Власність як фундаментальна економічна категорія

Додано: 18 листопада 2020
Предмет: Економіка, 11 клас
Тест виконано: 1455 разів
14 запитань
Запитання 1

Що таке власність?

варіанти відповідей

Система відносин стосовно привласнення матеріальних благ. 

 Сукупність відносин між суб’єктами господарювання стосовно привласнення засобів виробництва та його результатів. 

Відносини стосовно господарського використання об’єктів власності. 

Система відносин між державою і підприємствами, державою і громадянами щодо забезпечення отримання і зрос- тання доходу, зумовленого об’єктами власності.

Запитання 2

Чи справедливе твердження: «Власність – це зав- жди відчуження»?

варіанти відповідей

Так. 

Ні.

Так, якщо об’єктом власності є земля. 

Так, якщо об’єктом власності є особисте майно.

Запитання 3

Що з переліченого не можна вважати способом закріплення прав привласнення (власності) будь-яких об’єк- тів суб’єктами?

варіанти відповідей

Силу. 

Звичаї, традиції. 

 Правові норми. 

Правильної відповіді немає.

Запитання 4

Який спосіб закріплення за суб’єктами прав влас- ності можна вважати основним у сучасних умовах?

варіанти відповідей

Силу.

Звичаї, традиції.

Релігійні установки. 

Юридичні норми.

Запитання 5

Процес привласнення корисного ефекту від споживання блага відображає категорія ... .

варіанти відповідей

користування;

володіння; 

 управління; 

 розпорядження.

Запитання 6

Що не є формою реалізації прав власності?

варіанти відповідей

Управління об’єктом власності. 

Привласнення корисного ефекту від використання власності. 

 Вирішення питання про продаж об’єкта власності. 

Правильної відповіді немає.

Запитання 7

Приватизація – це ... .

варіанти відповідей

перехід об’єкта у власність місцевих органів влади; 

передача майна в оренду з правом наступного викупу; 

відчуження державної власності на користь приватних осіб; 

розподіл частини державної власності серед юридичних осіб.

Запитання 8

 Хто може обмежувати потенційні права власника?

варіанти відповідей

Держава. 

Сам власник. 

Держава і сам власник. 

Правильної відповіді немає.

Запитання 9

 Які відносини найбільш повно охоплюють поняття «відносини власності»?

варіанти відповідей

Привласнення, користування, розпорядження, використання. 

Застосування об’єктів власності з певною метою, дарування, передавання у спадок. 

Привласнення, дарування, передавання у спадок, за- ставлення. 

Користування, розпорядження.

Запитання 10

Об’єктами власності є ... .

варіанти відповідей

матеріальні блага, національне багатство, люди, тварини; 

засоби виробництва, готова продукція, люди, навколишня природа, підприємства; 

матеріальні блага, національне багатство загалом, навколишня природа, продуктивна сила праці індивідуумів, на- укові відкриття, інформація;

природні ресурси, гроші, цінні папери.

Запитання 11

Сукупність правочинностей власника охоплює ... .

варіанти відповідей

привласнення, відчуження; 

дарування, передавання у спадок;

володіння, користування, розпорядження; 

 право управління і право на дохід.

Запитання 12

Назвати форми власності за вертикально-іс- торичним підходом.

варіанти відповідей

Приватна, суспільна. 

Державна, колективна. 

 Приватна, колективна. 

 Первіснообщинна, рабовласницька, феодальна, капіталістична.

Запитання 13

Суспільна власність – це власність ... .

варіанти відповідей

 за якої три її функції – володіння, розпорядження, користування – належать не одному приватному суб’єкту, а багатьом (групі осіб, колективу чи суспільству); 

яка реалізується через суспільне присвоєння та управління; 

 яка існує у формі акціонерної власності; 

яка існує в цьому суспільстві і відповідає рівню та характеру розвитку продуктивних сил.

Запитання 14

Визначити шляхи трансформації приватної влас- ності у суспільну:

варіанти відповідей

створення і розвиток асоційованої чи корпоративної форм власності; 

 розвиток державної форми власності; 

розвиток малого підприємництва; 

перетворення власності на засоби виробництва і ре- зультатів виробництва – на державну власність.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест