Тестова контрольна робота з української мови для учнів - екстернів 11 класу

Про матеріал
Завдання для оцінювання знань учнів - екстернів 11 класу з української мови
Перегляд файлу

                                           Контрольна робота

Вибрати один правильний варіант відповіді (6 балів)

1. Зазначте, у якому реченні пропущено тире між підметом і присудком.

А День ясний, теплий, весняний                 Б Я трохи звір.
В. Правдою дружити  щастя заслужити.    Г Промені як вії сонячних очей.

2. Однорідні члени речення наявні в рядку(розділові знаки вилучено).

А. Погідне блакитне небо дихало на землю теплом.

Б. Він прожив під сонцем коло ста літ  ніколи не ховаючись у холодок.

В. Спинився — волошка чи маківка вистромила голівку з-поміж колосочків?

Г. Велике  тютюнове листя зразу обплутало мене.

3. Вставним словом ускладнено речення.

А. Ну що ж, було, спливло й нема.      Б. А я, дивак, іще липнем живу.

В. Раніше, бувало, друкувався кругом.  Г. Гетьмани, якби – то ви встали.

4.Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення.

А  Сині роси зблискували на травах і сонце купалося на левадах.

Б  Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

В  Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.

Г   На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.

5. Кома не ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):

А  На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.

Б  І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.

В  Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.

Г   Мені потрібне слово а не слава.

6. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати:

А  передчуваючи серйозні ускладнення.  Б    так що настрій зіпсувався на цілий день.

В  й обговорювати можливі перешкоди;  Г  проте погода посприяла нам і цього разу.

7. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А І голос сильний нам згори, як грім, гримить: «Лупайте цю скалу»!

Б Жалілася свиня: «Ніяк не розумію, за що так хвалять солов’я».

В «Роби добро, - мені казала мати, – і чисту совість не віддай за шмати».

Г І просилася, і молилася: «Пусти мене, старий діду, на вулицю погулять».

8. Визначте складнопідрядне речення:

А  Не видно і самого океану з височини, а тільки гори хмар, то снігових, то сивих...

Б    Якщо сьогодні я прийду до неї, вона мене в Александрію візьме.

В    Орел мухи не ловить, а слон за мишею не ганяється.

Г     В моїй душі мелодія осіння, та в ній я чую ноти весняні.

9. До якого шару лексики належать слова чадо, живіт, перст, лицедій

А)архаїзми;   Б)історизми;   В)неологізми;    Г)загальновживані.

10. Лише історизми записані в рядку:

А)фламінго, соната, трон, кубок ;        Б)смерди, кармазини, війт, кольчуга;

В) мірошник, ґрунт, урожай, шолом;    Г)полонина, плай, когут, флояра. 

11. Усі фразеологізми мають однакове значення у рядку: 

А) відкрити душу; відкрити дорогу; відкрити очі;

Б) входити в норму; входити в колію; входити в русло;

В) давати відсіч; давати перцю; давати по руках;

Г) вийти в люди; вийти на дорогу; вийти сухим із води.

12. Усі пари слів – пароніми: 

А)музичний – музикальний; робочий – робітничий;

Б)далекий– близький; знайомий – маловідомий;

В)веселий – щасливий; швидкий – повільний;

Г)усміхнений – похмурий; усмішка – посмішка.

 

 

Вибрати два правильних варіанти відповіді (9 – 11 завдання)  (3 бали)

9 . Укажіть складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями слід ставити двокрапку (розділові знаки пропущено):

А    Що за літо заробить Мотря те за зиму і проживуть.

Б   Старий присувається до вікна, зазира всередину й бачить у хаті  сидять гості...

В  У хаті пахло часником та ковбасками густий пах ладану не міг подолати ті запахи.

Г   Вона їм не дорога їм дорогі ґрунти та обори. Д Учися як слід то й добре буде.

Е  Така і його царська милість велів дати гетьману булаву в Переяславі.

10. У яких реченнях між частинами слід ставити тире?

А  Він вважав себе багатим є молодість є сила є нестерпне бажання працювати.

Б  Помажу мов медком солодше буде з’їсти.

В  І досі сниться під горою між вербами та над водою біленька хаточка стоїть.

Г  Вітер війнув листя з клена жовте, жовтаво-золоте полетіло.

Д  Народ хвилюється і це не моя вина.

Е  Фіалки на столі прив’яли а небо квітне у вікні.

11 . Укажіть, у яких реченнях виділені слова до вставних не належать.

А З того місця так видно усюди.        Б А що ж по-твоєму змиритися маєм.
В Тут навіть повітря здавалось несло в собі золотисті відтінки.
Г А він дивлюсь і осмутніє, і похмурий такий стане, і не їсть, і не п’є.
Д І навіть в Арктиці суворій проб’ються може ручаї.

 

      12. Написати  лист - запрошення одному з  учителів  на випускний бал (дотримуючись правил складання ділового листа)( 3 бали).

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Зінчук Алла
Додано
11 травня 2023
Переглядів
2925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку