Тестові завдання з фразеології

Про матеріал
Тестові завдання можна використати для контролю і самоперевірки засвоєння учнями знань з фразеології, при узагальненні й систематизації вивченого матеріалу, підготовці до ЗНО
Перегляд файлу

Тестові завдання

 

     Варіант1

 

1. Фразеологізми - це …

а) стійкі сполучення слів;

б) слова, які вийшли з активного, повсякденного вжитку;

в) слова, якими користуються жителі певної місцевості;

г) слова, які використовуються групами людей, об'єднаних однією професією.

 

2. Фразеологія вивчає:

а) лексичне значення і вживання слів;

б) лексичне значення і вживання наукових слів;

в) лексичне значення і вживання стійких сполучень слів;

г) лексичне значення іншомовних слів.

 

3. Фразеологізмом є таке словосполучення:

а) побити горшки;

б) побити носа;

в) побити тарілки.

г) побити вікно.

 

4. Вирази: не підкорятися обставинам, діяти активно можна замінити фразеологізмом:

а) подати голос;

б) дати перцю;

в) виходити сухим із води;

г) пливти проти течії.

 

5. Виділіть фразеологізм, в якому правильно написані іменники - власні назви:

а)  Який Сава - така й слава.

б)  Парочка - Мартин та Одарочка.

в) Язик до Києва доведе.

г) З нашого Захарка ні Богу свічка, ні чортові кочерга.

 

6. Якому стилю мовлення не притаманні фразеологізми:

а) офіційно-діловому;

б) публіцистичному; 

в) художньому; 

г) розмовному.

 

 

7. Для чого в художніх творах використовують фразеологізми:

а) для надання мові образності та емоційної виразності;

б) для конкретизації якихось фактів;

в) для увиразнення синтаксичних конструкцій;

г) для формулювання відповідних понять.

 

8. Укажіть рядок, що не містить фразеологізм:

а) бити себе в груди;

б) скринька Пандори;

в) язиката Хвеська; 

г) переливати воду.

 

9. Позначте речення, у якому фразеологізм виступає в ролі присудка:

а) Козаки взяли турецьку галеру голими руками.

б) Левова частка діставалась господарю.

в) Він погодився це зробити без зайвих слів.   

г) Усі ваші таємниці білими нитками шиті.

 

10.  Знайдіть фразеологізм, що означає "подобатись":

а) кривити душею;

б) брати за душу;

в) до душі припасти; 

г) ні за цапову душу.

 

11.  Знайти синонім до фразеологізму ні живий ні мертвий:

а) хоч ікону малюй;

б) волосся дибки стає;

в) в ложці води втопити;

г) сам не при собі.

 

12.  Укажіть значення фразеологізму наче корова язиком злизала:

а) про смачну їжу;

б) про раптове, безслідне зникнення;

в) про несподівану подію;

г) про дуже довгий язик.

 

 

 

     Варіант2

1. Фразеологізм-це

а) фрази об`єднані в текст;

б) словосполучення;

в)  крилатий вислів;

г) стале сполучення слів, яке за значенням дорівнює одному слову(словосполученню).

 

2. Укажіть фразеологізми

а) ліс дрімає;

б) крутити носом;

в) сонячний зайчик;

г) крізь землю провалитися;

д) точити ляси;

е)  п` яте колесо до воза.

 

3. Значення „тікати” мають фразеологізми

а) зарубати на носі;

б) прикусити язика;

в)  п` ятами накивати;

г) терти потилицю;

д) дати драла.

 

4. Установіть відповідність між фразеологізмами

1 вскочити в халепу   а) добре запам` ятати

2 позичити у сірка очей                 б) почати складну і копітку справу

3 зарубати на носі                           в) втратити почуття сорому

4 кашу заварити    г) дуже сміятися реготати

      д) потрапити у складне становище

 

 

5. Укажіть рядок, у якому фразеологічні звороти не є синонімами:

а) як бабак свисне, як на долоні волосся виросте, як виросте трава на помості;

б) хоч вовком вий, хоч криком кричи, хоч з мосту та в воду;

в) хоч віником мети, хоч з гармати стріляй, хоч кіл на голові теши;

г) де козам роги правлять, де Макар телят пасе, де і перець не росте.

 

6. Установіть відповідність між частинами фразеологізмів:

  

1 Відірвався;  а) як Кузьма з маку;

2 Вискочив;  б) як горобець зі стріхи;

3 Вихопився;  в)  як шибеник від шибениці;

4 Вилетів.   г) немов шершень з дупла.

 

 

 

7. Укажіть сполучення слів, що не є фразеологізмами:

а) як пити дати;

б) як за вухом почесати;

в) як на весілля напекти;

г) як на танці сходити;

д) як води в рот набрати;

е) як горіхи лущити;

є) як коліна розбити.

 

8. Укажіть фразеологізми-антоніми:

а) глуха тетеря;

б) стріляний горобець;

в) біла ворона;

г) перша ластівка;

д) жовтороте пташеня.

 

9. Укажіть рядок, у якому фразеологізми не утворюють синонімічну пару:

а) дзвонити в усі дзвони - піднімати на ноги;

б) бити байдики - сидіти сиднем;

в) водою не розлити - бути на ножах;

г) ні се ні те - він такий, як хліб м'який;

д) ганяти вітер по вулицях - давати горобцям дулі.

 

10. Укажіть, яке походження має фразеологізм нести свій хрест:

а) іншомовне;

б) літературне;

в) біблійне;

г) міфологічне.

 

11. У якому стилі пріоритетно вживаються фразеологізми коефіцієнт корисної дії, квадратний корінь:

а) епістолярному;

б) конфесійному;

в) науковому;

г) офіційно-діловому.

 

 

12. Установіть відповідність між частинами фразеологізмів:

 

1 Адамові;  а) стовпи;

2 Авгієві;   б) діти;

3 Геркулесові;  в) стайні.

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Варіант3

 

1. Фразеологізми - це:

а) вільні сполучення слів;

б) стійкі сполучення слів;

в) сполучення слів, якими користуються жителі певної місцевості.

 

2. Фразеологізм «бити байдики» є :

а) фразеологічним зрощенням;

б) фразеологічною єдністю;

в) фразеологічним сполученням.

 

3. Визначте з-поміж даних словосполучень фразеологічний зворот:

а) народна мудрість;

б) розбити глека:

в) професійна етика.

 

4. Визначте фразеологізм, що походить з античних міфів :

а) зарубати на носі;

б) притча во язицях;

в) троянський кінь.

 

5. Визначте, яке слово потрібно поставити замість крапок у фразеологізмі «тримати камінь за...»:

а) спиною;

б) пазухою;

в) душею.

 

6. Який фразеологізм з-поміж запропонованих є багатозначним:

а) гнути спину;

б) собаку з'їсти;

в) як сніг на голову;

г) тугий на вухо.

 

7. Встановіть, у якому варіанті правильно подані значення фразеологізму «брати на клини»:

а) критично висловлюватися:

б) примушувати щось виконувати

в) допомагати кому - небудь:

г) насміхатися, глузувати.

 

8. Який з поданих фразеологізмів є антонімом до фразеологізму «ні світ, ні зоря»:

а) ще й на світ не зоріло;

б) коли рак свисне;

в) у свинячий голос;

г) як на вербі груші.

 

9. Який з поданих фразеологізмів є синонімом до фразеологізму «надибав свій свого»:

а) не з нашої Парфії;

б) десята вода на киселі;

в) нашому типові двоюрідний пліт;

г) одним миром мазані.

 

10. Визначте, який фразеологізм не може бути членом синонімічного ряду:

а) ні жарене, ні парене;

б) ні риба, ні м'ясо;

в) не з того десятка:

г) ні Богу свічка, ні чорту кочерга.

 

11. В якому реченні фразеологізм виконує синтаксичну роль додатка:

а) Минає день, тиждень, місяць, і півроку збігло за водою.

б) Вона зрозуміла що наговорила сім мішків вовни, й прикусила

язика.

в) Вона й справді нікого не обмовляла, не виносила з хати сміття.

г) Щасти ж вам і не забувайте свою Альма матір.

 

12. У висловлюваннях якого стилю фразеологізми вживаються найчастіше:

а) у розмовному;

б) в науковому;

в) в офіційно-діловому:

г) в публіцистичному.

 

 

doc
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку