ЗНО

Додано: 8 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 362 рази
32 запитання
Запитання 1

Спільний приголосний звук є в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

дим, віддячити, угіддя, думка

 яблуко, каяття, курйоз, юнга

   дзиґа,  груз, зсипати, сутінки

хата, гризти, хліб, хтось

Запитання 2

Правильно передано звучання слова в рядку:


варіанти відповідей

б’ється - [бйец′:а];

байдужість - [байдуж′і′ст′];

гідність - [г′ідніст];

ущерть - [ужче′р′т′];

Запитання 3

Без апострофа пишуться всі слова в рядку:


варіанти відповідей

Х...юстон, присв...ята, з...єднати, б...юро;

вестиб...юль, прем...єр, пред...явник, бур...я;

мовп...ячий, грав...юра, розм...якшити, мор...як;

Лук...янович, карб...юратор, матір...ю, дит...ясла;

Св...ятослав, п...юре, бр...яжчати, цв...яшок.

Запитання 4

Орфографічну помилку допущено в рядку:

варіанти відповідей

буквений, суцвіття, нововведення, радістю;

вівсяний, статей, савець, підтюпцем;

білокамінний, свято, життєпис, бовваніти;

гілляччя, піддатливий, ввічливо, розрісся;

заввишки, відібрати, зображення, військкор.

Запитання 5

Подвоєння літер не відбувається в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

ір...еальний, Міс...урі, ел...егія;

іл...юзія, діаграм...а, кристал...;

Прус...ія, ал...ея, ір...аціональний;

Мадон...а, сюр...еалізм, бар...икада;

Гол...андія, брут...о, ак...умуляція.

Запитання 6

Непоширеним є речення:


варіанти відповідей

Не кожна хмара приносить дощ.

Сонця в мішок не вловиш.

Насунули хмари і оповили небо.

Жінки правили теревені.

На дощі змокнеш і в плащі.

Запитання 7

Неправильно вжито форму займенника в реченні.


варіанти відповідей

Завдяки їм змінено хід історії України.

Мати пишалася їми за відмінне навчання.

Їм промовляти душа моя буде.

Вчителька дорікала їм за безграмотність.

Їм повідомили про героїчний вчинок сина.

Запитання 8

На другий склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

олень;

завдовжки;

черговий;

найцікавіший;

сільськогосподарський.

Запитання 9

2. На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

А середина

Б вітчим

В курятина

Г дочка

Запитання 10

Виділене слово є прислівником у рядку

варіанти відповідей

на/дворі в Олени

скаржитися на/пам'ять

спуститися з/гори Говерли

в/день народження

з/гори лине спів дівчат

Запитання 11

Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення

варіанти відповідей

запізнившийся учень

заказаний букет

початкуючий поет

мийний засіб

відпочиваючий дідусь

Запитання 12

Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Василеві дочки Надійка та Іванка були красиві дівчата

Дерево скинувши з себе ранкову росу гойдається зеленим листям

Знесилившись від горя Катерина схилилась на край столу і заснула.

Трава скована морозом покрилась білим снігом.

Зарослий хмелем замок ховався від стороннього ока

Запитання 13

Спрощення в групах приголосних позначається на письмі в усіх словах

рядка

варіанти відповідей

тис..нути, ненавис..ний, пес..ливий

проїз..ний, тріс..нути, радіс..ний

навмис..но, провіс..ник, хвас..нути

піс..ний, агентс..во, ціліс..ний

мліс..ний, балас..ний, заздріс..ний

Запитання 14

ПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Та насип же, мила, високу могилу, та посади, мила, червону калину,-

співали козаки».

Шевченко звернувся до Тургєнєва «А оце бачите? Оце сюди я писав у

неволі вірші і ховав за халявою».

«Я тобі так скажу, - тихо мовила Марія, - душа людська , мов криниця

степова, чим вона глибша, тим важче дно в ній побачити».

«У вас тут як на хуторі, засміялась дівчина, розбагатіли!».

« Найкраще земля пахне восени»! - говорить до себе Тимофій.

Запитання 15

Прочитайте речення.

Леся Українка справжнього друга знайшла в особі Івана Франка (1) з яким

інколи (2) заходила (3) між нами кажучи (4) у гострі суперечки (5) хоч ніколи

не тратила пошани до геніального старшого товариша.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 16

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження

речення «Подруга не приїхала до мене …» обрати

варіанти відповідей

і мені було сумно

бо захворіла

і поїхала в село

вона нездужала

образившись на мене

Запитання 17

Однорідними обставинами ускладнено речення

варіанти відповідей

В озерах купаються хмари, а ріки пливуть в берегах, мов потоки музики.

Навколо тихо бринів золотий півсон передосіннього степу.

Дороги нізвідки не починаються і не кінчаються ніде.

Важкий човен помаленьку й мляво сунувся по воді.

Ми йдемо по Львову, тчемо по дорозі килимок-розмову.

Запитання 18

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Продуктивна сила (1) це сукупність засобів виробництва (2) працівників, з

їхніми фізичними і розумовими здібностями науки, технологій, інформації(3)

яка передусім залежить(4) незважаючи на обставини часу(5) від методів

організації та правління виробництвом(6) на думку вчених.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в

рядку

варіанти відповідей

1 – тире між підметом і присудком

2 – кома при однорідних членах речення

3 – на межі підрядних частин складного речення

4, 5 – коми відокремленому означенні

6 – кома при вставному сполученні слів

Запитання 19

Укажіть рядок, у якому потрібно вжити прийменник У

варіанти відповідей

трюмо (у/в) кімнаті, запитав (у/в) матері

похід (у/в) ліс, діти (у/в)міють

побувати (у/в) Америці, відомий (у/в)чений

щоденник (у/в) портфелі, сам (у/в)дома

(У/в) осені , працював (у/в) Одесі

Запитання 20

Прочитайте текст.

1. Хворий важко дихав, не міг заснути. 2. Уночі підвівся з ліжка і засвітив свічку. 3.Поринувши в глибокі думки, ходив по кімнаті. 4. Невже кінець? 5. А йому лише 31 рік, він ще так мало зробив. 6. На хвилинку заплющив очі й у фіолетовій пітьмі побачив блискучі ножі повстанців палаючі панські будинки і порвані кайдани (І. Дировий)

Відокремлена обставина є в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

п'ятому

шостому

Запитання 21

Прочитайте текст.

1. Хворий важко дихав, не міг заснути. 2. Уночі підвівся з ліжка і засвітив свічку. 3.Поринувши в глибокі думки, ходив по кімнаті. 4. Невже кінець? 5. А йому лише 31 рік, він ще так мало зробив. 6. На хвилинку заплющив очі й у фіолетовій пітьмі побачив блискучі ножі повстанців палаючі панські будинки і порвані кайдани (І. Дировий)

У знахідному відмінку вжито слово

варіанти відповідей

ліжка

свічку

пітьмі

кінець

повстанців

Запитання 22

Синтаксична роль виділеного слова Класний керівник подивився на годинник і дав наказ туристам зупинитися.

варіанти відповідей

підмет

присудок

додаток

означення

обставина

Запитання 23

Визначіть вид речення На сизих луках скошено траву.

варіанти відповідей

означено-особове

неозначено-особове

безособове

називне

узагальнено-особове

Запитання 24

Визначте, якою частиною мови є виділені слова?

(1)Щороку ранньою весною (2)з-під землі з’являлося зелене (3)пагіння, за кілька ночей (4) воно виростало вище призьби, привітно заглядало у вікна. (І. Цюпа)


варіанти відповідей

1 прийменник 2 іменник 3 займенник 4 прислівник

1 прислівник 2 прийменник 3 займенник 4 прийменник

1 прислівник 2 прийменник 3 іменник 4 займенник

1 прийменник 2 прислівник 3 іменник 4 займенник

1 прислівник 2 сполучник 3 дієслово 4 іменник

Запитання 25

Оберіть рядок, де правильно визначена функція кожного інфінітива

1. Маю мрію побувати в Парижі.

2. Мати щовечора виходила поливати улюблені квіти.

3. Мріяти – означає жити.

4. Мама попросила сфотографувати веселку над Дніпром.

варіанти відповідей

1 означення 2 присудок 3 підмет 4 обставина

2 присудок 2 означення 3 підмет 4 додаток

1 означення 2 обставина 3 підмет 4 додаток

1 присудок 2 означення 3 додаток 4 означення

1 обставина 2 присудок 3 підмет 4 додаток

Запитання 26

Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами

1. Затишно у маминій хаті.

2. Голосували цьогоріч утретє.

3. Село в ранковому серпанку.

4. Вік живемо і вік учимося.

варіанти відповідей

1 безособове 2 неозначено-особове 3 називне 4 узагальнено-особове

1 називне 2 неозначено-особове 3 безособове 4 узагальнено-особове

1 означено-особове 2 узагальнено-особове 3 називне 4 бнзособове

1 безособове 2 узагальнено-особове 3 безособове 4 означено-особове

Запитання 27

Установіть відповідність між реченнями та компонентом ускладнення

1. Усі, за винятком Демиденка, дуже уважно слухали

лектора.

2. У тихій сухій траві шелестів їжачок, схожий на клубочок

3. Книга ця, безперечно, дуже гарний подарунок для вчителя.

4. Зоре моя вечірняя, зійди на горою.

варіанти відповідей

1 відокремлений додаток 2 відокремлена обставина 3 вставне слово

4 звертання

1 відокремлений додаток 2 відокремлене означення 3 вставне слово

4 відокремлена прикладка

1 відокремлений додаток 2 відокремлене означення 3 вставне слово

4 звертання

1 відокремлений додаток 2 відокремлена обставина 3 уточнення

4 звертання

Запитання 28

Визначити вид підрядного речення

Хоча до кінця існування Київської держави руська церква залишалась у візантійському підпорядкуванні, вона мала повну внутрішню самоврядність

варіанти відповідей

умови

допусту

часу

причини

способу

Запитання 29

Позначте речення, яке потребує редагування

варіанти відповідей

У Сибірське море впадає триста тридцять шість річок.

Більше ста тисяч людей щорічно відвідує цей музей

Сюди прийшли більше семидесяти юнаків.

У перегонах брали участь п'ятнадцятеро коней.

Запитання 30

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента

«Оглядаючи експозицію музею, …» додати

варіанти відповідей

екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

наші знання з історії були дуже доречними.

це чудова можливість поринути в минуле.



уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Запитання 31

Установіть відповідність

1 прийменник

2 сполучник

3 частка

4 вигук

А будь ласка

Б до речі

В згідно з

Г через те що

Д навіть

варіанти відповідей

1 В,2 Г,3 Д, 4 А

1А, 2Б, 3 В, 4 Г

1 Д, 2Г, 3 В, 4 А

1 В, 2 Б, 3Г, 4Д

Запитання 32

Літеру и на місці пропуску необхідно писати в усіх словах у рядку

варіанти відповідей

Політ..чний, гігієн..чний, фонет..чний

Біометр..чний, біохім..чний, крит..чний

Алегор..чний, генет..чний, юрид..чний

Алерг..чний, акуст..чний, пласт..чний

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест