Підсумкова контрольна робота з української мови за ІІ семестр для учнів 11 класу

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота містить 16 тестових завдань з чотирма варіантами відповідей, 4 завдання на встановлення відповідності.
Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота з української мови за ІІ семестр 11 клас

Пунктуаційна норма. Стилістична норма. Практична риторика

1. До специфічних понять стилістики належать:

А) стилістичні засоби, стилістична норма, функціональний стиль

Б) звуковий лад, словниковий склад та фразеологія, граматична структура і норми літературної мови

В) мовні прийоми й засоби

Г) синоніміка, емоційно-експресивне забарвлення, багатозначність

2. Укажіть рядок, у якому до складу словосполучень входять омоніми:

А) крила турбіни – крило літака, світла голова – голова зборів

Б) білий колір – чорний колір, радісний погляд – сумний погляд

В) цікава байка – сорочка з байки, маскарадний бал – високий бал

Г) чистий папір – чиста душа, тихий голос – тихе життя

3. Вкажіть групу слів, які не є синонімами: 

А) пахучий, духмяний, ароматний   Б) ходити, летіти, марширувати

В) дбати, клопотатись, піклуватися   Г) крокувати, ступати, чимчикувати

4. Укажіть рядок, де НЕПРАВИЛЬНО вжито слова-пароніми:

А) позичити гроші, запозичити ідею   Б) впізнавати людину, пізнавати світ

В) погідний настрій, погодний день   Г) комфортабельне крісло, комфортне спілкування

5. Укажіть рядок, де НЕПРАВИЛЬНО визначено український відповідник до іншомовного слова:

А) консолідація — об’єднання     Б) філантроп — благодійник

В) конфіденційно — таємно     Г) рейтинг — змагання

6. Стилістично забарвлені слова записані в рядку:

А) лампа, читати, твердий     Б) картка, заходити, чистий

В) екран, відчиняти, жовтий     Г) еліпс, бубніти, рахманний

7. До якого шару лексики належать слова «боярин», «верста», «кокошник», «гетьман»:

А) історизми   Б) архаїзми    В) неологізми   Г) варваризми

8. У якому рядку фразеологізм має значення «говорити щось беззмістовне»:

А) ковтати слова; відкривати душу; сон рябої кобили розказувати

Б) різати правду у вічі; кидати слова; розводити балачки

В) точити балачки; на весь голос; не своїм голосом

Г) городити теревені; смаленого дуба плести; химині кури розводити

9. Спільнокореневими до слова «зір» є всі слова, ОКРІМ

А) прозріти    Б) зорати    В) зиркати    Г) неозорий

10. НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення:

А) Князь Святослав був мудрим і хоробрим полководцем.

Б) Козаки були озброєні пістолями й мушкетами.

В) Авторами стрілецьких пісень часто є невідомі поети й композитори.

Г) У полон узяли двох генералів й один документ.

11. Обидва слова, наведені в дужках, за змістом можливі в реченні:

А) Це фахівець найвищого класу – справжній (профан, профі).

Б) Протягом (століть, сторіч) український Степ належав кочовикам.

В) Сумcькі випускники здійснили (екскурс, екскурсію) центром Тернополя.

Г) Передвиборча (кампанія, компанія) розпочнеться вже за кілька місяців.

Д) Цей (абонемент, абонент) дає нам право відвідувати басейн щосереди.

12. Стилістичну норму порушено в реченні:

А) Пропозицію щодо прийняття Конвенції про права дитини Комісія ООН внесла у 1978 році.

Б) Марійка поклала відповідальність за розбиту чашку на свого молодшого братика.

В) Велопарад збирає прихильників двоколісного транспорту та здорового способу життя.

Г) Доповідач дуже швидко дав вичерпні відповіді на всі поставлені запитання.

Д) Кожен має право на свободу вираження поглядів та особисту недоторканність.

13. З’ясуйте, в якому реченні пропущено тире між підметом і присудком:

А)  Гомоніти з високим начальством було для Хоми втіхою (О. Гончар).
Б) Жити значить безперервно рухатися вперед (С. Джонсон).
В) Твоя любов як сміх дитячий (Д. Іванов).
Г) Ми сірі гуси в хмарі (А. Малишко

Д) Пливе човен води повен (Т. Шевченко).

14. Помилковою є етикетна форма:

А) Пробачте!   Б) Вибачте!    В) Перепрошую!  Г) Вибачаюсь!

15. Непрямий порядок слів має речення:

А) Сон — найкращі ліки.     Б) Дощ періщить уже третій день.

В) Алое миловидне має лікувальні властивості.  

Г) Море сріблясте мерехтінням своїм бентежить уяву.

16. Граматичну помилку допущено в реченні:

А) Виконуючи домашнє завдання, не варто відволікатися на інші справи.

Б) Складаючи будь-який іспит, намагайтеся не допускати орфографічних i пунктуаційних помилок.

В) Вивчаючи літературу, збагачується внутрішній світ особистості.

Г) Ще до вступу до школи більшість дітей уміють читати i намагаються писати

Д) Більшість завдань було виконано.

17. Установити відповідність між фразеологічними антонімами:

1) як на долоні     А) як свиня на коня

2) як камінь під гору котити   Б) як у тумані

3) як бджіл у вулику    В) як на пожежу

4) як дві краплі води    Г) як у кота сліз   Д) як Сірку муху з’їсти

18. Установіть відповідність між словами іншомовного походження та їхніми українськими відповідниками:

 Іншомовне слово   Український відповідник

1) ротація     А) уподібнення

2) коаліція     Б) одностайність

3) консенсус    В) зміна

4) асиміляція    Г) занепад   Д) об’єднання

19. Установіть відповідність

1 інформаційні жанри А привітання, прощання, повідомлення

2 діалогічні жанри   Б бесіда, телефонна розмова, листування

3 оцінювальні жанри  В привітання, вибачення

4 етикетні жанри   Г похвала, осуд, рецензія характеристика

Д представлення, пояснення, інструкція, повідомлення

20. Установіть відповідність

1 метафора  А У тій хатині, у раю я бачив пекло (Т. Шевченко).

2 антитеза  Б Ну і вправний ти вигадник! Просто фантаст!

3 градація  В Виринуло сонце, подібне до величезного золотого гриба (В. Гжицький).

4 порівняння Г Криши, ламай, трощи стереотипи! (Л. Костенко)

 Д  Дорогі співвітчизники! Дорогі земляки! Дорогий народе! (З виступу)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лисницкая Евгения
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 травня 2023
Переглядів
2807
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку