Тестові завдання з української літератури

Про матеріал

Подані матеріали можуть бути використані як для підсумкової роботи за семестр (якщо залишається час), так і як завдання для коригування оцінки наприкінці другого семестру.

Перегляд файлу

Рева О.В.,

учитель української мови

 та літератури,

спеціаліст вищої категорії,

 старший учитель

НВК гімназія №11

м. Кам’янське

 

 

Завдання з української літератури ( ІІ семестр)

/можуть бути використані для коригування балів/

11 клас

1. Уміння бачити красу в повсякденні, процес творчості й суть мистецтва — мотиви твору

А  «Два кольори» Д. Павличка            

Б   «Пісня про рушник» А. Малишка

В   «Лебеді материнства» В. Симоненка 

Г   «Балада про соняшник» І. Драча

 

2. Найбільший і центральний за змістом розділ роману, у якому найширше розкрито образ Марусі Чурай, має назву

А «Страта»                                                     Б «Проща»

В «Якби знайшлась неопалима книга»       Г «Сповідь»

 

3. Ліна Костенко належить до

А  Київської школи поетів                            Б  Нью-Йоркської групи

В  шістдесятників                                           Г  «Празької школи» поетів

Д  неокласиків

 

4. НЕ Є визначальною рисою постмодернізму
А культ незалежної особистості

Б  використання підкреслено ігрового стилю

В зображення не самого предмета, а вражень від нього

Г   суміш багатьох традиційних жанрових різновидів

 

5. Прочитати уривок із роману «Маруся Чурай». Тут описано:

Ото як вийде, як заграє брівками, очима стрельне і туди, й сюди, у чобітках із мідними підківками, зелений верх, козлові переди.  

А  Галю Вишняківну                 Б  Галину матір             Г  Марусину матір

В  Марусю Чурай                      Д  Бобренчиху

 

6. Відома фраза, що стала афоризмом чи навіть гаслом: «Як в на­ції вождів нема, тоді вожді її поети», належить

А Є. Маланюку        Б  О. Довженку

В  В. Симоненку     Г   В. Стусу

 

7. Народною піснею літературного походження НЕ Є
А «Балада про соняшник» І. Драча

Б   «Два кольори» Д. Пав личка

В   «Пісня про рушник» А. Малишка

Г   «Лебеді материнства» В. Симоненка

 

8. До проблем роману Л.Костенко «Маруся Чурай» не належать:

А   патріотизм                           Б   любов і зрада    

В   митець і суспільство          Д індивідуальна свобода людини

Г  фанатизм і гуманізм     

9. Указати назву поезії Є. Маланюка, з якої наведені рядки:

Не поет – бо це ж до болю мало,

Не поет – бо це ж до болю мало,

Не трибун – бо це лиш рупор мас…

А) «Сучасники»;                                   В) «Лист»;

Б) «Памяті Т. Осьмачки»;                   Г) «Шевченко»;

Д) «Ждали всі зеленого розмаю…»

 

 

10. Указати, хто з героїв О.Довженка і кому говорить: «…У цього народу є нічим і ніколи не прикрита ахіллесова п’ята. Ці люди абсолютно позбавлені вміння прощати один одному незгоди навіть в ім’я інтересів загальних, високих. У них немає державного інстинкту…»:

а) батько Сашкові;      б) дід Семен Сашкові;        в) Василь Кравчина Олесі;

г) Ернст фон Крауз синові;       д) Заброда Лаврінові Запорожцю.

 

 

11. Визначити віршовий розмір та тип римування поданих уривків.

 

1. Мене ізмалку люблять всі дерева,

     І розуміє бузиновий Пан,

     Чому верба, від крапель кришталева,

     Мені сказала: «Здрастуй!» - крізь туман.

 

2. Подивилась ясно, - заспівали скрипки! –

    Обняла востаннє, - у моїй душі. –

    Ліс мовчав у смутку, в чорному акорді.

     Заспівали скрипки у моїй душі!

                                                 (Ліна Костенко).

 

12. Установити  відповідність:

Художній засіб                                                       Приклад

1.  омоніми                                             А І знову степ. І знову даль розлога.

2. оксиморон                                              І я мовчу. І дяк уже мовчить.

3. фразеологізми                                        Ідеш, ідеш... дорога та й дорога.

4. анафора                                                   Ідеш, ідеш... Хоч би вже відпочить.

 

                                                 Б ...про це писали так і в риму, 

                                                    зучили  вздовж і вперехрест.

                                                   Але ж ота дорога з Риму

                                                   якихось кілька сотень верст.

 

В Із тих усіх дякових балачок усе частіше згадую єдину, ту найсумнішу втіху,

   далебі: комусь на світі гірше, як тобі.

 

                                         Г Іду. Бреду. Захочу, то й спочину. Розбиті ноги

                                            остуджу в росі. Ніхто мені не дивиться у спину.

                                            Я йду. Людина. Я така, як всі.

 

 Д Бенкетував, сідав на шию хлопу,

     пускав дівчат по   світу без коси.

     Стріляв козуль, возив пшоно в Європу

      і на поташ випалював ліси.                              

 

 

14. Закiнчити  речення.

 За жанром «Тигролови» І.Багряного є …

Новелу Гр.Тютюнника  «Три зозулі з поклоном» присвячено

 

 

15. Розкрити символічний підтекст назви роману «Тигролови»   ати розгорнуту відповідь).

 

16.Зробити  ідейно-художній аналіз поезії «Лебеді материнства» Василя Симо­ненка.

 

 

 

 

 

Василь Симоненко

 

ЛЕБЕДІ МАТЕРИНСТВА

Мріють крилами з туману лебеді рожеві,
Сиплють ночі у лимани зорі сургучеві.

Заглядає в шибу казка сивими очима,
Материнська добра ласка в неї за плечима.

Ой біжи, біжи, досадо, не вертай до хати,
Не пущу тебе колиску синову гойдати.

Припливайте до колиски, лебеді, як мрії,
Опустіться, тихі зорі, синові під вії.

Темряву тривожили криками півні,
Танцювали лебеді в хаті на стіні.

Лопотіли крилами і рожевим пір'ям,
Лоскотали марево золотим сузір'ям.

Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,
Виростуть з тобою приспані тривоги.

У хмільні смеркання мавки чорноброві
Ждатимуть твоєї ніжності й любові.

Будуть тебе кликать у сади зелені
Хлопців чорночубих диво-наречені.

Можеш вибирати друзів і дружину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.

Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.

За тобою завше будуть мандрувати
Очі материнські і білява хата.

І якщо впадеш ти на чужому полі,
Прийдуть з України верби і тополі,

Стануть над тобою, листям затріпочуть,
Тугою прощання душу залоскочуть.

Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.

 

docx
Додано
10 липня 2018
Переглядів
5713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку