19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Тести для 4,8 класів

Про матеріал
Тести на перевірку вивченного матеріалу для 4, 8 класів до підручника "Несвіт" за перший та другий семестр
Перегляд файлу

 

Name________________   Surname ______________________________Form 4 ___

 

Date _________________________________________________________________

 

TEST

 

I  variant

 

1.  Вставить  пропущенные буквы : ( 2 балла)

 

Amer…ca, Uk…aine, b…g, to…n, ne…, el…er, En…lish.

 

2. Найдите  и  соедините  пары  слов: (3 балла)

 

elder  украинец

England                                                                        старший

Russia                                                                          новый

city                                                                               Англия

small                                                                            американец

new                                                                              город ( большой)

American                                                                     Россия

Ukrainian                                                                     маленький

 

3. Выбрать  правильный  глагол  и  подчеркнуть: (3 балла)

 

1. What city are/ is you from?

2. Where does/ do she live?

3. Is/are you American?

4. Where are/ is he from?

5. Where does/do you live?

 

4. Написать  ответы  на  вопросы: (4 балла)

 

1. Where  are  you  from?-- ____________________________________________

2. Where  do  you  live?-- ______________________________________________

3. What  city  are  you  from?-- __________________________________________

 

 

 

 

 

                       TOTAL  MARK:____________________

 

 

 

 

 

 

Name________________   Surname ______________________________Form __4

 

Date _________________________________________________________________

 

TEST

 

II  variant

 

1.  Вставить  пропущенные буквы : ( 2 балла)

 

Ru…sia, cit…, o…d, sm…ll, Eng…and, younge…, Ukraini…n.

 

2. Найдите  и  соедините  пары  слов: (3 балла)

 

younger Америка

town                                                                            Украина

big                                                                               младший

Ukraine                                                                       россиянин

English                                                                        город ( маленький)

old                                                                               большой

Russian                                                                        англичанин

America                                                                       старый

 

3. Выбрать  правильный  глагол  и  подчеркнуть: (3 балла)

 

1. What city are/ is he from?

2. Where does/ do he live?

3. Is/are you Ukrainian?

4. Where are/ is you  from?

5. Where does/do you live?

 

 

4.Написать  ответы  на  вопросы: (4 балла)

 

1.Where  are  you  from?-- ____________________________________________

2.Where  do  you  live?-- ______________________________________________

3.What  city  are  you  from?-- __________________________________________

 

 

 

 

TOTAL  MARK:____________________

 

 

Name________________   Surname ______________________________Form __8_

 

Date _________________________________________________________________

 

TEST

 

I  variant

 

1.  Вставить  пропущенные буквы : ( 2 балла)

 

r…porters, ma…azine, bl…gs, headquart…rs, p…blication, spe…ded up, adve…tising,

taver…, pod…asts, r…dio.

 

2.Найдите  и  запишите  пары  слов: (3 балла)

 

1. newspaper a)  наушники

2. publishing                                                                  b)  держать  в  курсе  дела

3. strategically                                                               c)  отдел

4. subscribers                                                                d)  газета

5. division                                                                     e)  подписчики

6. speeded up                                                                f)   стратегически

7. keep  informed                                                         g)   мансардные помещения

8. the  attic  offices                                                       h)  современный

9. up-to-date                                                                 i)  ускорять

10. headphones                                                             j)   публикация

 

 

3. Выбрать  правильный  глагол  и  подчеркнуть: (2 балла)

 

1. The  greatest  numbers  of  newspapers  have/has offices  or  reporters  in  their  capital  cities. 2. A  newspaper  is/are  a  publication  containing  news  and  information.

3. There  they  was/were  strategically  located.

4. All  media  sources  keep/keeps people  up-to-date  and  well-informed.

 

4. Put the verbs in brackets into correct tense form ( 5 points)

 

1. Sam _____________________ ( to find)  all the information by 8 o’clock yesterday.

 

2. The mother ________ just ___________  ( to read)  the latest news from newspaper.

 

3. We usually  _______________ (to publish)  our comments on different topics in the

 magazines.

 4. They __________________ ( to visit)  the international agency now.

5. She ___________________ (to collect) all  these discs  for years.

 

 

TOTAL  MARK: ___________

 

 

 

Name ________________   Surname ______________________________Form __8_

 

Date _________________________________________________________________

 

TEST

 

II  variant

 

1.  Вставить  пропущенные буквы : ( 2 балла)

 

d…vision, in..entions, la…top, ne…spaper, ta..es,  press  b…reaus, pr…vide, comp…tent  supplier, adver…ising, st…ategically.

 

2. Найдите  и  запишите  пары  слов: (3 балла)

 

1. tavern a) агенства  новостей

2. tapes                                                                        b) ноутбук

3. magazine                                                                 c) издание

4. provider                                                                   d) развлечение

5. edition                                                                     e) радиопередача

6. headquarters                                                            f)  журнал

7. entertainment                                                          g) плёнки

8. laptop                                                                      h)  главный  офис

9. broadcasting                                                            i)  таверна

10. news  agencies                                                      j)  провайдер  услуг

 

 

3. Выбрать  правильный  глагол  и  подчеркнуть: (2балла)

 

1. It  was/were  a  Fleet  Street  tavern  that  the  British  press  was  born.

2. Some  newspapers  have/has  subscribers.

3. It  is/are  the  most  competent  supplier  of  objective  information.

4. Here  people  can/could  find  the  headquarters  of  many  magazines.

 

4. Put the verbs in brackets into correct tense form (5 points)

1. Sally ________________________ ( to read)  the whole article by 8 o’clock yesterday.

 

2. The father _________just ___________  ( to print) the latest page of the newspaper.

 

3. They usually _________________( to keep)  children informed  about the current events.

4. He ____________________________ ( to sell) magazine now.

5. She ___________________ (to collect) all  these discs  for years.

 

 

 

TOTAL  MARK: ___________

 

 

Name________________   Surname ______________________________Form  4

 

Date _________________________________________________________________

 

TEST

 

I  variant

 

1.  Вставить  пропущенные буквы : ( 2 балла)

 

use_ful, min_, perf_ct, pul_over, pr_ud of, ot_er.

 

2. Найдите  и  запишите  пары  слов: (3 балла)

 

1 careful                                                                      a)  ваш

2 clothes                                                                      b)  её

3 handsome                                                                 c)  одежда

4 garage                                                                       d)  заботливый

5 hers                                                                           e)  симпатичный (о мужчинах)

6 to use                                                                        f)  гараж

7 its                                                                              g)  использовать

8 yours                                                                         h)  это ( её, его – о животных)

 

 

 

3. Выбрать  правильный  глагол  (have to/ need to/ want to) и  вставить  его:

(3 балла)

 

1. I  (нужно)__________take  this  bag.

2. I  ( должен)____________ clean  my  room.

3. We  (хотим)___________  go  to  the  cinema.

4. We ( нужно) ____________  help  to our  mummy.

5.  They ( должны)___________  do their  homework.

 

4. Перевести на  английский  язык,  используя  оборот  there is/there are:

(4 балла)

 

1. Возле  школы  есть  сад.________________________________________________

 

2. В  доме  есть  три  спальни (bedrooms).___________________________________

______________________________________________________________

3. В  гараже  есть  красная  машина.

______________________________________________________________________

 

TOTAL  MARK: ___________

 

 

 

 

 

Name________________   Surname ______________________________Form _4_

 

Date _________________________________________________________________

 

TEST

 

II  variant

 

1.  Вставить  пропущенные буквы : ( 2 балла)

 

gara_e, th_irs, han_some, gl_ves, frie_dship, rela_ives.

 

2. Найдите  и  запишите  пары  слов: ( 3 балла)

 

1 another                                                                     a) мой

2 cheerful                                                                    b) автостоянка

3 pullover                                                                    c) его

4 perfect                                                                      d) наш

5 parking  place                                                           e)  свитер, пуловер

6 ours                                                                           f)  идеально, совершено

7 his                                                                             g) весёлый

8 mine                                                                          h)  другой

 

 

3. Выбрать  правильный  глагол  (have to/ need to/ want to) и  вставить  его:

(3  балла)

 

1. I  (нужно)__________   take  this  pen.

2. I  ( должен)____________ read  this  book.

3. We  (хотим)___________  go  to  the  zoo.

4. We ( нужно) ____________  buy  a  computer.

5.  They ( должны)___________  make  a  costume.

 

4. Перевести на  английский  язык, используя  оборот  there is/there are:

(4  балла)

 

1. В  комнате  есть  маленькая  кошка.

______________________________________________________________________

2. В  портфеле  есть  тетрадки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Name________________   Surname ______________________________Form _4_

 

Date _________________________________________________________________

 

Hearing (аудирование)

 

Pet -  домашний  любимец                  lazy – ленивый

Fat – толстый                                        clever - умный

 

 

Text

“ Max  is  a  little  boy”

 

Написать  на  русском  языке,  о  чем  шла  речь  в  этом  тексте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL  MARK: _________

 

Reading (чтение  молча)

 

Text

 

This is a room. This room is not very big. It  is  little. The  desk  is  in  this  room. The  book  is  in  the  room  too. The  doll  is  not  on  the  desk. It  is  on  the  bed.  The  doll  has  a  green  dress  and  a  yellow  hat.  The  toy – monkey (игрушкаобезьяна)

is  on  the  bed  too. It  is  pink (розовая). I  love  my  toy – monkey  and  my  doll.

 

 

1. Choose  True  or  False  sentences:

выбрать  правдивые  или  ложные  предложения  и  отметить  их

                   True   +             False  “ –“

 

1. This  is  a  room.  ___

2. It  is  big. ___

3. The  copy – book  is  in  the  room  too. ___

4.  The  doll  is  not  on  the  desk. ___

5. It  is  on  the  table. ___

6. The  toy – monkey  is  on  the  bed  too. ___

7. It  is  pink. ___

8. The  cat  has  a  green  dress  and  a  yellow  hat. ___

 TOTAL  MARK: ________

 

 

Name ________________   Surname ______________________________Form __8_

 

Date _________________________________________________________________

 

Hearing (аудирование)

 

Hikeгулять пешком abroadза  границей                mushrooms -  грибы      

Chance - шанс bathe – купаться          seaside – морское побережье

 

School  Holidays

Кратко написать  на  русском  языке,  о  чем  шла  речь  в  этом  тексте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL  MARK: __

Reading (чтение  молча)

Text

“ Mark  Twain” p. 154

 

Read  and  tick  the  statements T (True) or F (False).

 

1. Mark  Twain  is  one  of  the  best   known  English  writers. ___

2. He  spent  his  childhood  in  a  big  town.  ___

3.  At  the  age  of  10  he  was  apprenticed  to  a  printer. ___

4. Mark  Twain  had  changed  many  jobs  before  he  became  a  writer. ___

5. Then  he  went  on  tours  to  Hawaii, Europe, and  the  Middle  East  as  a  teacher. _

6. On  his  return  he  became  a  successful  humorous  lecturer. ___

7.  Mark  Twain’s story  “ How  I  edited  an  Agricultural  Paper”  was  published

 in  1870. ___

 8. Mark  Twain  felt  a  call  for  fantastic  literature. ___

 

 

 

 

Name ________________   Surname ______________________________Form __8_

 

Date _________________________________________________________________

 

I variant

 

I. Change (переделать) the sentences from Direct Speech (прямая речь) into Indirect (Reported) Speech (косвенная речь): (6 p)

 

  1.  “I get up at eight o’clock” Mary said.
  2. “The world is wonderful” Peter says.
  3. “ I  want  to  visit  my  aunt  on  Sunday” Susan  says.
  4. “ I  love  music  and  learn  to  play  the  French  horn” Susan  says.
  5. “ The  bagpipes  are  the  Scottish  national  musical  instrument” Mark  says.
  6. “ Many  famous  composers  played  on  the  piano” Brian  says.

 

 

II. Fill the gaps (заполнить пропуски) (2 points)

 

Ar…se, acc…mpanied, beats  tap…ed  out, enc…anted  by, inspirit…on, a  f…ute.

 

 

 

III. Put  the  words  in  the  correct  order  to  make  sentences. (4 points)

 

  1. He / played / the / never / has / flute.
  2.  listen/ I / to / every / radio /day.
  3. tomorrow / will / my/  bring / friend / a / new/  disc.
  4. violin / I / practising / am / on/ the.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Name ________________   Surname ______________________________Form __8_

 

Date _________________________________________________________________

 

II variant

 

I. Change (переделать) the sentences from Direct Speech (прямая речь) into Indirect (Reported) Speech (косвенная речь): (6 p)

 

  1. “  I  have  breakfast  at  seven  o’clock” Ted said.
  2. “ The  life  is  good” Kate  says.
  3. “ I  want  to  clean  my  room” Sam  says.
  4. “ Different  guitars  have  different  sounds” Ann  says.
  5. “ My  favourite  pop star  is  Nelly  Furtado”  Dan  says.
  6. “ I shall  come  in  the  evening” Rita  says.

 

 

II. Fill the gaps (заполнить пропуски) (2 points)

 

Re…reshment, s…uls, pow…r, dig…tal  tunes, con…emporary, bag…ipes.

 

III. Put  the  words  in  the  correct  order  to  make  sentences. (4 points)

 

  1. listen/ I / to / every /music /day.
  2. cello / I / practising / am / on/ the.
  3. She / played / the / never / has / flute.
  4. tomorrow / will / my/  bring / uncle / a / new/  CD.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Name________________   Surname ______________________________Form 4___

 

Date _________________________________________________________________

 

TEST

 

1.  Вставить  пропущенную букву : ( 2 балла)

 

c_­­­_ld, so__e  thro__t, fift__en, e__ghty, rea__, con__ert, the  f__rst, ma__ch,  acto__.

 

2. Найдите  и  запишите  пары  слов: ( 3  балла)

 

1. actress                                                                            a)  продавать

2. toothache                                                                       b)  марка

3. ill                                                                                   c)  писатель

4. twenty                                                                           d)  актриса

5. nineteen                                                                         e)  больной

6. the third                                                                         f)  третий

7. stamp                                                                             g)  двадцать

8. writer                                                                             h)  зубная  боль

9. the  pet  of  my  sister                                                     i)  девятнадцать

10. to  sell                                                                           j) дом.любимец  моей сестры

 

3. Выбрать  и  подчеркнуть  правильное  слово ( 3  балла):

 

1.  I  have  got  a  headache, toothache  ( зубная  боль).

2.  Alex  doesn`t  like  to take  medicine, sleep  ( принимать  лекарства).

3. We  go  to  school  at  7.30  a.m, p.m  (  утра)

4.This  is  room  number  sixty, sixteen  ( шестнадцать).

5.  May  is  the  fifth, fourth  month  of  the  year. ( пятый)

 

4.  Перевести  на  английский  язык ( 4  балла):

 

1.  Я  учусь (study) в  четвертом  классе.

2. У меня  есть  15  друзей.

3. Сейчас  4.15  вечера.

 

TOTAL  MARK:___________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Несвіт А.М.)
Додано
25 лютого
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку