Тести_ літературна освіта - мета,завдання, зміст

Про матеріал
Метою «Мовно-літературної» освітньої галузі є а)розвиток особистості учня,формування його комунікативної компетентності та загальних уявлень про мову як систему і літературу як вид мистецтва; б) формування математичної та інших ключових компетентностей; розвиток мислення, здатності розпізнавати і моделювати процеси та ситуації з повсякденного життя, які можна розв'язувати із застосуванням математичних методів, а також здатності робити усвідомлений вибір;
Перегляд файлу

Літературна освіта: зміст, мета, завдання

1.Метою «Мовно-літературної» освітньої галузі є

а)розвиток особистості учня,формування його комунікативної компетентності та загальних уявлень про мову як систему і літературу як вид мистецтва;

б) формування математичної та інших ключових компетентностей; розвиток мислення, здатності розпізнавати і моделювати процеси та ситуації з повсякденного життя, які можна розв'язувати із застосуванням математичних методів, а також здатності робити усвідомлений вибір;

в) формування компетентностей в галузі природничих наук, техніки і технологій, екологічної та інших ключових компетентностей шляхом опанування знань, умінь і способів діяльності, розвитку здібностей, які забезпечують успішну взаємодію з природою, формування основи наукового світогляду

г) формування культурної та інших компетентностей, цінностей у процесі пізнання мистецтва та художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті, поваги до національної та світової мистецької спадщини.

2.Завданям мовно-літературної освіти є

а)Навчити читати та розуміти прочитане;

б)Навчити переказувати прочитане;

в)Вдосконалювати навичку читання, розуміти прочитане,відтворювати та практиці,в житті та вдосконалювати зв’язне мовлення;

г)Вдосконалювати зв’язне мовлення

3.Віповідно до зазначених мети і завдання у початковому курсі мовнолітературної освіти виділено такі змістові лінії:

а) «Взаємодіємо усно», «Взаємодіємо письмово», «Читаємо»;

б) «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовні явища»;

в) «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо технології»,  «Досліджуємо мовні явища»;

4.Мовно-літературна освітня галузь у 2 класі може реалізуватись через інтегрований курс:

а) «Українська мова» і «Читання»;

б) «Читання»;

в) «Українське читання»;

г) «Українська мова» і «Природознавство»

5.Змістова лінія «Взаємодіємо усно» спрямована на

а)повноцінної навички читання;

б)формування в молодших школярів умінь сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях;

в)формування в молодших школярів повноцінної навички письма;

г)роботу з доступними медіа-продуктами.

6. Змістова лінія «Читаємо» спрямована на

а)повноцінної навички читання;

б)формування в молодших школярів умінь сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях;

в)формування в молодших школярів повноцінної навички письма;

г)роботу з доступними медіа-продуктами.

7. Змістова лінія «Взаємодіємо письмово» спрямована на

а)повноцінної навички читання;

б)формування в молодших школярів умінь сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях;

в)формування в молодших школярів повноцінної навички письма;

г)роботу з доступними медіа-продуктами.

8. Змістова лінія «Досліджуємо медіа» спрямована на

а)повноцінної навички читання;

б)формування в молодших школярів умінь сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях;

в)формування в молодших школярів повноцінної навички письма;

г)роботу з доступними медіа-продуктами.

9. Змістова лінія «Досліджуємо мовні явища» спрямована на

а)повноцінної навички читання;

б)формування в молодших школярів умінь сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях;

в)дослідження учнями мовних одиниць і явищ з метою опанування початкових лінгвістичних знань;

г)роботу з доступними медіа-продуктами.

10.Метою літературного читання є

а)формування читацької компетентності учнів,яка є базовою складовою комунікативної і пізнавальної компетентності, ознайомлення учнів з дитячою літературою як мистецтвом слова, підготовка їх до систематичного вивчення літератури в основній школі;

б) формування читацької компетентності учнів,яка є базовою складовою комунікативної і пізнавальної компетентності;

в) ознайомлення учнів з дитячою літературою як мистецтвом слова;

г) підготовка їх до систематичного вивчення літератури в основній школі.

11.Зміст літературного читання визначається на основі таких принципів:

а)науковості, естетичного;

б)систематичності та науковості;

в)тематично-жанрового, естетичного, літературознавчого;

г) свідомого засвоєння знань.

12. Тематично-жанровий або художньо-естетичний принцип є

а)передбачення відбір творів словесного мистецтва за критерієм естетичної цінності;

б) визначальним у виборі творів для читання;

в) передбачає відбір введення до системи підготовки дитини-читача початкових літературознавчих понять, які засвоюються учнями практично, на рівні уявлень;

г)визначальним у мовленнєвому розвитку учнів, формування у них досвіду міжособистісного спілкування, комунікації з джерелом інформації.

13.Естетичний принцип

а)передбачення відбір творів словесного мистецтва за критерієм естетичної цінності;

б) визначальним у виборі творів для читання;

в) передбачає відбір введення до системи підготовки дитини-читача початкових літературознавчих понять, які засвоюються учнями практично, на рівні уявлень;

г)визначальним у мовленнєвому розвитку учнів, формування у них досвіду міжособистісного спілкування, комунікації з джерелом інформації.

14.Літературознавчий принцип…

а)передбачення відбір творів словесного мистецтва за критерієм естетичної цінності;

б) визначальним у виборі творів для читання;

в) передбачає введення до системи підготовки дитини-читача початкових літературознавчих понять, які засвоюються учнями практично, на рівні уявлень;

г)визначальним у мовленнєвому розвитку учнів, формування у них досвіду міжособистісного спілкування, комунікації з джерелом інформації.

15.Комунікативно-мовленнєвий принцип…

а)передбачення відбір творів словесного мистецтва за критерієм естетичної цінності;

б) визначальним у виборі творів для читання;

в) передбачає відбір введення до системи підготовки дитини-читача початкових літературознавчих понять, які засвоюються учнями практично, на рівні уявлень;

г)визначальним у мовленнєвому розвитку учнів, формування у них досвіду міжособистісного спілкування, комунікації з джерелом інформації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сутність навички читання. Умови її формування

1.Читання – це

а) складний психофізичний процес, який полягає у взаємодії таких трьох компонентів: Зорового сприймання тексту, його озвучення та усвідомлення прочитаного;

б) складний психофізичний процес, який полягає у взаємодії таких двох компонентів: Зорового сприймання тексту та озвучення;

в) читання для інших;

г) найважливіше уміння учня.

2.Читання в голос – це

а)розуміння прочитаного матеріалу;

б)читання для інших;

в)найважливіше читацьке уміння, яке готує учнів до позакласного читання;

г)всі варіанти вірні

3.Читання мовчки – це

а)розуміння прочитаного матеріалу;

б)читання для інших;

в)найважливіше читацьке уміння, яке готує учнів до позакласного читання;

г)всі варіанти вірні

4.До якостей читання відносимо

а)свідомість,правильність;

б)свідомість,виразність та швидкість;

в) свідомість,виразність, правильність та швидкість;

г) правильність та швидкість.

5.Правильність читання –

а)уміння читати текст, дотримуючись пауз, логічних наголосів та інтонації

б) такий темп,який забезпечує найбільшу усвідомленість тексту при читанні;

 

в)розуміємо безпомилкове і плавне читання слів, речень, тобто без будь-яких перекручень.

г)вірної відповіді немає.

6.Швидкість читання -

а)уміння читати текст, дотримуючись пауз, логічних наголосів та інтонації

б) такий темп,який забезпечує найбільшу усвідомленість тексту при читанні;

в)розуміємо безпомилкове і плавне читання слів, речень, тобто без будь-яких перекручень.

г)вірної відповіді немає.

7.Виразність читання –

а)уміння читати текст, дотримуючись пауз, логічних наголосів та інтонації

б) такий темп,який забезпечує найбільшу усвідомленість тексту при читанні;

в)розуміємо безпомилкове і плавне читання слів, речень, тобто без будь-яких перекручень.

г)вірної відповіді немає.

8.Читати свідомо – це

а) значить повно і ясно розуміти зміст читаного, уміти зіставити прочитане з явищами природи і суспільного життя;

б)значить повно і ясно розуміти зміст читаного, уміти зіставити прочитане з явищами природи і суспільного життя, розуміти ідейну направленість і вміти зробити певні висновки з прочитаного.

в) розуміти ідейну направленість і вміти зробити певні висновки з прочитаного;

г) уміти зіставити прочитане з явищами природи і суспільного життя.

9.Правильно читати – це

а)читати без помилок, не перекручувати слова, не пропускати і не вставляти зайвих звуків, складів , не повторювати прочитаних слів кілька разів, читати з правильним наголосом у словах і дотримуючись правильної літературної вимови;

б) читати без помилок;

в) читати без помилок, не перекручувати слова, не пропускати і не вставляти зайвих звуків,

г) читати без помилок,читати з правильним наголосом у словах і дотримуючись правильної літературної вимови;

10.Виразне читання – це

а)читання про себе;

б) читання при якому яскраво виражаються думки;

в)таке читання в голос, при якому читець яскраво виражає думки, почуття, вкладені у твір, своє ставлення до прочитаного;

г)таке читання в голос.

11 Найважливіші складові навички виразного читання:

а)техніка мовлення;

б)логіки мовлення;

в)емоційно - образної виразності

г)всі варіанти вірні.

12.Техніка мовлення –

а)усвідомлення логічного наголосу, пауз, темпу, інтонації.

б)робота над голосом, дикцією, диханням, орфоепією;

в)розвиток творчого бажання, розуміння авторського підтексту, використання міміки,жестів.

г)всі варіанти вірні.

13.Логіка мовлення –

а)усвідомлення логічного наголосу, пауз, темпу, інтонації.

б)робота над голосом, дикцією, диханням, орфоепією;

в)розвиток творчого бажання, розуміння авторського підтексту, використання міміки,жестів.

г)всі варіанти вірні.

14.Емоційно – образна виразність –

а)усвідомлення логічного наголосу, пауз, темпу, інтонації.

б)робота над голосом, дикцією, диханням, орфоепією;

в)розвиток творчого бажання, розуміння авторського підтексту, використання міміки,жестів.

г)всі варіанти вірні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лекція 3. Особливості уроків класного літературного читання

 

1.Предмет  «Читання»  у  початкових  класах  – це  органічна  складова освітньої  галузі 

а) «Літературна»

б) «Мовна»

в) «Природнича»

г) «Мова  і  література». 

2. Основне  завдання  читання  як  навчального  предмета –

а) формування  в учнів  першооснов  самостійної  читацької  діяльності;

б) формування  в учнів  першооснов  самостійної  читацької  діяльності,  виховання  особистості дитини  засобами  художніх  та  науково-пізнавальних  творів  та  розвиток мовленнєвих навичок;

   в) виховання  особистості дитини  засобами  художніх;

г) виховання  особистості дитини  засобами  художніх  та  науково-пізнавальних  творів  та  розвиток мовленнєвих навичок.

3. Значущість  уроків  класного  читання  полягає  в  тому що на   них  у комплексі  вирішуються  навчальні  і  виховні  завдання:

а)розширюються знання дітей  про  навколишню  дійсність,  минуле  і  сьогодення  країни, формуються елементи  світогляду,  позитивні  моральні  якості,   школярі  розвиваються розумово   і  естетично,  оволодівають  основами  самостійного  набуття  знань;

б) розширюються знання дітей  про  навколишню  дійсність,  минуле  і  сьогодення  країни;

в) розширюються знання дітей  про  навколишню  дійсність,  минуле  і  сьогодення  країни, формуються елементи  світогляду,  позитивні  моральні  якості;

г) школярі  розвиваються розумово   і  естетично,  оволодівають  основами  самостійного  набуття  знань.

4. Типи уроків читання :

а) уроки ознайомлення з новим твором;

б) уроки узагальнення вивченого;

в) уроки ознайомлення з новим твором; уроки узагальнення вивченого;

г)правильної відповіді немає

5. Види читання:

а) контроль, свідомість;

б) голосне;

в) мовчазне;

г) голосне (контроль, свідомість); мовчазне.

6. Форми голосного читання:

а) індивідуальне, читання в особах (коли діти добре вміють читати); вибіркове (коли аналізуємо твір).

   б) індивідуальне

в) індивідуальне;ланцюжкове читання (виробляється увага, контроль індивідуального читання);хорове читання (всі разом);читання в особах (коли діти добре вміють читати);вибіркове (коли аналізуємо твір).

  г) індивідуальне;ланцюжкове читання (виробляється увага, контроль індивідуального читання);хорове читання (всі разом);вибіркове (коли аналізуємо твір).

7. Прийоми голосного читання:

а) виразне читання тексту вчителем (емоційне значення)

б) виразне читання тексту вчителем (емоційне значення); читання мовчки (застосовується тоді, коли діти навчилися вже читати)

в) читання мовчки (застосовується тоді, коли діти навчилися вже читати)

г) правильної відповіді немає

8. Загальновідомо,  що  перед  кожним  уроком  читання  ставиться  триєдине завдання:

а) дидактична;

б) пізнавальна, розвиваюча;

в) навчальне, виховне, розвиваюче;

г)правильної відповіді немає

9. Навчальна  мета -

а) це  вирішення  конкретних  завдань,  що  сприяють розвитку  мовленнєвих  навичок  молодших  школярів. 

б) передбачає формування навичок правильного, виразного, свідомого, швидкого читання  і  разом  з  тим  – знайомство  з  твором  чи  т ворами,  що  вивчаються  на уроці.

в) формулюється учителем залежно від тематики твору, що вивчається на уроці. Аналіз чинник підручників показав, що в них у повній мірі  представлені  тексти,  що  дозволяють  здійснювати   моральне,  екологічне, естетичне,економічне,фізичне, трудове виховання.

г) всі відповіді вірні.

10. Розвивальна  мета

а) це  вирішення  конкретних  завдань,  що  сприяють розвитку  мовленнєвих  навичок  молодших  школярів. 

б) передбачає формування навичок правильного, виразного, свідомого, швидкого читання  і  разом  з  тим  – знайомство  з  твором  чи  т ворами,  що  вивчаються  на уроці.

в) формулюється учителем залежно від тематики твору, що вивчається на уроці. Аналіз чинник підручників показав, що в них у повній мірі  представлені  тексти,  що  дозволяють  здійснювати   моральне,  екологічне, естетичне,економічне,фізичне, трудове виховання.

г) всі відповіді вірні.

11. Виховна мета уроку –

а) це  вирішення  конкретних  завдань,  що  сприяють розвитку  мовленнєвих  навичок  молодших  школярів. 

б) передбачає формування навичок правильного, виразного, свідомого, швидкого читання  і  разом  з  тим  – знайомство  з  твором  чи  т ворами,  що  вивчаються  на уроці.

в) формулюється учителем залежно від тематики твору, що вивчається на уроці. Аналіз чинник підручників показав, що в них у повній мірі  представлені  тексти,  що  дозволяють  здійснювати   моральне,  екологічне, естетичне,економічне,фізичне, трудове виховання.

г) всі відповіді вірні.

12.За класифікацією В.А. Оніщука виділяються таки типи уроків:

а) 1 Урок засвоєння нових знань

2.Урок формування умінь та навичок

3.Урок застосування знань, умінь та навичок

4.Урок узагальнення та систематизації

5.Урок контролю та корекції знань, умінь та навичок

6.Комбінований урок

б) 1 Урок засвоєння нових знань

2.Урок формування умінь та навичок

3.Урок застосування знань, умінь та навичок

4.Урок узагальнення та систематизації

5.Урок контролю та корекції знань, умінь та навичок

в) 1 Урок засвоєння нових знань

2.Урок формування умінь та навичок

3.Урок застосування знань, умінь та навичок

4.Урок контролю та корекції знань, умінь та навичок

5.Комбінований урок

г) 1 Урок засвоєння нових знань

2.Урок застосування знань, умінь та навичок

3.Урок узагальнення та систематизації

4.Урок контролю та корекції знань, умінь та навичок

5.Комбінований урок

13. Організаційна частина –

 а) визначення основних цілей уроку, передбачуваних результатів та очікувань, стимулювання діяльності учнів на уроці

б) передбачає індивідуальне і фронтальне усне опитування дітей

в) передбачає повторення, уточнення та систематизацію знань, умінь та навичок, які стануть основою для вивчення нової теми.

г) передбачає мобілізацію уваги учнів, психологічну підготовку до навчальної діяльності

14. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань:

а) визначення основних цілей уроку, передбачуваних результатів та очікувань, стимулювання діяльності учнів на уроці

б) передбачає індивідуальне і фронтальне усне опитування дітей

в) передбачає повторення, уточнення та систематизацію знань, умінь та навичок, які стануть основою для вивчення нової теми.

г) передбачає мобілізацію уваги учнів, психологічну підготовку до навчальної діяльності.

15. Підсумки уроку: 

а) визначення основних цілей уроку, передбачуваних результатів та очікувань, стимулювання діяльності учнів на уроці

б) здійснюється шляхом виконання молодшими школярами системи усних і письмових вправ.

в) передбачає мобілізацію уваги учнів, психологічну підготовку до навчальної діяльності.

г) на цьому етапі вчитель має узагальнити набуті знання учнів, акцентувати увагу на основних нових поняттях, які вивчали на уроці, проаналізувати роботу дітей на уроці, порівняти очікувані результати з реальними результатами роботи дітей

 

 

 

 

 

 

Лекція 4. Методика уроків позакласного  читання

1.Мета уроків позакласного читання –

а) сформувати в учнів стійку потребу самостійно вибирати і читати книги;

б) сформувати в учнів стійку потребу самостійно й осмислено вибирати і систематично читати книги, спираючись на знання й навички, здобуті на уроках навчання грамоти й класного читання;

в) сформувати в учнів стійку потребу самостійно вибирати і читати книги, спираючись на знання й навички, здобуті на уроках навчання грамоти й класного читання;

г) правильної відповіді немає

2. Завдання позакласного читання:

а) виховати в учнів любов до книги;

б) виховати в учнів любов до книги, розширити їх знання, пізнавальні інтереси.

в) виховати в учнів любов до читання, , розширити їх знання, пізнавальні інтереси;

г)всі відповіді правильні.

3. У програмі виділяються два етапи позакласного читання:

а) підготовчий, який охоплює перше півріччя. Початковий – друге півріччя;

  б)у програмі не виділяється етапи;

в)у програмі виділяється три етипи;

г) підготовчий, який охоплює перше півріччя.

 

4. У системі прилучення учнів самостійно читати виділяється такі етапи:

а) підготовчий, початковий, основний;

  б) підготовчий;

в) початковий;

г) початковий, основний.

 

5. Основний етап триває протягом…

а) третього і четвертого року навчання;

б)другого і третього року навчання;

в) першого і другого року навчання;

  г)четвертого року навчання.

 

6. Уроки позакласного читання на основному періоді проводяться…

а)кожного тижня;

б) два раз на два тижні;

в) один раз на два тижні;

г) три раз на два тижні

 

7.Завдання уроків позакласного читання на основному періоді

 а) добиватися оформлення читацьких умінь на основі індивідуальних особливостей кожного читача, закріплення загальних читацьких умінь.

б) добиватися оформлення читацьких умінь

в) закріплення загальних читацьких умінь

г)правильної відповіді немає.

 

8. Яке ж коло знань, умінь і навичок мають набути учні в процесі самостійної роботи з книжкою в основний період?

а) Знати окремих письменників і поетів та їх основні дитячі твори.

 б) Знати елементи книги 

в) Знати окремих письменників і поетів та їх основні дитячі твори. Знати елементи книги             

 г)правильної відповіді немає.

 

9. За рік четвертокласники мають прочитати понад … творів, читати дитячі журнали й газети.

а)150

б)100

в)10

г)80

 

10. Виділено шість видів уроків :

а) 1)урок позакласного читання за темою;

2)урок позакласного читання за автором;

3)урок позакласного читання за жанром;

4)урок позакласного читання за періодичною пресою;

5)урок зразкового читання;

6)урок знайомства з новинками художньої літератури.

 

б) 1)урок позакласного читання за темою;

2)урок позакласного читання за автором;

3)урок позакласного читання за жанром;

4)урок позакласного читання за періодичною пресою;

5)урок показового читання;

6)урок знайомства з новинками художньої літератури.

 

в) 1)урок позакласного читання за підручником;

2)урок позакласного читання за автором;

3)урок позакласного читання за жанром;

4)урок позакласного читання за періодичною пресою;

5)урок зразкового читання;

6)урок знайомства з новинками художньої літератури.

 

г) 1)урок позакласного читання за темою;

2)урок позакласного читання за автором;

3)урок позакласного читання за жанром;

4)урок позакласного читання за періодичною пресою;

5)урок зразкового читання;

6)урок знайомства з новинками авторами.

 

 

11. Завдання  позакласного читання -

а) формувати  стійку  потребу  систематично  читати  книжки, усвідомлювати,  що  читання - один  із  видів  культурного та змістового проведення дозвілля,  сприяє  розвитку  пізнавальних  інтересів,  усного  мовлення;

б)формувати потребу читати вголос;

в) учні  вчаться  вибирати  дитячі  книжки;

г) спрямований  на розвиток  уміння  читати  осмислено,  бути  під  час читання терплячим та уважним

 

12. Уроки-звіти –

а) особливі і за змістом, і за формою їх проведення.

б) це можуть бути уроки-ранки, колективний звіт по групах;

в) захист читацьких формулярів, урок-гра, урок-подорож;

  г)всі відповіді правильні.

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2021
Переглядів
958
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку