ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.

Додано: 12 березня 2021
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 3 рази
24 запитання
Запитання 1

Виконання селянами Наддніпрянської України повинностей на користь поміщика після отримання ними особистих і майнових свобод пояснюють

варіанти відповідей

тимчасовозобов'язальним станом

відродженням общинного землеволодіння

запровадженням зрівняльного землекористування

невтручанням держави в процес викупу землі в поміщиків

Запитання 2

Інтенсивне використання Російською імперією матеріальних і людських ресурсів України впродовж 1853-1856 рр. зумовлено перш за все потребою

варіанти відповідей

ліквідації антикріпосницьких заворушень селян

запобігання поширенню европейської «весни народів».

придушення польського національно-визвольного повстання

ведення бойових дій під час Кримської війни

Запитання 3

Перші залізниці в Наддніпрянській Україні з'єднували

варіанти відповідей

чорноморські порти з основними районами виробництва товарного хліб

адміністративні центри губерній зі столицею Санкт-Петербургом

Донецький вугільний басейн з економічними центрами Росії та Польщі

Київ зі столицями західноевропейських держав

Запитання 4

Реформи 1860-х – 1870-х рр. у Російській імперії сприяли

варіанти відповідей

завершенню промислового перевороту

зрівнянню в правах усіх верств суспільства

скасуванню заборон щодо української мови

відкриттю українських кафедр в університетах

Запитання 5

Чим була зумовлена масова трудова еміграція українців наприкінці ХІХ ст.?

варіанти відповідей

 одвічне прагнення до нових пригод і відкриттів

нерозвиненість міського життя на українських землях

аграрним перенаселенням українських земель

прагненням російського та австрійського урядів позбутися українського населення

Запитання 6

У якому регіоні України культурно-просвітнє товариство «Просвіта» розпочало свою діяльність у 1868 р.?

варіанти відповідей

Волині

Галичині

Буковині

Закарпатті

Запитання 7

Народовці ініціювали створення

варіанти відповідей

товариства «Просвіта».

Братства тарасівців.

Головної руської ради.

«Південно-Західного відділу Російського географічного товариства».

Запитання 8

У якому році відбулася описана подія? «Зваживши, що теперішні економічні, політичні та культурні потреби нашого простого народу й інтелігенції такі, що обидві наші старші партії — народовська і москвофільська… не в змозі заспокоїти тих потреб, — ми, русько-українські радикали… виступаємо отсе як нова партія…»

варіанти відповідей

1890 р.

1885 р.

1870 р.

1895 р.

Запитання 9

Хто були засновниками й керівниками РУРП?

варіанти відповідей

М. Павлик, І. Франко

В. Антонович, М. Драгоманов

 І. Могильницький, А. Шептицький

 І. Боберський, К. Трильовський

Запитання 10

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із шести запропонованих варіантів відповіді (з короткою відповіддю множинного вибору). До кожного завдання пропонується шість варіантів відповіді, серед яких лише три правильні. 

Визначте особливості промислового розвитку Західної України в другій половині ХІХ ст.:

варіанти відповідей

уповільнені темпи розвитку

високий рівень концентрації виробництва

перевага дрібних підприємств

динамічний розвиток

негативний вплив на розвиток промисловості конкуренції з фабрично-заводською продукцією сусідньої Росії

 перевага сировинних галузей


Запитання 11

Представників суспільно-політичної течії, що виникла в 1860-ті роки в Галичині, які спрямовували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня та національної свідомості українців, називали 

варіанти відповідей

народовці

радикали

хлопомани

москвофіли

Запитання 12

Укажіть портрет діяча, з іменем якого пов’язано створення Русько-Української радикальної партії (РУРП).

варіанти відповідей
Запитання 13

Одним з найяскравіших проявів радикальної позиції в українському національному русі другої половини XIX ст. стала поява книги галичанина Юліана Бачинського "Слово перестороги", де вперше висловлена переконаність у необхідності об'єднання всіх українців у власній незалежній державі.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 14

Позначте термін, що його стосується уривок з книги Василя Вериги: "Політичного значення набрала... течія перший раз 1866 р., коли Австрія програла війну з пруссами. Тоді розійшлися чутки, що... Австрію чекає доля Польщі та що Галичину забере Росія. Деякі.., як Яків Головацький, Михайло Попель, Богдан Дідицький та ін. (постановили заздалегідь заробити собі милості й почали проповідувати єдність галицьких русинів з росіянами":

варіанти відповідей

хлопоманство.

народництво.

західництво.

москвофільство.

Запитання 15

У 1868 р. у Львові було засновано

варіанти відповідей

Головну руську раду.

товариство «Руська бесіда».

Наукове товариство ім. Т. Шевченка.

товариство «Просвіта».

Запитання 16

Із західноукраїнських земель в ХІХ ст. на початку ХХ ст. в пошуках кращої долі в основному емігрували:

варіанти відповідей

 на Кубань і Далекий Схід.

до західноєвропейських країн.

в країни Центральної і Південної Азії.

до Північної і Південної Америки.

Запитання 17

«Нова ера» — це

варіанти відповідей

україно-австро-польське порозуміння кінця ХІХ ст. у Галичині, яке полягало в культурно-освітніх і господарських поступках австрійських і польських правлячих кіл в обмін на лояльне ставлення українців до імперії Габсбургів.

політика австрійського уряду початку XX ст. у Галичині, спрямована на надання українському селянству певних громадянських прав, залучення його представників до парламентської діяльності.

угода між народовцями Галичини та Київською громадою середини XIX ст., суть якої полягала у визнанні громадівцями Галичини «українським П'ємонтом» у відповідь на визнання народовцями існування єдиного українського народу.

компроміс між австрійським урядом і поляками Галичини початку XIX ст., що передбачав придушення поляками антиурядової пропаганди українців в обмін на створення Галицького сейму, де провідні позиції мали обіймати поляки.


Запитання 18

Позначте назву брошури Юліана Бачинського, де вперше висловлювалася і обґрунтовувалася ідея соборної незалежної України:

варіанти відповідей

"Слово перестороги".

"Україна irredenta".

 "Історія України-Руси".

"Мойсей".

Запитання 19

Для представників якої суспільно-політичної течії другої половини ХІХ ст. були характерні такі погляди?

«Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв’язки, що єднають нас з усім російським світом...»

«Немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова...»

«Якщо нам судилося потонути, то краще зробити це в російському морі, ніж у польському болоті...»


варіанти відповідей

москвофілів

хлопоманів

народників

українофілів

Запитання 20

Про яке соціально-економічне явище йдеться в уривку з історичного джерела: «Нужда галицька так надоїла нашим людям, що і в пекло не бояться йти, щоб лише втекти з рідного краю... Пішов голос про Бразилію. Незнаний цей край, далекий, але народ не зважав, не роздумував довго: утекти з неволі - це єдиний вихід»?

варіанти відповідей

аграрний переворот

кооперативний рух

трудова еміграція

промисловий переворот

Запитання 21

Українську соціал-демократичну партію створено у Львові

варіанти відповідей

1868 р.

1873 р.

1890 р.

1899 р.

Запитання 22

Укажіть одну з основних вимог українських депутатів в австрійському парламенті в другій половині ХІХ ст.

варіанти відповідей

скасування кріпосного права

заборона полякам обіймати державні посади

поділ Галичини на польську та українську частини

зрівняння в правах греко-католицької та римо-католицької церков

Запитання 23

Створення у Львові товариства «Просвіта» та Літературного товариства ім. Т. Шевченка (від 1892 р. – Наукового товариства ім. Т. Шевченка) є прикладом діяльності

варіанти відповідей

народовців.

радикалів.

москвофілів.

хлопоманів.

Запитання 24

Представник національного відродження кримських татар в ІІ пол ХІХ ст

варіанти відповідей

 Ісмаїл Гаспринський 

Агатангел Кримський

Нурсултан Назарбаєв

Амет-хан Султан

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест