НЕ пишеться разом зі словом у реченні
Знак м'якшення на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Граматично правильно побудовано речення
Префікс С- треба писати в усіх словах рядка
Закінчення -ИЙ має прикметник у рядку
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Тихий, мальовничий Батурин! (2) Давно минули ті роки, коли був він столицею (Л,л)івобережної України. (3) Звичайне село з білими хатами, колодязями біля воріт, кількома магазинами, що вирізняють (Б,б)атуринський центр — велелюдне перехрестя, звідки розлітаються всі тутешні новини, і де відбуваються найголовніші події. (4) Через паркани на (Б,б)атуринські вулиці нависають сади, вишневі та яблуневі. (5) З левад поза будинками видніються верби — мовби оздоба (П,п)оліського пейзажу. (6) Коло воріт укопані малесенькі лавочки для вечірніх посиденьок. (7) Там, у будинках, очевидно, живуть добрі люди, котрі прагнуть до спілкування, і, отже, лавочки привертають до себе тих, з ким душу хочеться відвести гарного тихого вечора.
У переносному значенні вжито в тексті виділене слово
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Тихий, мальовничий Батурин! (2) Давно минули ті роки, коли був він столицею (Л,л)івобережної України. (3) Звичайне село з білими хатами, колодязями біля воріт, кількома магазинами, що вирізняють (Б,б)атуринський центр — велелюдне перехрестя, звідки розлітаються всі тутешні новини, і де відбуваються найголовніші події. (4) Через паркани на (Б,б)атуринські вулиці нависають сади, вишневі та яблуневі. (5) З левад поза будинками видніються верби — мовби оздоба (П,п)оліського пейзажу. (6) Коло воріт укопані малесенькі лавочки для вечірніх посиденьок. (7) Там, у будинках, очевидно, живуть добрі люди, котрі прагнуть до спілкування, і, отже, лавочки привертають до себе тих, з ким душу хочеться відвести гарного тихого вечора.
З великої літери пишеться слово зі словосполучення
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Тихий, мальовничий Батурин! (2) Давно минули ті роки, коли був він столицею (Л,л)івобережної України. (3) Звичайне село з білими хатами, колодязями біля воріт, кількома магазинами, що вирізняють (Б,б)атуринський центр — велелюдне перехрестя, звідки розлітаються всі тутешні новини, і де відбуваються найголовніші події. (4) Через паркани на (Б,б)атуринські вулиці нависають сади, вишневі та яблуневі. (5) З левад поза будинками видніються верби — мовби оздоба (П,п)оліського пейзажу. (6) Коло воріт укопані малесенькі лавочки для вечірніх посиденьок. (7) Там, у будинках, очевидно, живуть добрі люди, котрі прагнуть до спілкування, і, отже, лавочки привертають до себе тих, з ким душу хочеться відвести гарного тихого вечора.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Граматично правильне продовження речення «Заперечуючи окремі положення доповіді, …»
Неправильно побудовано словосполучення
У реченні «Вражен(1)е, звичайне людське око не могло не зупинитися на цьому обличчі: довжелезнi вуса й пишна борода, орлин(2)ий нiс, широко поставлен(3)і очі, сажен(4)ий зрiст i широчен(5)i груди — усе це привертало увагу в чоловікові» подвоєння літер відбувається на місці обох цифр
Неправильно утворено форму наказового способу дієслова чистити в рядку
Правильно вказано всі цифри, на місці яких потрібні коми в реченні «Тільки сплющить очі (1) бувало, а руки її враз легшають, стають крильми (2) і вона в радісному переляці підіймаєтьсяпідіймається над хатами, летить понад левадами, роздивляється (3) он діти, прикладаючи руки до очей (4) проводжають її захопленими поглядами, а мати жене до череди корівку, он рибалки витягують бредень зі срібною рибою, а за рікою колосся хилиться до лану (5) і над ним підіймається сонце».
Літера У ставиться в реченні «Вихід оповідань та повістей засвідчив появу (1) українській літературі яскравого й перспективного прозаїка, (2)тім, саме (3) цій ролі йому так і не (4)далося повною мірою реалізувати себе, до того ж, чимало з доробку письменника безслідно (5)трачено» на місці цифри
Граматичну помилку допущено в реченні
Разом пишуться всі прислівники в рядку
Простим є речення (розділові знаки відсутні)
Підкреслена буква позначає той самий звук у всіх словах рядка
Іменниками є всі слова в рядку
Прикметники із суфіксом -ЗЬК- утворюються від іменників рядка
З’ясуйте, який вид підрядного речення можна приєднати до поданого головного.
Головне речення Вид підрядного речення
1 … , проте ніколи не запізнюється. А обставинне наслідку
2 Крізь сльози бачив я, … Б обставинне допустове
3 Здоровенний дуб розлігся, … В означальне
4 … , люди тебе зневажатимуть. Г обставинне умови
Д з’ясувальне
Доберіть приклади до кожного типу складного речення.
Тип речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв’язку
Приклади
А Розумію: це щастя, але, знаєш, воно не мене.
Б Ніч за вікном, та не хочеться спати.
В Вулиці вже немає, вона була колись.
Г Користуючись теплом, старі жінки і чоловіки сиділи коло воріт.
Д Мені сниться холодний сон, що навколо вічні льоди, зимовий полон.
З’ясуйте вид поданих односкладних речень.
Вид речення Приклад
1 означено-особове А Голу вівцю не стрижуть.
2 неозначено-особове Б По селах святкують обжинки.
3 узагальнено-особове В Кожній травичці дав дощик напитись.
4 безособове Г Не пиши, на жди і не зови мене.
Д Віяло холодом і гострими пахощами.
Доберіть синоніми до поданих слів.
Слово Синоніми
1 ефемерний А легкий, невагомий
2 ефірний Б дієвий, результативний
3 ефектний В недовговічний, примарний
4 етичний Г яскравий, блискучий
Д моральний, вихований
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). Дослідження (1) вчених доводять, що людину, яка не привчила (2) себе працювати напружено, (3) долаючи звичку (4) зайвий раз відпочити, чекає обмеженість мислення, відмова від усього творчого.
1 А іменник
2 Б прикметник
3 В займенник
4 Г дієприкметник
Д дієприслівник
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома