ЗНО 2021. МОВА 5 варіант

Додано: 27 квітня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: ЗНО 2021. МОВА 5 варіант
Тест виконано: 110 разів
27 запитань
Запитання 1

Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка


варіанти відповідей

Переяслав, комп’ютер, рішення 

Одеса, думка, Дністер

сміятися, Тиса, тямущий    

сіль, сюїта, сьомга

Запитання 2

Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей

у кишен...ці, Н..ютон, брин...чати, козац...кий  

мен...шенький, брун...ці, уманс..кий, нян...чити

велетенс...кий, прал...ня, нал...ємо, дос...є 

Натал...чин, встан...те, на калинон...ці, вітал...ня

Запитання 3

Фразеологічний зворот є в реченні


варіанти відповідей

Гомінлива ріка вигравала, як великий оркестр

Його душа літала від щастя.

Пахло скошеним сіном. 

Дівчина працювала не покладаючи рук.

Запитання 4

Складним є речення


варіанти відповідей

Кругом ставка осокори та верби то сплять стіною, то пішли берегом, наче вирізаною зверху в зубчики оборкою.

На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.

А там, за Россю, на роздоллі, попід горами й по долинах розсипались, як та череда, невеличкі біленькі міщанські хатки у вишневих садках, в яблунях та кучерявих грушах.

Пішла дорога то маленькими сосновими лісками, то болотами, то полями.

Запитання 5

Складносурядне речення утвориться, якщо до частини «Уже давно зайшло сонце...» додати


варіанти відповідей

щоб поховала ніч під своїм крилом усе, що стомилося за день.

даючи можливість усім відпочити.

бо нічне небо стало все в зорях.

зате навколо ще видно було від далекої заграви лісових пожеж.

Запитання 6

Лексичну помилку допущено в рядку


варіанти відповідей

сердечний ритм

музична школа

вимикати світло

туристське спорядження

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання.

 (1) Прямо над нашою хатою пролітають лебеді. (2) Вони летять нижче розпатла(н/нн)их, обви­слих хмар і струшують на землю бентежні звуки далеких дзвонів. (3) Дід говорить, що так співають лебедині крила. (4) Я придивляюсь до їхнього мая(н/нн)я, прислухаюсь до їхнього співу, і мені теж хочеться полетіти за лебедями, тому й підіймаю руки, наче крила. (5) І радість, і смуток, і срібний передзвін огортають та й огортають мене своїм снува(н/нн)ям. (6) Я стаю ніби меншим, а навколо більшає, росте і міниться весь світ і загачене білими хмарами небо, і одноногі скрипучі журавлі, що нікуди не полетять, і полатані веселим зеленим мохом стріхи, і блакитнава діброва під селом, і чорно­тіла, туманцем підволохачена земля, що пробилася з-під снігу. (7) І цей увесь світ тріпоче-міниться в моїх очах і ві(д/ дд)аляє та й ві(д/дд)аляє лебедів. (8) Але я не хочу, щоб вони одлітали від нас.


Складнопідрядним є речення - 

варіанти відповідей

1

2

3

5

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання.

 (1) Прямо над нашою хатою пролітають лебеді. (2) Вони летять нижче розпатла(н/нн)их, обви­слих хмар і струшують на землю бентежні звуки далеких дзвонів. (3) Дід говорить, що так співають лебедині крила. (4) Я придивляюсь до їхнього мая(н/нн)я, прислухаюсь до їхнього співу, і мені теж хочеться полетіти за лебедями, тому й підіймаю руки, наче крила. (5) І радість, і смуток, і срібний передзвін огортають та й огортають мене своїм снува(н/нн)ям. (6) Я стаю ніби меншим, а навколо більшає, росте і міниться весь світ і загачене білими хмарами небо, і одноногі скрипучі журавлі, що нікуди не полетять, і полатані веселим зеленим мохом стріхи, і блакитнава діброва під селом, і чорно­тіла, туманцем підволохачена земля, що пробилася з-під снігу. (7) І цей увесь світ тріпоче-міниться в моїх очах і ві(д/ дд)аляє та й ві(д/дд)аляє лебедів. (8) Але я не хочу, щоб вони одлітали від нас.


Подвоєння є в усіх словах, ОКРІМ - 

варіанти відповідей

розпатла(н/нн)их

мая(н/нн)я

снува(н/нн)ям

ві(д/дд)аляє

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання.

 (1) Прямо над нашою хатою пролітають лебеді. (2) Вони летять нижче розпатла(н/нн)их, обви­слих хмар і струшують на землю бентежні звуки далеких дзвонів. (3) Дід говорить, що так співають лебедині крила. (4) Я придивляюсь до їхнього мая(н/нн)я, прислухаюсь до їхнього співу, і мені теж хочеться полетіти за лебедями, тому й підіймаю руки, наче крила. (5) І радість, і смуток, і срібний передзвін огортають та й огортають мене своїм снува(н/нн)ям. (6) Я стаю ніби меншим, а навколо більшає, росте і міниться весь світ і загачене білими хмарами небо, і одноногі скрипучі журавлі, що нікуди не полетять, і полатані веселим зеленим мохом стріхи, і блакитнава діброва під селом, і чорно­тіла, туманцем підволохачена земля, що пробилася з-під снігу. (7) І цей увесь світ тріпоче-міниться в моїх очах і ві(д/ дд)аляє та й ві(д/дд)аляє лебедів. (8) Але я не хочу, щоб вони одлітали від нас.


Виділене слово є прислівником у рядку

варіанти відповідей

прямо над нашою хатою

міниться увесь світ

блакитнава діброва під селом

стаю ніби меншим

Запитання 10

Перший склад наголошений у слові


варіанти відповідей

судно

середина

випадок

ненависть

фартух

Запитання 11

Виділене слово є прийменником у рядку


варіанти відповідей

Аж ось нарешті і коханий край, знайоме поле, озеро і гай.

Перші орачі порушать ниву, поки напівсонну тополю збудить трактор край села.

Україна — Вкраїна — країна — так віддавна край рідний звуть.

Ох, тривого, дика тривого, не шаленій і серця не край.

Сини землі тепер повстали за неозорий край свій, за степи.

Запитання 12

Форми однини і множини можуть мати всі іменники в рядку


варіанти відповідей

дзеркало, колосся, дерево, космос   

курча, мати, острів, програма

слово, річка, листя, селище     

ім’я, село, коріння, озеро    

будинок, музика, далина, гайвороння

Запитання 13

Простими за будовою є всі словосполучення в рядку

варіанти відповідей

буду крізь сльози сміятись, працювати напружено, мокрий від дощу

пропустити через хворобу, поезії Лесі Українки, написати листа товаришеві

сузір’я Чумацький Шлях, буду вивчати наполегливо, дуже гарно співати

читати протягом місяця, виростити в саду, запропонувати цікаві ідеї

зовсім не зважаючи на негоду, захоплюватися сучасною поезією, рідна мова

Запитання 14

Через дефіс треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

сліпучо/білий, вічно/юний, червоно/гарячий, ніжно/рожевий

сніжно/білий, північно/східний, світло/голубий, мовно/літературний

гірко/солоний, хіміко/біологічний, західно/український, радіо/фізичний

суспільно/політичний, зовнішньо/торговий, військово/патріотичний, густо/синій

музично/хоровий, глибоко/змістовний, зерно/трав’яний, повітряно/морський

Запитання 15

Тільки друга частина відмінюється в числівниках у рядку

варіанти відповідей

триста, п’ятсот, шістсот, вісімсот 

двісті, шістдесят, сімсот, тридцять

п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят    

чотириста, дев’яносто, вісімдесят, сімсот

п’ятсот, шістдесят, вісімсот, вісімдесят

Запитання 16

До другої дієвідміни належать усі дієслова в рядку

варіанти відповідей

малювати, носити, боятися, знати 

кричати, бачити, просити, клеїти

полоти, боротися, гоїти, їздити 

ходити, об’єднатися, радіти, веселитися 

любити, хотіти, радити, ставити

Запитання 17

Обставину способу дії містить речення

варіанти відповідей

Заходить до хати зоря-зоряниця, і гомін стихає кругом.

Ходить вітер яром та горою, плачуть трави, тужать під косою.

Прісною прохолодою повіяло з лісу.

За півкілометра річка розпливалася великим плесом трохи меншого, широкого й чистого ставу.

Ну, словом, листя розпустилося все назустріч живодайному дощеві.

Запитання 18

Складений дієслівний присудок є в реченні

варіанти відповідей

Я хочу вам про рідний край сказать.

Я берусь за важку роботу — виглядати синів.

Мені дальня зоря буде слати листи вересневими журавлями.

Вже клен, що казку розказав бузкам, ліг тінню спати на телігу.

У Марії хата була збудована по-новому.

Запитання 19

Тире треба ставити в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Переконатися пора зробивши зло не жди добра.

Одним заспокоюю себе у мене все ще попереду.

У товаристві лад усяк тому радіє.

Добре сказано Сенекою жорстокість народжується з посередності й слабкості.

Не повернуть минулого ніколи воно пройшло і вже здається миттю.

Запитання 20

Граматичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

відповідно до наказу

вищий мене

найсмачніша страва

три кілограми

висохлі джерела

Запитання 21

Кому між частинами складносурядного речення треба ставити в усіх реченнях, ОКРІМ

варіанти відповідей

Весна процвіте і наново криниця простеле барвінком круті береги.

Весніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття.

Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив.

Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі.

Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду.

Запитання 22

Разом треба писати НЕ з дієприкметниками в рядку

варіанти відповідей

не/виконане завдання, не/скошена трава, не/розв’язана задача

не/прочитана книга, не/побілена хата, стіни не/фарбовані, а лаковані

не/вишитий рушник, ще нікому слова не/сказані, не/довантажена машина

не/доспівані пісні, квіти ніким не/зрізані, не/доплетений кошик

не/вивчений текст, не/узгоджені питання, поле не/засіяне

Запитання 23

Установіть відповідність між стилем мовлення та прикладом

1 офіційно-діловий

2 розмовний

3 публіцистичний

4 художній                                        

А геометрична прогресія, суспільно-політична формація

Б доводити до відома, відповідно до плану роботи

В зусилля громадськості, вогонь його пісень

Г викинути з голови, одного поля ягоди

Д веселкова роса, срібні струни мрій

варіанти відповідей

1Б 2Г 3В 4Д

1Г 2Б 3В 4Д

1Б 2В 3Г 4Д

1Б 2Г 3Д 4В

1Б 2Г 3В 4А

Запитання 24

Установіть відповідність між фразеологізмом і антонімом.

Фразеологізм                                   Антонім

1 сховатися у шкаралупу           А вискочити на сухе

2 попасти в тенета                        Б виходити з рівноваги

3 зі шкури пнутися                       В пальцем не ворухнути

4 берегти нерви                              Г брати за барки

                                                              Д відкрити душу

варіанти відповідей

1Д 2А 3В 4Б

1А 2Д 3В 4Б

1Д 2В 3А 4Б

1Д 2А 3Б 4В

1Д 2А 3В 4Г

Запитання 25

Установіть відповідність між видом односкладного речення та прикладом.

Вид речення                                Приклад

1 означено-особове                А Світлішає в житті й на душі.

2 неозначено-особове           Б Ніжні сутінки. Вечір.

3 безособове                            В Вечірнє сонце, дякую за день!

4 узагальнено-особове        Г Хотіли ловити лиса, а вполювали вепра.

                                                       Д Десять разів подумай, а раз скажи.

варіанти відповідей

1В 2Г 3А 4Д

1Г 2В 3А 4Д

1В 2А 3Г 4Д

1В 2Г 3Д 4А

1В 2Г 3А 4Б

Запитання 26

Установіть відповідність між видом підрядного речення та прикладом.

Вид підрядного речення 

1 умови 2 наслідку 3 означальне 4 з’ясувальне                    


Приклад

А Я чув, як дихав сонний ліс у прохолодному тумані.  

Б Я єсть народ, якого правди сила ніким звойована ще не була. 

В Якби мені сила та воля, жив би без горя.

Г Усі храми відбудуєм, щоб лунами дзвонів сягнути духовних вершин.

Д Туман наливав балку по самі вінця, так що дерева потопали в ньому.


варіанти відповідей

1В 2Д 3Б 4А

1Д 2В 3Б 4А

1В 2Б 3Д 4А

1В 2Д 3А 4Б

1В 2Д 3Б 4Г

Запитання 27

З’ясуйте, які відокремлені члени є в реченнях.

1 означення 2 прикладка 3 обставина 4 додаток                           


А Не сумнівайся, ідучи з народом.

Б Ніхто з живих істот, крім людини, не піде на ризик в ім’я істин.

В Озвучене піснями, бринить моє перо.

Г На ясні зорі і на тихі води, щемлива доле, виведи мене.

Д На Росі стоїть прославлене І. С. Нечуєм містечко — Семигори.


варіанти відповідей

1В 2Д 3А 4Б

1Д 2В 3А 4Б

1В 2А 3Д 4Б

1В 2Д 3Б 4А

1В 2Д 3А 4Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест