Західноукраїнські землі у складі Австро-Угорської імперії в другій половині 19 стукраїнські землі у складі Австро-Угорської імперії в другій половині 19 ст

Додано: 6 квітня 2021
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 756 разів
20 запитань
Запитання 1

Визначте особливості економічного розвитку західноукраїнських земель у другій половині XIX ст.


варіанти відповідей

1 Імпорт у Західну Україну фабрично-заводських виробів з провінції Австрії


2 завершення промислового перевороту 50—60 рр. XIX ст.


3 бурхливий розвиток текстильної, шкіряної, паперової промисловості


4 розвиток лісопильної промисловості


5 швидке переобладнання нафтовиробничої промисловості, розвиток Дрогобицько-Бориславського нафтового району


6 занепад добування солі


7 відсутність іноземного капіталу в промисловості

Запитання 2

Що з наведеного стосується діяльності народовців?


варіанти відповідей

1 Створили «язичіє» — суміш російської, української, польської, церковнослов’янської, яку вважали справжньою українською мовою


2 були ініціаторами створення у Львові першого професійного українського театру


3 заснували 1870 р. політичну організацію — Руську Раду



4 підтримували зв’язки з громадами Наддніпрянської України


5 відкрили культурно-освітнє товариство «Просвіта»


6 пропагували здійснити державний переворот з метою створення Української незалежної держави


7 створили першу політичну партію в Східній Галичині — Русько-Українську радикальну партію

Запитання 3

Установіть хронологічну послідовність подій.

А Перетворення унітарної Австрійської імперії в дуалістичну Австро-Угорську

Б утворення першої української політичної партії (РУРП)

В відкриття кафедри історії України у Львівському університеті

Г початок діяльності товариства «Просвіта»

варіанти відповідей

А,В,Б,Г

А,Г,Б,В

Б,А,В,Г

В,Г,А,Б

Запитання 4

Якого року було збудовано залізницю Краків—Перемишль—Львів?



варіанти відповідей

А 1850 р.


Б 1861 р.


В 1865 р.


Г 1875 р.

Запитання 5

 У які країни наприкінці XIX ст. почалася масова еміграція західноукраїнських селян?

1) Канада

2) Росія

3) США

4) Німеччина

5) Данія

6) Бразилія

варіанти відповідей

А 1, 2, 3


Б 2, 5, 6


В 1, 3, 6


Г 2, 4, 5

Запитання 6

Якою була головна мета створення кооперативів у Західній Україні?



варіанти відповідей

А Збагачення засновників кооперативного руху


Б забезпечення допомоги незаможним, захист їх від лихварства


В виховання національної свідомості селян


Г сприяння еміграції населення до США і Канади

Запитання 7

Засновником першого споживчого кооперативу «Народна торгівля» був


варіанти відповідей

А Євген Олесницький


Б Василь Нагірний


В Іван Терещенко


Г Іван Харитоненко

Запитання 8

Причиною трудової міграції західноукраїнських селян було


варіанти відповідей

А малоземелля, демографічний вибух другої половини XIX ст.


Б переслідування австрійською владою за політичні погляди


В «холерні бунти»


Г подальше закріпачення селянства

Запитання 9

Укажіть характерні риси розвитку західноукраїнських земель у другій половині XIX ст.

1) Повільне формування фабрично-заводської промисловості: 95% підприємств були дрібними

2) масова трудова міграція населення

3) завершення промислового перевороту в середині 60-х рр. XIX ст.

4) ліквідація великого поміщицького землеволодіння

5) бурхливий розвиток обробної промисловості (текстильної, шкіряної, паперової, цукрової)


варіанти відповідей

А 1, 2


Б 3, 5


В 2, 4


Г 1, 3

Запитання 10

Відомих діячів національного руху Ю. Федьковича, С. Воробкевича, Г. Воробкевича пов’язують із діяльністю


варіанти відповідей

А «Руської трійці»


Б «Буковинської трійці»


В «Товариства св. Василя»


Г львівської організації «Просвіта»

Запитання 11

Яку нову форму мала боротьба українських селян у другій половині XIX ст.?


варіанти відповідей

А Збройні повстання


Б мітинги-віче


В потрави поміщицьких посівів


Г захоплення поміщицьких угідь

Запитання 12

Яку українську політичну партію створили М. Ганкевич, С. Вітик, Ю. Бачинський?


варіанти відповідей

А УНП


Б РУРП



В УСДП


Г УНДП

Запитання 13

Укажіть українську партію, програма якої містить такі засади: «... виховання почуття єдності з Наддніпрянською Україною; створення єдиної української автономії у складі Австро-Угорщини; соборність і незалежність України в майбутньому».



варіанти відповідей

А Русько-українська радикальна партія (РУРП)


Б Українська національно-демократична партія (УНДП)


В Українська соціал-демократична партія (УСДП)

Г Українська народна партія (УНП)

Запитання 14

«Нова ера» — це


варіанти відповідей

А політика австрійського уряду, спрямована на надання українському селянству певних громадських прав



Б компроміс між австрійським урядом і поляками, що передбачав придушення поляками українського національного руху в обмін на створення Галицького сейму, провідні позиції в якому належали полякам


В угода між народовцями та Київською громадою, згідно з якою громадівці визнають Галичину «українським П’ємонтом», а народовці повинні визнавати існування єдиного українського народу


Г австрійсько-польсько-український компроміс, суть якого — певні вчинки російської і польської влади у сфері культури господарчої діяльності в обмін на лояльне ставлення українців до імперії Габсбургів

Запитання 15

Хто ініціював створення у Львові першого професійного українського театру, культурно-освітнього товариства «Просвіта», літературного товариства ім. Т. Шевченка?


варіанти відповідей

А Москвофіли


Б народовці



В радикали


Запитання 16

Для якої політичної течії були характерні наведені нижче погляди?

«Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від своїх братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв’язки, що єднають нас з усім російським світом...»


варіанти відповідей

А Для хлопоманів


Б для радикалів



В для народовців


Г для москвофілів

Запитання 17

Яка національна ідея була визначена в книзі Ю. Бачинського «Ukraina irredenta»?


варіанти відповідей

А Об’єднання Східної Галичини та Північної Буковини в окремий автономний край


Б поділ Галичини на Східну (українську) і Західну (польську) з наданням автономії обом частинам



В необхідність об’єднання східних і західних українців у власну незалежну державу


Г перетворення Австро-Угорщини на федерацію у складі Австрії, Угорщини, Польщі, України

Запитання 18

Укажіть причини поширення «москвофільства» на західноукраїнських землях.


варіанти відповідей

1 активна допомога російського народу населенню Західної України у боротьбі з впливом поляків


2 зневіра у можливості захистити національні інтереси власними силами


3 зростання економічного та політичного домінування поляків, угорців, румунів у краї


4 інформація про хороше становище українців у складі Російської імперії


5 політика Росії, її фінансова та політична підтримка «москвофільства»



6 прагнення звільнитися з-під влади австрійського імператора


7 теоретичне доведення тези про єдиний російський народ

Запитання 19

Прочитайте уривок із статті в журналі «Життя і слово» й укажіть назву землю, про яку йдеться в тексті.

«Щоб знищити всякі сліди Русі на Угорщині, наказав уряд перемінювати назви не лиш місцевостей, а й осіб, і то як імена, так і прозвиська на лад мадярський...»


варіанти відповідей

А Буковина


Б Волинь



В Галичина


Г Закарпаття

Запитання 20

Сутність усної домовленості між польськими депутатами Галицького сейму та депутатами-народовцями, відомої під назвою «нова ера»:



варіанти відповідей

А визнання польською політичною елітою існування української нації, розширення національно-культурних прав українців Галичини за умови лояльності українців до крайової влади.

.

Б визнання польською політичною елітою необхідності поділу Галичини на українську і польську адміністративні одиниці за умови підтримки українцями майбутнього польського повстання.


В визнання українською політичною елітою існування польської нації, розширення національно-культурних прав поляків за умови надання більшості місць у Галицькому сеймі українцям.


Г визнання українською політичною елітою права поляків на всю Галичину за умови збільшення квоти українських послів у Галицькому сеймі та відкриття у Львові українського університету

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест