Тести "Контрольна робота за ІІ семестр. ІV варіант"

Про матеріал
Тестові завдання та вправи для тренування та закріплення знань і вмінь з усіх тем курсу "Біологія 8 клас". Контрольні завдання складено відповідно до програми з біології 6-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804). Завдання аналогічні до тих, що часто трапляються на зовнішньому незалежному оцінюванні з біології: завдання з однією відповіддю, завдання з кількома варіантами відповідей, завдання на встановлення відповідності, завдання на відтворення послідовності, а також завдання відкритого типу. Учитель може коригувати кількість запропонованих завдань та їх оцінювання на власний розсуд. Наприклад, для проведення самостійної роботи можна використати перші 12 тестів і оцінити їх по1 балу, надавши для розв’язання 15 хв (на кожен тест – 1 хв і 3 хв на перевірку).
Перегляд файлу

8 клас

Контрольна робота з біології  ІІ семестр

ІV варіант

І рівень. Виберіть одну правильну відповідь ( кожна правильна  – 0,25 бала)

1. Основною структурною одиницею нервової системи є:

а) нерв;  

б) нейрон; 

в) аксон;

г) нефрон. 

2. За регуляцію координації рухів людини відповідає:

а) проміжний мозок;  

б) середній мозок; 

в) мозочок;

г) гіпоталамус. 

3. Цукровий діабет – це захворювання, спричинене нестачею гормонів залози:

а) щитоподібної; 

б) підшлункової; 

в) тимусу;

г) наднирникових.

4. Яка із залоз належить до залоз змішаної секреції:

а) яєчник;

б) щитоподібна;

в) наднирникова;

г) епіфіз.

5. Слухова сенсорна система  складається з:

а) органа слуху-слухового нерва-слухової зони кори великого мозку;

б) слухової зони кори великого мозку-слухового нерва-органа слуху; 

в) слухового нерва-слухової зони кори великого мозку-органа слуху;

г) органа слуху-слухової зони кори великого мозку-слухового нерва.

6.Вестибулярний апарат відіграє провідну роль у виконанні такої важливої функції, як :

а) слух; 

б) нюх; 

в) орієнтація тіла у просторі;

г) смак.

7. Запліднене яйце називають:

а) зиготою; 

б) яєчком; 

в)  яйцеклітиною;

г) яйцем.

8. Процес утворення статевих клітин  називають:

а) розмноженням;

б) онтогенезом;

в) гаметогенезом;

г) заплідненням.

9. Функціональною основою вроджених форм поведінки людини є:

а) інстинкти; 

б) динамічні стереотипи;  

в) навички;

г) уміння.

10. Ходьба, уміння писати – це :

а) звички; 

б) навички; 

в) інстинкти;

г) емоції.

11.Біоритми людини "сон-активність" належать до ритмів :

а) добових; 

б) хвилинних;  

в) сезонних;

г) річних.

12. Укажіть речовини, що здійснюють нервову регуляцію:

а) антитіла; 

б) ендорфіни; 

в) медіатори;

г) тироксин.

ІІ рівень. Виберіть дві правильні відповіді (повна відповідь – 0,5 бала)

1. Права півкуля головного мозку людини відповідає за такі функції: 

а) письмо;   

б) уява;   

в)  почуття;    

г) лічба.

2.  Гормони, які регулюють обмін речовин та енергії: 

а) ендорфіни; 

б) адреналін;

в) інсулін;

г) тироксин.

3. Оптична система ока людини включає: 

а) кришталик;

б)  склисте тіло; 

в)  склера;

г) кон'юктива.

4.  За процесами, що їх спричиняють, біоритми поділяють на: 

а) місяцеві;

б)  добові; 

в)  зовнішні;

г) внутрішні.

5. Функціональною основою набутої поведінки людини є:

а) інстинкти;

б) безумовні рефлекси;

в) умовні рефлекси;

г) динамічні стереотипи.

6. Із перелічених функцій оберіть ті, які виконує плацента:

а) плацента є органом виділення; 

б) через плаценту відбувається газообмін; 

в) у плаценті відбувається запліднення; 

г) плацента захищає яєчка.

ІІІ рівень. Встановити відповідність і послідовність (правильна відповідь -1 бал)

1. Установіть відповідність між складовими організму та їх функціями:

А мозочок;                    1 бере участь у регуляції рухів і постави,

                                       м'язового тонусу, станів бадьорості та сну;

Б епіфіз;                        2 регулює дозрівання лейкоцитів, процеси росту 

                                       та обміну Кальцію;

В вилочкова залоза;      3 погоджує різні рухові акти й адаптує рухові реакції                  

                                       організму до умов навколишнього середовища;

Г середній мозок.         4 регулює розвиток  вторинних статевих ознак

                                         чоловіка;

                                      5 регулює процеси  росту та статевого дозрівання.                               

2. Установіть  відповідність між органом статевої системи людини та її функцією :

А яєчка;                         1 забезпечує розвиток зародка і плоду;

Б сім'яні міхурці;           2 утворюють спематозоони;

В матка;                         3 транспортує яйцеклітини;

Г маткова труба.            4 секретують рідину для забезпечення 

                                         сперматозоонів поживними речовинами; 

                                       5 утворюють яйцеклітини.

3. Укажіть правильну послідовність проходження нервового імпульсу в зоровому аналізаторі: 

а) жовта пляма (фоторецептри); 

б) зоровий нерв; 

в) кришталик; 

г) потилична частка кори головного мозку.

ІV рівень. Виберіть і виконайте одне із запропонованих завдань  (повна відповідь – 3 бали)

1. Що таке сон? Охарактеризуйте його значення та гігієну.

2. Поясніть, чому гіпофіз називають "диригентом оркестру залоз внутрішньої секреції."

3. Яке значення мають сенсорні системи для забезпечення процесів життєдіяльності організму?

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку