ЗНО Варіант 3

Додано: 24 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 525 разів
28 запитань
Запитання 1

За алфавітом записано всі слова рядка

варіанти відповідей

карий, капітан, капуста, касир

граблі, ґрати, граніт, гранчак

марення, марка, маркіза, маркий

гусінь, гуска, густий, гутарити

Запитання 2

Синоніми записано в рядку

варіанти відповідей

чемний, чепурний

вето, заборона

ситро, компот

захід, схід

Запитання 3

Спільнокореневим до слова текти є

варіанти відповідей

тектонічний

текстура

течія

тека

Запитання 4

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

бездоганно зшитий

доводити до кипіння

вправа не получається

надзвичайно секретний

Запитання 5

Не змінюються за відмінками обидва слова рядка

варіанти відповідей

пальто, хакі

ситро, хобі

кіно, шпроти

метро, авто

Запитання 6

Граматичну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Вийшовши з лісу, нас вразило поле маків.

Поплававши в річці, ми пішли вечеряти.

Не знаючи відповіді, краще зізнайся.

Кидаючи м’яч, сильніше нахиляйся.

Запитання 7

Прочитайте текст.

(1)Лось був старий і бувалий самець, він уже звик до людей і до того, що його підгодовують. (2)Але те недуже тріщання пробудило в ньому досі небачений страх, який нагадав йому про життя в тайзі, про ті небезпеки, які там на нього чигали, і лось зрушив зі свого лежбища, а потім і побіг. (3)Кущі й дерева струшували на нього синюватий іній, а позаду ще довго метушився гамір од його бігу. (4)Угамувавшись, лось лизнув язиком припорошену снігом землю, а потім неквапно попряму­вав до поляни.


Орфографічну помилку допущено в написанні слова

варіанти відповідей

недуже

небачений

небезпеки

неквапно

Запитання 8

Прочитайте текст.

(1)Лось був старий і бувалий самець, він уже звик до людей і до того, що його підгодовують. (2)Але те недуже тріщання пробудило в ньому досі небачений страх, який нагадав йому про життя в тайзі, про ті небезпеки, які там на нього чигали, і лось зрушив зі свого лежбища, а потім і побіг. (3)Кущі й дерева струшували на нього синюватий іній, а позаду ще довго метушився гамір од його бігу. (4)Угамувавшись, лось лизнув язиком припорошену снігом землю, а потім неквапно попряму­вав до поляни.


У формі називного відмінка вжито іменник

варіанти відповідей

страх (речення 2)

життя (речення 2)

іній (речення 3)

гамір (речення 3)

Запитання 9

Прочитайте текст.

(1)Лось був старий і бувалий самець, він уже звик до людей і до того, що його підгодовують. (2)Але те недуже тріщання пробудило в ньому досі небачений страх, який нагадав йому про життя в тайзі, про ті небезпеки, які там на нього чигали, і лось зрушив зі свого лежбища, а потім і побіг. (3)Кущі й дерева струшували на нього синюватий іній, а позаду ще довго метушився гамір од його бігу. (4)Угамувавшись, лось лизнув язиком припорошену снігом землю, а потім неквапно попряму­вав до поляни.


Виділене в четвертому реченні слово можна замінити прислівником

варіанти відповідей

боязко

швидко

мерщій

повільно

Запитання 10

Прочитайте текст.

(1)Лось був старий і бувалий самець, він уже звик до людей і до того, що його підгодовують. (2)Але те недуже тріщання пробудило в ньому досі небачений страх, який нагадав йому про життя в тайзі, про ті небезпеки, які там на нього чигали, і лось зрушив зі свого лежбища, а потім і побіг. (3)Кущі й дерева струшували на нього синюватий іній, а позаду ще довго метушився гамір од його бігу. (4)Угамувавшись, лось лизнув язиком припорошену снігом землю, а потім неквапно попряму­вав до поляни.


Простим є речення

варіанти відповідей

перше

друге

третє

четверте

Запитання 11

Літеру с треба писати на місці крапок у всіх словах рядка

варіанти відповідей

..хотіти, ..кинути, ..цідити

..терти, ..шити, ..формувати

..казати, ..пакувати, ..чистити

..хилити, ..тягнути, ..корити

поро..ходитися, ..простити, ..тихнути

Запитання 12

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

Гали(ч/чч)ина, ма(з/зз)ю, ваго(н/нн)ий

адресова(н/нн)ий, Запорі(ж/жж)я, (л/лл)єш

місь(к/кк)ом, Прип’я(т/тт)ю, екстре(н/нн)ий

Полі(с/сс)я, війс(к/кк)омат, святіс(т/тт)ю

огне(н/нн)ий, попідти(н/нн)ю, Закавка(з/зз)я

Запитання 13

Прочитайте речення.

В з(1)ніті літа висохне м(2)гдаль,

Т(3)рпкого соку наб(4)руть гранати.

П’янкого сонця вічну п(5)ктораль

Сховає осінь за холодні ґрати.

Букву и треба писати замість цифри

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 14

Апостроф треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

дит..ясла, медв..яний, в..юнець

пір..я, В..ячеслав, розп..яття

м..ятний, знічев..я, сер..йозний

пред..явник, міжгір..я, різьб..яр

з..ясувати, в..ялити, грав..юра

Запитання 15

На другий склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

начинка

котрий

кидати

пасти

вірші

Запитання 16

Помилку у відмінюванні іменника допущено в словосполученні

варіанти відповідей

запросіть Віталія Кличка

дайте слово Юлії Тимошенко

послухайте Петра Порошенка

слухати Святослава Вакарчука

захоплююся Андрієм Шевченко

Запитання 17

Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку

варіанти відповідей

підливати масла ... вогонь

бути ... доброму гуморі

як ... власній кишені

... рожевому світлі

й ... вус не дути

Запитання 18

Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку

варіанти відповідей

чотири фахівці

півтора місяці

семеро сестер

три банана

два раза

Запитання 19

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Синоптики обіцяли поривчастий вітер... вибрати

варіанти відповідей

і зливу в другій половині дня.

але їхній прогноз не збувся.

хоча ранок доволі спокійний.

народні прикмети те ж саме.

ми подбали про стійкість намету.

Запитання 20

Між однорідними членами речення й узагальнювальним словом треба поставити тире в ре­ченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Вітерець дихнув польовими пахощами зігрітою травою чебрецем материнкою.

Чарівний світ пливе переді мною сині води білі піски хати на високих берегах.

У щастя людського два рівних є крила троянди й виноград красиве і корисне.

У нашому саду була розкішна флора жоржини й кропива любисток і ревень.

Ні спека дня ні бурі ні морози ніщо не вб’є мою любов живу.

Запитання 21

Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників у рядку

варіанти відповідей

найвеселіший, менш упертий, самий дорогий

найхитріший, вищий за мене, більш твердіший

менш вразливий, найживіший, кращий над усе

найграмотніший, більш теплий, старший брата

щонайсмачніший, більш тривожний, найліпший

Запитання 22

Прочитайте речення.

Чи (1) може (2) в цім калейдоскопі літ (3) де все нещадно звичне і щоденне (4) ти просто мені дивишся услід (5) і трохи любиш сни свої про мене?

НЕ треба ставити коми на місці цифри

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 23

Помилку допущено в написанні прислівника в рядку

варіанти відповідей

доречі, знадвору, до загину

споконвіків, удвох, без угаву

по-латині, на ходу, упереміш

у цілому, все одно, донедавна

на жаль, потроху, по-третє

Запитання 24

Установіть відповідність між фразеологізмами-антонімами.


Фразеологізм

1 собаку з’їсти

2 мухи не зачепить

3 хоч лопатою горни

4 бити лихом об землю

 

Антонім

А пальця в рот не клади

Б молоде та зелене

В опустити руки

Г кіт наплакав

Д гнути спину

варіанти відповідей

1-Б

2-А

3-Г

4-В

1-Г

2-А

3-Б

4-В

1-Б

2-В

3-Г

4-А

1-Б

2-Г

3-А

4-В

Запитання 25

Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.


Вид односкладного речення

1 безособове

2 означено-особове

3 неозначено-особове

4 узагальнено-особове


Приклад

А Семеро одного не ждуть.

Б Люблю світанки влітку й восени.

В Батьків і батьківщину не вибирають.

Г Для салату цибулю нарізають кільцями.

Д У цьому великому світі для щастя багато не треба.

варіанти відповідей

1-Б

2-Д

3-Г

4-В

1-Д

2-Б

3-Г

4-В

1-Д

2-Б

3-В

4-Г

1-Д

2-Г

3-Б

4-В

Запитання 26

Установіть відповідність між видом підрядного речення та його прикладом.


Вид речення

1 означальне

2 обставинне мети

3 обставинне допусту

4 обставинне причини

 

Приклад

А Ви так нічого й не сказали, хоч словом втішити могли.

Б Не дуже гнівайтесь на мене, що я фарбую світ в зелене.

В Слова в рядках – це давній спів громів, що відгриміли.

Г Моєму серцю снишся ти, як морю сняться урагани.

Д Сама втекла в сніги, у глухомань, щоб віднайти душевну рівновагу.

варіанти відповідей

1-Д

2-В

3-А

4-Б

1-В

2-Д

3-Б

4-Г

1-В

2-Д

3-А

4-Б

1-В

2-Г

3-Д

4-Б

Запитання 27

Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми.


Випадок уживання коми

1 кома при вставному слові

2 кома в складнопідрядному реченні

3 кома при відокремленому означенні

4 кома в реченні з однорідними членами


Приклад

А Не смерть страшна, а недуга.

Б На вулиці було сиро, дріботів дощ.

В Словом, я до безумства люблю небо.

Г Все місто спить, суворе й мовчазне.

Д Слова по вітру – як полова, бо не знайшлось єдине слово.

варіанти відповідей

1-Д

2-В

3-Г

4-А

1-В

2-Д

3-А

4-Г

1-В

2-Б

3-Д

4-А

1-В

2-Д

3-Г

4-А

Запитання 28

З’ясуйте, якою формою дієслова є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

І хочеться знати, куди (1)падає сонце, (2)кортить дійти рівним степом до краю землі й (3)заглянути в прірву, де вже чимало назбиралося (4)погаслих сонць...


А особове дієслово

Б безособове дієслово

В неозначена форма дієслова

Г дієприкметник (особлива форма дієслова)

Д дієприслівник (особлива форма дієслова)

варіанти відповідей

1-В

2-Д

3-Г

4-А

1-Д

2-В

3-Г

4-А

1-В

2-Д

3-А

4-Г

1-В

2-Б

3-Д

4-А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест