Контрольна робота
Вибрати один правильний варіант відповіді (6 балів)
1. Зазначте, у якому реченні пропущено тире між підметом і присудком.
А День ясний, теплий, весняний Б Я трохи звір.
В. Правдою дружити щастя заслужити. Г Промені як вії сонячних очей.
2. Однорідні члени речення наявні в рядку(розділові знаки вилучено).
А. Погідне блакитне небо дихало на землю теплом.
Б. Він прожив під сонцем коло ста літ ніколи не ховаючись у холодок.
В. Спинився — волошка чи маківка вистромила голівку з-поміж колосочків?
Г. Велике тютюнове листя зразу обплутало мене.
3. Вставним словом ускладнено речення.
А. Ну що ж, було, спливло й нема. Б. А я, дивак, іще липнем живу.
В. Раніше, бувало, друкувався кругом. Г. Гетьмани, якби – то ви встали.
4.Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення.
А Сині роси зблискували на травах і сонце купалося на левадах.
Б Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.
В Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.
Г На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.
5. Кома не ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):
А На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.
Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.
В Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.
Г Мені потрібне слово а не слава.
6. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати:
А передчуваючи серйозні ускладнення. Б так що настрій зіпсувався на цілий день.
В й обговорювати можливі перешкоди; Г проте погода посприяла нам і цього разу.
7. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А І голос сильний нам згори, як грім, гримить: «Лупайте цю скалу»!
Б Жалілася свиня: «Ніяк не розумію, за що так хвалять солов’я».
В «Роби добро, - мені казала мати, – і чисту совість не віддай за шмати».
Г І просилася, і молилася: «Пусти мене, старий діду, на вулицю погулять».
8. Визначте складнопідрядне речення:
А Не видно і самого океану з височини, а тільки гори хмар, то снігових, то сивих...
Б Якщо сьогодні я прийду до неї, вона мене в Александрію візьме.
В Орел мухи не ловить, а слон за мишею не ганяється.
Г В моїй душі мелодія осіння, та в ній я чую ноти весняні.
9. До якого шару лексики належать слова чадо, живіт, перст, лицедій
А)архаїзми; Б)історизми; В)неологізми; Г)загальновживані.
10. Лише історизми записані в рядку:
А)фламінго, соната, трон, кубок ; Б)смерди, кармазини, війт, кольчуга;
В) мірошник, ґрунт, урожай, шолом; Г)полонина, плай, когут, флояра.
11. Усі фразеологізми мають однакове значення у рядку:
А) відкрити душу; відкрити дорогу; відкрити очі;
Б) входити в норму; входити в колію; входити в русло;
В) давати відсіч; давати перцю; давати по руках;
Г) вийти в люди; вийти на дорогу; вийти сухим із води.
12. Усі пари слів – пароніми:
А)музичний – музикальний; робочий – робітничий;
Б)далекий– близький; знайомий – маловідомий;
В)веселий – щасливий; швидкий – повільний;
Г)усміхнений – похмурий; усмішка – посмішка.
Вибрати два правильних варіанти відповіді (9 – 11 завдання) (3 бали)
9 . Укажіть складні безсполучникові речення, в яких між простими реченнями слід ставити двокрапку (розділові знаки пропущено):
А Що за літо заробить Мотря те за зиму і проживуть.
Б Старий присувається до вікна, зазира всередину й бачить у хаті сидять гості...
В У хаті пахло часником та ковбасками густий пах ладану не міг подолати ті запахи.
Г Вона їм не дорога їм дорогі ґрунти та обори. Д Учися як слід то й добре буде.
Е Така і його царська милість велів дати гетьману булаву в Переяславі.
10. У яких реченнях між частинами слід ставити тире?
А Він вважав себе багатим є молодість є сила є нестерпне бажання працювати.
Б Помажу мов медком солодше буде з’їсти.
В І досі сниться під горою між вербами та над водою біленька хаточка стоїть.
Г Вітер війнув листя з клена жовте, жовтаво-золоте полетіло.
Д Народ хвилюється і це не моя вина.
Е Фіалки на столі прив’яли а небо квітне у вікні.
11 . Укажіть, у яких реченнях виділені слова до вставних не належать.
А З того місця так видно усюди. Б А що ж по-твоєму змиритися маєм.
В Тут навіть повітря здавалось несло в собі золотисті відтінки.
Г А він дивлюсь і осмутніє, і похмурий такий стане, і не їсть, і не п’є.
Д І навіть в Арктиці суворій проб’ються може ручаї.
12. Написати лист - запрошення одному з учителів на випускний бал (дотримуючись правил складання ділового листа)( 3 бали).