Самостійна робота 5 клас
Тема. Наземно-повітряне середовище
Оберіть одну правильну відповідь (1 бал за кожне питання)
1.Вкажіть основні середовища життя організмів:
А) наземно-повітряне, водне; Б) повітряне, наземне;
В) водне; наземно-повітряне; ґрунтове; Г)ґрунтове, підземне.
2.Оберіть ряд, у якому вказані лише мешканці наземно-повітряного середовища:
А) журавель, лелека, кактус, кріт;
Б) лебідь, горобець, дощовий черв’як, кульбабка;
В) метелик, сова, лисиця, кульбаба;
Г) півень, кріт, миша, конвалія.
3.Яких чинників неживої природи достатньо у наземно-повітряному середовищі для існування живих організмів:
А) тепла і світла;
Б) вологи і тепла;
В) повітря і світла;
Г) тепла, вологи, світла і повітря.
4. Щодоби відбуваються зміни дня і ночі, такі зміни називаються:
А) сезонні; Б) добові; В) вікові.
5.Зміни в природі відповідно до пори року, такі зміни називаються:
А) добові; Б) сезонні; В) вікові.
Питання з декількома варіантами відповідей (1.5 бали)
6.Як живі організми пристосувалися до зміни тепла і вологи у наземно-повітряному середовищі:
А) посилене випаровування води листками рослин, рослини влітку скидають листя.
Б) зміна хутряного покриву, літом усі тварини впадають в сплячку.
В) рослини накопичують воду у м'ясистих листках і стеблах, міграції птахів у теплі краї, листопад.
Г) накопичення запасу води у горбі верблюда, листопад, зміна хутряного покриву.
7.Які існують пристосування до зміни освітлення в наземно-повітряному середовищі:
А) денні тварини мають добре розвинений зір, нічні тварини орієнтуються за допомогою нюху і дотику.
Б) світлолюбні рослини добре переносять затінення, тіневитривалі рослини ростуть на сонці.
В) денні тварини мають добре розвинений зір, тіневитривалі рослини ростуть у затінку;
Г) світлолюбні рослини ростуть у тіні, денні тварини мають добре розвинений зір.
Закінчіть речення (2 бали)
8. Періодичні зміни умов середовища пов’язані з рухом _________________________ .