Анкета для вчителів
Прізвище, ім'я, по батькові_____________________ Заклад освіти ______________________________
Стаж роботи_________________________
Курси______________________________
Атестація, нагороди____________________
3. Чи врахували Ваші потреби в підвищеннірівня науково-теоретичної та психологічної під
готовки? Якщо так, то в якій формі відбувається вивчення Ваших потреб?
4. Що і якою мірою впливає на якість Вашої методичної роботи? Оцініть рівень впливу (П (пов
ністю) — 4 бали; Ч (частково) — 2 бали; В (відсутній) — 0 балів):
5. Які з названих питань потребують удосконалення стосовно підвищення якості методичної роботи в школі?
6. Якою мірою, на Вашу думку, впливає методична робота на розвиток творчої активності педагогів закладу?
Відповідно до рівня зазначте вказані бали:
7. Найважливіші, на Ваш погляд, результати методичної роботи для Вашої школи:
8. Який, на Ваш погляд, рівень апробації та впровадження в навчально-виховний процес
інноваційно-освітніх технологій? Відповідно до рівня зазначте вказаний бал:
Дата______ Підпис_________
Тест на визначення рівня професійної компетентності вчителя
1. Віднайдіть серед поданих ознак ту, яка розкриває суть інновації:
а) нововведення, у результаті якого суттєво змінюється об'єкт діяльності;
б) пізнання та впровадження нового в практику діяльності;
в) комплексний процес створення, поширення та використання нового засобу в галузі техніки, технології, педагогіки, наукових досліджень;
г) новий продукт діяльності людей.
2. Вкажіть, яка з поданих характеристик розкриває ознаку інноваційної освітньої діяльності:
а) одна з форм інвестиційної діяльності, яка забезпечує розробку, поширення та застосування інновацій у системі освіти;
б) системна участь закладів чи установ освіти в експериментальній науково-дослідній роботі з удосконалення навчально-виховного процесу та управління ним;
в) форма участі в науково-дослідній роботі закладу (установи) освіти.
3. Визначіть, хто насамперед є замовником на освіту дитини:
а) держава;
б) батьки;
в) сама дитина;
г) суспільні організації;
ґ) підприємства.
4. Зазначте, який вид контролю Ви вважаєте найкращим для визначення справжнього стану навчальних досягнень учнів:
а) поточний;
б) підсумковий;
в) випереджальний;
г) контроль результатів.
5. Ви були присутні на уроці вчителя з метою експертної оцінки ведення ним уроку. Виявлені недоліки:
Визначіть, у якій з нижчеподаних сфер діяльності вчителя треба шукати проблему:
а) методичні й теоретичні знання;
б) інноваційна педагогічна діяльність;
в) творчість учителя;
г) психологічна сфера.
6. Після відвідування уроку вчителя, який мав на меті показати урок з використанням інноваційних технологій і довести його ефективність, директор школи, маючи певні підстави, зробив висновок: «Урок традиційної форми, а не нестандартний». Визначіть, який з фактів, на Вашу думку, став вагомим аргументом для даного твердження:
а) відсутня дидактична мета;
б) урок має цілком визначену структуру;
в) не використовуються різноманітні методи і прийоми;
г) не застосовується оригінальна форма організації навчання.
7. Позначте, який з нижченаведених чинників може стати найвагомішим аргументом непрофесіоналізму для звільнення вчителя з посади:
а) невиконання своїх професійних обов'язків;
б) низький рівень виховної роботи серед учнів;
в) відмова від атестації;
г) низький рівень знань учнів з предмета, який він читає.
8. Учитель виявив незадоволення перед адміністрацією школи з приводу пониження його кваліфікаційної категорії під час атестації. Який з аргументів став найвагомішим для такого рішення адміністрації:
а) низький рівень знань учнів з предмета;
б) відсутність показників участі учнів у роботі МАНу та олімпіадах;
в) відмова від проходження курсів післядипломної педагогічної освіти;
г) низький рівень професійної компетентності.
9. Укажіть, яка з поданих характеристик розкриває суть професійної компетентності:
а) результат професійної підготовки фахівця;
б) мобільність знань — елементи ідентифікації, розпізнання, відтворення, розуміння, перетворення, компонування інформації;
в) ґрунтовні базові знання з предмета;
г) критичність мислення.
10. Визначте, що є загальносвітовими тенденціями в галузі реалізації освітньої політики:
а) забезпечення всім громадянам рівного доступу до високоякісної освіти;
б) дефіцит учнів через демографічну кризу;
в) збільшення обсягів фінансування освітніх систем;
г) широке залучення іноземних фахівців до освітньої сфери.
11. Укажіть, які форми і методи навчання відносятьдо інтерактивних:
а) проблемні лекції на основі діалогу «лектор —слухач»;
б) ділові ігри;
в) конференції з обміну досвідом професійної діяльності;
г) усі зазначені форми і методи.
12. Визначте, у чому суть процесу навчання:
а) передача знань учням;
б) засвоєння знань учнями;
в) управління процесом пізнання учнів;
г) контроль за засвоєнням знань, умінь і навичок;
ґ) двобічний процес спільної діяльності вчителя й учня.
13. Вкажіть, які вимоги до заняття не є базисними:
а) до вчителя та учня;
б) до дидактичної мети;
в) до змісту навчального матеріалу;
г) до методів навчання.
14. Названі методи важливі для вивчення рівня професійної компетентності педагогічних кадрів. Зазначте, без якого з них неможливо одержати об'єктивну інформацію?
а) самоаналіз;
б) педагогічне спостереження;
в) аналіз результатів педагогічної діяльності, тестування;
г) проведення атестації.
15. Віднесіть до педагогічної категорії поданий перелік понять:
а) методи діагностики рівня знань;
б) методи вимірювання рівня знань;
в) форми контролю якості наданих освітніх послуг;
г) форми оцінювання рівня наданих освітніх послуг;
ґ) традиційний контроль знань.
Шановні вчителі!
Нам цікава Ваша думка про навчальний заклад, в якому Ви працюєте. Анкета анонімна.
Організація, оцінювання і планування власного навчання |
|
Дієве спілкування |
|
Ефективна участь у роботі команди |
|
Творче розв'язання проблем |
|
2. Якою мірою школа заохочує учнів до участі у дослідницькій роботі, в олімпіадах, різних конкурсах тощо?
1 2 3 4 5
зовсім не заохочує значною мірою
4. Наскільки школа заохочує вчителів до роботи з талановитими та обдарованими учнями?
1 2 3 4 5
зовсім не заохочує дуже заохочує
7. Які методи Ви застосовуєте на своїх уроках? (Поставте вищий бал (6) біля методу, який застосовуєте найчастіше. Решту балів виставте за ранжиром без повторення.)
Розповідь |
|
Індивідуальну роботу учнів |
|
Роботу у групах |
|
Дискусію, дебати |
|
Інші методи (вказати, які саме) |
|
8. Чи маєте Ви відпрацьовані методи роботи з талановитими та обдарованими учнями?
9. Якщо так, які саме?__________________________
10. Які технічні засоби Ви використовуєте на уроках? (Поставте їх за порядком (від 1) по мірі використання.)
1.________________________________________
2.______________________________,_________
3.________________________________________
4.________________________________________
11. Чи існує, на Вашу думку, у школі єдина політика навчання і виховання?
12. Чи впроваджувалися у школі протягом останніх трьох років інновації?
19. Чи намагається школа поширювати власний інноваційний досвід?
20. На Ваш погляд, чи допомагає школа молоді у прийнятті рішень, пов'язаних із майбутньою освітою і фахом, шляхом вивчення інтелектуальних можливостей і психологічних нахилів учнів?
21. Чи орієнтується школа в попиті на місцевому ринку праці?
22. Чи інформує про цей попит учнів та батьків?
23. Які завдання, на Вашу думку, є найважливішими в роботі школи? (Поставте вищий бал (11) біля того завдання, яке Ви вважаєте найпріоритетнішим. Решту балів виставте за ранжиром без повторення.)
Формувати особистість, здатну критично мислити |
|
Підготувати учнів до конкуренції на ринку праці |
|
Заповнити прогалини у вихованні та культурі учнів, які приходять із різних середовищ |
|
Забезпечити у навчальному закладі можливість одержання учнями якісної повної загальної середньої освіти понад вимоги державних навчальних програм |
|
Формувати загальну культуру учнів |
|
Формувати майбутню інтелектуальну еліту |
|
Навчати вміння вчитися |
|
Полегшити суспільну інтеграцію учнів |
|
Сприяти розвитку особистості |
|
Розвивати самостійність, підприємливість та почуття відповідальності |
|
Підготувати учнів до складання іспитів до вищих навчальних закладів |
|
24. Чи знають учні, на Вашу думку, свої права, визначені статутом навчального закладу?
25. Чи знають учні, на Вашу думку, свої обов'язки, визначені статутом навчального закладу?
26. На Вашу думку, які обов'язки відповідно до статуту школине виконують учні? (Поставте вищий бал (8) біля того обов'язку, який частіше не виконують учні. Найменший (1) біля того, який виконують
постійно. Решту балів виставте за ранжиром без повторення.)
Оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками |
|
Підвищувати загальнокультурний рівень |
|
Дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку |
|
Дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна |
|
Дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм |
|
Брати участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством |
|
Дотримуватися правил особистої гігієни |
|
Інші (вказати, які саме) |
|
27. Чи організовують у школі вибори до органів самоврядування, в яких учні та батьки мають своїх представників?
28. Як Ви оцінюєте реальний вплив представників учнів та батьків на життя школи?
32. Як Ви оцінюєте результативність виконання управлінськихобов'язків кожним органом згідно з їх повноваженнями, визначенимистатутом навчального закладу?
1 2 3 4 5
мало результативно дуже результативно
33. Чи співпрацює школа з іншими навчальними закладами?
34. Чи підтримує школа контакти з вищими навчальними закладами?
Запитання |
Відповіді |
||
так |
ні |
частково |
|
Чи є у школі навчальні кабінети згідно з профільними напрямами навчання? |
|
|
|
Чи забезпечено їх сучасним обладнанням і матеріалами, які полегшують для учнів процес навчання? |
|
|
|
Чи доступна для учнів навчальна література? |
|
|
|
Чи заохочуєте Ви учнів користуватися нею з метою підготовки до уроків? |
|
|
|
Чи достатньо забезпечена шкільна бібліотека сучасною методичною, науковою, науково-методичною літературою? |
|
|
|
Чи достатньо забезпечена шкільна бібліотека художньою, енциклопедичною літературою для учнів? |
|
|
|
Чи постійно поповнюється бібліотечний фонд сучасною методичною, науковою, науково-методичною літературою? |
|
|
|
Чи мають учні вплив на вибір видань, які буде придбано для шкільної бібліотеки? |
|
|
|
Чи користуються учні читальним залом шкільної бібліотеки для підготовки до Ваших занять? |
|
|
|
Чи є в бібліотеці спеціалізовані видання (преса і книги) для вчителів? |
|
|
|
Чи інформатизована школа, чи має відповідне комп'ютерне забезпечення? |
|
|
|
Чи є локальна загальношкільна комп'ютерна мережа? |
|
|
|
Чи має школа мультимедійне комп'ютерне забезпечення і відповідні дидактичні програми? |
|
|
|
Чи під'єднано школу до мережі Інтернет? |
|
|
|
Якщо так, то на яких уроках використовується доступ до мережі Інтернет? |
|
|
|
38. Чи задоволені Ви своєю роботою у школі?
1 2 3 4 5
не задоволений (а) дуже задоволений (а)
39. Чи створені у навчальному закладі умови для реалізації твор
чого потенціалу вчителів?
Анкета
вивчення професійної майстерності вчителя
№ з/п |
Запитання |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1. |
Чи відчуваєте Ви контроль за Вашою роботою? |
|
|
|
|
|
2 |
Чи вважаєте Ви контроль за вашою роботою об’єктивним? |
|
|
|
|
|
3 |
Чи відчуваєте Ви страх тоді, коли вас контролює адміністрація? |
|
|
|
|
|
4 |
Чи відзначають під час контролю Ваші успіхи й позитивні результати? |
|
|
|
|
|
5 |
Чи ділитеся Ви відверто своїми проблемами й невдачами з керівництвом школи під час контролю? |
|
|
|
|
|
6 |
Чи маєте Вви змогу під час контролю обстоювати власну точку зору, не побоюючись за наслідки? |
|
|
|
|
|
7 |
Чи чіткіше Ви уявляєте внаслідок контролю шляхи досягнення кращих результатів? |
|
|
|
|
|
8 |
Чи відчуваєте Ви, що після контролю адміністрації школи зростає довіра до Вас як до вчителя? |
|
|
|
|
|
9 |
Чи можете Ви стверджувати, що після контролю ви працюєте краще? |
|
|
|
|
|
10 |
Чи вважаєте ви, що контроль дає вам безсумнівну користь і тому є послугою адміністрації? |
|
|
|
|
|
Мета проведення анкетування: виявити результативність внутрішнього контролю на основі аналізу його адекватності, ступеня готовності вчителя до самоконтролю.
Сума балів
Від 45 до 33 – тема контролю оптимальна, орієнтує вчителя на успіх і стимулює його зростання.
Від32 до 21 – оптимальна система контролю, що орієнтує вчителя на успіх, не склалася, контроль не завжди впливає на вчителя.
Від 20 до 9 – вчитель сприймає контроль як жорсткі несправедливі заходи, це не стимулює його педагогічне зростання.
Анкета