Тести за темами "Життя та творчість Й. С. Баха. Бароко в музиці"

Про матеріал
Методичний матеріал для швидкого опитування учнів за темами "Бароко в музиці", "Біографія Й.С. Баха", "Кантатно-ораторіальні та органні твори Й.С. Баха", "Твори Й.С.Баха для клавіру", "Добре темперований клавір", "Українська музика епохи Бароко. Розвиток професійної музики. Канти", "Григорій Савович Сковорода", "Партесний концерт. Творчий портрет М. Дилецького" та орієнтовний матеріал для семестрової контрольної роботи. Разом 12 тестів.
Перегляд файлу

_________________________________________________________________

Тест 1 за темою № 9 «Йоганн Себастьян  Бах. Біографія та огляд творчості».

  1. Й. Бах – це _____________________________________________________
  2. Вкажи дати життя Й.С. Баха:
  1. 1685-1759                       b)  1685-1739                           c) 1685-1750
  1. Хто з композиторів ХІХ століття сприяв відродженню інтересу до музики Й. С. Баха?______________________________________________________
  2. Що сказав про Баха німецький композитор-класик Л.Бетховен?_________
    ______________________________________________________________________________________________________________________________
  3. Де народився Бах? _____________________________________________
  4. У яких містах жив і працював Й.С. Бах?______________________________
    _______________________________________________________________
  5. Початок творчого шляху у Люнебурзі і Арнштадті (1700-1708).  Розкажи про найважливіші події у житті Баха цього періоду.___________________
    _______________________________________________________________
    _______________________________________________________________
  6. Веймар (1708-1717рр.): найвидатніші події і основні твори Баха у цей період: ________________________________________________________ ___________________ ___________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

  1. Кетен (1717 – 1723) – творчі здобутки цього періоду:__________________
    _______________________________________________________________
    _______________________________________________________________
    _______________________________________________________________
  2. Лейпциг (1723-1750) – творча діяльність та основні твори цього періоду:
    ______________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________

  1. Що таке хорал і хоральна прелюдія? Хорал – ________________________
    _______________________________________________________________
    Хоральна прелюдія – ____________________________________________
    _______________________________________________________________

_________________________________________________________________

Тест 2 за темою № 9 «Йоганн Себастьян  Бах. Біографія та огляд творчості».

1.  Назви дати життя Й.С.Баха:

a1685-1750                       b)  1685-1740                           c) 1675-1750

2.  Що означає у перекладі з німецької мови слово «Бах»

a) море                                b)  струмок                               c) річка

3.  Чи виїжджав Бах за межі Германії:

a)так            b)  ні          c) ні, але  кілька разів переїжджав по містах Німеччини

4.  Як називалась церква, у якій працював Бах?
             a) Святого Фоми               b)  Святого Луки                     c) Святої Анни

5. Твори Баха мають переважно який склад  (фактуру) :
a) поліфонічний              b)  гомофонно-гармонічний        c) акордовий

6. До якого напряму відноситься музика Баха:

a) класицизм                       b)  бароко                           c) рококо

7.  Як ще називають Месу сі мінор:

a) Католицька меса    b)  Протестантська меса    c) Висока меса

8. Для якого музичного інструменту Й.С. Бах написав відому «Токату і фугу» ре мінор?
a) для скрипки               b)  для органа                         c) для клавесина

9.  Що значить слово «скерцо»?

a)жарт                     b)  частина                         c) танець

10. Відомий твір Й.С. Баха «Жарт»  є  частиною
             a) симфонії                    b)  сюїти                        c) концерту

11. Що сталося з творами Й. С. Баха після його смерті?

  1. Їх заборонили виконувати у церквах                      
  2. вони набули шаленої популярності
  3. їх забули майже на 100 років
  1. Улюблений музичний інструмент Й.С. Баха:
  1. Клавір
  2. Скрипка
  3. Орган

 

________________________________________________________________

Тест № 3 за темою № 9 «Біографія та огляд творчості Й.С. Баха»

  1. Підпиши у другій колонці цифри, щоб поєднати запинання і відповідь 

L:\Уроки\МУЗЫКАЛЬНАЯ ЛИТЕРАТУРА\2 год обучения\раб тетрадь по муз. лит 2 год заруб Островская Фролова\IMG_0032.jpg

  1. Підпиши назви творів Й.С. Баха:

 

L:\Уроки\МУЗЫКАЛЬНАЯ ЛИТЕРАТУРА\2 год обучения\раб тетрадь по муз. лит 2 год заруб Островская Фролова\IMG_0022.jpg

_________________________________________________________________

Тест № 4 за темою № 9 «Біографія та огляд творчості Й.С. Баха»

  1. Й.С. Бах є  композитором:
  1. Італії
  2. Німеччини
  3. Англії
    1. Яке ствердження про його творчість вірне:
  1. Композитор-романтик
  2. Композитор-філософ
  3. Представник «віденських класиків»
    1. Й. С. Бах народився:
  1. 1685 р.
  2. 1750 р.
  3. 1825 р.
    1. Й. С. Бах ріс у родині :
  1. Придворного кравця
  2. Професійного музиканта
  3. Адвоката
    1. Під час життя композитора переважала:
  1. Інструментальна музика
  2. Вокальна музика
    1. «Королем» музичних інструментів у той час вважався:
  1. Фортепіано
  2. Скрипка
  3. Орган
    1. На якому інструменті не грав Й.С. Бах:
  1. Флейта
  2. Саксофон
  3. Орган
    1. «Сюїта» ­­– це:
  1. Оркестровий  вступ
  2. Декілька п’ес, об’єднаних загальною назвою
  3. Назва твору Й.С. Баха
    1. Оркестровий твір  Й.С. Баха:
  1. «Ранок»
  2. «Жарт»
  3. «Бабак»
    1. Слово «поліфонія» у перекладі означає:
  1. Музичний супровід
  2. Назва твору            с)   Багатоголосся

_________________________________________________________________

Тема № 10 «Кантатно-ораторіальні та органні твори Й.С. Баха»

Біля ствердження напиши «так», чи «ні», в залежності від того, правильне воно чи ні:

  1. Меса – це циклічний твір для богослужіння на латинський текст. _______
  2. Меса складається із трьох частин. __________________________________
  3. Меса сі мінор за життя Баха ніколи не виконувалась  цілком.___________
  4. Меса сі мінор має номерну структуру.______________________________
  5. № 1 Kyrie eleison – найбільш жвава та радісна частина Меси. ___________
  6. № 4 Gloria (Слава!)— урочиста, радісна музика. _____________________
  7. «Пасіони за Матвієм» написані на текст останніх глав Євангелія. ________
  8. Виконавський склад «Пасіонів за Матвієм» такий: хор, оркестр, орган, соліст-вокалісти та солісти-інструменталісти: ________________________
  9. Вступний хор до 1-ї частини «Хода на Голгофу» звучить драматично і напружено._____________________________________________________
  10. Ліричною кульмінацією «Пасіонів за Матвієм є арія Христа.____________
  11. Завершується «Пасіони за Матвієм» оркестровим номером трагічного характеру.______________________________________________________

 

  1. Токата і фуга ре мінор написано для оркестру. _______________________
  2. Орган – найулюбленіший музичний інструмент Й.Баха. ______________
  3. З даного переліку творів Баха підкресли ті, що написані для органу:
  1. Бранденбурзький концерт
  2. Хоральні прелюдії
  3. «Добре темперований клавір»
  4. Пасакалія до мінор
  5. Інвенції
  6. Французька сюїта
  7. Маленькі прелюдії і фуги
  8. Італійський концерт
  9. Хроматична фантазія і фуга
  10. Токата і фуга ре мінор


 

_________________________________________________________________

Тема № 11 «Твори Й.С.Баха для клавіру»

  1. Інвенція  (з латинської) – _________________________________________
  2. Скільки інвенцій написав Бах?_____________________________________

_______________________________________________________________

  1. Для кого Бах написав інвенції? ________________________________

_______________________________________________________________
_______________________________________________________________

  1. Коротка виразна мелодія, яка є в основі інвенції або фуги: ____________
  2. Мелодія, яка звучить водночас з темою в іншому голосі - _____________
    ______________________________________________________________
  3. Імітація (з латинської) – __________________________________________
  4.  Безперервна імітація  – __________________________________________
  5. Чим «симфонії» Баха відрізняються від інвенцій?_____________________
    _______________________________________________________________

_______________________________________________________________

  1. Скільки збірок старовинних сюїт написав Й.С. Бах, як вони називаються:

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

  1. Традиційні частини старовинної сюїти (вказати країну і тактовий розмір кожної частини) : ________________________________________________
    _______________________________________________________________

_______________________________________________________________
_______________________________________________________________

  1. Напиши додаткові (інтермедійні) частини Французької сюїти до мінор,  у якому місці сюїти вони розташовані:

_______________________________________________________________
_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

 

 

 

 

 

_________________________________________________________________

Тест за темою № 12 «Добре темперований клавір»

  1. Що означає рівномірна темперація? _______________________________

_______________________________________________________________

  1. Скільки томів «Добре темперованого клавіру» написав Й.С. Бах?
  1. Три
  2. Шість
  3. Два
  1. Скільки прелюдій і фуг містить кожний том «Д.Т.К.»? _________________

_______________________________________________________________

  1. Прелюдія і фуга – це
  1. Двочастинний поліфонічний цикл
  2. Частини старовинної сюїти
  3. Розділи оркестрового твору
  1. У томах «Добре темперованого клавіру» прелюдії і фуги розташовані 
  1. За квінтовим колом
  2. По півтонах
  3. За принципом паралельних тональностей
  1. Прелюдію і фугу поєднує:
  1. Одна назва
  2. Одна музична тема
  3. Одна тональність
  1. В інтермедіях фуги немає:
  1. Повного проведення теми
  2. Поліфонічних прийомів
  3. Пауз
  1. Прелюдія зазвичай має: 
  1. Чітку двочастинну будову
  2. Вільну будову
  3. Чітку тричастинну будову
  1. Фуга в перекладі з латинської означає:
  1. Поліфонічний твір
  2. Співзвучність
  3. Біг
  1. Скільки розділів має фуга:________________________________________
  2. Як називаються розділи фуги: ____________________________________

______________________________________________________________
______________________________________________________________

  1.  Стретта – це ___________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________Тема № 13 «Українська музика епохи Бароко. Розвиток професійної музики. Канти»

  1. Який історичний період  називають епохою українського Бароко?

______________________________________________________________

  1. Які видатні історичні події відбувались у той час?____________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

  1. Що таке «Братства»? Для чого вони були створені?___________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

  1. Як називались навчальні заклади того часу? Які з них функціонують до сих пір? _______________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

  1. Чим знаменитий Глухів? Які композитори там народилися?____________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

  1. Що таке «вертеп»?_______________________________________________
    _______________________________________________________________
    _______________________________________________________________
  2.  Які нові жанри в українській музиці з'явилися в XVI-XVII століттях?

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

  1. Що таке «кант»? ________________________________________________

______________________________________________________________
______________________________________________________________

  1. Які бувають канти? _____________________________________________
  2. Чим відрізняються світські від духовних? ___________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

  1. Назви відомі тобі канти: _________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

_________________________________________________________________

Тест за темою № 15 «Григорій Савович Сковорода»

  1. Г.С. Сковорода (                      -                        рр.. ) – ______________________
    _______________________________________________________________
  2. Сковорода народився ____________________________________________

навчався Сковорода у ____________________________________________

  1. Впродовж трьох років Сковорода співав у ___________________________
    _______________________________________________________________
  2. Які мови знав Сковорода?_________________________________________
  3. Де працював Сковорода?
  4. Сковорода впродовж 25 останніх років життя  _______________________
    _______________________________________________________________
  5. У 1785-1790рр Сковорода проживав у родині  _______________________

Він посадив ____________________________________________________

Помер Сковорода _______________________________________________

  1. Філософські погляди Сковороди: він вважав, що у природі панує _______
    _____________________, у суспільстві – ____________________________,
    Щоб змінити світ, треба__________________________________________
    _______________________________________________________________
  2. Сковородо створив збірку текстів пісень і кантів під назвою ____________
    _______________________________________________________________
  3.  «Сковородинські» пісні – це ______________________________________
    _______________________________________________________________
    _______________________________________________________________

Напиши кілька прикладів «сковородинських» пісень:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Пісні Сковороди відносяться до жанру _____________________________,

Пісня-романс – це _______________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________

 

 

_________________________________________________________________

Тест за темою № 14 «Партесний концерт. Творчий портрет М. Дилецького»

  1. Що таке партесний спів?_________________________________________
    ______________________________________________________________
    ______________________________________________________________
  2. Хто був виконавцем партесного співу у той час?_____________________
    ______________________________________________________________
    ______________________________________________________________
  3. Скільки партій могло бути у хоровому творі для партесного виконання?
    ______________________________________________________________
  4. У чому відмінність хорового співу у католицькій та православній церквах?
    _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  5. Що означає термін «a cappella»? ___________________________________
    _______________________________________________________________
  6. Що змінилось у способі нотації у XVII сторіччі? _______________________
    _______________________________________________________________
  7. Підкресли правильні відповіді: Партесний концерт – це (великий, невеликий) (одночастинний, багаточастинний) хоровий твір, який складався з (трьох, багатьох) розділів і створювався на тексти із (Біблії, світські хронічки).
  8. Що складає основу музичного жанру «партесний концерт»? ___________
    _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    _______________________________________________________________
  9. Хто є автором теоретичного трактату «Граматика мусікійська»? _______________________________________________________________
  10. Назви хорові твори Миколи Ділецького: ____________________________
    _______________________________________________________________
  11. Що покладено в основу «Херувимської пісні»? _______________________
    ___________________Які риси партесного концерту має «Херувимська»?
    _______________________________________________________________
    _______________________________________________________________

Контрольна семестрова робота

уч______________  _____ «_____» класу
____________________________ відділу

____________________________________(навч. заклад) 

___________________________________

 

1. Як записували музику до появи нот? Хто придумав сучасні ноти?
______________________________________________________________
______________________________________________________________

2. Які музичні жанри з'явилися в епоху бароко? Опишіть один з них докладніше.
______________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________
______________________________________________________________

3. Яка форма і жанр у твори А. Вівальді «Пори року »? Розкажіть коротко про одну з частин.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Розкажіть коротко про пасакалію з клавірної сюїти № 7 соль мінор Г.Ф. Генделя.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Для кого І.С. Бах створив свої інвенції? Скільки у нього їх?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Скільки написав І.С. Бах сюїт? ___________________________________
_______________________________________________________________

7. Що таке «меса» і «Пассіон»? Чим вони схожі і чим відрізняються?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Чому «ДТК» так називається? З яких п'єс він складається?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Як називалися в Київській Русі музиканти? Які інструменти звучать в православної церкви, а які - в католицькій?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10. Які музичні жанри з'явилися в Україні в епоху бароко? Опишіть один з них докладніше. ________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________

11. Який теоретичний трактат написав Н.П. Дилецкий?

_______________________________________________________________

12. Які музичні жанри пов'язані з творчістю Г.С. Сковороди? Опишіть один з них докладніше.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка:           Викладач:

 

__________________________________________________________
Теми 13-15. «Українська музика епохи бароко. Дилецький. Г.Сковорода»

1. Яку назву отримав період розвитку української культури і мистецтва з кінця XVI до середини XVIII ст.? _________________________________________________________             

2. Які історичні події сприяли зростанню національної свідомості народу, інтенсивному розвитку освіти, різних видів мистецтва?
_______________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Якою була роль братств та братських шкіл у розвитку музичної культури?_______________________________________________

__________________________________________________________
4. Що таке шкільний театр? Яка музика використовувалася у шкільних виставах?              _______________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Коли і з якою метою було створено Глухівську музичну школу? ______________________________________________________________________________________________________________________
6. Хто з видатних композиторів навчався в цій школі? ___________________________________________________________7. Триголосна куплетної будови світська побутова пісня без інструментального супроводу__________________________________
8. Які види цієї пісні ви знаєте?_________________________________
___________________________________________________________
9. Як називався багатоголосний церковний спів, що виник в Україні наприкінці XVII ст.?              Напиши про особливості цього співу. __________
______________________________________________________________________________________________________________________10. Який жанр став провідним у професійній хоровій музиці XVII - першої половини XVIII ст.?____________________________________
__________________________________________________________
11. Який внесок зробив Микола Дилецький в українську музичну культуру й освіту?___________________________________________
__________________________________________________________
12. Назвіть твори Г. С. Сковороди _____________________________

_________________________________________________________________

Тест за темою № 15 «Григорій Савович Сковорода»

Уважно придивіться до розміщення складів, знайдіть закономірність і прочитайте та випишіть цікавий факт із життя Григорія Савича Сковороди.

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\Изображение 022.jpg

 

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гріньова Віталіна Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пупко Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Panasenko Irina Oleksiivna
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
5578
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку