Як на НМТ

Додано: 26 травня
Предмет: Українська мова, 11 клас
12 запитань
Запитання 1

Пункутуаційну помилку допущено в реченні (неправильно розставлено розділові знаки)

варіанти відповідей

Ми підійшли ближче і, прислухавшись, почули тихеньке скиглення.

Учора, між густого чагарнику, я чув спів соловейка.

Мені осіння ніч, напевно, короткою здається.

Здається, я чув глухий гуркіт.

Запитання 2

У котрому з речень потрібно поставити тире між підметом і присудком?

варіанти відповідей

Ми гідна зміна своїм батькам.

Подорожувати нові світи відкривати.

Самотність мов обірвана струна.

Наш будинок комфортний.

Запитання 3

3.Правил уживання великої букви у власних назвах дотримано в усіх рядках, ОКРІМ 

варіанти відповідей

А) езопова мова, бульвар Академіка Вернадського

Б) День соборності, Шекспірівський стиль

В) Національна опера України, Нобелівська премія

Г) гора Ай-Петрі, кінофільм «Поводир»

Запитання 4

6. Правильно написано всі займенники рядка

варіанти відповідей

А) дехто, ніякий, скільки-небудь, абищо 

 Б) будь-хто, аніхто, хто-зна-що, ніскільки

В) якийсь, будь-який, аби-хто, що-небудь 

Г) нічий, хто-небудь, де-який, будь-чий

Запитання 5

7.Букву и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А) височ..на, відгр..міти, вогн..ще

Б) власн.ця, кош..чок, пост..лити

В) заб..рати, ч..рговий, тр..вожний

Г) печ..во, шел..стіння, др..жати

Запитання 6

8. НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні

варіанти відповідей

А) Фізичний гарт і патриотичне виховання юнного покоління українців сягає давніх часів. 

Б) Одним з основних завданнь підготовки молоді є виховання свідомих, самодостатніх, повновартістних громадян

В) Важливу роль у такому всебічному вихованні відіграє неполітична й позаконфесійна скаутська організація України «Пласт».

Г) Похідне від «Пласт» слово «пластун» є вітповідником англійского «scout» (розвідник): сáме так козаки називали своїх розвідників. 

Запитання 7

13. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Барви київських мозаїк –(1) це одне з тих див,(2) яке захоплювало і,(3) мабуть,(4) ніколи не перестане захоплювати всіх,(5) хто по-справжньому цінує прекрасне,(6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…

 НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку

варіанти відповідей

А) тире 1 – між підметом і присудком

Б) коми 2, 5 – між частинами складного речення, що пов’язані підрядним зв’язком

В) коми 3, 4 – при вставному слові

Г) кома 6 – при відокремленому означенні 

Д) кома 7 – між частинами складного речення, що пов’язані сурядним зв’язком

Запитання 8

14. Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні

варіанти відповідей

А) На лекціях з етики професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в тій чи тій не надто приємній ситуації.

Б) Імунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я.

В) На симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми.

Г) На конференцію запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації.

Д) У тендітних руках балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому спектаклі.

Запитання 9

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм

1) Ти б краще матері допоміг, аніж ....

2) Ще недавно наша критика ..., прогнозуючи широкий наступ малої прози.

3) Сусіди почали .... , коли відчули запах газу в під'їзді.

4) Тоді писар почав .... о. Артемія - злісного хабарника.


А) бити в литаври

Б) бити лихом об землю

В) бити на сполох

Г) бити по кишені

Ґ) бити себе в груди

варіанти відповідей

1 - А 2 - Г 3 - Ґ, 4 - Б

1-Ґ, 2 - А, 3 - В, 4 - Г

1-Ґ, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г

1 - Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - Ґ

1 - В, 2 - А, 3 - Ґ, 4 - Г

Запитання 10

З'ясуйте, до якої частини мови належать виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)

(1) Варто згадати (2)і книжку "Сентиментальні мандрівки Галичиною", (3)що вміщує в собі рефлексії письменниці (4)щодо її подорожей цим зачарованим куточком Західної України

1) варто 2) і 3) що 4) щодо

А) сполучник Б) прислівник В) приймен. Г) займен. Ґ) частка

варіанти відповідей

1 - В , 2 - Ґ, 3 - Г, 4 - Б

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Ґ

1 - В, 2 - Ґ, 3 - Г, 4 - В

1 - Ґ, 2 - А, 3 - Г, 4 - Б

1 - А, 2 - Ґ, 3 - В, 4 - Б

Запитання 11

Доберіть приклад кожного типу складного речення.

Тип речення

1) складносур. 2) складнопідряд.3) безсполуч 4) з різними видами зв'язку речення


А) Бідна волошко, чому ти у житі, а не на клумбі волієш рости? Б) Ми працю любимо, що у творчість перейшла.

В) З тихим дзвоном упали перші краплини, усе стрепенулося, і вже широкою чарівною музикою зашумів дощ.

Г) Десь далеко, у повитих туманом плавнях, уставало сонце; тихо курилися луки, переливаючись іскристими барвами.

Ґ) Ішов дрібний густий дощик, і сіра імла застилала берег.

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Ґ, 3 - Б, 4 - Г

1 - Ґ, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г

1 - Ґ, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В

1 - Б, 2 - Ґ, 3 - Г, 4 - В

1 - А, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В

Запитання 12

Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку

варіанти відповідей

А) Сам бог поставив супроти тебе силу не/вблаганну сліпої долі.

Б) І в тьмі з'явився хтось не/ поборимий, якийсь дух часу,

В) Ця земля мені не/чужа

Г) Співай, радій, не/нависна чужинко.

Ґ) Прийдеться загинуть у вигнанні чужою-чуженицею, в не/славі

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест