Тести "Контрольна робота за ІІ семестр. ІV варіант"

Про матеріал
Тестові завдання та вправи для тренування та закріплення знань і вмінь з усіх тем курсу "Біологія 9 клас". Контрольні завдання складено відповідно до програми з біології 6-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804). Завдання аналогічні до тих, що часто трапляються на зовнішньому незалежному оцінюванні з біології: завдання з однією відповіддю, завдання з кількома варіантами відповідей, завдання на встановлення відповідності, завдання на відтворення послідовності, а також завдання відкритого типу. Учитель може коригувати кількість запропонованих завдань та їх оцінювання на власний розсуд. Наприклад, для проведення самостійної роботи можна використати перші 12 тестів і оцінити їх по1 балу, надавши для розв’язання 15 хв (на кожен тест – 1 хв і 3 хв на перевірку).
Перегляд файлу

9 клас

Контрольна робота з біології   ІІ семестр

IV варіант

І рівень. Виберіть одну правильну відповідь (правильна відповідь – 0,25бала)

1.З’ясуйте, вчення про біосферу заснував:

а)  І. Мечников;     

б)  С. Навашин;

в)  І. Шмальгаузен;    

г)  В. Вернадський.       

2. Вкажіть, що називається нормою реакції:

а) межі модифікаційної мінливості;

б) сумарна кількість ознак, що можуть піддаватися модифікаціям;

в) величина зовнішнього фактора, що призводить до появи модифікації;

г) здатність модифікацій зникати за відсутності дії фактора, який їх викликав.

3.Обгрунтуйте, постійне спостереження за процесами в екосистемах це:

а) Моніторинг;     

б) Біотехнологія;     

в) Статистика;      

г) Моделювання.

4. До хемогетеротрофних бактерій належать:

а) сіркобактерії;     

б) ціанобактерії;

в) пурпурні несірчані бактерії;        

г) сапротрофні бактерії.

5. Визначіть, з яких речовин складається оболонка складних вірусів:  

а) білків і ліпідів;

б) білків;      

в) білків і вуглеводів;      

г) вуглеводів та ліпідів.

6.Назвіть тварин. які поїдають екскременти тварин і людей:

а) сапрофаги;                  

б)детритофаги;

в) некрофаги;                  

г) копрофаги.

7. З’ясуйте, як називається  сукупність популяцій різних видів, які взаємодіють між собою та з фізичним середовищем існування таким чином, що виникає потік енергії та колообіг речовин:

а) система живлення;            

б) біомаса;

в) заповідник;                        

г) екосистема.

8. Вкажіть галузь біотехнології,у якій застосовують методи виділення клітин з організму і перенесення їх на поживні середовища,де вони продовжують жити та розмножуватись:

а) генна інженерія;                  

б) клітинна інженерія;

в) промислова мікробіологія;

г) ембріональна інженерія.

9.З’ ясуйте, до соціальних рушійних сил антропогенезу належить:

а) спадкова мінливість;        

в) природний;

б) боротьба за існування;     

г) праця.

10.Укажіть ознаку людини, яка успадковується зчеплено зі статтю:

а) форма волосся                  

г) дальтонізм;

б) колір шкіри;                     

д) ластовиння.

11. Визначіть, мутації що знижують життєздатність організму,це:

а) летальні;                        

б) нейтральні;

в) сублетальні;                  

г) соматичні.

12. Визначіть, елементарною одиницею еволюції є:

а) організм;                       

б) підвид;

в) популяція;                    

г) вид.

ІІ рівень. Виберіть дві правильні відповіді (правильна відповідь – 0,5бала)

1.Укажіть організми, які належать до прокаріотів:

а) стафілококи;                                 

б) віруси;

в) пріони;                                          

г) ціанобактерії

2. Вкажіть. якими можуть бути зв’язки між окремими популяціями різних

видів:

а) прямими;                           

б)другорядними;

в) головними;                        

г) непрямими.

3. Вкажіть,що впливає на еволюційний процес виникнення нових видів:

а) макроеволюція;                

б) географічне видоутворення;

в) дивергенція;                     

г) елімінація.

4.З’ясуйте, яке значення колообігу речовин у біосфері:

а) забезпечує надходження енергії ззовні;

б) підтримує біоритми;

в) забезпечує багаторазове використання речовин;

г) в основі лежать трофічні зв’язки між організмами.

5. Виберіть морфологічні адаптації в процесі мікроеволюції:

а) мімікрія;                               

б) дрейф генів;

в) маскування;

г) мутації.

6. Виберіть біосферні заповідники:

а) Асканія – Нова;

б) Кримський;                           

в) Карпатський.

г) Медобори;

ІІІ рівень. Установіть відповідність та послідовність (правильна відповідь - 1бал)

1. Встановіть відповідність між формами симбіозу та прикладами. Що їх ілюструють:

1

Співіснування уссурійського тигра та лісового кота

А

Мутуалізм                

2

Мешкання малярійного плазмодія в еритроцитах

Б

Коменсалізм

3

Оселення рачків морських жолудів на тілі китів

В

Паразитизм

4

Мешкання багатоджгутикових одноклітинних тварин

у кишечнику тарганів та термітів

Г

Нейтралізм

 

2. Приведіть у відповідність тип схрещування та співвідношення за фенотипом серед гібридів:

1

Моногібридне з неповним домінуванням

А

1:1

2

Моногібридне аналізуюче схрещування

Б

3:1

3

Моногібридне з повним домінуванням

В

1:2:1

4

Дигібридне з повним домінуванням

Г

9:3:3:1

3. Встановіть послідовність основних етапів еволюції людини:

а) кроманьйонська людина;

б) людина вміла;

в) ардіпітек корінний;

г) людина прямоходяча;

д) австралопітек;

е) людина неандертальська.

IVрівень. Виберіть одне із питань (правильна відповідь – 3 бали)

1. Доведіть єдність органічного світу, що проявляється через його розмаїття.

2. Розв’язати  задачу з екології. На підставі правила екологічної піраміди визначте, скільки фітопланктону необхідно, щоб в Арктиці зміг вирости та існувати один білий ведмідь масою 400 кг (ланцюг живлення: фітопланктон - зоопланктон - риби - тюлені - білий ведмідь)? Побудуйте пряму екологічну піраміду біомаси.

3. Які переваги та можливі ризики використання генетичномодифікованих  організмів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
2715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку