Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка
Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Фразеологічний зворот є в реченні
Складним є речення
Складносурядне речення утвориться, якщо до частини «Уже давно зайшло сонце...» додати
Лексичну помилку допущено в рядку
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Прямо над нашою хатою пролітають лебеді. (2) Вони летять нижче розпатла(н/нн)их, обвислих хмар і струшують на землю бентежні звуки далеких дзвонів. (3) Дід говорить, що так співають лебедині крила. (4) Я придивляюсь до їхнього мая(н/нн)я, прислухаюсь до їхнього співу, і мені теж хочеться полетіти за лебедями, тому й підіймаю руки, наче крила. (5) І радість, і смуток, і срібний передзвін огортають та й огортають мене своїм снува(н/нн)ям. (6) Я стаю ніби меншим, а навколо більшає, росте і міниться весь світ і загачене білими хмарами небо, і одноногі скрипучі журавлі, що нікуди не полетять, і полатані веселим зеленим мохом стріхи, і блакитнава діброва під селом, і чорнотіла, туманцем підволохачена земля, що пробилася з-під снігу. (7) І цей увесь світ тріпоче-міниться в моїх очах і ві(д/ дд)аляє та й ві(д/дд)аляє лебедів. (8) Але я не хочу, щоб вони одлітали від нас.
Складнопідрядним є речення -
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Прямо над нашою хатою пролітають лебеді. (2) Вони летять нижче розпатла(н/нн)их, обвислих хмар і струшують на землю бентежні звуки далеких дзвонів. (3) Дід говорить, що так співають лебедині крила. (4) Я придивляюсь до їхнього мая(н/нн)я, прислухаюсь до їхнього співу, і мені теж хочеться полетіти за лебедями, тому й підіймаю руки, наче крила. (5) І радість, і смуток, і срібний передзвін огортають та й огортають мене своїм снува(н/нн)ям. (6) Я стаю ніби меншим, а навколо більшає, росте і міниться весь світ і загачене білими хмарами небо, і одноногі скрипучі журавлі, що нікуди не полетять, і полатані веселим зеленим мохом стріхи, і блакитнава діброва під селом, і чорнотіла, туманцем підволохачена земля, що пробилася з-під снігу. (7) І цей увесь світ тріпоче-міниться в моїх очах і ві(д/ дд)аляє та й ві(д/дд)аляє лебедів. (8) Але я не хочу, щоб вони одлітали від нас.
Подвоєння є в усіх словах, ОКРІМ -
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Прямо над нашою хатою пролітають лебеді. (2) Вони летять нижче розпатла(н/нн)их, обвислих хмар і струшують на землю бентежні звуки далеких дзвонів. (3) Дід говорить, що так співають лебедині крила. (4) Я придивляюсь до їхнього мая(н/нн)я, прислухаюсь до їхнього співу, і мені теж хочеться полетіти за лебедями, тому й підіймаю руки, наче крила. (5) І радість, і смуток, і срібний передзвін огортають та й огортають мене своїм снува(н/нн)ям. (6) Я стаю ніби меншим, а навколо більшає, росте і міниться весь світ і загачене білими хмарами небо, і одноногі скрипучі журавлі, що нікуди не полетять, і полатані веселим зеленим мохом стріхи, і блакитнава діброва під селом, і чорнотіла, туманцем підволохачена земля, що пробилася з-під снігу. (7) І цей увесь світ тріпоче-міниться в моїх очах і ві(д/ дд)аляє та й ві(д/дд)аляє лебедів. (8) Але я не хочу, щоб вони одлітали від нас.
Виділене слово є прислівником у рядку
Перший склад наголошений у слові
Виділене слово є прийменником у рядку
Форми однини і множини можуть мати всі іменники в рядку
Простими за будовою є всі словосполучення в рядку
Через дефіс треба писати всі слова в рядку
Тільки друга частина відмінюється в числівниках у рядку
До другої дієвідміни належать усі дієслова в рядку
Обставину способу дії містить речення
Складений дієслівний присудок є в реченні
Тире треба ставити в реченні (розділові знаки пропущено)
Граматичну помилку допущено в рядку
Кому між частинами складносурядного речення треба ставити в усіх реченнях, ОКРІМ
Разом треба писати НЕ з дієприкметниками в рядку
Установіть відповідність між стилем мовлення та прикладом
1 офіційно-діловий
2 розмовний
3 публіцистичний
4 художній
А геометрична прогресія, суспільно-політична формація
Б доводити до відома, відповідно до плану роботи
В зусилля громадськості, вогонь його пісень
Г викинути з голови, одного поля ягоди
Д веселкова роса, срібні струни мрій
Установіть відповідність між фразеологізмом і антонімом.
Фразеологізм Антонім
1 сховатися у шкаралупу А вискочити на сухе
2 попасти в тенета Б виходити з рівноваги
3 зі шкури пнутися В пальцем не ворухнути
4 берегти нерви Г брати за барки
Д відкрити душу
Установіть відповідність між видом односкладного речення та прикладом.
Вид речення Приклад
1 означено-особове А Світлішає в житті й на душі.
2 неозначено-особове Б Ніжні сутінки. Вечір.
3 безособове В Вечірнє сонце, дякую за день!
4 узагальнено-особове Г Хотіли ловити лиса, а вполювали вепра.
Д Десять разів подумай, а раз скажи.
Установіть відповідність між видом підрядного речення та прикладом.
Вид підрядного речення
1 умови 2 наслідку 3 означальне 4 з’ясувальне
Приклад
А Я чув, як дихав сонний ліс у прохолодному тумані.
Б Я єсть народ, якого правди сила ніким звойована ще не була.
В Якби мені сила та воля, жив би без горя.
Г Усі храми відбудуєм, щоб лунами дзвонів сягнути духовних вершин.
Д Туман наливав балку по самі вінця, так що дерева потопали в ньому.
З’ясуйте, які відокремлені члени є в реченнях.
1 означення 2 прикладка 3 обставина 4 додаток
А Не сумнівайся, ідучи з народом.
Б Ніхто з живих істот, крім людини, не піде на ризик в ім’я істин.
В Озвучене піснями, бринить моє перо.
Г На ясні зорі і на тихі води, щемлива доле, виведи мене.
Д На Росі стоїть прославлене І. С. Нечуєм містечко — Семигори.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома