Тести. «Підготовка до ЗНО/НМТ з української літератури. Усна народна творчість»

Про матеріал
Запропонований матеріал відповідає чинній програмі ЗНО/НМТ з української літератури. Тести складені до розділу 1 – «Усна народна творчість» – з метою повторення вивченого матеріалу під час підготовки до ЗНО/НМТ.
Перегляд файлу

Готуємося до ЗНО/НМТ з української літератури

Тестові завдання

Розділ 1

  1. Різновидом календарно-обрядової поезії, що пов’язаний зі збором урожаю хліборобами, є

А веснянка

Б чумацька пісня

В жниварська пісня

Г колядка

Д історична пісня

 

  1.  Різновиди суспільно-побутових пісень

А літнього циклу, зимового циклу, весняного циклу

Б козацькі, чумацькі, кріпацькі

В купальські, наймитські, щедрівки

Г колядки, зажинкові, бурлацькі

Д солдатські, веснянки, щедрівки

 

  1. Твір «Ой Морозе, Морозенку» є

А баладою

Б суспільно-побутовою піснею

В думою

Г історичною піснею

Д календарно-обрядовою піснею

 

  1. Мужній воїн,  справжній син Батьківщини, за яким «вся Вкраїна плаче»  – це

А Хмельницький

Б  удовин син, убитий стрілою

В Морозенко

Г козак-невольник

Д козак, що виступив у бій

 

  1. Щедрівки, веснянки, купальські, жниварські пісні належать до пісень

А суспільно-побутових

Б  історичних

В  козацьких

Г родинно-побутових

Д календарно-обрядових

 

  1. Рядки

 Взяли його, поставили

На Савур-могилу:

«Дивись тепер, Морозенку,

На свою Вкраїну!» взято з

А суспільно-побутової пісні

Б балади

В календарно-обрядової пісні

Г історичної пісні

Д думи

 

  1. Визначте художні засоби, використані в  рядках

На ясні зорі,

На тихі води,

У край веселий,

У мир хрещений!

А епітет, повтор

Б анафора, епітет

В метафора, повтор

Г епітет, метафора

Д анафора, повтор

 

  1. Маруся Чурай є автором творів

А «Ой Морозе, Морозенку», «Ой летіла стріла»

Б  «Засвіт встали козаченьки», «Ой летіла стріла»

В  «Віють вітри», «Чи не той то Хміль»

Г « Дума про Марусю Богуславку», «Чи не той то Хміль»

Д «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри»

 

  1. Словами «та не лайте мене, не проклинайте» звертається Маруся Богуславка до

А батьків

Б козаків-невольників, що знаходяться  20 років у неволі

В до пана турецького

Г козаків, що прийшли визволяти невольників

Д козаків-невольників, що знаходяться  30 років у неволі

 

  1.  Три рябенькі зозулі з балади «Ой летіла стріла» символізують

А самотність, розлуку, відчай

Б матір, сестру, бабусю

В матір, сестру, кохану-удовицю

Г матір-удовицю, сестру, миленьку

Д сум, тугу, самотність

 

  1.  У творі «Чи не той то хміль…» битва відбувалася між

А гайдамаками й ляхами

Б козаками й гайдамаками

В ляхами й турками

Г козаками й ляхами

Д козаками й турками

 

  1.  Установіть відповідність між темою твору та його назвою

1 страждання дівчини від розлуки з милим

А «Ой Морозе, Морозенку»

2 переможна битва під Жовтими Водами під час визвольної війни (1648-1654) під проводом Богдана Хмельницького

Б «Ой летіла стріла»

 

3 перебування козаків у турецькій неволі та їх визволення українською дівчиною, що стала дружиною турецького хана

В «Чи не той то Хміль»

4 зображення туги за вбитим стрілою вдовиним сином

 

Г «Віють вітри»

 

Д « Дума про Марусю Богуславку»

1Г, 2В, 3Д, 4Б

 

 

  1.  Установіть відповідність між назвою твору та його жанром

1 «Коляда, коляда»

А суспільно-побутова пісня

2 «Ой летіла стріла»

Б балада

3 «Чи не той то Хміль»

В дума

4 «Ой у полі криниченька»

Г календарно-обрядова пісня

 

Д історична пісня

1Г, 2Б, 3Д, 4А

 

 

  1.  Установіть відповідність між цитатою з твору та його назвою

1 Утікали ляхів де якії повки,

Їли ляхів собаки і сірії вовки.

А «Засвіт встали козаченьки»

2 Де матінка плаче.
Там Дунай розлився…

Б «Чи не той то Хміль»

3 Стоїть місяць над горою,
Та сонця немає,
Мати сина в доріженьку
Сльозно проводжає. 

В «Віють вітри»

4 Де ти, милий, чорнобривий?
Де ти? Озовися!
Як я, бідна, тут горюю,
Прийди подивися. 

Г «Ой летіла стріла»

 

Д « Дума про Марусю Богуславку»

1Б, 2Г, 3А, 4В

 

 

 

 

docx
Додано
24 вересня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку