Тестова превірна робота з теми: Тварини-будівельники

Про матеріал
Завдяки тестовій формі роботи можна об*єктивно оцінити учнів. Дані завдання містять перелік питань з теми : "Тварини- будівельники. Всього 10 питань.
Перегляд файлу

Біологія.  7  клас. Урок розроблено за методикою Stem-освіти

Урок –проєкт: Тварини- будівельники .

Мета: ознайомитись  з  особливостями тварин які являються будівельниками та архітекторами в природі;

      розвивати пізнавальний інтерес, творчий підхід до роботи, навички самоосвітньої діяльності (проведення,  спостереження,  пошуку  інформації,  вміння  працювати  з  колективом,  робити  висновки);  співпраці  з  однокласниками  заради  досягнення  спільної  мети;

      виховувати  інтерес  до  вивчення  біології , бережливе  ставлення  до  тварин своєї   місцевості  та  всієї  планети.

Інтеграція предметів: Природознавство , біологія,географія,  хімія, фізика

Обладнання: Лепбук, презентація уроку (мультимедійна дошка), роздатковий матеріал( буклети).

Тип  уроку:  комбінований

Методи й види робіт: практичні (спостереження,  пошуку  інформації ), інтерактивні, інформаційні,  проблемно-пошукові,  проєктної  діяльності.

Випереджальні  завдання  до  проєкту «Тварини -  будівельники».

 

Хід  уроку:

І. Організаційний  етап. Вітання вчителя, бажання  успішної  спільної роботи.

-Доброго дня шановні учні. Сьогодні в нас відкритий урок. Ми раді вітати гостей на нашому уроці. Тож приступимо до плідної і цікавої розумової праці. Але переш ніж перейти до вивчення та ознайомлення з сьогоднішньою темою, хочу попередити вас про те , що сьогодні в нас буде незвичайний традиційний урок біології. Спробуємо вступити крок вперед так років на 2-3 і проведемо з вами інтегрований природничий курс який в майбутньому планується проводити замість одного предмета, а в поєднанні декількох. Отже простим поясненням – це урок інтегрованого курсу з природознавства, біології , географії, хімії та фізики. Те ,що прозвучало кілька предметів для вас учні не повинно ставати за перепону а на оборот це для вас буде цікавим. Оскільки ви є зацікавлені, креативні та завжди готові до нових нестандартних форм засвоєння знань, тим більше що НУШ вже буде впроваджена і в основній школі.

 

ІІ. Представлення теми уроку

  • Сьогодні на уроці ми будемо вивчати таку тему: «Тварини-будівельники».(учні записують тему в зошити) 
  • Наперед вам було попереджено ,що буде вивчатись дана тема у формі створення  проекту. Тому на домашнє завдання вам було підготувати коротке повідомлення про тварин – будівельників і письмово занотувати в робочі зошити.

(вчитель перевіряє наявність дом.завд. в робочих зошитах)

ІІІ. Актуалізація  опорних  знань  та  мотивація  навчальної  діяльності.

  • Для перевірки знань та виконання різних форм роботи ми використаємо з вами як супровідника уроку це –лейпбук. Тут за моїми підказками-направленням  ви знайдете як і запитання так і відповіді по сьогоднішній темі (представлення лепбука учням)
  • Отже для короткого повторення вивченої попередньої теми ми розберемо першу сторінку лепбуку. ( Вчитель пропонує учням за бажанням зачитати завдання першої сторінки леп буку)

Завдання лепбуку першої сторінки з перевірки домашньої роботи –повторення вивченого матеріалу

1)Хто такі ссавці?

(Це клас теплокровних хребетних тварин, які характеризуються високим розвитком кори великих півкуль головного мозку.

2) В якому середовищі живуть ссавці?

( Ссавці живуть в усіх природних середовищах, підземному, наземному, водному і повітряному)

3) Назвіть системи організму ссавців

(Травна, дихальна, кровоносна, нервова, органи чуття, органи слуху, органи зору, видільна система, статева)

Завдання лепбуку другої сторінки з перевірки знань географії відповідно розташування на карті світу тварин у відповідності їх проживання.

  1. Де жиуть зебри? ( Африка, Південь Судану та Ефіопії)
  2. Де живуть пінгвіни? ( Антарктика та Субантарктика)
  3. Де живуть бджоли?( Бджіл немає тільки в тих місцх, де немає ніяких квітучих рослин:жарких піщаних пустелях і холодних арктичних тундра х. В усіх інших місцях бджоли є)
  4. Де живе лосось? ( В північних водах Атлантичного океану та в гірських річках . Внаслідок розведення людиною зустрічається в північній частині Тихого океану)
  • Тепер розкриємо на кожній з цих двох сторінок  кишені . Це не прості кишені , вони вже не із завданням , а з інформацією. Пропоную за бажанням прочитати цікавинки-інформації для збагачення знань з фізики.

(діти зачитують цікавинки з кишень лейпбуку)

1.Цікавинка:  Рух живого з точки зору фізики

У вченні про природу Арістотель створив класифікацію форм руху:

  1. Виникнення
  2. Знищення
  3. Рух як зміна якісна
  4. Збільшення
  5. Зменшення
  6. Переміщення

Арістотель говорить: «Оскільки будь-який рух відбувається у часі, і у будь-який час може відбуватися рух, і так далі все рухоме рухатися може скоріше або повільніше, то у будь-який час відбуватиметься і швидкий і повільний і повільніший рух. Якщо це так , і час повинен бути неперервним»

(обговорення твердження)

2.Цікавинка: Черв*як дощовий рухається за допомогою тертя!!!

Пояснення з точки зору фізики: Дощовий чер*як рухається методом пересування – звуженню та розслабленню при чому відбувається тертя об землю. Для запобігання пошкодженню тіла чер*яка є навність слизової поверхні та еластичності шкіри. Його пересування –це сукупність явищ , що спричиняють опір, рухові одне відносно одного макроскопічних тіл.

(Дані зачитані цікавинки є додатковим завданням на наступний урок для учнів- як вони розуміють дані твердження)

 ІV.  Вивчення  нового матеріалу.

Фронтальна  робота.

Презентаційна розповідь вчителя про тварин-будівельників.

 

2. Розробка проєкту

Розповідь вчителя. Як правильно створити буклет для презентування проєкту.

(пояснення вчителя)

V. Перевірка знань учнів. Самостійна тестова робота

Учні виконують тестові завдання  на сайті «На Урок» (використовувати телефони або планшети)

//Під час виконання самостійної роботи включена тиха заспокійлива музика.//

ІV.  Підсумки. Рефлексія.

     Що  нам  сьогодні  вдалося  зробити?

     Що  вам  найбільш  сподобалося?  Що  не  сподобалось?

     Який  ваш  дім  майбутнього?

 

V.  Домашнє  завдання:

 1) Пошуково-інформаційне завдання: Поміркувати над твердженням –цікавинок про рух тварин з точки зору фізики.

2) Практичне завдання: Розробити буклети та презентувати усно на наступному уроці.

3)  Творче завдання : яких хімічний склад являє собою кістки ссавців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Захист  проекту «Тварини  будівельники».

Вчитель: Період  розмноження  птахів  припадає  на той  час,  коли  настають  сприятливі погодні  умови  і  є  достатня  кількість  їжі.  Перед  відкладанням  яєць  більшість  птахів  влаштовує  гнізда.  Спорудження  гнізда  є  прикладом  вродженої  поведінки,  інстинкту.

Але,  справді,  природа  -  найкращий  вчитель.   Досліджуючи  гнізда  птахів,  не  тільки  насолоду  отримуєш,  а  й  багато  чому  можеш  навчитися. 

       Ви  мали  змогу  працювати  з  колекцією  пташиних  гнізд  в  кабінеті  біології,  зібраною  учнями  під  час  спостережень  в  природі.  Дуже  важливо!  Гнізда  збирали  восени,  коли сезон розмноження  птахів  завершений,  і  ні  одна  пташка  не  постраждала. Ви  також працювали  з  різними  джерелами  інформації,  і  зараз можете  поділитися  цікавою  інформацією  про  будівництво.  

Учні  розповідають  про  особливості  розташування  гнізд,  матеріалу,  з  якого  його  будують  птахи,  поведінку  тварин  під  час  створення  гнізд.  Важливим  елементом  є  визначення  ідеї,  яку  можна  буде  використати   або  вже  використовується  під  час  будівництв  приміщень  людиною.

      Крім  демонстрації  гнізд   використовується  відеоматеріал,  малюнки.

 

  1. Гніздо  ремеза.

Ремез – найдрібніший  із  синичок,  який  будує  свої  гнізда  по  берегам

повільних  річок,  ставків  з  заростями  верб,  очерету,  вільхи. На  території  нашого  села  гнізда  ремеза  можна  зустріти    на  березі  річки  Бахмут.

Гніздо  має  вигляд  рукавички  з  бічним  входом  у  вигляді  трубки. Його  будують  разом  самиця  й  самець  з  пуху  очерету.  На  будівництво  загалом  витрачається  близько  3-4  тижнів.  Одне  гніздо  з  тих,  що  розглянуті,  має  два  отвори.

Ідеї  будівництва:

  • Створення  приміщень,  що  знаходяться  перед  основною  кімнатою.  В  будівельних  спорудах  це – коридор,  передбанник,  фойє. Вони  створюють  більш  комфортні  умови  в   основних   кімнатах.
  • Запасний  вихід – це  додатковий  вихід,  яким  не  користуються  при  звичайному  русі.  Їх  створюють  з  метою  використання  при  надзвичайних  ситуаціях.
  • C:\Users\XxX\Desktop\гнізда\IMG_20190603_082331.jpgC:\Users\XxX\Desktop\гнізда\IMG_20190603_082113.jpgСистема  вентиляції – забезпечує  видалення  повітря  з  приміщення  і  заміну  його  свіжим.

http://my-life.ua/uploads/blog/redactor/mini_29c05ef865415e0a5bfdc35775d1587d.jpg

 

  1. Гніздо міської  ластівки  Ластівка  міська – дрібний  птах  з  родини

ластівкових. Гніздиться  на  зовнішніх  стінах  будівель,  віддаючи  перевагу  спорудам  з  кам’яною  або  цегляною  кладкою.  Зазвичай  гнізда  будує  під  яким-небудь  навісом – дахом,  віконним  карнизом.  Гніздо  будується 

грудочок  землі,  глини,  прикріпленої  до  стіни  й  стелі  клейкою  слиною.

Ідеї  будівництва:

Створення  будівель  мазанок.  Метод  мазаної   стіни  -  традиційно  український  метод  будівництва.  Найбільш  типове  житло,  зокрема  для  жителів  Центральної  та  Східної   України  минулого  століття. Матеріали,  які  використовують  під  час  такого  будівництва,  є  в  великій  кількості  в  цих  регіонах.  А  потрібні  для  мазанок  глина   і  солома.   Будівля  виходить  міцна,  дуже  тепла  і  доволі  довговічна,  якщо  правильно  доглядати.  Сьогодні   дім-мазанка   вважається  екологічною  будівлею.

C:\Users\XxX\Desktop\гнізда\IMG_20190603_082620.jpgC:\Users\XxX\Desktop\8956401.jpgC:\Users\XxX\Desktop\Без названия.jpg

 

  1. Гніздо  грака.

Граки -  доволі  великі  птахи,  їх  довжина  сягає  від  44  до  46  см.

Граки  будують  багаторічні  гнізда  на  високих  деревах,  в  степу  часто  невисоко  від  землі.  Гнізда  досить  масивні,  споруджуються  із  сухих  деревних  гілок  і  сучків  та  використовуються  протягом  декількох  років,  у  зв’язку з чим  регулярно  добудовуються  і  з  кожним  роком  збільшуються.

Ідеї  будівництва:

Створення  зрубів.   Це  спосіб  зведення  стін  будинків  або  споруд  із  колод  чи  брусів,  що  їх  укладають  горизонтальними  рядами,  а  в  кутах  і  місцях  перетинання  з’єднують  врубками.  Будуються  на  територіях,  де  ростуть  ліси.  Наприклад,  на  Західній  Україні.

C:\Users\XxX\Desktop\images.jpgC:\Users\XxX\Desktop\d0b3d180d0b0d0bad0b8-1.jpegC:\Users\XxX\Desktop\гнізда\IMG_20190603_081808.jpg

 

  1. Гніздо  горобця

Горобині  гнізда  мають  чітко  виражену  округлу  форму.  Будують  їх

птахи  тривалий  час,  іноді  до  двох  тижнів. Матеріал  для  гнізда  використовують  різноманітний:  довге  коріння  пирію,  штучна  мотузка.  Відтак  житло  горобців  виходить  дуже  міцним,  із  грубими  стінками,  а  гніздова  камера  гарно  утеплена  м’якою  травичкою.  Такі  гнізда,  навіть  після  затяжних  дощів,  всередині  сухі  й  теплі.

Ідеї  будівництва:

  1. Подвійний  шар  стіни каркас (із  міцного  матеріалу) та  штукатурка      ( ізоляційний  матеріал).
  2. C:\Users\XxX\Desktop\02333454_n1.jpgC:\Users\XxX\Desktop\гнізда\IMG_20190603_082959.jpgC:\Users\XxX\Desktop\гнізда\IMG_20190603_082648.jpgВикористання  штучний  матеріалів  для  каркаса.

 

  1. Гніздо  лелеки

Картинки по запросу фото гнізда лелекиБілі  лелеки – символи  благополуччя,  миру, спокою.  Вони  охоче селяться  в  населених  пунктах.  Трапляються  навіть  у  великих  містах.  Гніздяться  на  скелястих підвищеннях,  одиноких  деревах,  будівлях  та  електричних  опорних  стовпах.  Лелечине  гніздо – це  багаторічна  споруда,  яка  постійно  доглядається  птахом.

 

 Ідеї  будівництва:

Постійний  догляд  за  приміщенням,   здійснення  поточних  ремонтів.

 

Учитель:  Лелека  дбайливо  перевіряє  кожну  гілочку,  поправляє її. 

Тому  багаторічне  гніздо  міцне  й  надійне. 

        Я  хотіла  б  порівняти  з  гніздом  птаха  будівлю  нашої  школи.  Ось  уже  більше  50  років  як  приймає  приміщення  школи  дітей.  Але  щоб  будівля  була  теплою,  комфортною  про  неї  піклується  адміністрація  школи,  наші  батьки,  громада.  Які  види  ремонту  відбулися  в  нашій  школі за останні часи?

  

Висновок  до  спостереження:   Тварини   вчать  нас   не  тільки  як будувати  житло,  а  й  як  його  зберігати.

 

ІV.  Підсумки. Рефлексія.

     Що  нам  сьогодні  вдалося  зробити?

     Що  вам  найбільш  сподобалося?  Що  не  сподобалось?

     Який  ваш  дім  майбутнього?

 

V.  Домашнє  завдання:  підібрати  приклади  нагніздних  та  виводкових,  осілих,  кочових  та  перелітних   птахів  нашої  місцевості.

 

 

docx
Додано
12 грудня 2020
Переглядів
2030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку