Сарненський районний ліцей «Лідер»
Сарненської районної ради
Рівненської області
Номінація «Географія»
Україна і світове господарство:
практичні та
самостійні роботи
Підготував:
Климчук Віктор Петрович,
вчитель географії
Сарни – 2018
Климчук В.П, Україна і світове господарство: практичні та самостійні роботи // Навчально-методичний посібник для вчителів географії загальної середньої освіти. – Сарни, 2018 62с.
Посібник містить практичні та самостійні роботи в тестовій формі для 9 класу згідно з програмою затвердженою МОН України у 2017 році. Матеріали посібника побудовані на основі підручника з географії авторів Коберніка С.Г., Коваленка Р.Р.
Призначений для використання вчителями на уроках географії. Може бути використаний учнями для перевірки своїх знань.
Схвалено методичною радою Сарненського районного ліцею «Лідер» (протокол №3 від 10.01.2018 р.)
Україна і світове господарство: практичні та самостійні роботи
ЗМІСТ
ВСТУП |
7 |
||
РОЗДІЛ І. ПРАКТИЧНІ РОБОТИ |
9 |
||
1.1. |
Практична робота №1. |
9 |
|
1.2. |
Практична робота №2. |
13 |
|
1.3. |
Практична робота №3. |
13 |
|
1.4. |
Практична робота №4. |
15 |
|
1.5. |
Практична робота №5. |
15 |
|
1.6. |
Практична робота №6. |
17 |
|
1.7. |
Практична робота №7. |
18 |
|
РОЗДІЛ ІІ. САМОСТІЙНІ РОБОТИ |
19 |
||
2.1. |
Національна економіка |
19 |
|
2.2. |
Сільське господарство України |
23 |
|
2.3. |
Сільське господарство світу |
26 |
|
2.4. |
Паливна промисловість |
30 |
|
2.5. |
Електроенергетика |
33 |
|
2.6. |
Металургійний комплекс України |
37 |
|
2.7. |
Машинобудування України |
41 |
|
2.8. |
Машинобудування світу |
43 |
|
2.9. |
Хімічна промисловість |
48 |
|
2.10 |
Транспорт |
52 |
|
2.11 |
Туризм |
56 |
|
Відповіді до самостійних робіт |
61 |
||
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ |
62 |
||
Вступ
Навчально-методичний посібник містить самостійні роботи в тестовій формі та всі практичні роботи до курсу «Україна і світове господарство», що вивчається в дев’ятому класі. Всі завдання складені за підручником авторів Коберніка С. Г. та Коваленка Р. Р., та відповідають програмі МОН, затвердженій у 2017 році.
Пріоритетною метою вивчення географії в основній школі є формування у школярів географічної картини світу через пізнавальну активність. Одним із методів, що використовуються на уроках географії для формування пізнавальної активності, є практична робота – процес, спрямований на закріплення знань, набуття вмінь та формування навичок, через комплекс методів, здійснюваних прийомами, пов'язаними із застосуванням інструментів дослідної і продуктивної праці.
Значущість практичних робіт полягає в тому, що вони забезпечують: актуальність географічної тематики, у зв'язку з тим, що торкаються загально навчальних вмінь та навичок; з'являється можливість поглибленого вивчення географічного матеріалу з різноманітних джерел інформації; формується творчий підхід до навчання географії учнем. Практична робота є важливим підсумком навчання. Вона закріплює теоретичні знання та зумовлює оцінку проведеній роботі. ЇЇ завдання – закріпити нещодавно отриману навчальну географічну інформацію, залишити і надати вміння учню використовувати здобуті навички і надалі.
Завдання практичних робіт розраховані на використання підручника та атласу. В роботах, де передбачене використання контурних карт, вказано, які саме об’єкти діти мають позначити на карті.
Тестові завдання є важливим засобом моніторингу знань, вмінь, навичок і компетенцій учнів. За останні роки вони набули широкого використання, як одна із форм перевірки засвоєння учбового матеріалу. Тести - це завдання специфічної форми, які дозволяють оцінити рівень оволодіння учнями навчального матеріалу. Однією з найбільш важливих переваг тестового контролю вважається висока ступінь об'єктивності виставлення оцінок, так як надається можливість точного підрахунку правильних і неправильних відповідей. Використання тестів з процесі навчання є одним із раціональних доповнень до методів перевірки знань, умінь та навичок учнів.
В тестових самостійних роботах використано найпоширеніші типи завдань: з однією вірною відповіддю, визначення послідовності та відповідності. Деякі завдання складені за тематичними картами атласу. В посібнику вміщено відповіді до самостійних робіт.
Сподіваюсь, цей посібник стане в нагоді вчителям, які викладають географію в 9 класі. Діти можуть використати матеріали посібника для перевірки своїх знань, розвитку та вдосконалення власних навичок.
РОЗДІЛ І. ПРАКТИЧНІ РОБОТИ
1.1. Практична робота № 1
Тема: Аналіз секторальної моделі економіки
Мета: ознайомитись з секторами економіки, їх складом, значенням в економіці різних країн, вивчити етапи розвитку економіки, відмінності між ними.
Структура ВВП України у 2014 р. за даними Укрстату[5]: Сільське господарство, лісове господарство та рибне господарство - 11,7 %, Промисловість - 23,4 %, у тому числі добувна - 10,8 %, Будівництво - 2,7 %, Транспорт - 8,0 %, Торгівля - 16,4 %, Інформація та телекомунікації - 3,8 %, Фінансова та страхова діяльність - 5,1 % , Операції з нерухомим майном - 7,2 %, Професійна, наукова та технічна діяльність; діяльність у сфері адміністративного та допоміжного обслуговування - 4,7%, Державне управління й оборона, освіта, охорона здоров’я та надання соціальної допомоги - 14,6 %, Інші послуги - 2,4 %.
Ознаки етапів розвитку економіки
Етапи розвитку економіки |
Зайнятість населення в секторах,% |
Рівень використання техніки і механізмів |
Рівень використання ручної праці |
Основна галузь у створення ВВП |
Рівень розвитку держави |
Приклади держав світу
|
||
Первинному |
Вторинному |
Третинному |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
Структура ВВП деяких держав світу, % [6].
Держави |
Первинний сектор |
Вторинний сектор |
Третинний сектор |
США |
2 |
18 |
80 |
Великобританія |
1 |
24 |
75 |
Україна |
12 |
19 |
68 |
Чехія |
5 |
38 |
57 |
Китай |
11 |
49 |
40 |
Ефіопія |
45 |
12 |
43 |
Танзанія |
27 |
23 |
50 |
1 – аграрні країни а) – середній, високий ІЛР та
середній рівень життя;
2 – індустріальні країни б) – дуже високий ІЛР та
дуже високий рівень життя;
3 – постіндустріальні країни в) – низький ІЛР та
низький рівень життя.
Висновки:
А) лісозаготівля і лісопиляння ( ) → виробництво меблів ( ) → продаж меблів, доставка до споживача ( ).
Б) вирощування пшениці ( ) → виробництво борошна ( ) → виробництво хліба ( ) → продаж хліба ( ).
В) вирощування льону ( ) → виробництво ниток ( ) → виробництво тканин з льону ( ) → фарбування тканин ( ) → пошиття одягу ( ) → продаж одягу( ).
А) «По всій Україні, і особливо на Півдні, в першій половині ХІХ ст. зростало виробництво хліба на продаж. Розширювалися посіви технічних культур. У Полтавській і Чернігівській губерніях збільшилися площі під коноплями і тютюном, Катеринославській і Херсонській – під льоном. З 20-х рр. з’являються і швидко розширюються на всьому Правобережжі, Лівобережжі і Слобожанщині плантації цукрових буряків. Але й на початку ХХ ст. лише 3,6% українців були зайняті в промисловості і майже 90% - у хліборобстві» [1, ст..34].
Б) «Пріоритетного значення у цей період [60-х рр. XX ст.-авт.] набувають такі галузі як автомобіле- та авіабудування, верстатобудування, електротехніка, приладобудування, хімія органічного синтезу тощо. Найбільш сприятливими для розміщення нових виробництв були умови у західних та деяких центральних областях України. Саме в цих областях у період кінця 60-х - 80-х рр. XX ст. відбувається найбільш інтенсивне зрушення в галузевій структурі промисловості, головним чином, за рахунок прискореного розвитку середньо- та деяких високотехнологічних галузей машинобудування» [7].
В) «У розвинутих країнах сфера послуг зростає найшвидшими темпами. Там вона становить основну частину економіки як за кількістю працюючих, так і за часткою ВВП. Наприклад, у США у сфері послуг працює 65 - 75% економічно активного населення. Водночас вивільнюються робочі місця в промисловості в зв’язку зі зростанням продуктивності праці, механізацією та автоматизацією праці» [2, ст..224] .
1.2. Практична робота №2.
Тема: Позначення на контурній карті країн «Великої двадцятки» (G-20) і визначення їх місця в сучасній типізації країн за рівнем економічного розвитку.
Мета: вивчити країни «Великої двадцятки», їх розміщення, вдосконалити навички роботи з контурними картами.
1.3. Практична робота №3.
Тема. Визначення основних технічних культур, що їх вирощують у помірному й тропічному кліматичних поясах, та обґрунтування встановлених відмінностей.
Мета: вивчити поширення головних технічних культур по кліматичних поясах та державах, чинники, що на це впливають, з’ясувати головні технічні культури найбільших регіонів світу.
Вкажіть держави, які є лідерами у вирощуванні цих
культур.
Групи культур |
Помірний пояс |
Тропічний пояс |
||
Культури |
Держави |
Культури |
Держави |
|
Цукристі |
|
|
|
|
Волокнисті |
|
|
|
|
Олійні |
|
|
|
|
Тонізуючі |
|
|
|
|
2. Які олійні культури є головними для названих регіонів?
А) Південно-Східної Європи –…………………………..
Б) Америки, особливо Південної – ……………………..
В) Пд-Сх. Азії, Центральної Америки, Зх. Африки – …
Г) Західної і Центральної Європи – ……………………..
Д) Західної Африки – ……………………………………..
Е) Центральної Азії – ………………………………………
Є) Пд. Європи і Пн. Африки - ……………………………
3. Яка цукриста культура є головною для:
А) помірного поясу - ………………………………………
Б) тропічного і екваторіального поясів - …………………
4. Яка волокниста культура є головною для:
А) помірного поясу - ………………………………………
Б) тропічного і екваторіального поясів - …………………
Висновки
………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
1.4. Практична робота №4.
Тема: Позначення на контурній карті найбільших басейнів
видобутку кам’яного вугілля, нафти і природного газу.
Мета: вивчити головні басейни паливних корисних копалин шляхом їх позначення на контурній карті, відновити навички роботи з контурними картами.
Західний, Східний, Південний.
1.5. Практична робота №5
Тема. Побудова та аналіз діаграм виробництва електроенергії на електростанціях різних типів в Україні, країнах Європи і світу.
Мета: відновити навички побудови секторних діаграм, порівняти структуру виробництва електроенергії в різних країнах, знайти причини відмінностей.
Структура виробництва електроенергії [6]
Країни |
Частка в загальному обсязі виробленої країною електроенергії, % |
|||
ТЕС |
АЕС |
ГЕС |
Інші ВДЕ |
|
Україна |
48,0 |
46,3 |
5,6 |
0,1 |
Франція |
8,5 |
79,4 |
8,5 |
3,6 |
Німеччина |
60,1 |
17,9 |
3,4 |
18,6 |
США |
67,0 |
13,7 |
15,1 |
4,2 |
Бразилія |
9,8 |
2,9 |
80,7 |
6,6 |
Висновок:
Тема. Позначення на контурній карті сировинної бази та основних центрів виробництва чорних металів в Україні.
Мета: навчитись позначати на контурній карті центри галузей промисловості на прикладі чорної металургії, вдосконалити навички позначення корисних копалин та створення умовних знаків.
А) Залізорудні басейни: Криворізький, Керченський,
Кременчуцький район, Білозерський район;
Б) Придніпровський марганцеворудний басейн;
В) Донецький вугільний басейн;
Г) Оленівське, Новотроїцьке родовища вапняку
флюсового;
Д) Часів'ярське, Новорайське, Пологівське родовища
вогнетривких глин.
комплекс» основні центри чорної металургії України:
А) Придніпровський район: Кривий Ріг, Нікополь,
Запоріжжя, Дніпро, Кам’янське, Новомосковськ,
Горішні Плавні.
Б) Донецький район: Донецьк, Макіївка, Єнакієве,
Харцизьк, Алчевськ, Луганськ.
В) Приазовський район: Маріуполь.
1.7. Практична робота №7.
Тема: Позначення на контурній карті України центрів виробництва транспортних засобів та пояснення чинників їх розміщення.
Мета: вивчити центри виробництва транспортних засобів через позначення їх на контурній карті, повторити чинники розміщення галузей.
А) залізничного – Дніпро, Кременчук, Луганськ,
Маріуполь, Кам’янське, Кадіївка.
Б) суднобудування – Миколаїв, Херсон.
В) автомобілебудування – Запоріжжя, Кременчук, Луцьк,
Львів, Київ, Дніпро.
Г) авіабудування – Київ, Харків, Запоріжжя.
Д) ракетобудування – Дніпро.
РОЗДІЛ ІІ. САМОСТІЙНІ РОБОТИ
Варіант 1
1. Господарство – це:
а) сукупність всіх видів діяльності людини, які задовольняють потреби суспільства та забезпечують його розвиток,
б) склад і співвідношення виробництв, особливості їх розміщення і зв’язки між ними,
в) склад, співвідношення і зв’язки між окремими галузями
господарства,
г) велика територія з відносно однорідними природними
умовами, відносною спеціалізацією підприємств,
виробничою та соціальною інфраструктурою.
2. Що таке ІЛР:
а) сукупна ринкова вартість річного обсягу кінцевих
товарів і послуг, що їх вироблено на території країни,
б) сукупна ринкова вартість всього річного обсягу
вироблених товарів і послуг,
в) показник, що розраховується для міждержавного
порівняння і визначення якості життя,
г) показник, що використовують для порівняння рівнів
економічного розвитку країн та зростання економіки.
3. До предметів праці відносять:
а) інструменти, б) транспортні засоби,
в) виробничі споруди, г) корисні копалини
4. До галузей невиробничої сфери господарства України
відносять:
а) транспорт, б) будівництво,
в) сільське господарство, г) освіта і наука.
5. Основною галуззю виробничої сфери господарства
України є:
а) промисловість, б) сільське господарство,
в) транспорт і зв’язок, г) освіта і культура.
6. До обробних галузей відносять:
а) добування піску, б) лісозаготівля,
в) рибальство, г) виробництво хліба.
7. До добувних галузей належить:
а) вирощування свійських тварин,
б) пошиття шкільної форми,
в) ремонт побутової техніки,
г) виробництво бензину.
8. Форма організації виробництва, яка характеризується орієнтацією підприємства на виготовлення певної продукції:
а) спеціалізація, б) концентрація,
в) кооперування, г) комбінування.
9. Форма організації виробництва, яка характеризується зосередженням на одному підприємстві декількох виробництв:
а) спеціалізація, б) концентрація,
в) кооперування, г) комбінування.
10. Територіальне поєднання однієї або кількох галузей, між якими здійснюються виробничі зв’язки:
а) промисловий центр, б) промислова агломерація,
в) промисловий вузол, г) промисловий район.
11. Досить велика форма територіального зосередження багатьох промислових центрів навколо великого вузла, з високим рівнем територіальної концентрації підприємств різних галузей промисловості:
а) промисловий район, б) промислова агломерація,
в) промисловий вузол, г) промисловий центр.
12.Промисловою агломерацією є:
а) Львівська, а) Вінницька, в) Сумська, г) Тернопільська.
Національна економіка
Варіант 2
1.Що таке ВВП:
а) сукупна ринкова вартість річного обсягу кінцевих
товарів і послуг, що їх вироблено на території країни,
б) сукупна ринкова вартість всього річного обсягу
вироблених товарів і послуг,
в) показник, що розраховується для міждержавного
порівняння і визначення якості життя,
г) показник, що використовують для порівняння рівнів
економічного розвитку країн та зростання економіки.
2.Територіальна структура (просторова організація)
господарства - це:
а) склад і співвідношення виробництв, особливості їх розміщення і зв’язки між ними,
б) склад, співвідношення і зв’язки між окремими галузями господарства,
в) спеціалізація окремих територій на певному виді діяльності,
г) сукупність територіально взаємопов’язаних галузей господарства.
3. До галузей виробничої сфери господарства України
відносять:
а) комунальне господарство, б) органи управління,
в) будівництво, г) охорону здоров’я.
4. До нематеріального виробництва належить:
а) рибальство, б) сільське господарство,
в) освіта і наука, г) промисловість.
5. До переробних галузей належить:
а) виробництво тканини,
б) вирощування льону,
в) заготівля лікарських рослин,
г) збирання березового соку.
6. До добувних галузей належить:
а) випічка тортів, б) транспортування води,
в) вилов риби, г) виплавка металів.
7.Форма організації виробництва, яка характеризується
оптимальним зосередженням виробництва на великих
підприємствах:
а) спеціалізація, б) концентрація,
в) кооперування, г) комбінування.
8. Форма організації виробництва, яка характеризується
регулярними, спеціально обумовленими зв’язками
між підприємствами:
а) спеціалізація, б) концентрація,
в) кооперування, г) комбінування.
9. Інфраструктура – це:
а) спеціалізація окремих територій на певному виді
діяльності;
б) сукупність територіально взаємопов’язаних галузей
господарства,
в) надання окремих послуг населенню чи підприємствам,
г) сукупність підприємств, що забезпечують роботу
матеріального виробництва і життєдіяльність населення.
10. Місто, в якому зосереджено кілька підприємств:
а) промисловий пункт, б) промислова агломерація,
в) промисловий вузол, г) промисловий центр.
11. Велика територія з відносно однорідними
природними умовами, відносно однорідною
спеціалізацією підприємств, виробничою та
соціальною інфраструктурою:
а) промисловий район, б) промислова агломерація,
в) промисловий вузол, г) промисловий центр.
12. До предметів праці належить:
а) комп’ютерне обладнання,
б) швейна машина,
в) дерева вздовж дороги, які підлягають зрізанню,
г) комбайн.
2.2 Сільське господарство України
Варіант 1
а) степ, б) лісостеп, в) мішані ліси, г) приміські райони.
а) степ, б) лісостеп, в) мішані ліси, г) захід України.
а) соняшник, б) цукровий буряк,
в) льон-довгунець, г) озима пшениця.
а) Полісся, б) зрошувальні землі в степу,
в) приміські райони, г) Закарпаття і Крим.
а) Полісся, б) Поділля,
в) центральний і східний степ, г) південний степ.
а) мішані ліси, б) зх. лісостеп,
в) степ, г) приміські райони.
а) на заході, б) на півночі, в) на сході, г) на півдні.
а) на заході, б) на півночі, в) в центрі, г) на сході.
а) багаторічні насадження, б) рілля,
в) сіножаті, г) пасовища.
а) мішані та широколистяні ліси,
б) лісостеп, в) степ, г) приміські райони.
а) пшениця, ячмінь, соняшник, баштанні культури, м’ясне скотарство, сальне свинарство,
б) пшениця, кукурудза, цукровий буряк, свинарство, скотарство різних напрямків,
в) жито, льон-довгунець, картопля, молочно-м’ясне скотарство,
г) овочівництво, молочне скотарство, птахівництво.
а) використання більшої кількості добрив,
б) використання нових видів сільськогосподарської техніки,
в) використання нових сортів рослин,
г) використання більшої площі орних земель.
Сільське господарство України
Варіант 2
а) північ, б) захід, в) південь, г) схід.
а) лісостепу, б) степу,
в) мішаних лісах, г) приміських районах.
а) зрошувальні землі у степу, б) в лісостепу,
в) в мішаних лісах, г) в приміських районах.
а) лісостеп, б) приміські райони,
в) степ, г) мішані ліси.
а) південний степ, б) лісостеп,
в) мішані ліси, г) приміські райони.
а) на півдні, б) на півночі і заході,
в) на сході, г) в центрі.
а) східна Україна, б) приміські райони,
в) південна Україна, г) північна і західна Україна.
8. В якій частині України найкращі природні умови для
розвитку м’ясного скотарства:
а) мішані та широколистяні ліси, б) лісостеп,
в) степ, г) приміські райони.
9. В якій частині України найбільше поголів’я свиней:
а) лісостеп, б) степ,
в) мішані ліси, г) приміські райони.
10. Розмістіть види культур в порядку зменшення їх
посівних площ:
а) технічні, б) бульбоплідні, в) зернові, г) кормові.
11. Яка спеціалізація приміських сільськогосподарських
районів:
а) пшениця, ячмінь, соняшник, баштанні культури,
м’ясне скотарство, сальне свинарство,
б) пшениця, кукурудза, цукровий буряк, свинарство,
скотарство різних напрямків,
в) жито, льон-довгунець, картопля, молочно-м’ясне
скотарство,
г) овочівництво, молочне скотарство, птахівництво.
12. Оберіть три ознаки екстенсивного шляху розвитку:
а) збільшення посівних площ,
б) збільшення кількості працівників у сільському
господарстві,
в) збільшення поголів’я корів,
г) збільшення кількості сільськогосподарського
обладнання.
Варіант 1
1. В яких країнах найбільше збирають рису:
а) Китаю, Індії, Індонезії,
б) Індії, Пакистані, Бангладеш,
в) США, Єгипті, Індонезії,
г) Японії, Китаї, Пд. Кореї.
2. Найбільше бавовни експортують:
а) Єгипет, Пакистан, Індія,
б) Індонезія, Бразилія. Австралія,
в) Китай, США, Індія,
г) Китай, Узбекистан, Судан.
3. Найбільше джуту вирощують у:
а) Індії, Пакистані, Бангладеш,
б) Китаю, Індії, Індонезії,
в) Японії, Китаї, Пд. Кореї,
г) США, Єгипті, Індонезії.
4. Найбільше сої вирощують:
а) Індія, Китай, Пакистан,
б) США, Бразилія, Аргентина,
в) Україна, Росія, Китай,
г) Канада, Австралія, Казахстан.
5. Найбільше чаю вирощують:
а) Шрі-Ланка, Індонезія,
б) Колумбія, Бразилія,
в) Китай, Індія,
г) Кенія, В’єтнам.
6. Найбільше цукрових буряків вирощують:
а) Китай, Індія, Казахстан,
б) ЄС, Росія, Україна,
в) Канада, США, Мексика,
г) Бразилія, Куба, Індія.
7. Найкраще м’ясне скотарство розвинуте в:
а) Пд. Америці і Австралії,
б) Зх. Європі і Пн. Америці,
в) Сх. і Центральній Європі,
г) Пн. Африці і Пд-Зх. Азії.
8. Найбільше поголів’я свиней в країні:
а) Росії, б) США, в) Китаї, г) Німеччині.
9. Найбільші виробники курячих яєць:
а) Китай, США, Росія,
б) Росія, Україна, Німеччина,
в) Індія, Пакистан, Німеччина,
г) США, Канада, Бразилія.
10. Встановіть відповідність між групами культур та
їх прикладами:
Групи культур Приклади
1 – волокнисті, а) ріпак,
2 – олійні, б) батат,
3 – каучуконосні, в) джут,
4 – бульбоплідні г) гевея.
11. Виберіть не вірне твердження про рослинництво:
а) у розвинутих країнах кормові культури часто є
головними,
б) у розвинутих країнах має більшу роль ніж
тваринництво,
в) у високотоварному секторі країн, що розвиваються
головними є технічні культури,
г) у дрібнотоварному секторі країн, що розвиваються
головними є продовольчі культури.
12. Виберіть не вірне твердження про тваринництво:
а) в напівпустелях і сухих степах поширене
вівчарство,
б) в сухих районах помірного поясу поширене м’ясне
скотарство,
в) в гірських районах найбільш поширене молочне
скотарство,
г) в приміських районах поширене птахівництво.
Сільське господарство світу
Варіант 2
1. Найбільше пшениці вирощують:
а) Росія, Франція, Канада,
б) Китай, Індія, США,
в) Аргентина, Україна, Індія,
г) Китай, Казахстан, Туреччина.
2. Найбільше кукурудзи вирощують:
а) країни Америки,
б) країни Європи,
в) країни Сх. і Пд. Азії,
г) країни Пд-Зх. Азії.
3. Найбільше льону-довгунця вирощують:
а) країни Америки і Австралія,
б) країни Європи і США,
в) країни Азії і Росія,
г) країни Європи і Китай.
4. Найбільше цукрової тростини вирощують:
а) Індія, Куба, Бразилія,
б) Мексика, Аргентина, США,
в) Китай, Індонезія, Малайзія,
г) Австралія, Єгипет, Колумбія.
5. Найбільше соняшнику вирощують:
а) в Європі, б) на сході Азії,
в) у Південній Америці, г) у Північній Америці.
6. Найбільше кави вирощує:
а) Індія, б) Бразилія, в) Індонезія, г) Італія.
7. Встановіть відповідність:
культури головний регіон вирощування
1 – кава а) Пд. Азія,
2 – какао б) Пд. Америка,
3 – чай в) Пд-Сх. Азія,
4 – гевея г) Зх. Африка.
8. Найкраще молочне скотарство розвинуте:
а) Пд. Америці і Австралії,
б) Зх. Європі і Пн. Америці,
в) Сх. і Центральній Європі,
г) Пн. Африці і Пд-Зх. Азії.
9. Вівчарство найкраще розвивається в районах:
а) добре зволожених ,
б) в гірських і посушливих,
в) з достатнім виробництвом кормів,
г) з найвищою густотою населення.
10. Найбільше поголів’я корів у:
а) Бразилії, б) Індії, в) США, г) Китаї.
11. Виберіть не вірне твердження про тваринництво:
а) в розвинених країнах переважає інтенсивне
тваринництво,
б) в країнах, що розвиваються поширене екстенсивне
тваринництво,
в) найбільш механізованою галуззю є тваринництво,
г) найбільшу кількість м’яса дає вівчарство.
12. Чому в країнах, що розвиваються рослинництво за
обсягами виробництва перевищує тваринництво
(виберіть не вірне твердження):
а) є можливість постійно мати продукцію рослинництва
через теплий клімат,
б) рослинництво потребує менше витрат ніж
тваринництво,
в) не вистачає кормів для тваринництва,
г) в рослинництві працює більше трудових ресурсів ніж
у тваринництві.
Варіант 1
а) Придніпровський, б) Донецький,
в) Львівсько-Волинський, г) Побузький.
а) Західний, б) Південний, в) Східний, г) Донецький.
а) вугілля, б) природний газ, в) кам’яне вугілля, г) торф.
а) перевезення потребує попереднього брикетування,
б) вугілля залягає не глибоко,
в) добувається переважно в кар’єрах,
г) є якіснішим за кам’яне вугілля.
а) Ватутіне, Олександрія, б) Червоноград, Нововолинськ,
в) Кадіївка, Алчевськ, г) Макіївка, Донецьк.
а) в портах, б) на нафтопроводах,
в) біля родовищ нафти, г) біля великих міст.
а) Західний, б) Південний, в) Східний, г) Донецький.
а) Саудівська Аравія, Венесуела,
б) США, Мексика,
в ) Росія, Казахстан,
г) Іран, Ірак.
а) Саудівська Аравія, б) Іран, в) Туркменістан, г) Росія.
а) глибина залягання пластів,
б) кількість домішок,
в) напрям залягання пластів,
г) калорійність (енергетична цінність).
а) розвинені країни світу,
б) країни з вигідним географічним положенням,
в) країни з великими запасами нафти,
г) країни, що мають вихід до моря.
Паливна промисловість
Варіант 2
а) Східний, б) Західний, в) Південний, г) Побузький.
а) Донецькому, б) Придніпровському,
в) Львівсько-Волинському, г) Побузькому.
а) на Поділлі, б) на Поліссі,
в) в Прикарпатті, г) в Криму.
а) 10 – 15, б) 20 – 25, в) 30 – 35, г) 40 – 45.
а) вугілля, б) природний газ,
в) горючі сланці, г) торф.
а) несприятливе географічне положення басейну,
б) глибоке залягання і незначна потужність пластів,
в) конкуренція з дешевшим іноземним вугіллям,
г) переважання добування бурого вугілля.
а) Східний, б) Південний, в) Західний, г) Побузький.
а) Кременчуцький, б) Лисичанський,
в) Дрогобицький, г) Одеський.
а) 75% нафти добувають країни, що розвиваються,
б) Близький Схід має близько 50% світових запасів нафти,
в) країни Європи менше забезпечені нафтою ніж вугіллям,
г) обсяги перевезення вугілля в світі більші ніж нафти.
а) Китай, б) США, в) Індія, г) Росія.
а) країни, що розвиваються,
б) розвинуті країни світу,
в) країни Латинської Америки,
г) країни Африки.
а) трубопроводами,
б) залізницями,
в) морським транспортом,
г) автомобільним транспортом.
2.5. Електроенергетика
Варіант 1
а) обслуговує побутові потреби населення,
б) електроенергія використовується в усіх сферах життєдіяльності людей,
в) забезпечує роботу транспорту і зв’язку,
г) зростає потреба в електроенергії.
а) АЕС, б) ТЕС на природному газі,
в) вугільні ТЕС, г) ГЕС.
а) виробництво дешевої електроенергії,
б) можливість будувати їх на всіх річках,
в) можливість будувати їх біля великих міст,
г) стабільна робота протягом року.
а) споживче, б) сировинне,
в) трудових ресурсів, г) вигідне географічне положення.
а) ТЕС, б) ГЕС, в) АЕС, г) відновних джерел енергії.
а) є можливість виробляти більше електроенергії тоді, коли це потрібно,
б) при побудові ГАЕС не виникає водосховища,
в) енергія ГАЕС дешевша ніж ГЕС,
г) можна будувати не лише на річках.
а) Київська, б) Каховська,
в) Кременчуцька, г) Дніпровська.
а) добре розвинуте господарство,
б) великі обсяги виробництва багатьох товарів,
в) енергозатратне виробництво і нераціональне використання електроенергії,
г) слабке використання відновних джерел енергії.
а) слабко забезпечених паливними ресурсами,
б) з великою кількістю населення,
в) з великою густотою населення,
г) що мають великі промислові райони.
а) стабільна робота протягом року,
б) можна швидко змінювати кількість виробленої енергії,
в) дешевше будівництво порівняно з ГЕС чи АЕС,
г) виробництво дешевої електроенергії.
а) вітру, б) Сонця, в) геотермальну, г) припливів.
12. Чому зростає значення відновлюваних джерел енергії (виберіть невірне твердження):
а) використовують безкоштовні джерела енергії,
б) дешеве обладнання для виробництва електроенергії,
в) здорожчання паливних корисних копалин,
г) необхідність зменшити негативний вплив на довкілля.
Електроенергетика
Варіант 2
а) гідроенергетика, б) сонячні електростанції,
в) вітрові електростанції, г) внутрішнє тепло Землі.
а) сировинний,
б) споживчий,
в) трудових ресурсів,
г) вигідного транспортного положення.
а) поява водосховища перед ГЕС,
б) зміна рівня води в річці,
в) зміна рівня ґрунтових вод,
г) значний обсяг шкідливих викидів.
а) в разі безаварійної роботи АЕС шкідливих викидів немає,
б) АЕС більш поширені в країнах з обмеженими енергоресурсами,
в) АЕС розміщують біля джерела водних ресурсів,
г) через потенційну небезпеку АЕС переносять в держави, що розвиваються.
а) Запорізька, б) Рівненська,
в) Південноукраїнська, г) Хмельницька.
а) найбільше ТЕС знаходиться на сході України,
б) ТЕС на півдні України орієнтуються на сировину,
в) більшість ТЕС в Україні орієнтуються на споживача,
г) біля всіх крупних міст є ТЕС.
а) на півночі, б) на півдні, в) на заході, г) на сході.
а) біля великих міст, б) в районах добування вугілля,
в) в лісових регіонах, г) в горах і на узбережжі морів.
а) АЕС, б) ТЕС, в) ГЕС, г) відновні джерела енергії.
а) забезпечених паливними ресурсами,
б) в країнах з великою потребою в електроенергії,
в) в країнах з вигідним географічним положенням,
г) в країнах з холодним кліматом.
а) приморське положення, б) швидкоплинні річки,
в) широкі рівнинні річки, г) розміщена у вологому кліматі.
а) недопущення аварій на електростанціях,
б) безперебійного постачання електроенергії на всі території,
в) щоб зменшити втрати електроенергії при її транспортуванні,
г) щоб здешевити транспортування електроенергії.
Варіант 1
1. Головний басейн видобутку залізної руди:
а) Керченський, б) Криворізький,
в) Білозерський, г) Кременчуцький.
2. До старих способів виробництва сталі належить:
а) мартенівський, б) електродуговий,
в) електросталеплавильний, г) киснево-конверторний.
3. Розвиткові чорної металургії в Україні сприяють
(виберіть невірне твердження):
а) територіальне поєднання сировинних ресурсів,
б) достатня транспортна мережа,
в) розміщення на міжнародних шляхах перевезення
сировини,
г) велика кількість споживачів.
4. Що є кінцевою ланкою у виробництві чорних металів:
а) добування руди, б) збагачення руди,
в) виробництво чавуну, г) виробництво сталі.
5. Сировинне розміщення з орієнтацією на залізну руду
має металургійний комбінат у місті:
а) Запоріжжя, б) Кам’янське,
в) Макіївка, г) Кривий Ріг.
6. Сировинне розміщення з орієнтацією на кам’яне
вугілля має металургійний комбінат у місті:
а) Маріуполь, б) Запоріжжя, в) Кривий Ріг, г) Донецьк.
7. Який промисловий центр чорної металургії
знаходиться в Придніпров’ї:
а) Горлівка, б) Макіївка, в) Кам’янське, г) Маріуполь.
8. Головна причина слабкого розвитку кольорової
металургії в Україні:
а) нестача електроенергії,
б) нестача кваліфікованих працівників,
в) недостатня кількість споживачів,
г) слабка сировинна база.
9. Головний принцип розміщення виробництва
алюмінію, титану, магнію:
а) близькість джерел палива,
б) сировинний,
в) близькість джерел дешевої електроенергії,
г) споживчий.
10.Центром виробництва алюмінію є:
а) Горлівка, б) Дніпро, в) Запоріжжя, г) Костянтинівка.
11. Центр виробництва ртуті:
а) Горлівка, б) Вільногірськ,
в) Світловодськ, г) Запоріжжя.
12. Встановіть послідовність стадій у виробництві
алюмінію:
а) прокатне виробництво,
б) виробництво металевого алюмінію (рафінування),
в) добування алюмінієвої руди,
г) вилучення глинозему(збагачення руди).
Металургійний комплекс України
Варіант 2
1. Головний басейн добування марганцевої руди:
а) Побузький, б) Кременчуцький,
в) Придніпровський, г) Білозерський.
2. Який чинник розміщення підприємств чорної
металургії втрачає значення:
а) споживчий,
б) сировинний,
в) вигідного географічного положення,
г) забезпеченість водними ресурсами.
3. Головний принцип розміщення чорної металургії в
Україні:
а) споживчий,
б) сировинний,
в) наявність транспортних шляхів,
г) наявність водних шляхів.
4. На шляхи перевезення руди, вугілля і на водні ресурси
орієнтуються підприємства чорної металургії у:
а) Маріуполі, б) Дніпрі, в) Алчевську, г) Єнакієвому.
5. Який промисловий центр чорної металургії
знаходиться в Приазов’ї:
а) Кривий Ріг, б) Алчевськ, в) Маріуполь, г) Єнакієве.
6. Найбільше коксівного вугілля надходить із:
а) Дніпровського басейну, б) Донецького басейну,
в) Львівсько-Волинського басейну, г) Росії.
7. Яку форму організації виробництва ілюструє
розміщення чорної металургії:
а) концентрація, б) спеціалізація,
в) кооперування, г) комбінування.
8. Центр виробництва титану:
а) Побузьке, б) Миколаїв, в) Запоріжжя, г) Горлівка.
9. Центр виробництва сплавів нікелю:
а) Калуш, б) Бахмут (Артемівськ),
в) Миколаїв, г) Побузьке.
10. Найбільший центр виробництва міді і мідних
сплавів:
а) Бахмут (Артемівськ), б) Світловодськ,
в) Костянтинівка, г) Побузьке.
11. Центр виробництва цинку:
а) Костянтинівка, б) Горлівка, в) Запоріжжя, г) Побузьке.
12. Встановіть послідовність стадій виробництва в
чорній металургії:
а) доменне виробництво,
б) прокатне виробництво,
в) сталеплавильне виробництво,
г) добування залізної руди,
д) збагачення залізної руди.
Варіант 1
а) сировинний,
б) енергетичний,
в) екологічний,
г) наявність кваліфікованих трудових ресурсів.
а) Луганськ, б) Дніпро, в) Львів, г) Одеса.
а) Донецьк і Одеса, б) Київ і Харків,
в) Львів і Дніпро, г) Запоріжжя і Маріуполь.
а) літаки, б) трамваї, в) електровози, г) комбайни.
а) Луцьк, б) Кременчук, в) Запоріжжя, г) Київ.
а) Донецьк, б) Краматорськ, в) Запоріжжя, г) Харків.
а) Дніпро, б) Запоріжжя, в) Харків, г) Вінниця.
а) Херсон, б) Миколаїв, в) Одеса, г) Кропивницький.
а) Київ, б) Львів, в) Черкаси, г) Полтава.
а) суднобудування,
б) приладобудування,
в) виробництво обладнання для добувних галузей,
г) сільськогосподарське машинобудування.
а) кваліфіковані трудові ресурси, б) споживача,
в) металургійні бази, г) сировину.
спеціалізація |
центр галузі |
||
1 |
енергетичне, транспортне, тракторне |
а) |
Львів |
2 |
автомобільне, електротехнічне |
б) |
Маріуполь |
3 |
важке, залізничне |
в) |
Харків |
Машинобудування України
Варіант 2
а) Одеса, б) Херсон, в) Чорноморськ , г) Миколаїв.
а) тракторів, б) комбайнів, в) автомобілів, г) автобусів.
3. Найбільший центр ракетокосмічного
машинобудування:
а) Харків, б) Донецьк, в) Дніпро, г) Вінниця.
4. В Маріуполі є виробництво:
а) тепловозів, б) пасажирських вагонів,
в) вагонів-цистерн, г) трамваїв.
5. Найбільший центр виробництва автобусів:
а) Луцьк, б) Запоріжжя, в) Київ, г) Одеса.
6. Центром виробництва швидкісних електропоїздів є:
а) Маріуполь, б) Дніпро,
в) Кам'янське, г) Кременчук.
7. Центром виробництва річкових суден є:
а) Київ, б) Миколаїв, в) Вінниця, г) Кременчук.
8. Основним принципом розміщення підприємств
сільськогосподарського машинобудування є
наявність:
а) палива і сировини, б) споживача,
в) трудових ресурсів, г) земельних ресурсів.
9. Важке машинобудування орієнтується на:
а) споживача і металургійні райони,
б) джерела палива і електроенергії,
в) наукові центри,
г) трудові ресурси.
10. До наукомісткого машинобудування належить:
а) виробництво засобів зв’язку, б) автомобілебудування,
в) виробництво торгівельного обладнання,
г) сільськогосподарське.
11. Машинобудування не входить до галузей:
а) обробної промисловості,
б) матеріального виробництва,
в) виробничої інфраструктури,
г) «авангардної трійки».
12. За спеціалізацією машинобудування визначте центр
галузі:
спеціалізація |
центр галузі |
||
1 |
сільськогосподарське, суднобудування |
а) |
Київ |
2 |
приладобудування, літакобудування |
б) |
Дніпро |
3 |
залізничне, ракетокосмічне |
в) |
Херсон |
Варіант 1
а) якнайшвидшого запровадження у виробництво наукових винаходів,
б) здешевлення виготовлення продукції,
в) зменшення праце місткості,
г) зменшення витрат на перевезення продукції.
а) велика потреба у кваліфікованих трудових ресурсах,
б) виробництво продукції, що має масовий попит в населення,
в) швидке оновлення асортименту продукції,
г) розміщення в металургійних районах чи біля споживачів.
а) залежать від іноземних технологій,
б) мають вузьку спеціалізацію машинобудування,
в) у них найбільш повно представлені всі галузі машинобудування,
г) виробляють продукцію середньої складності, що має масовий попит.
а) США, б) Китай, в) Японія, г) Німеччина.
а) добра забезпеченість кваліфікованими працівниками,
б) наявність сировини,
в) дешева робоча сила і великий попит на продукцію,
г) вигідне розміщення відносно розвинених країн.
а) США, б) Китай, в) Японія, г) Росія.
а) Північна Америка, б) Латинська Америка,
в) Західна Європа, г) Східна Азія.
а) Японія, б) Китай, в) Німеччина, г) Франція.
а) значні поклади корисних копалин,
б) дешева робоча сила,
в) велика кількість трудових ресурсів,
г) швидкий розвиток сучасних технологій.
а) кооперування, б) комбінування,
в) концентрація, г) агломерування.
а) автомобільного, б) верстатобудування,
в) точного, г) важкого.
а) виробництво сільськогосподарської техніки,
б) автомобілебудування,
в) виробництво і апробація нафтогазовидобувного обладнання,
г) виробництво гірничошахтного устаткування і обладнання для доменних печей.
Машинобудування світу
Варіант 2
а) використовує найбільшу кількість сировини і матеріалів,
б) потребує найбільшу кількість трудових ресурсів,
в) створює знаряддя праці для всіх сфер діяльності людини,
г) виробляє найдорожчу продукцію.
а) швидке моральне старіння продукції,
б) розміщення підприємств у металургійних районах,
в) тяжіння до наукових центрів,
г) залежність від висококваліфікованих трудових ресурсів.
а) металообробка, ремонтні і складальні підприємства,
б) різні галузі транспортного машинобудування,
в) точне і верстатобудування,
г) сільськогосподарське і тракторне машинобудування.
а) Німеччина, б) Іспанія, в) Італія, г) Франція.
а) Європа, б) Північна Америка,
в) Східна і Південно-Східна Азія, г) Латинська Америка.
а) США, б) Великобританія, в) Китай, г) Бразилія.
а) Західна Європа, б) Східна Азія,
в) Північна Америка, г) Латинська Америка.
а) Франція і Німеччина, б) Японія і Китай,
в) Росія і США, г) Індія і Бразилія.
а) високу працемісткість і низьку металомісткість,
б) високу металомісткість і низьку працемісткість,
в) високу металомісткість і низьку наукомісткість,
г) високу наукомісткість і низьку металомісткість.
а) важке машинобудування б) автомобілебудування,
в) сільськогосподарське машинобудування, г) точне машинобудування.
а) високий рівень розвитку металургії,
б) залучення висококваліфікованих трудових ресурсів,
в) наявність великих промислових районів,
г) велика потреба в такій продукції в інших галузях господарства.
а) концентрацію,
б) спеціалізацію,
в) комбінування,
г) кооперування.
Варіант 1
а) синтез неорганічних сполук,
б) синтез органічних сполук,
в) гірнича хімія,
г) виробництво фармацевтичних продуктів.
а) мінеральних добрив, б) пластмас,
в) кислот, г) солей і соди.
а) природний і коксовий газ, б) кам’яна і калійна солі,
в) фосфорити і апатити, г) вугілля і нафта.
а) Одеса, б) Рівне,
в) Полтава, г) Горлівка.
а) виробництво миючих засобів,
б) лакофарбова,
в) хіміко-фармацевтична,
г) виробництво калійних добрив.
а) Київ, б) Харків, в) Одеса, г) Львів.
а) калійними солями, б) фосфоритами,
в) кам’яною сіллю та сіркою, г) вапняками і апатитами.
а) соди і фарб, б) синтетичних смол і пластмас,
в) азотних і фосфатних добрив, г) хімічних волокон.
а) «авангардної трійки»,
б) обробних галузей,
в) матеріального виробництва,
г) виробничої інфраструктури.
а) Північна Америка, б) Східна Азія,
в) Європа, г) Південно-Західна Азія.
а) Індія, б) Росія, в) США, г) Китай.
а) галузь працює на імпортній сировині та власній науковій базі,
б) найбільше значення мають галузі з високою наукомісткістю,
в) нафтохімія має переважно сировинне розміщення,
г) серед галузей головною є хімія полімерів.
Хімічна промисловість
Варіант 2
а) калійних солей, б) сірки,
в) фосфоритів, г) бокситів.
а) добування кам’яної солі,
б) виробництво азотних добрив,
в) виробництво ліків,
г) гумотехнічна промисловість.
а) Черкаси, б) Суми, в) Львів, г) Вінниця.
а) Чернігів і Житомир, б) Біла Церква і Дніпро,
в) Лисичанськ і Одеса, г) Харків і Кам’янське.
а) лаки і фарби, б) шини і вироби з гуми,
в) хімічні волокна, г) лікарські засоби.
а) виробництво синтетичних смол і пластмас,
б) виробництво лаків і фарб,
в) виробництво хімічних волокон,
г) виробництво і експорт азотних добрив.
а) азотних добрив, б) калійних добрив,
в) фосфатних добрив, г) соди.
а) водних ресурсів,
б) паливно-енергетичний,
в) трудових ресурсів,
г) кваліфікованих трудових ресурсів.
9. Чому хімічні підприємства розміщують біля
підприємств чорної металургії:
а) використовують однакову сировину,
б) хімічні підприємства працюють на відходах з металургійних,
в) їх поєднання необхідне для виробництва спільного кінцевого товару,
г) їх поєднання дає змогу ефективно використовувати трудові ресурси.
а) узбережжя Мексиканської затоки,
б) країни Перської затоки,
в) Волго-Уральський басейн (Росія),
г) мегаполіс Токайдо (Японія).
а) синтез неорганічних сполук,
б) синтез органічних сполук,
в) гірничохімічна.
а) значне поширення мають екологічно брудні галузі,
б) головними є галузі, що орієнтуються на місцеву сировину,
в) галузь має повільні темпи розвитку,
г) одна з головних галузей – виробництво мінеральних добрив.
Варіант 1
а) галузь матеріального виробництва, яка забезпечує потреби у перевезеннях,
б) система транспортних шляхів країни,
в) територіальне поєднання різних видів транспорту, які взаємодіючи, задовольняють потреби у перевезеннях,
г) населений пункт, в якому сходяться кілька транспортних шляхів і відбувається обмін вантажами.
а) на півночі, б) на заході,
в) в Причорномор’ї, г) на Донбасі.
а) автомобільний, б) авіаційний,
в) залізничний, г) морський.
а) залізничним, б) автомобільним,
в) морським, г) річковим.
а) швидкість, б) безпека,
в) комфорт, г) дешевизна.
а) водний, б) автомобільний,
в) залізничний, г) трубопровідний.
а) авіаційний, б) залізничний,
в) морський, г) трубопровідний.
а) морський, б) трубопровідний,
в) залізничний, а) автомобільний.
а) автомобільних, б) залізничних,
в) внутрішніх водних, г) трубопровідних.
а) в Північній Америці, б) в Європі,
в) в Східній Азії, г) в Латинській Америці.
а) на його узбережжі знаходиться найбільша кількість держав,
б) швидкий економічний розвиток багатьох країн на його узбережжі,
в) через вантажні перевезення в межах Європи та між Європою і Північною Америкою,
г) в Європу завозять багато вантажів з країн Латинської Америки і Африки.
Показники |
Одиниці вимірювання |
|
1 – дальність перевезень |
а) |
км/тис. км2; |
2 – пропускна спроможність шляхів |
б) |
т/км; |
3 – вантажообіг |
в) |
кількість транспортних засобів/доба; |
4 – густота шляхів |
г) |
км. |
Транспорт
Варіант 2
а) галузь матеріального виробництва, яка забезпечує потреби у перевезеннях,
б) система транспортних шляхів країни,
в) територіальне поєднання різних видів транспорту, які взаємодіючи, задовольняють потреби у перевезеннях,
г) населений пункт, в якому сходяться кілька транспортних шляхів і відбувається обмін вантажами.
а) автомобільних, б) залізничних,
в) внутрішніх водних, г) трубопровідних.
а) Миколаїв, б) Херсон,
в) Маріуполь, г) Одеса.
а) залізничним, б) автомобільним,
в) морським, г) річковим.
а) низька вантажопідйомність,
б) значна залежність від погоди,
в) найвища вартість перевезень,
г) невелика кількість аеропортів.
а) автомобільний, б) залізничний,
в) авіаційний, г) внутрішній водний.
а) водний, б) автомобільний,
в) залізничний, г) авіаційний.
а) в Північній Америці, б) в Європі,
в) в Східній Азії, г) в Південній Азії.
а) залізничний, б) авіаційний,
в) автомобільний, г) водний.
а) корисні копалини, б) сільськогосподарські товари,
в) транспортні засоби, г) хімікати.
а) зростає вартість перевезень вантажів,
б) зменшується частка промисловості у ВВП країн,
в) уповільнюються темпи економічного розвитку розвинених країн,
г) переорієнтація залізниць з вантажних перевезень на пасажирські.
Характеристики |
Види транспорту |
|
1 – країни «дешевого прапора» |
а) |
автомобільний |
2 – «від дверей до дверей» |
б) |
авіаційний |
3 – найшвидші темпи розвитку |
в) |
залізничний |
4 – найстаріший з наземних |
г) |
морський |
Варіант 1
а) створення великої кількості рекреаційних об’єктів,
б) зростання доходів населення і розвиток транспорту,
в) перехід багатьох країн до постіндустріального етапу розвитку,
г) зростання обсягів трудових міграцій у світі.
а) на початку ХХ ст., б) в середині ХХ ст.,
в) в другій половині ХХ ст., г) на початку ХХІ ст..
а) автомобільний і водний, б) автомобільний і авіаційний,
в) залізничний і авіаційний, г) залізничний і водний.
а) Північну Америку, б) Східну Азію,
в) Європу, г) Південну Азію.
а) Франція, Іспанія, Італія,
б) Греція, Італія, Німеччина,
в) Великобританія, Росія, Німеччина,
г) Іспанія, Греція, Болгарія.
а) країни Східної Європи,
б) країни Центральної Європи,
в) країни Західної Європи,
г) країни Північної Європи.
а) в Іспанію, б) в Грецію,
в) в Туреччину, г) в ОАЕ.
а) Франція, б) Італія, в) Іспанія, г) США.
а) озера, узбережжя морів, гори,
б) ліси, карстові печери, зоопарки,
в) театри, музеї, релігійні заклади,
г) заповідники, парки атракціонів, пам’ятки архітектури.
а) Скандинавські гори, б) Альпи,
в) Карпати, г) Уральські гори.
а) велика історична спадщина,
б) унікальні біологічні ресурси,
в) невисокі ціни на туристичні послуги,
г) вигідне розміщення відносно розвинених країн.
Ознаки |
Об’єкти |
|
1- належить до природних об’єктів |
а) |
національний парк Йєллоустон |
2- належить до антропогенних об’єктів |
б) |
музей Тадж-Махал |
3- об’єкти екологічного туризму |
в) |
Києво-Печерська Лавра |
4- об’єкти пізнавального туризму |
г) |
Дністровський каньйон |
|
д) |
вулкан Кіліманджаро |
|
е) |
місто Венеція |
Туризм
Варіант 2
а) діяльність туристів під час відпочинку, оздоровлення,
б) подорожі людей у вільний час з метою отримання задоволення,
в) складова невиробничої сфери, що обслуговує приїжджих людей,
г) тимчасове переміщення людей у вільний час з місця свого постійного проживання в іншу країну чи місцевість з метою відпочинку чи оздоровлення.
а) паломництво, б) відвідування родичів,
в) ділові поїздки, г) відпочинок.
а) в Північній Америці і Європі,
б) в Східній Азії і Тихоокеанському регіоні,
в) в Південній і Південно-Західній Азії,
г) в Європі і в Африці.
а) США, б) Канаді, в) Бразилії, г) Мексиці.
а) Японія, Індія, Індонезія,
б) Японія, Австралія, Китай,
в) Китай, Індія, Південна Корея,
г) Австралія, Нова Зеландія, Південна Корея.
а) північна, б) південна, в) східна, г) центральна.
а) зимовий, б) пізнавальний,
в) екологічний, г) гральний.
а) Карпатський, б) Причорноморський,
в) Столичний , г) Подільський.
а) пляжного, б) грального,
в) пізнавального, г) зимового.
а) Європою і Східною Азією,
б) Північною Америкою і Східною Азією,
в) Європою і Північною Америкою,
г) Південною Америкою і Північною Америкою.
а) озера, узбережжя морів, гори,
б) ліси, карстові печери, зоопарки,
в) театри, музеї, релігійні заклади,
г) заповідники, парки атракціонів, пам’ятки архітектури.
Ознаки |
Об’єкти |
|
1- належить до природних об’єктів |
а) |
Стоунхендж |
2- належить до антропогенних об’єктів |
б) |
Ейфелева вежа |
3- об’єкти екологічного туризму |
в) |
Олеський замок |
4- об’єкти пізнавального туризму |
г) |
озеро Байкал |
|
д) |
заповідник Асканія Нова |
|
е) |
Великий Бар’єрний риф |
Відповіді до самостійних робіт
2.1. В1 – 1а,2в,3г,4г,5а,6г,7а,8а,9г,10в,11б,12а.
В2 – 1а,2г,3в,4в,5а,6в,7б,8в,9г,10г,11а,12в.
2.2. В1 – 1а,2в,3а,4б,5б,6б,7г,8в,9б,г,в,а,10а,11а,12а,б,в.
В2 – 1а,2б,3а,4в,5а,6б,7г,8в,9а,10в,а,г,б,11г,12а,б,в.
2.3. В1 - 1а,2в,3а,4б,5в,6б,7а,8в,9а,10-1в,2а,3г,4б,11б,12в.
В2 – 1б,2а,3г,4а,5а,6б,7-1б,2г,3а,4в,8б,9б,10а,11г,12г.
2.4.В1 – 1б,2в,3б,4а,5г,6а,7б,8б,9а,10г,11в,12а.
В2 – 1а,2б,3б,4б,5в,6г,7в,8а,9г,10а,11б,12а.
2.5. В1 – 1б,2в,3а,4а,5в,6а,7г,8в,9а,10г,11а,12б.
В2 – 1а,2б,3г,4г,5а,6б,7б,8г,9б,10а,11б,12б.
2.6. В1 – 1б,2а,3в,4г,5г,6г,7в,8г,9в,10в,11а,12 в,г,б,а.
В2 – 1в,2б,3б,4б,5в,6б,7а,8в,9г,10а,11а,12 г,д,а,в,б.
2.7. В1 – 1а,2б,3б,4б,5б,6г,7в,8а,9б,10в,11а,12-1в,2а,3б.
В2 – 1г,2а,3в,4в,5а,6г,7а,8б,9а,10а,11в,12-1в,2а,3б.
2.8. В1 – 1а,2г,3в,4б.5в,6а,7г,8г,9а,10а,11в,12г.
В2 – 1в,2б,3а,4а,5в,6в,7б,8в,9г,10а,11б,12г.
2.9. В1 – 1б,2б.3б,4а,5в,6а,7в,8а,9г,10в,11г,12в.
В2 – 1г,2в,3а,4б,5в,6г,7а,8г,9б,10а,11б,12в.
2.10. В1 – 1в,2г,3а,4а,5а,6а,7в,8б,9в,10б,11в,12-1г,2в,3б,4а. В2 – 1г,2г,3г,4а,5в,6а,7в,8б,9в,10а,11б,12-1г,2а,3б,4в.
2.11. В1 – 1б,2г,3б,4в,5а,6в,7в,8г,9а,10б,11г,12-1а,г,д,2б,в,е, 3а,г,д,4б,в,е.
В2 – 1г,2г,3а,4а,5б,6б,7в,8б,9б,10в,11в,12-1г,д,е,2а,б,в, 3г,д,е,4а,б,в.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
6. https://mozok.click.html
7.http://zno.academia.in.ua
1