Відповідає орфоепічним нормам звуковий запис слів у рядку
Наголошений останній склад у всіх словах рядка
Не потребує редагування речення
Активним є дієприкметник
Якісний прикметник у словосполученні
Безособовим є дієслово
(1) Люди не розуміють, що Даруся рятує себе, як може. (2) Коли водою, коли землею, коли травами. (3) По/над усе їй хочеться жити на цьому світі, такому веселому, такому кольоровому і запашному. (4) Коли вона здорова — надолужує той час, як звивається від болю. (5) Вона не хоче згадувати про нього, бо така вже зболена, що не знає, як іще ходить своїми ногами. (6) Але Даруся ні на/що не нарікає. (7) Зодягає мамину вишиту сорочку, бере вицвілий клубочок кольорових вовняних ниток, кілька шматків складеної у/четверо позлітки, стрічки із весільного вінка Маріїної доньки Анни, та йде у свій золотий садочок, саджений іще татовими руками, між грушки та яблуньки. (8) Яблуні вже не можуть добре родити. (9) Старі. (10) Але ще десь світиться плід по/між ріденьким золотом листу. (11) А груша геть россохлася. (12) Уже й листу на ній стільки, скільки на лисій Пітриковій голові волосся. (За М. Матіос)
Окремо в цьому тексті пишеться
(1) Люди не розуміють, що Даруся рятує себе, як може. (2) Коли водою, коли землею, коли травами. (3) По/над усе їй хочеться жити на цьому світі, такому веселому, такому кольоровому і запашному. (4) Коли вона здорова — надолужує той час, як звивається від болю. (5) Вона не хоче згадувати про нього, бо така вже зболена, що не знає, як іще ходить своїми ногами. (6) Але Даруся ні на/що не нарікає. (7) Зодягає мамину вишиту сорочку, бере вицвілий клубочок кольорових вовняних ниток, кілька шматків складеної у/четверо позлітки, стрічки із весільного вінка Маріїної доньки Анни, та йде у свій золотий садочок, саджений іще татовими руками, між грушки та яблуньки. (8) Яблуні вже не можуть добре родити. (9) Старі. (10) Але ще десь світиться плід по/між ріденьким золотом листу. (11) А груша геть россохлася. (12) Уже й листу на ній стільки, скільки на лисій Пітриковій голові волосся. (За М. Матіос)
Орфографічна помилка допущена в слові
(1) Люди не розуміють, що Даруся рятує себе, як може. (2) Коли водою, коли землею, коли травами. (3) По/над усе їй хочеться жити на цьому світі, такому веселому, такому кольоровому і запашному. (4) Коли вона здорова — надолужує той час, як звивається від болю. (5) Вона не хоче згадувати про нього, бо така вже зболена, що не знає, як іще ходить своїми ногами. (6) Але Даруся ні на/що не нарікає. (7) Зодягає мамину вишиту сорочку, бере вицвілий клубочок кольорових вовняних ниток, кілька шматків складеної у/четверо позлітки, стрічки із весільного вінка Маріїної доньки Анни, та йде у свій золотий садочок, саджений іще татовими руками, між грушки та яблуньки. (8) Яблуні вже не можуть добре родити. (9) Старі. (10) Але ще десь світиться плід по/між ріденьким золотом листу. (11) А груша геть россохлася. (12) Уже й листу на ній стільки, скільки на лисій Пітриковій голові волосся. (За М. Матіос)
Повним є речення
(1) Люди не розуміють, що Даруся рятує себе, як може. (2) Коли водою, коли землею, коли травами. (3) По/над усе їй хочеться жити на цьому світі, такому веселому, такому кольоровому і запашному. (4) Коли вона здорова — надолужує той час, як звивається від болю. (5) Вона не хоче згадувати про нього, бо така вже зболена, що не знає, як іще ходить своїми ногами. (6) Але Даруся ні на/що не нарікає. (7) Зодягає мамину вишиту сорочку, бере вицвілий клубочок кольорових вовняних ниток, кілька шматків складеної у/четверо позлітки, стрічки із весільного вінка Маріїної доньки Анни, та йде у свій золотий садочок, саджений іще татовими руками, між грушки та яблуньки. (8) Яблуні вже не можуть добре родити. (9) Старі. (10) Але ще десь світиться плід по/між ріденьким золотом листу. (11) А груша геть россохлася. (12) Уже й листу на ній стільки, скільки на лисій Пітриковій голові волосся. (За М. Матіос)
Уточнювальна прикладка є в реченні
Пишеться одна й та ж буква в усіх словах рядка
Усі власні назви записані правильно в рядку
Правильно записані всі форми кличного відмінка в рядку
Прикметник виконує синтаксичну роль означення в реченні
На місці пропуску пишеться нн у кожному слові рядка
Усі словосполучення з числівником побудовані правильно в рядку
Кожне із складних слів пишеться разом у рядку
В усіх випадках на місці пропуску слід писати и в рядку
Закінчення -имо мають усі дієслова рядка
Правильно розставлені розділові знаки в реченні
Не потребує редагування речення
Складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним
Правильно розставлені розділові знаки в реченні із збігом двох сполучників
Установіть відповідність між фразеологічними синонімами
1 давати одкоша А носити камінь за пазухою
2 за холодну воду не братися Б давати відсіч
3 зітерти на порох В зуб за зуб
4 мати зуб Г не залишити каменя на камені
Д й пальцем не поворухнути
Установіть відповідність між українським та іншомовним словами-синонімами
Іншомовні слова Українські слова
1 оригінальний А самобутній
2 фіктивний Б сімейний
3 унікальний В несправжній
4 фамільярний Г панібратський
Д рідкісний
Установіть відповідність між похідним словом та способом словотвору
Спосіб словотвору Приклади
1 префіксальний А безстрашний
2 суфіксальний Б розповідь
3 префіксально-суфіксальний В криголам
4 безафіксний Г лісостеповий
Д небалакучий
Установіть відповідність між реченням та його характеристикою
Характеристика речення
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
Приклади
А Обступи мене, ліс.
Б Тоді Леськові заломили руки і до дверей із вряду повели.
В Не всякому слову вір.
Г Митцю не треба нагород.
Д Туман… Шлагбаум… Тиша… Переїзд.
Визначте, якою частиною мови є виділені у реченні слова (цифра позначає наступне слово). На (1) тому боці, (2) ген під обрієм, примостилося село, а (3) над ним посотались (4) угору дими з коминів. (Є. Гуцало)
1 А займенник
2 Б прислівник
3 В прийменник
4 Г сполучник
Д частка
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома