Буква я позначає два звуки в обох словах рядка
Прийменник У треба вжити на місці пропуску в словосполученні
Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
У прямому значенні вжито виділене слово в реченні
Потребує редагування словосполучення
Звертанням ускладнено речення
(1) Картині «Місячна ніч» Архипа Куїнджі випала не/щаслива, а трагічна доля. (2) Вона, на жаль, не стала окрасою експозиції музеїв, бо вже під час створення була приречена на смерть. (3) Художник застосував цинкові фарби, до того ж у концентрації, яка мала призвести до цілковитого потемніння. (4) Не минуло й кількох років, як полотно почало по/волі, але безповоротно... . (5) Щоб хоч трохи продовжити життя картині працівники музею перенесли її в таку кімнату запасника, куди не проникало руйнівне для неї світло. (6) Хоч «Місячна ніч» і втратила свій первісний вигляд, про/те й сьогодні полонить нас, ведучи в дивовижний світ не/повторної краси ночі.
На місці пропуску (речення 4) має бути слово
(1) Картині «Місячна ніч» Архипа Куїнджі випала не/щаслива, а трагічна доля. (2) Вона, на жаль, не стала окрасою експозиції музеїв, бо вже під час створення була приречена на смерть. (3) Художник застосував цинкові фарби, до того ж у концентрації, яка мала призвести до цілковитого потемніння. (4) Не минуло й кількох років, як полотно почало по/волі, але безповоротно... . (5) Щоб хоч трохи продовжити життя картині працівники музею перенесли її в таку кімнату запасника, куди не проникало руйнівне для неї світло. (6) Хоч «Місячна ніч» і втратила свій первісний вигляд, про/те й сьогодні полонить нас, ведучи в дивовижний світ не/повторної краси ночі.
Окремо пишеться слово
(1) Картині «Місячна ніч» Архипа Куїнджі випала не/щаслива, а трагічна доля. (2) Вона, на жаль, не стала окрасою експозиції музеїв, бо вже під час створення була приречена на смерть. (3) Художник застосував цинкові фарби, до того ж у концентрації, яка мала призвести до цілковитого потемніння. (4) Не минуло й кількох років, як полотно почало по/волі, але безповоротно... . (5) Щоб хоч трохи продовжити життя картині працівники музею перенесли її в таку кімнату запасника, куди не проникало руйнівне для неї світло. (6) Хоч «Місячна ніч» і втратила свій первісний вигляд, про/те й сьогодні полонить нас, ведучи в дивовижний світ не/повторної краси ночі.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
(1) Картині «Місячна ніч» Архипа Куїнджі випала не/щаслива, а трагічна доля. (2) Вона, на жаль, не стала окрасою експозиції музеїв, бо вже під час створення була приречена на смерть. (3) Художник застосував цинкові фарби, до того ж у концентрації, яка мала призвести до цілковитого потемніння. (4) Не минуло й кількох років, як полотно почало по/волі, але безповоротно... . (5) Щоб хоч трохи продовжити життя картині працівники музею перенесли її в таку кімнату запасника, куди не проникало руйнівне для неї світло. (6) Хоч «Місячна ніч» і втратила свій первісний вигляд, про/те й сьогодні полонить нас, ведучи в дивовижний світ не/повторної краси ночі.
Відокремленою обставиною ускладнено речення
Апостроф треба писати в усіх словах рядка
Правописних правил дотримано в уривку з листа
Допущено помилку в правописі дієслівних закінчень у рядку
Прочитайте речення. Лесі Українці дуже хотілося не тільки побачитися з письменницею (1) (Б/б)уковини, а й показати їй (2) (Н/н)аддніпрянську Україну, народ, якого вона ще не бачила й дуже мало знала. Сподівалася, що це збагатить Кобилянську (3) (У/у)країнським духом, а колорит (4) (П/п)ридніпров'я поглибить сприйняття (5) (Ш/ш,)евченківського слова.
Малу літеру треба писати після цифр
НЕправильно утворено форму наказового способу дієслова
Правильно узгоджено числівник з іменником
Граматично правильно утворено словосполучення
Значення досвідчена, бувала людина має фразеологізм
Після речення Море одягалося в срібло... треба поставити двокрапку, якщо серед варіантів його продовження вибрати
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Кружляє листя жовте... вибрати
Правильно поставлено розділові знаки в реченні
Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка
Установіть відповідність.
Слово Синонім
1 ґречний А незграбний
2 вайлуватий Б дерев'яний
3 брунатний В коричневий
4 строкатий Г пістрявий
Д чемний
Установіть відповідність.
Член речення
1 підмет 2 присудок 3 обставина 4 означення
Приклад (виділене слово)
А Чим пар чорніший, тим біліша паляниця.
Б Вивчитися — ось моя мрія й сподівання батьків.
В Птиці в пізню пору спати злетілись на свіжий поруб.
Г Духмяних квітів аромат дурманить і чарує.
Д Як родить земля урожаї, так пісня виринає.
Установіть відповідність.
Відокремлений член речення
1 обставина 2 додаток 3 означення 4 прикладка
Приклад
А Прощаючись із вранішнім дощем, веселка обіймає квіти.
Б У хліві, крім ластів’ячого гнізда, нічого не було.
В Доброго, кажуть, дожидати треба, а лихе – саме прийде.
Г Був сонячний день, сповнений невгамовного щебетання.
Д Проліс, такий парубійко лісовий, ходить по лісу.
Установіть відповідність.
Частина речення Вид підрядного речення
1... схилилася, бо ... А наслідку
2... прочитаю, якщо ... Б способу дії
3... попрацюю, аби ... В причини
4... ударив, так що ... Г умови
Д мети
З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). Над луками, (1) залитими (2) квітневою повінню, (3) холонув оранжевий вечір, (4) зануривши в мілкі прибережки далеке полум'я хмар.
1 А прикметник
2 Б дієприкметник
3 В дієприслівник
4 Г інфінітив
Д особове дієслово
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома