ЗНО Варіант 4

Додано: 25 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 1000 разів
28 запитань
Запитання 1

Наголос падає на другий склад у слові

варіанти відповідей

дрова

спина

олень

квартал

Запитання 2

За алфавітом записано всі слова рядка

варіанти відповідей

чесний, чіткий, чипси, чотири

ватний, Валерій, вантаж, віра

гачок, ґава, естетичний, Євген

калач, Лідія, міріада, мирний

Запитання 3

Лише числівники записано в рядку

варіанти відповідей

двійка, двоє, другий

трійко, тричі, третій

п’ять, п’ятак, п’ятий

сім, сьомий, семеро

Запитання 4

Антоніми записано в рядку

варіанти відповідей

мирний – турботливий

мужній – сильний

журба – радість

овочі – фрукти

Запитання 5

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Як не мудруй, а вмерти треба.

Брехати – не ціпом махати.

Глибока вода, тихо пливе.

Більше діла – менше слів.

Запитання 6

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

підготовка до уроків

похід до кінотеатру

пам’ятний сувенір

пориви вітру

Запитання 7

Прочитайте текст.

(1)Дороговказом для чумаків у їхніх степових мандрах слугував Молочний Шлях. (2)Цю зоря­ну дорогу чумаки називали Чумацьким шляхом. (3)За однією з численних легенд, чумаки, їдучи з Криму, позначали дорогу сіллю, яка сипалася з дір у мажарах, а Господь переніс її на небеса. (4)За іншою легендою, біла смуга на небі є дорогою для людських душ: праведні летять по ній у рай, а грішні – до пекла.

Антоніми використано в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 8

Прочитайте текст.

(1)Дороговказом для чумаків у їхніх степових мандрах слугував Молочний Шлях. (2)Цю зоря­ну дорогу чумаки називали Чумацьким шляхом. (3)За однією з численних легенд, чумаки, їдучи з Криму, позначали дорогу сіллю, яка сипалася з дір у мажарах, а Господь переніс її на небеса. (4)За іншою легендою, біла смуга на небі є дорогою для людських душ: праведні летять по ній у рай, а грішні – до пекла.

Орфографічну помилку допущено в написанні

варіанти відповідей

Молочний Шлях

Чумацьким шляхом

Господь

рай

Запитання 9

Прочитайте текст.

(1)Дороговказом для чумаків у їхніх степових мандрах слугував Молочний Шлях. (2)Цю зоря­ну дорогу чумаки називали Чумацьким шляхом. (3)За однією з численних легенд, чумаки, їдучи з Криму, позначали дорогу сіллю, яка сипалася з дір у мажарах, а Господь переніс її на небеса. (4)За іншою легендою, біла смуга на небі є дорогою для людських душ: праведні летять по ній у рай, а грішні – до пекла.

Діалектизм ужито в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 10

Прочитайте текст.

(1)Дороговказом для чумаків у їхніх степових мандрах слугував Молочний Шлях. (2)Цю зоря­ну дорогу чумаки називали Чумацьким шляхом. (3)За однією з численних легенд, чумаки, їдучи з Криму, позначали дорогу сіллю, яка сипалася з дір у мажарах, а Господь переніс її на небеса. (4)За іншою легендою, біла смуга на небі є дорогою для людських душ: праведні летять по ній у рай, а грішні – до пекла.

Тире в четвертому реченні використано

варіанти відповідей

між підметом і присудком

для відокремлення обставини

на місці пропущеного присудка

для відокремлення вставного слова

Запитання 11

М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

низ..кий, волин..ський, утр..ох

турец..кий, різ..бяр, нян..чин

рибон..ці, красун..чик, сяд..те

погод..ся, жен..шень, тон..ший

винос..те, стежин..ці, т..мяний

Запитання 12

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

віл..а, буд..изм, хоб..і

одіс..ея, піц..а, пен..і

тон..а, барок..о, ван..а

брут..о, і..мігрант, пан..а

мадон..а, пан..о, лібрет..о

Запитання 13

Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

др..жати, пряд..во, тр..вога

тр..мтіти, мар..во, виб..рати

пал..чка, кош..чок, створ..ння

к..рпатий, пром..нистий, л..ман

мавп..ня, пор..стий, обм..нати

Запитання 14

Прочитайте речення з пропущеними літерами в й у (на їхньому місці стоять цифри).

Вівса, пшениці, ячмені – це (1)се зіллялося (2) одну могутню хвилю; вона (3)се топить, (4)се за­бирає (5) полон.

Літеру у треба написати на місці цифри

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 15

Помилку допущено в написанні відмінкової форми числівника

варіанти відповідей

семидесяти шести

п’ятдесяти чотирьох

восьмистам трьом

дев’яноста восьми

сорока чотирма

Запитання 16

Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку

варіанти відповідей

Георгійович, Георгіївна

Григорійович, Григоріївна

Андрійович, Андріївна

Миколайович, Миколаївна 

Євгенович, Євгенівна

Запитання 17

Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників у рядку

варіанти відповідей

сліпіший, найцікавіший, міцніший понад усе

якнайприємніший, більш огрядний, темніший

більш твердіший, світліший, найдобріший

пресумний, нижчий за брата, найсмішніший

важчий, найбільш яскравий, самий упертий

Запитання 18

Чоловічий рід мають обидва іменники рядка

варіанти відповідей

поні, хобі

тюль, путь

нежить, кір

дріб, попурі

ступінь, лють

Запитання 19

Спільнокореневим до слова пісний є

варіанти відповідей

пізній

посуха

пісенний

пісковий

постувати

Запитання 20

Редагування потребує одна із синонімічних сполук у рядку

варіанти відповідей

попри негоду / незважаючи на негоду

протягом тижня / упродовж тижня

за кілька хвилин / через кілька хвилин

за десять шоста / без десяти шість

донині не відомо / досі не відомо

Запитання 21

Граматичну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Пройшовши кілька кілометрів, ми присіли відпочити.

Натрапивши на незнайоме слово, з’ясуйте його значення.

Перебуваючи в Римі, мені хочеться відвідати Колізей.

Добре зігрівшись, птахи повертаються в рідний край.

Виконуючи ранкові вправи, правильно дихайте.

Запитання 22

Вставне словосполучення вжито в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

По-вірменськи ми на превеликий жаль не розуміли та в серцях тепло розливалося!

Словом я до безумства люблю небо трави зорі задумливі вечори ніжні...

По-перше не поспішай а по-друге завжди думай над кожним словом.

Отже увесь наш клас улітку все ж таки поїде до Чорного моря.

Здавалось налетів дев’ятий вал і прокотився бурею по морі.

Запитання 23

Пунктуаційну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

– Як то? За свого невірного гнилого кабана та ви взяли нашого коня! – репетувала Мотря, піднявши лице вгору.

– То ваш кінь гнилий та червивий, а не наш кабан, – кричала Мелашка з-за бабиних плечей.

– Ще й та обзивається! Мовчала б уже та не гавкала, – кричала Мотря до Мелашки.

– Принеси лишень три карбованці, а ні, піду у волость, – обізвалась Мелашка. – тебе позивати.

– Ще й вона піде у волость! Втри передніше віскривого носа та тоді підеш у волость, – кричала Мотря.

Запитання 24

Установіть відповідність між фразеологізмами-антонімами.


Фразеологізм

1 тримати в кулаці

2 ставати цапки

3 співати дифірамби

4 на сьомому небі

 

Антонім

А у кишені бряжчить

Б як у воду опущений

В попускати віжки

Г знімати стружку

Д хоч мотузки крути

варіанти відповідей

1-В

2-Д

3-Г

4-Б

1-Д

2-В

3-Г

4-Б

1-В

2-Д

3-Б

4-Г

1-В

2-В

3-Д

4-Б

Запитання 25

Установіть відповідність між відокремленим членом речення та його прикладом.


Відокремлений член речення

1 додаток

2 обставина

3 означення

4 прикладка (різновид означення)


Приклад

А Оце і є той випадок єдиний, коли найбільша мужність – утекти.

Б Вечір, мій друг таємний, пригорне мене своїм теплом.

В На дворі, замість похилої хатини, стояв веселий будинок.

Г Вітер лютий налетів з розгону і, втомившись, під дверима ліг.

Д Багато людей на світі, а ти у мене один.

варіанти відповідей

1-Г

2-Д

3-А

4-Б

1-В

2-Г

3-А

4-Б

1-В

2-Г

3-Б

4-А

1-В

2-А

3-Д

4-Б

Запитання 26

Установіть відповідність між групою лексики та прикладами.


Група лексики

1 архаїзми

2 історизми

3 неологізми

4 діалектизми

 

Приклади

А софт, акаунт

Б чоло, рамено

В ґазда, легінь

Г люстро, пліт

Д печеніг, личаки

варіанти відповідей

1-Д

2-Б

3-А

4-В

1-Б

2-Д

3-В

4-А

1-Б

2-Д

3-А

4-В

1-Б

2-Г

3-Д

4-В

Запитання 27

Установіть відповідність між видом підрядного речення та прикладом.


Вид підрядного речення

1 означальне

2 з’ясувальне

3 обставинне умови

4 обставинне допусту


Приклад

А Недумано, негадано забігла в глухомань, де сосни пахнуть ладаном в кадильницях світань.

Б Загриміло, ударило так, наче розкололися всі найбільші карпатські верхи.

В Катерина Білокур ніби розповідала світові, який талановитий її народ.

Г За честь і правду все віддай, коли ти любиш рідний край.

Д Вже листячко прокинулося де-не-де, хоч сніг у лісі сріблиться повсюди.

варіанти відповідей

1-В

2-А

3-Г

4-Д

1-А

2-В

3-Д

4-Г

1-А

2-Б

3-В

4-Д

1-А

2-В

3-Г

4-Д

Запитання 28

Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Погонич зайнявся (1)своєю справою (2)й позвав Бека (3)тільки тоді, (4)коли до нього дійшла черга.


А частка

Б сполучник

В займенник

Г прислівник

Д прийменник

варіанти відповідей

1-В

2-Б

3-А

4-Г

1-Б

2-В

3-А

4-Г

1-В

2-Б

3-Г

4-А

1-В

2-Д

3-Б

4-Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест