбудовуючись Луцьк стає все сучаснішим.

Стоїть замислившись стара груша в саду

 Опритомнівши чоловік почув недалеко людські голоси.

 Відпочивши ми знову взялися за роботу.

Запитання 4

У якому реченні обставину ПОТРІБНО виділяти комами? ( розділові знаки пропущені)

варіанти відповідей

 Ворог тікав не оглядаючись.

 Бійці боролися мужньо і не шкодуючи свого життя.

 Можна бути добрим і не чекаючи похвали.

 Дівчина стояла нахилившись над щойно зв'язаним снопом.

Запитання 5

У якому реченні обставину, виражену ОДИНИЧНИМ дієприслівником, НЕ потрібно виділяти комами (розділові знаки пропущені)

варіанти відповідей

 Спочиваючи бійці славну пісню співають.

Не читай лежачи!

Затихаючи десь за ланами гомонів грім.

 Усміхнувшись сонце вмить висушило росу.

Запитання 6

У якому реченні ПОТРІБНО виділяти комами обставину, виражену ОДИНИЧНИМ дієприслівником? (розділові знаки пропущені)

варіанти відповідей

 Бійці пересуваються катакомбами згорбившись.

 Ідуть дівчата в поле жати та знай співають ідучи.

 Посміхаючись учителька зайшла до класу.

 Качка тримається на воді розпластавшись.

Запитання 7

Укажіть речення, у якому правильно поставлені розділові знаки при відокремленій обставині

варіанти відповідей

Причаївшись у малині за смородиною, я слухав бабині молитви.

 Над хатою піднялись у небо голуби знаменуючи, мир і благодать.

Налякалася сарна й щезла, в гущині залишивши сліди на росі.

 Пором плив перерізаючи, пощерблену хвилями місячну доріжку.

Запитання 8

У якому реченні ПОТРІБНО виділяти комами обставину, виражену ОДИНИЧНИМ дієприслівником (розділові знаки пропущені)

варіанти відповідей

Деякий час усі сиділи задумавшись.

 Якби хліб та одежа то їв би козак лежа.

 На концерті улюбленого співака слухали стоячи.

Погомонівши діти пішли на уроки.

Запитання 9

У якому реченні ПРАВИЛЬНО поставлені розділові знаки при відокремленій обставині?

варіанти відповідей

 Василько розчепірив руки, і падаючи грудьми на воду, швиденько звів їх докупи.

Степ, струснувши із себе росу, та, зігнавши непримітні тіні, горить жовто-зеленим кольором

 Дід прожив під сонцем коло ста літ, ніколи не ховаючись у холодок.

Над скелею літали чайки плавно, розрізаючи, крильми повітря.

Запитання 10

Позначте речення, у якому одиничний дієприслівник ПОТРІБНО відокремити комою (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Людина! Це ж яке слово! Його треба говорити стоячи.

 Похитуючись Соломія підійшла до столу.

 Бійці сиділи деякий час задумавшись.

 Гуркіт канонади ревів не перестаючи.

Пряме дерево і вмирає стоячи.

Запитання 11

У якому реченні ПРАВИЛЬНО поставлені розділові знаки при відокремленій обставині?

варіанти відповідей

 Хлопчики сиділи на скелі і, звісивши ноги, стежили за вудочками.

 Весело фиркаючи машина, помчала у видолинок.

Забувши, сміх ми слухали вчителя.

Білий кінь повіддя, попустивши, летить у степи.

Запитання 12

Відокремлена обставина є в реченні

варіанти відповідей

 Зазвичай, чим глибше до поверхні лежать породи, тим вони давніші.

Був у дорозі їм загадковий знак з неба - затемнення сонця.

Незважаючи на малюсінький вітер, парило і робилося душно.

Тепер він мав горде переконання, своє, ні в кого не позичене.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест