Тестові завдання
З теми «Педагогічний контроль у фізичному вихованні»
а) доповіді, аналізи, критерії
б) перевірку, обстеження, спостереження, оцінку
в) оцінку, критерії, компоненти
2. Контроль здатний вплинути на …
а) хід і результати фіз.вих
б) розвиток фіз.вих
в) хід перевірки структури фіз..вих
3. Контроль факторів, що впливають на учнів в процесі ФВ охоплює наступні роди впливів:
а) ті, що чинять умови зовнішнього середовища
б) ті, що полягають у зіставленні наявних умов і можливостей досягнення передбаченого ефекту.
в) ті, що здійснюються за обліком і аналізом сукупності показників.
4. Педагогічний контроль у фізичному вихованні повинен бути тісно пов’язаний з …
а) медикобіологічним контролем
б) фізичними вправами
в) структурою уроку фіз. вих.
5. Повноцінний контроль, що здійснюється в ході занять фізичними вправами вимагає від педагога ..
а) самооцінку рівня навантажень
б) спортивної підготовленості студентів
в) спеціальних знань і вмінь, які забезпечують правильне спостереження
6. Назвіть задачі ФВ студентської молоді
а) зміцнення здоров’я засобами ФК і спорту і підвищення рівня всебічної фізичної підготовки та загальної працездатності організму; залучення до регулярних занять ФК і спортом студентів;
б) визначення міри придатності та ефективності засобів, методів та організаційних форм роботи в конкретних умовах та учбових ситуаціях.
в) повноцінний контроль, що здійснюється в ході занять фізичними вправами
7. В процесі занять фізичними вправами самоконтроль передбачає самостійну оцінку учнями готовність до дії, поточний контроль параметрів виконуваних рухів, яких саме?
а) колові оберти руками, ривки з місця
б) повороти, замах, присід
в) зусилля, ритм, амплітуда, траекторія
8. Перерахуйте загальні задачі ФВ студентської молоді
зміцнення здоров’я засобами ФК і спорту і підвищення рівня всебічної
фізичної підготовки та загальної працездатності організму;
залучення до регулярних занять ФК і спортом студентів;
підготовка громадських інструкторів та суддів по спорту;
ознайомлення із санітарно-гігієнічними вимогами користування природними засобами загартування;
прищеплення навичок дотримання розумного та раціонального режиму; виховання навичок самоуправління та самоорганізації виховання студентської молоді в дусі патріотизму, високої моралі, колективізму.
9. Дайте визначення поняття «Фізкультурний самоконтроль»
Фізкультурний самоконтроль - сукупність операцій самоконтролю (самоспостереження, аналіз і оцінка власного фізичного стану, поведінки, реагування), що здійснюється індивідуально - безпосередньо в процесі занять, у загальному режимі життя, згідно з правилами прийнятими у сфері фізичної культури.
10. Що охоплює педагогічний контроль ?
Педагогічний контроль охоплює всі сторони педагогічного процесу, мета, ціль, його умови та результати і розглядає їх у взаємопов’язаних як модель, еталон єдиного цілого.
11. Що передбачає в процесі занять фізичними вправами самоконтроль?
В процесі занять фізичними вправами самоконтроль передбачає самостійну оцінку учнями готовність до дії, поточний контроль параметрів виконуваних рухів (зусилля, ритм, амплітуда, траекторія) усвідомлення відчуття їх ключових моментів, самооцінку рівня навантажень.
12 Які методи викладача відносяться для здійснення контролю ?
До методів, які застосовуються викладачем для здійснення контролю відносяться:опитування, спостереження, лікарсько-контрольні тести, контрольні вправи, прикидки, контрольні змагання.
13. Дайте характеристику формам педагогічного контролю
Вхідний (попередній). Дозволяє встановити особливості студента: його схильності, інтереси, задатки, мотивація до занять, готовність студента:, показники фізичного розвитку, рівень фізичної підготовленості, рухові здібності). В результаті вхідного контролю студентів ВЗО поділяють на групи для занять фізичними вправами.
Оперативний контроль (ефект 1 заняття) дає термінову інформацію про стан студента в результаті впливу вправи, серії вправ (до 1 заняття). Значення його полягає в оцінці фізіологічних зсувів в організмі студента під впливом застосування засобів. Дозволяє правильно побудувати заняття за інтенсивністю навантаження. Дозволяє проводити контроль за відновленням ЧСС під час відпочинку. Наприклад у підготованих студентів ЧСС з 160-170 до 120-130 уд/хв відновлюється за 60-80с, а у студентів з НРФП - за 2-3 хв. Встановити вправи, до яких студенти недостатньо адаптовані, встановити оптимальні інтервали відпочинку, правильне чергування, послідовність вправ. Слугує оперативній корекції в ході заняття - збільшення тривалості відпочинку наприклад.
Поточний контроль – застосовується для визначення щоденних коливань стану організму перенесення навантаження. Дозволяє більш якісно спланувати зміст наступних кількох занять, рівень тренувального навантаження в них.
Етапний контроль (результат етапу) – проводиться після закінчення певного етапу з метою встановлення кумулятивного ефекту. Дозволяє оцінити систему занять. Формування певної рухової дії, розвитком фізичної якості, динаміки фізичної підготовленості, динаміки функціональних спроможностей. Застосовується для перевірки задач, що поставлені викладачем в робочому плані, засобів і методів, умов наступних занять.
14. Назвіть методи педагогічного контролю у процесі ФВ студентів.
15. Які проблеми зустрічаються при оцінюванні рівня фізичної підготовленості студентів?
Відомою є величезна кількість різноманітних тестів рухової підготовленості, які більш чи менш успішно використовувались в різний час в різних вищих закладах освіти різних країн. Рядом авторів була проведена робота над науковим обгрунтуванням програм тестування. Тим не менше, нагромаджені дані не дають однозначної відповіді на запитання про те, які саме властивості і за допомогою яких тестів необхідно вимірювати для отримання об'єктивної і повної інформації про фізичну підготовленість студентів. Питання оцінювання результатів фізичної підготовленості до теперішнього часу залишаються найменш розробленими в теорії тестувань. Оцінка покликана грати важливу роль, як інструмент підвищення мотивації і активності студентів, управління процесом фізичного виховання. Проте, на практиці, оцінка не в повному обсязі виконує свої основні функції і часто не стимулює фізичну підготовленість студентів. Одним з основних критеріїв оцінки з фізичного виховання в вищих закладах освіти є динаміка рівня фізичної підготовленості студентів, прослідкувати за якою можна приймаючи ті ж контрольні нормативи, які характеризують основні фізичні якості людини.