Матеріал містить тестові самостійні роботи у двох варіантах з тем: "Додатні і від'ємні числа", "Координатна пряма", "Протилежні числа, цілі числа, раціональні числа", "Модуль числа", "Порівняння раціональних чисел".
1. До невід'ємних чисел належать:
а) від'ємні числа; б) додатні числа і 0; в) від'ємні числа і 0; г) додатні числа.
2. Яким є натуральне число?
а) від'ємне; б) ні додатне ні від'ємне; в) недодатне; г) додатне.
3. Яка пара з наведених чисел є недодатною?
а) 0 і -12; б) 23 і 0; в) 3 і 5; г) -3 і 8;
4. Скільки з-поміж чисел -9; 0,3; 21; 0; -0,19 додатних?
а) одне; б) два; в) три; г) чотири.
5. Температура на термометрі 10ºС. Яку температуру покаже термометр, якщо температура знизиться на 15ºС ?
а) -25ºС; б) 5ºС; в) -5ºС; г) 25ºС.
6. Температура на термометрі -10ºС. Яку температуру покаже термометр, якщо температура знизиться на 15ºС ?
а) -25ºС; б) 5ºС; в) -5ºС; г) 25ºС.
7. Виберіть усі від'ємні числа(декілька правильних відповідей)
а) -16,5; б) 1; в) 7,03; г) -5; д) 0.
8. Запишіть за допомогою додатних і від'ємних чисел:
- температура повітря три градуси морозу;
- глибина моря три кілометри;
- прибуток за тиждень становить 7000 гривень.
а) -3ºС; -3 км; 7000 грн; б) -3ºС; 3 км; 7000 грн;
в) -3ºС; -3 км; -7000 грн; г) 3ºС; 3 км; 7000 грн.
9. Які твердження є неправильними?(декілька правильних відповідей)
а) кожне натуральне число є недодатним;
б) кожне натуральне число є невід'ємним;
в) невід'ємні числа - це усі додатні числа разом із числом 0;
г) недодатні числа - це усі додатні числа разом із числом 0.
10. Установіть відповідність між числом(1-4) та видом цього числа(А-Г)
1) -3,25 А додатне
2) 18,7 Б від'ємне
3) 0 В натуральне 4) 23 Г невід'ємне
1. До недодатних чисел належать:
а) від'ємні числа; б) додатні числа і 0; в) від'ємні числа і 0; г) додатні числа.
2. Яке твердження є правильним?
а) кожне натуральне число є недодатним;
б) кожне дробове число є додатним;
в) 0 є додатним;
г) кожне натуральне число є додатним.
3. Яка пара з наведених чисел є невід'ємною?
а) 0 і 3; б) -3 і 0; в) 3 і 5; г) -3 і 3.
4. Скільки з-поміж чисел -2; 0,6; 17; 0; -0,4 від'ємних?
а) одне; б) два; в) три; г) чотири;
5. Температура на термометрі -10ºС. Яку температуру покаже термометр, якщо температура підвищиться на 15ºС ?
а) -25ºС; б) 5ºС; в) -5ºС; г) 25ºС.
6. Температура на термометрі 10ºС. Яку температуру покаже термометр, якщо температура підвищиться на 15ºС ?
а) -25ºС; б) 5ºС; в) -5ºС; г) 25ºС.
7. Виберіть усі додатні числа(декілька правильних відповідей)
а) -12,5; б) 1; в) 1,07; г) -3; д) 0.
8. Запишіть за допомогою додатних або від'ємних чисел твердження: висота гори Ай-Петрі один кілометр двісті тридцять чотири метра. а) -1234 м; б) 1234 км; в) 1 км 234 м; г) -1 км 234 м.
9. Які твердження є правильними?(декілька правильних відповідей)
а) числа 0; 7; 23 додатні;
б) числа -3; 4,2; -7 від'ємні;
в) числа -3; 0; -7 недодатні;
г) числа 0; 27; 3 невід'ємні.
10. Установіть відповідність між числом(1-4) та видом цього числа(А-Г)
1) 2,5 А додатне 2) 5 Б від'ємне 3) 0 В натуральне 4) -80,2 Г невід'ємне
1. Укажіть, яке з даних чисел розміщене на координатній прямій ближче до 0? а) -1; б) 5; в) -3; г) 2.
2. Укажіть, яка з точок розміщена якнайдалі від точки О(0)?
а) D(6); б) E(5); в) K(-4,5); г) M(-6,3).
3. Яке з чисел на координатній прямій розташоване ближче до 5?
а) -4,7; б) 3,7; в) 3,4; г) 3,6.
4. Якщо точка В на координатній прямій розміщена ліворуч від початку відліку на 4 одиниці, то її координата:
а) В(4); б) В(8); в) В(-4); г) В(-8).
5. Вказати координати точок, що знаходяться на відстані 6 одиниць від точки з координатою -2,5.
а) А(-8,5), В(8,5); б) А(-2,5), В(6); в) А(-8,5), В(6); г) А(-8,5), В(3,5).
Використовуючи малюнок, виконайте наступні завдання:
6. Які координати мають точки С і Е ?
а) С(2,5), Е(-6); б) С(1,5), Е(-6); в) С(-1,5), Е(-6); г) С(-2,5), Е(-6).
7. Яку координату матиме точка С, якщо її змістити вліво на 3 одиничних відрізки?
а) С(4,5); б) С(-4,5); в) С(-1,5); г) С(0).
8. Яку координату матиме точка F, якщо її змістити вправо на 3 одиничних відрізки?
а) F(-7,5); б) F(1,5); в) F(-1,5); г) F(0).
9. Знайдіть довжину відрізка DC, якщо довжина одиничного відрізка 1 см.
а) 4,5см; б) 4см; в) 3,5см; г) 5,5см.
10. Виберіть точки, що мають додатну координату(декілька правильних відповідей).
а) Е; б) F; в) D; г) А; д) С; е) В.
1. Укажіть, яке з даних чисел розміщене на координатній прямій далі від 0? а) 1; б) 5; в) -3; г) -2.
2. Укажіть, яка з точок розміщена найближче до точки О(0)?
а) D(-6); б) E(5); в) K(-4,5); г) M(6,3).
3. Яке з чисел на координатній прямій розташоване далі від 5?
а) -4,7; б) 3,7; в) 3,4; г) 3,6.
4. Якщо точка В на координатній прямій розміщена праворуч від початку відліку на 4 одиниці, то її координата:
а) В(4); б) В(8); в) В(-4); г) В(-8).
5. Вказати координати точок, що знаходяться на відстані 3 одиниць від точки з координатою -2,5.
а) А(5,5), В(8,5); б) А(-0,5), В(0,5); в) А(-5,5), В(0,5); г) А(-5,5), В(5,5).
Використовуючи малюнок, виконайте наступні завдання:
6. Які координати мають точки F і В ?
а) F(-5,5), В(3); б) F(5,5), В(-3); в) F(-4,5), В(-3); г) F(-4,5), В(3).
7. Яку координату матиме точка F, якщо її змістити вправо на 3 одиничних відрізки?
а) F(-2,5); б) F(-7,5); в) F(-1,5); г) F(0).
8. Яку координату матиме точка В, якщо її змістити вліво на 3 одиничних відрізки?
а) В(-7,5); б) В(1,5); в) В(-1,5); г) В(0).
9. Знайдіть довжину відрізка ЕC, якщо довжина одиничного відрізка 1 см.
а) 6,5см; б) 7см; в) 7,5см; г) 8,5см.
10. Виберіть точки, що мають від'ємну координату(декілька правильних відповідей).
а) Е; б) F; в) D; г) А; д) С; е) В.
Самостійна робота з теми “Протилежні, цілі та раціональні числа” Варіант 1
1. Натуральні числа, їм протилежні і число нуль називають...
а) натуральними; б) дробовими; в) цілими; г) раціональними.
2. Яке з тверджень правильне?
а) число 0 є натуральним числом; б) число 27 є недодатним числом;
в) число 0,5 є цілим числом; г) число -1,4 є раціональним числом.
3. У якому записі всі числа цілі?
а) 0,3; 18; -0,1; 0; б) -12; 0; 125; -654; в) 7; -4; 0,3; 17 г) 7;
4. Знайди правильну рівність:
а) -6 = 6; б) - (-6) = 6; в) - (-6) = - 6; г) 6 = - 6.
5. Знайди значення -х, якщо х = -2,3
а) -2,3; б) 3,2; в) 2,3; г) -3,2.
6. Запиши число, що дорівнює числу -(-(-(-4))):
а) 4; б) ; в) -4; г) -.
7. Скільки цілих чисел розташовано на координатній прямій між числами -3 і 3? а) 5; б) 7; в) 6; г) 4.
8. Розв'яжи рівняння -х = -25
а) -25; б) немає розв'язків; в) 25; г) -25 і 25.
9. Між якими сусідніми цілими числами стоїть число -2,3?
а) -2,5 і -2; б) 0 і 1; в) -3 і -2; г) 3 і -2.
В наступних завданнях оберіть декілька правильних відповідей
10. Які цілі числа розташовані на координатній прямій між числами -5,3 та -3,6?
а) -2; б) -4; в) -6; г) -3; д) -5.
11. Які з рівностей правильні?
а) - (-6) = 6; б) - (-1,5) = -1,5; в) -; г) -9,8 = 9,8.
12. Будь-яке натуральне число ...
а) додатне; б) менше нуля; в) ціле; г) від'ємне; д) раціональне.
Самостійна робота з теми “Протилежні, цілі та раціональні числа”
1. Раціональні числа — це...
а) дробові і цілі; б) натуральні і 0;
в) цілі і натуральні; г) натуральні і їм протилежні.
2. Яке з тверджень неправильне?
а) число 1 є натуральним числом; б) число 27 є невід'ємним числом;
в) число 0,5 є цілим числом; г) число -1,4 є раціональним числом.
3. Яке число не є цілим?
а) -8; б) 9; в) -4,2; г) 0.
4. Знайди правильну рівність:
а) -2,6 = 2,6; б) - (-2,6) = -2,6; в) - (2,6) = -2,6; г) 2,6 = -2,6.
5. Знайди значення х, якщо -х = 20
а) -20 і 20; б) немає такого числа; в) 20; г) -20.
6. Запиши число, що дорівнює числу -(-(-(-18))):
а) -18; б) 18; в) 1,8; г) 0.
7. Скільки цілих чисел розташовано на координатній прямій між числами -5,3 і -3,6?
а) 2; б) 3; в) 4; г) 5.
8. Яке число потрібно записати, щоб рівність -(-12) = ... була правильною?
а) 0; б) 12 і -12; в) -12; г) 12.
9. Між якими сусідніми цілими числами стоїть число -5,3?
а) -5,5 і -5; б) 0 і 1; в) -6 і -5; г) -5 і -3.
В наступних завданнях оберіть декілька правильних відповідей
10. Які цілі числа розташовані на координатній прямій між числами -2,3 та 0,6?
а) -2; б) 0; в) -3; г) -1; д) 1.
11. Які з рівностей правильні?
а) - (-6) = - 6; б) - (-1,5) = 1,5; в) -; г) - 9,8 = 9,8.
12. Ціле число може бути ...
а) додатним; б) нулем; в) дробовим; г) раціональним.
1. Знайдіть відстань від початку відліку до точки А(-5).
а) -5; б) 5; в) 10; г) -10.
2. Знайдіть модуль числа -2,7.
а) 2,7; б) 0 ; в) -2,7 ; г) неможливо знайти .
3. Знайдіть значення виразу |-2,7| + |-5,6|
а) -8,3; б) 2,9; в) -2,9; г) 8,3.
4. Із даних чисел виберіть те, що має найменший модуль.
а) -3,5; б) 5,5; в) -2,9; г) 12,3.
5. Знайдіть число, протилежне до значення суми |-7| + |16|
а) -23; б) 23; в) 32; г) -32.
6. Скільки розв'язків має рівняння |х| = 0 ?
а) один; б) два; в) три; г) жодного.
7. Скільки розв'язків має рівняння |х| = -3 ?
а) один; б) два; в) три; г) жодного.
8. Яке з наведених тверджень є неправильним?
а) існує два числа, модуль яких дорівнює 7;
б) одне й те саме число може мати два різних модуля;
в) протилежні числа мають рівні модулі;
г) модулем від'ємного числа є протилежне йому число.
9. Яка кількість чисел, модуль яких дорівнює 23?
а) одне; б) жодного; в) два; г) безліч.
10. Виберіть усі цілі числа, модулі яких менші за 2,5(декілька правильних відповідей).
а) -2; б) -1,7; в) 0; г) 1; д) 2,4.
Самостійна робота з теми “Модуль числа”
1. Знайдіть відстань від початку відліку до точки А(-10).
а) -5; б) 5; в) 10; г) -10.
2. Знайдіть модуль числа -17.
а) - 17; б) 0 ; в) 17 ; г) неможливо знайти .
3. Знайдіть значення виразу |-2,3| + |-3,8|.
а) 6,1; б) - 6,1; в) -1,5; г) 1,5.
4. Із даних чисел виберіть те, що має найбільший модуль.
а) 3,5; б) - 5,5; в) 2,9; г) - 12,3.
5. Знайдіть число, протилежне до значення суми | -7| + | -16|
а) 23; б) - 23; в) 32; г) - 32.
6. Скільки розв'язків має рівняння |х| = 0 ?
а) один; б) жодного; в) три; г) два.
7. Скільки розв'язків має рівняння |х| = 23 ?
а) один; б) два; в) три; г) жодного.
8. Яке з наведених тверджень є неправильним?
а) існує два числа, модуль яких дорівнює -10;
б) різні числа можуть мати рівні модулі;
в) модулем додатного числа і нуля є саме число;
г) модуль числа не може бути від'ємним числом.
9. Яка кількість чисел, модуль яких дорівнює - 23?
а) одне; б) жодного; в) два; г) безліч.
10. Виберіть усі цілі числа, модулі яких більші за 2,5(декілька правильних відповідей).
а) -9; б) -1,7; в) 0; г) - 31; д) 2,8.
1. Будь-яке від'ємне число ... за нуль і ... за будь-яке додатне число.
а) ... менше ... і менше ... ; б) .... більше ... і менше ...;
в) ... менше ... і більше ... ; г) ... більше ... і більше ... .
2. З двох чисел більшим є те, яке на координатній прямій розміщено ... , а меншим — те, яке на координатній прямій розміщено ... .
а) ... лівіше, ... лівіше; б) ... лівіше, ... правіше;
в) ... правіше, ... правіше; г) ... правіше, ... лівіше.
3. Виберіть усі правильні нерівності(декілька правильних відповідей).
а) 5 > 0; б) -2,3 < 0; в) -7 > 2; г) 9 > - 2,3; д) 0 > 4.
4. Запишіть твердження “ -5 — від'ємне число” у вигляді нерівності:
а) -5 > 0; б) -5 ≥ 0; в) -5 ≤ 0; г) -5 < 0.
5. Запишіть твердження “ х — не менше за 2,3” у вигляді нерівності:
а) х > 2,3; б) х < 2,3; в) х ≥ 2,3; г) х ≤ 2,3.
6. На координатній прямій позначено числа a, b, m, n. Порівняйте a та n.
а) a > n ; б) a < n ; в) a = n ; г) визначити неможливо.
7. Відомо, що b - додатне число, n - від'ємне число. Порівняйте b та n.
а) b > n ; б) b < n ; в) b = n ; г) визначити неможливо.
8. Запишіть числа -3,7; -3,5; 3,6; -0,3 в порядку спадання.
а) 3,6; -3,7; -3,5; -0,3 б) -3,7; -3,5; -0,3; 3,6;
в) 3,6; -0,3; -3,5; -3,7; г) -3,7; 3,6; -3,5; -0,3.
9. Виберіть усі правильні твердження(декілька правильних відповідей).
а) якщо х < 7, то х — додатне число; б) якщо х > -12, то х — від'ємне число;
в) якщо у < -12, то у — від'ємне число; г) якщо у > 17, то у — додатне число.
10. Замість зірочки підстав цифру так, щоб утворилась правильна нерівність(декілька правильних відповідей): -7,23 < -7, *1.
а) 0; б) 1; в) 2; г) 3; д) 4; е) 5; є) 6; ж) 7; з) 8; і) 9.
1. З двох від'ємних чисел більшим є те, модуль якого ... , і меншим є те, модуль якого ... .
а) ... менший, ... менший; б) ... більший, ... менший;
в) ... менший, ... більший; г) ... більший, ... більший.
2. З двох чисел меншим є те, яке на координатній прямій розміщено ... , а більшим — те, яке на координатній прямій розміщено ... .
а) ... лівіше, ... лівіше; б) ... лівіше, ... правіше;
в) ... правіше, ... правіше; г) ... правіше, ... лівіше.
3. Виберіть усі правильні нерівності(декілька правильних відповідей).
а) -15 > 0; б) -2,3 < 0; в) 3 > -7; г) 9 < - 12,3; д) 0 < 1.
4. Запишіть твердження “ 7 — додатне число” у вигляді нерівності:
а) 7 > 0; б) 7 ≤ 0; в) 7 ≥ 0; г) 7 < 0.
5. Запишіть твердження “ х — не більше за 2,3” у вигляді нерівності:
а) х > 2,3; б) х < 2,3; в) х ≥ 2,3; г) х ≤ 2,3.
6. На координатній прямій позначено числа a, b, m, n. Порівняйте m та n.
а) m > n ; б) m < n ; в) m = n ; г) визначити неможливо.
7. Відомо, що b - від'ємне число, n - додатне число. Порівняйте b та n.
а) b > n ; б) b < n ; в) b = n ; г) визначити неможливо.
8. Запишіть числа -2,5; -2,3; 2,1; -0,3 в порядку зростання.
а) -2,5; -2,3; 2,1; -0,3 б) -0,3; 2,1; -2,3; -2,5;
в) -2,5; -2,3; -0,3; 2,1; г) -0,3; -2,3; -2,5; 2,1.
9. Виберіть усі правильні твердження(декілька правильних відповідей).
а) якщо х > 7, то х — додатне число; б) якщо х > -2, то х — додатне число;
в) якщо у < -1, то у — від'ємне число; г) якщо у < 17, то у — від'ємне число.
10. Замість зірочки підстав цифру так, щоб утворилась правильна нерівність(декілька правильних відповідей): -7,63 > -7, *1.
а) 0; б) 1; в) 2; г) 3; д) 4; е) 5; є) 6; ж) 7; з) 8; і) 9.