Українська мова та література

Про матеріал
Опис досвіду роботи вчителя української мови та літератури «першої кваліфікаційної категорії» Комунального закладу «Козачолопанський ліцей» Дергачівської міської ради Харківської області Д
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“КЗ” Козачолопанський ліцей Дергачівської міської ради Харківської області«Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури»(з досвіду роботи) вчителя української мови та літератури Дигало І. О.2022 р.

Номер слайду 2

Основні педагогічні правила вимагай від учнів тільки те, що знаєш і робиш сама;пам’ятай, що не помиляється тільки той, хто нічого не робить;стимулюй учнів до творчої діяльності;не забувай, що учень має право на власну думку;будь об’єктивною завжди;постійно вдосконалюйся;люби і поважай людей.

Номер слайду 3

Життєве кредо. Людина лише там чогось досягне, де вона вірить у свої сили. Педагогічне кредо. Вічно винаходити, вимагати, удосконалюватися – ось єдиний можливий курс сучасного вчителя. Принципи в роботіПовага до учня, його суджень і рішень, свободи і гідності

Номер слайду 4

Актуальність досвіду:- забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини;- несе позитивну мотивацію учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні;- дозволяє гарантувати досягнення певного стандарту освіти;- забезпечує особистісно орієнтовану модель навчання;- робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку української мови та літератури.

Номер слайду 5

Мета досвіду: проаналізувати сучасний стан досліджень з проблеми розвитку творчих здібностей учнів, розглянути поняття творчості, зробити загальний аналіз методів роботи з учнями для розвитку творчих здібностей; приділити увагу питанню самостійної роботи учнів, творчим завданням на уроках мови та літератури, а також творчій активності учнів у позакласній роботі.

Номер слайду 6

Теоретичну базу досвіду становлять праці В. Сухомлинського, М. Вашуленка, Л. Скуратівського, Г. Шелехова, О. Кучерук, в яких обґрунтовано модель творчої особистості учителя й учня, розглянуто специфіку її формування.

Номер слайду 7

Творчість – це неодмінна складова портрету успішної, сучасної людини. І саме заклад освіти має розвивати творчі здібності майбутніх успішних людей. А завдання вчителя полягає в тому, щоб вчасно помітити творчі задатки своїх учнів і допомогти їм їх розвинути.

Номер слайду 8

В. О. Сухомлинський сказав: «Розпізнати, виявити, розкрити в кожному його неповторно-індивідуальний талант – означає підняти особистість на високий рівень розквіту позитивних якостей».

Номер слайду 9

У кожній дитині природно закладений певний творчий потенціал. Важливо навчити її бачити прекрасне, тонко сприймати навколишній світ, правильно й образно висловлювати думку.

Номер слайду 10

Форми виявлення творчих сил вчителя : Творче самопочуття Творче натхнення. Творчий пошук чи експеремент. Творча педагогічна діяльність. Творчості, як і будь-якої діяльності, можна навчитися. Г. Апьтшуллер

Номер слайду 11

Модель творчої особистості учня. НЕОБХІДНОТворча діяльність. Творчий пошук. Творче спілкування. Творче мислення. Творча активність«Вірте в талант і творчі сили кожного вихованця!»

Номер слайду 12

УЧИТЕЛЬТворчі методи, які активізують роботу учнів. Стимулювати бажання учнів працювати самостійно. Переконувати учнів у тому, що вчитель є їхнім однодумцем. Заохочувати до максимальної захопленості у спільній діяльності. Виключати будь-який тиск на дітей, створювати атмосферу "відвертості". Надавати дитині свободу у застосуванні своїх здібностей.

Номер слайду 13

У розвитку творчих здібностей допоможуть: Самостійна роботаІнтерактивні технологіїПозакласна робота

Номер слайду 14

Самостійна робота учнів Для покращення якості знань учнів сьогодення вимагає пошуків нових шляхів навчання. Одне з головних завдань вчителя – допомогти учневі навчитися самостійно здобувати знання. Кожен урок повинен сприяти розвитку інтересів учнів, набути ними навичок самоосвіти.

Номер слайду 15

Форми самостійної роботи

Номер слайду 16

Види самостійної роботи: робота з підручником, тренувальні вправи, написання повідомлень, рефератів, словникових та літературних диктантів, творів, казок, творчих, дослідницьких та робіт пошукового характеру, виконання ілюстрацій до вивчених літературних творів.

Номер слайду 17

Самостійна робота формує активне, самостійне, творче мислення учнів, допомагає розвинути їх творчі здібності.

Номер слайду 18

Інтерактивні технології навчання відіграють значну роль у розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури

Номер слайду 19

“Займи особисту позицію”“Далі-далі”Незакінчені речення“Знайди помилку”“Мікрофон”“Мозковий штурм”Інтерактивні технологіїМетоди та прийоми

Номер слайду 20

Елементи гри. Під час проведення уроків використовую елементи гри. На мою думку, гра сприяє невимушеному спілкуванню між вчителем та учнем, створює атмосферу доброзичливості, розвиває кмітливість, ініціативність, упевненість у собі, прагнення до перемоги.

Номер слайду 21

Проблемне навчання Використовую метод проблемного навчання, що також сприяє розвитку творчих здібностей учнів. Вважаю, що проблемне навчання активізує самостійну роботу учнів, веде до ґрунтовного засвоєння і закріплення наукових знань, розвиває творче мислення, здатність до самостійного вирішення поставленого завдання.

Номер слайду 22

Отже, інтерактивні технології надають учителю можливість урізноманітнювати форми та методи роботи на уроках української мови та літератури. Інноваційний підхід сприяє розвитку творчої особистості учня.

Номер слайду 23

Позакласна робота Дозволяє стимулювати учнів до образного й вільного сприйняття навколишнього світу . Дитина вчиться поважати чужу думку, бути терпимою до різних точок зору, вчиться фантазувати, уявляти, спілкуватися з оточуючими. Допомагає учителю в повному обсязі розкрити здібності вихованців, їхні нахили та інтереси.

Номер слайду 24

Форми позакласної роботи

Номер слайду 25

Інсенізація та декламування

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Проведення народознавчих свят

Номер слайду 28

Проведення турнірів, вікторин

Номер слайду 29

Участь у конкурсах, олімпіадах

Номер слайду 30

Екскурсійні поїздки

Номер слайду 31

Ілюстрації до прочитаних творів, випуски літературних газет

Номер слайду 32

Позакласна робота сприяє поглибленню знань учнів про українську мову та літературу, сприяє розвитку їх творчих здібностей.

Номер слайду 33

Результативність досвіду: підвищується інтерес до вивчення предмета, збільшується кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах та змаганнях, поступово намічається тенденція зростання успішності, підвищення рівня якості знань.

Номер слайду 34

Будьте самі шукачами, дослідниками. Якщо не буде вогника у вас, вам ніколи не запалити його в інших. В. О. Сухомлинський

Номер слайду 35

Дякую за увагу

pptx
Додав(-ла)
Дигало Інна
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
17 травня 2023
Переглядів
250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку