Тести "Контрольна робота за ІІ семестр. ІІІ варіант"

Про матеріал
Тестові завдання та вправи для тренування та закріплення знань і вмінь з усіх тем курсу "Біологія 9 клас". Контрольні завдання складено відповідно до програми з біології 6-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804). Завдання аналогічні до тих, що часто трапляються на зовнішньому незалежному оцінюванні з біології: завдання з однією відповіддю, завдання з кількома варіантами відповідей, завдання на встановлення відповідності, завдання на відтворення послідовності, а також завдання відкритого типу. Учитель може коригувати кількість запропонованих завдань та їх оцінювання на власний розсуд. Наприклад, для проведення самостійної роботи можна використати перші 12 тестів і оцінити їх по1 балу, надавши для розв’язання 15 хв (на кожен тест – 1 хв і 3 хв на перевірку).
Перегляд файлу

9 клас

Контрольна робота з біології   ІІ семестр

ІІІ Варіант

І рівень. Виберіть одну правильну відповідь (правильна відповідь – 0,25бала)

1. Прикладом якого типу взаємодії неалельних генів є успадкування забарвлення оперення у хвилястих папуг:

а) комплементарність;      

б) епістаз;

в) полімерія;

г) плейотропія.

2.Поява і розвиток рослинних угрупувань у місцеіснуваннях, де рослинності раніше не було, – це:

а) первинні сукцесії;                  

б) вторинні сукцесії;                     

в) регресуючи сукцесії;

г) антропогенні сукцесії.

3. Назвіть вченого, що сформулював закон гомологічних рядів спадкової мінливості:

а) В. Вернадський;              

б) С. Навашин;

в) М. Вавілов;                        

г) І. Шмальгаузен.

4. Визначте, як називають створену людиною культуру мікроорганізмів:

а) сорт;                            в) штам;              

б) порода;                        г) група.

5. Вкажіть, про що свідчить довжина варіаційного ряду:

а) поширеність окремих варіант;

б) розмах модифікаційної мінливості;

в) межі модифікаційної мінливості

г) частоту мутацій.

6. Визначте, які генні мутації можуть проявлятися лише в гомозиготному стані:

а) домінантні;        

б) рецесивні;

в) субдомінантні;   

г) кросинговер.

7. Сукупність організмів різних видів, які взаємодіють між собою із фізичним середовищем існування, завдяки чому виникає потік енергії, який створює певну трофічну структуру і забезпечує колообіг речовин усередині системи це:

а) угруповання;                 

б) популяція;

в) екосистема;                   

г) біоценоз.

8.Назвіть тварин, які живляться рослинами:

а) некрофаги;              

б) копрофаги;

в) фітофаги;                 

г) дендритофаги.

9.З’ясуйте, що є умовою існування для будь – якого біогеоценозу:

а) наявність продуцентів;

б) наявність хижаків;

в) наявність консументів вищих порядків;

г) наявність організмів водного середовища.

10.Вкажіть. як називаються  тварини, які поїдають трупи тварин:

а)сапрофаги;                                в) некрофаги;              

б) копрофаги;                              г) детритофаги.

11.Чим відрізняється клітинна інженерія від генної:

а) припускає втручання в генетичний апарат і створює реДНК;

б) не припускає втручання в генетичний апарат і створює рекомбінантні клітини;

в) не припускає втручання в генетичний апарат і створює реДНК;

г) припускає втручання в генетичний апарат і створює рекомбінантні клітини.

12.Віруси містять:

а) Тільки РНК;    

в) Тільки білки;

б) Тільки ДНК;    

г) ДНК або РНК.

ІІ рівень. Виберіть дві правильні відповіді (правильна відповідь – 0,5бала)

1. Назвіть захворювання людини, які пов’язані з проявом множинної дії генів:

а) полідактилія;                 

б) гермафродитизм;          

в) галактоземія;                 

г) арахнодактилія.

2. Назвіть основні типи зв’язків  між популяціями різних видів у біогеоценозах:

а) топічні;                        

б) рофічні;

в) морфологічні;              

г) синтетичні;

3. Назвіть, що складає абіотичну частину біогеоценозу:

а) клімат;                         

б) продуценти;

в) консументи;                

г) світло.

4. Зазначте неклітинні форми життя, які складаються лише з білків без нуклеїнової кислоти  або з одно ланцюгової кільцевої РНК, що не кодує білків:

а) бактеріофаги;          б) пріони;                                         

г) віроїди;                   в) ВІЛ.

5. Назвіть фактори, які належать до фізичних мутагенів:

а) йонізуюче випромінювання;                  в) газ іприт.

б) вірусні захворювання;              г) зміна освітленості.

6. Гомологічними органами є:

а) кінцівки кішки і людини;                   

б) крила метелика і кажана;

в) подібність форми тіла у ластоногих;                 

г) кореневище пирію і бульби картоплі.

ІІІ рівень. Установіть відповідність та послідовність (правильна  відповідь - 1бал)

1. Установіть відповідність між типами успадкування в залежності від локалізації генів:

А) ядерне успадкування;             1. успадкування за участі генів аутосом;

Б) цитоплазматичне                     2. успадкування за участі генів статевих        

    успадкування;                              хромосом;

В) зчеплене успадкування;          3. успадкування за участі генів,

                                                          розташованих у хромосомах ядра          

                                                          еукаріотів чи нуклеоїда прокаріотів;

Г) зчеплене зі статтю                   4. успадкування ознак, гени яких

    успадкування                               розташовані в структурах цитоплазми;

                                                      5. успадкування, що здійснюються за

                                                          участі генів, розташованих в одній

                                                          хромосомі.

2. Встановіть відповідність між назвами міжвидового гібрида та видом, який їх утворив:

А) бістер;                           1. гібрид між левом-самцем і тигром-самкою;

Б) лігр;                               2. гібрид між самкою осла і самцем коня;

В) мул;                               3. гібрид білуги і стерляді;

Г) ішак.                              4. гібрид яка і великої рогатої худоби;

                                           5. гібрид між самкою коня і ослом-самцем.

3.Установіть послідовність переміщення речовин та енергії ланок ланцюга живлення від продуцента до редуцента:

а) спориш;

б) аспергіл;

в) лисиця;

г) кролик.

ІV рівень. Виберіть одне із питань (правильна відповідь – 3 бали)

1. Розв’яжіть задачу з генетики. У людини кароокість і наявність ластовиння – домінантні ознаки. Кароокий без ластовиння чоловік одружується з блакитноокою жінкою, в якої є ластовиння. Визначте, якими в них будуть діти, якщо чоловік гетерозиготний за ознакою кароокості, а жінка гетерозиготна за ознакою ластовиння.

2. Порівняйте біологічний прогрес та біологічний регрес.

3. Доведіть зв’язок організмів із середовищем існування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
2157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку