Тестові завдання для учнів 6 класу з розділу «Земля на плані і карті»

Про матеріал

Тестові завдання для учнів 6 класу з розділу «Земля на плані і карті»

Мета: перевірити знання, вміння, навички учнів з теми; виявити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу, вміння користуватися різноманітними картами.

Тип уроку: перевірки знань, умінь, навичок.

Обладнання: фізична карта світу, атласи, завдання за варіантами.

Перегляд файлу

Тестові завдання для учнів 6 класу з розділу

«Земля на плані і карті»

 

І варіант

 

І-ІІ рівень

 

1. Найбільш детально та точно невеликі ділянки  земної поверхні зображує (Знає способи зображення Землі)

А. Глобус

Б. Рисунок

В. План місцевості

Г. Географічна карта

 

2.  З`ясуйте, яка паралель найдовша  (Основне поняття)

А. 0°

Б. 80°

В. 20°

Г. 60°

 

3.  Вкажіть правильний варіант розташування на карті берштрихів (Основне поняття)

А. Вільним кінцем  на північ

Б. Вільним кінцем у бік зниження рельєфу

В. Вільним кінцем у бік підвищення рельєфу

Г. Вільним кінцем у напрямку річки

 

4. Відстань 10 км на карті  масштабу 1:100000 зображена відрізком (Розв`язує задачі з числовим масштабом)

А. 20 см

Б. 10 см

В. 1 см

Г. 5 см

 

5. Що є покажчиком напрямку «захід-схід» на глобусі (Знає лінії та елементи градусної сітки)

А. Меридіан

Б. Екватор

В. Північний полюс

Г. Південний полюс

 

 

 

 

 

6. Зазначте, яку форму рельєфу  зображено на малюнку (Визначає форми рельєфу за горизонталями)

 

А. Горб

Б. Яр

В Кар’єр

Г. Улоговина

 

7. Установіть  відповідність між сторонами горизонту та значеннями азимутів (Знає величину азимута на сторону горизонту)

1. Північ                                           А. 270

2. Південний захід                           Б. 360

3. Схід                                               В. 315

4. Північний захід                            Г. 90

                                                           Д. 225

 

8. Установіть  відповідність між зображеними умовними знаками та об’єктами, які вони позначають (Знає способи зображення географічних об`єктів)

 

 

1.        2.            3.  О           4.        

                                                                                 

 

А. Кущ

Б. Вирубаний ліс

В. Рідколісся

Г. Дерев’яний міст

Д. Луки

 

9. Установіть відповідність між точками з указаними географічними координатами та материками,  на яких вони розташовані ( Користується градусною сіткою, читає карту)

1.  80 пд.ш.,  110 сх.д.           А. Австралія

2.  30 пд.ш.,  150 сх.д.           Б. Євразія

3.  10 пд.ш., 40 зх.д.              В. Південна Америка

4.  50 пн.ш., 30 сх.д.              Г. Антарктида

                                                   Д. Африка

 

ІІІ рівень

10.  Виберіть три правильно позначених на картосхемі відповідними цифрами твердження (Читає карту, знає лінії та елементи градусної сітки)

 

 

 

 

1.Початок відліку географічної широти

2.Початок відліку географічної довготи

3.Лінія на карті (глобусі) паралельна екватору

4.Меридіан, протилежний нульовому

5.Точка, у якій сходяться всі меридіани, географічна широта якої 90 пн.ш.

6.Точка, у якій сходяться всі меридіани, географічна широта якої 90 пд.ш.

7.Точка нашої планети, географічні координати якої 0 широти та 0 довготи.

 

 

 

 

 

 

 

 

11.Виберіть три правильні твердження (Знає лінії градусної сітки та основні поняття, знає  географічні координати Києва)

 

1. Екватор – початок відліку географічної довготи.

2. Усі меридіани сходяться у двох точках – північному та південному полюсах Землі.

3. Географічні координати Києва – 51 пд.ш., 31 сх.д.

4. Висота   Полярної  зорі над горизонтом  у градусах збігається з географічною широтою  місця спостереження.

5. Азимут - кут між напрямком на схід  і напрямком на заданий  предмет місцевості.

6. Початковий (нульовий) меридіан  проходить через Гринвіцьку обсерваторію, що поблизу Лондона

7. План  – це креслення на папері, яке зображує велику ділянку земної поверхні  в зменшеному вигляді.

 

 

 

 

 

 

 

12.Виберіть три правильні твердження:

(Читає карту, знає розташування географічних об`єктів, користується градусною сіткою для визначення географічних координат)

 

1.Географічні координати Північного полюсу – 90 пн.ш.,110 сх.д.

2.Географічні координати Панамського каналу – 9 пн.ш.,79 зх.д.

3.Географічні координати м. Суми – 51 пд.ш., 34 сх.д.

4.Географічні координати м. Лондон – 52 пн.ш., 0 д.

5.Географічні координати м. Токіо – 35 пд.ш., 139 сх.д.

6.Географічні координати Мертвого моря – 31 пд.ш., 35 зх.д.

7.Географічні координати найвищого водоспаду світу Анхель – 6 пн.ш.,62 сх.д.

Результат пошуку зображень за запитом "карта світу"

 

IV рівень

13. Виберіть три правильно позначених на картосхемі відповідними цифрами географічні об’єкти: (Читає карту, знає розташування відомих географічних об`єктів світу, користується градусною сіткою для визначення географічних координат )

1.Всі географічні об`єкти материка мають південну широту та східну довготу.

2.Столиця батьківщини однієї з найдавніших цивілізацій світу, країни комплексу стародавніх пам`ятників(пірамід), географічна довгота якої 32сх.д.

3.Місто занесене до світової спадщини ЮНЕСКО, географічні координати якого 16пд.ш.,48 зх.д.

4. Місто аніме, сакури, столиця країни сонця, що сходить, географічні координати якого 35 пн.ш., 139 сх.д.

5.Місто закоханих, в якому розташована Ейфелева вежа, географічні координати якого 49 пн.ш., 2 сх. д.

6. Один із найактивніших вулканів, «Ворота до пекла» географічні координати якого 64 пн.ш., 20 зх.д.

7. Одна із найсолоніших водойм світу, узбережжя якої – найнижчий суходіл планети ( на 400 м. нижче рівня моря), географічні координати якого 31 пн.ш., 35 сх.д.

14. Визначте іменований і числовий масштаби глобуса, на якому довжина відрізка меридіана від 45° пн. ш. до північного полюса становить 12, 5 см.

(Розв`язує задачі із різними видами масштабу).

 

 

 

 

 

Підготувала  вчитель географії  Будильського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ Лебединської районної ради Сумської області Ковальчук  Раїса Євгенівна
Тестові завдання для учнів 6 класу з розділу

«Земля на плані і карті»

 

 

 ІІ варіант

І-ІІ рівень

 

1. Об’ємна модель Землі, яка дає змогу уявити форму нашої планети це: (Основне поняття)

А. Глобус

Б. План місцевості

В. Карта

Г. Муляж

 

2. Лінії на карті, що з’єднують точки місцевості з однаковою абсолютною висотою, називаються: (Основне поняття)

А. Бергштрихами

Б. Горизонталями

В. Паралелями

Г. Меридіанами

 

3. Прилад для визначення сторін горизонту. (Основне поняття)

А. Компас

Б. Фотоапарат

В. Термометр

Г. Нівелір

 

4. Відстань в градусах від будь якої точки земної поверхні до нульового меридіана називається. (Основне поняття)

А. Географічною широтою

Б. Горизонталями

В. Географічною довготою

Г. Географічними координатами

 

5.  Відстань 5 км на карті масштабу 1:500000 зображено відрізком (Розв`язує задачі з числовим масштабом)

А. 5 см

Б. 1 см

В. 10 см

Г. 3 см

 

H:\скачанные файлы.jpg6. Зазначте, яку форму рельєфу зображено на малюнку (Визначає форму рельєфу за горизонталями)

А. Горб

Б. Яр

В. Кар’єр

Г. Западина

 

7.  Установіть відповідність між числовим та іменованим видами масштабу (Розв`язує задачу з різними видами масштабу)

1. 1:5000                                       А. в 1 см 5 м

2. 1:500000                                   Б. в 1 см 50 м

3. 1: 5000000                                В. в 1 см 5 км

4. 1: 500                                        Г. в 1 см 50 км

                                                      Д. в 1 см 500 м

 

8. Установіть відповідність між зображеними на малюнку об’єктами й азимутом, за яким до них потрібно рухатися (Визначає азимут на різні географічні об`єкти місцевості)

1. Церква                                      А. 180

2. Кущ                                           Б. 45

3. Будинок                                    В. 315

4. Яр                                              Г. 90

                                                       Д. 270

 

9. Установіть відповідність ( Знає визначення основних понять)

1. Лінії на карті (глобусі) проведені паралельно екватору.

2. Зменшене детальне зображення невеликої ділянки земної поверхні виконано у  великому масштабі  за допомогою умовних знаків.

3. Сукупність різних карт, зібраних у певному порядку  в одну книжку.

4. Лінії, що з’єднують   точки місцевості з однаковою абсолютною висотою.

 

А. Горизонталі

Б. План

В. Паралелі

Г. Меридіани

Д. Атлас

 

ІІІ рівень

 

 

 

10. Виберіть три правильно позначених на картосхемі відповідними цифрами твердження  (Знає та вміє користуватися градусною сіткою, визначає географічні координати ліній, точок)                                                                               

1.Точка, у якій сходяться всі меридіани, географічна широта якої 90 пн.ш.

2.Найдовша паралель

3.Лінія на карті(глобусі), проведена паралельно екватору, географічна широта всіх очок на ній – 60 пн.ш.

4. Точка, в якій сходяться всі меридіани, географічна широта якої 90 пд.ш.

5. Меридіан, протилежний нульовому.

6.Меридіан, який проходить через Гринвіцьку обсерваторію, що поблизу Лондона.

7. Лінія на карті (глобусі) проведена паралельно екватору, географічна широта всіх точок на ній 66,5 пд.ш.

 

 

 

 

 

 

11. Виберіть три  правильні твердження (Називає ознаки понять)

 

1. Географічна широта – відстань уздовж меридіана в градусах від будь-якої точки земної поверхні  до екватора.

2. Відносна висота – перевищення точки  земної поверхні над рівнем моря, що приймається за нуль метрів.

3. Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет  місцевості.

4. Абсолютна висота – перевищення однієї точки над іншою.

5. Географічні координати м. Києва  - 51 пн.ш, 31 сх.д.

6. Розрізняють довготу північну і південну.

7. Найдовший і головний меридіан – початковий (нульовий) меридіан.

 

12. Виберіть три правильні твердження: (Читає карту, знає розташування географічних об`єктів, користується градусною сіткою для визначення географічних координат)

 

 

 

 

1.Географічні координати м. Суми – 51 пн.ш., 34 сх.д.

2. Географічні координати столиці Єгипта – 31 пд.ш., 32 сх.д.

3.Географічні координати найвищого водоспаду світу Анхель – 6 пн.ш., 62 зх.д.

4. Географічні координати вулкана Кіліманджаро – 3 пд.ш., 37 зх.д.

5. Географічні координати столиці США – 39 пд.ш.,77 зх.д.

6. Географічні координати Панамського каналу – 9 пн.ш., 79 сх.д.

7. Географічні координати Суецького каналу – 31 пн.ш., 33 сх.д.

 

Результат пошуку зображень за запитом "карта світу"

 

 

 

 

 

 

IV рівень

13.Виберіть три правильно позначених на картосхемі відповідними цифрами географічні об`єкти.   (Читає карту, знає розташування відомих географічних об`єктів світу, користується градусною сіткою для визначення географічних координат )

 

1.Найвища вершина нашої планети, «Мати Всесвіту» , географічні координати  якої 28 пн.ш., 87 сх.д.

2.Єдиний діючий вулкан материкової Європи, який у 79 році н.е. знищив міста Помпеї і Геркуланум, географічні координати якого 40 пн.ш., 14 сх.д.

3.Найвища вершина Українських Карпат, найвища точка України, географічні координати якої 48 пн.ш.,25 сх.д.

4.Одне із найстаріших міст світу, давня столиця Римської імперії, географічні координати якого 42 пн.ш.,12 сх.д.

5.Місто, в якому розташоване одне із семи нових чудес світу, гігантська статуя Ісуса Спасителя, колишня столиця Бразилії, географічні координати якого

23 пд.ш.,43 зх.д.

6.Єдине місто в Україні, що володіє повним комплектом нагород Ради Європи, до 1934 року столиця України,  географічні координати якого 50пн.ш.,36 сх.д.

7.Острів, на якому стоїть статуя Свободи, національний пам`ятник США, одна із найзнаменитіших скульптур світу, географічні координати якого 41 пн.ш., 74 зх.д.

 

 

 

 

 

14. Визначте іменований і числовий масштаб глобуса, на якому довжина відрізка меридіана між паралелями 45° пн.ш. і 45° пд.ш. становить 20 см. (Розв`язує задачі із різними видами масштабу).

 

 

 

Підготувала  вчитель географії  Будильського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ Лебединської районної ради Сумської області Ковальчук  Раїса Євгенівна

doc
Додано
2 листопада 2018
Переглядів
6423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку