Тестові завдання з української мови

Про матеріал
Тестові завдання з української мови допоможуть перевірити засвоєні учнями орфографічні навички, підготуватись до НМТ. Для учнів 10- 11 класів.
Перегляд файлу

Тестові завдання з української мови

1 варіант

1. Звуків більше, ніж букв, у всіх словах рядка:

А) уярмлювати, з’їзд, щастя, мозаїка;

Б) ліщина, йод, жолудь, мальований;

В) щабель, кукурудзище, фактичний, їжачок;

Г) джміль, польот, мільярд, гігантський.

 

  1. Антонімічної пари не утворюють фразеологізми рядка:

А) Жити душа в душу – жити як кішка з собакою.

Б) Хоч греблю гати – як кіт наплакав.

В) Він такий, як хліб м’який – ні се ні те.

Г) Ні пари з уст – роззявити пельку.

 

  1. Складений підмет є в реченні:

А) І нехай наше життя буде чесною піснею

Б) Стало пахучим і свіжим повітря після грози.

В) Вміти творити – означає бути мислителем своєї епохи.

Г) Тут кожен камінь пише заповіт і кожна гілка шле адреси літу.

 

  1. Без апострофа пишуться всі слова рядка:

А) св..ятковий, дзв..якнути, мавп..ячий, кур..йоз;

Б) м..юзикл, різдв..яний, сузір..я, кр..юк;

В) тьм..яний, з..єднати, солов..ї, пів..ящика;

Г) торф..яний, пред..явник, духм..яний, верб..я;

Д) дит..ясла, ін..єкція, цв..ях, б..юро.

 

  1. Літеру и слід писати в усіх словах рядка:

А) кр..ниця, кр..шити, коз..ня, кл..котіти;

Б) бр..ніти, тр..вати, бл..щати, кр..вавий;

В) др..жати, к..шеня, ш..рокий, малес..нький;

Г) тр..мати, кр..вий, книж..чка, ш..потіння;

Д) гр...міти, м..нулий, вел..чезний, л..вада.

 

  1. Однорідні означення є в реченні (розділові знаки пропущено):

А) Погідне блакитне небо дихало на землю теплом.

Б) Спиваю сік густий з терпких морозних грон.

В) Якась невимовна краса була розлита в тих білих синіх та рожевих фарбах неба.

Г) Падав тихий лапатий сніг.

Д) З кленового пагона зірвався широкий жовтий лист.

 

 

 

 

  1. Закінчення -у, (-ю) у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку:

А) продукт, характер, сік;

Б) Крим, зошит, театр;

В) ромб, Казахстан, президент;

Г) Тернопіль, вид, вишняк;

Д) Байкал, університет, понеділок.

 

  1. Подовження приголосних відбувається в рядку:

А) Іл...я, збіж..я, вил..ю, кут..я;

Б) колос..я, трет..я, сторіч..я, суд..я;

В) гіл..ячка, молод..ю, знан..ь, навман..я;

Г) стат..я, повіст..ю, відкрит..ів, матір..ю;

Д) піддаш..я, жит..єпис, подорож..ю, ..лються.

 

  1. Усі складні слова слід писати разом у рядку:

А) життє/радісний, авто/тракторний, хіміко/технологічний, блакитно/жовтий;

Б) нижче/згаданий, вужо/подібний, окислювально/відновний, зерно/збиральний;

В) глухо/німий, загально/державний, червоно/рожевий, віце/президент;

Г) жовто/гарячий, давньо/український, життє/здатний, важко/хворий;

Д) південно/український, пан/американський, сніжно/білий, поле/захисний.

 

  1. Ступені порівняння не можна утворити від усіх прислівників рядка:

А) розумно, спокійно, привітно;

Б) вірно, рішуче, голосно, тяжко;

В) грайливо, яскраво, солодко, сміливо;

Г) весело, корисно, зручно, сумно;

Д) швидко, щойно, щедро, дбайливо.

 

  1.  Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку:

А) двадцять чотири учня;

Б) півтори літри;

В) двадцять два футболісти;

Г) сім цілих і вісім десятих відсотків;

Д) три з половиною сантиметрів.

 

  1. Неускладненим є речення:

А) Оповитий тишею степ дихав пахощами росяних трав.

Б) Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим.

В) Сади починали цвісти рясним п’яним цвітом.

Г) На жаль, у нас не заведено писати культурних історій міста.

Д) Благословенна в болях ран степів широчина бездонна.


Тестові завдання з української мови

2 варіант

1. На письмі відбувається спрощення в групах приголосних в усіх словах рядка:

А) улес..ливий, совіс..ний, корис..ний, чес..ний;

Б) пес..ливий, звіс..но, проїз..ний, турис..ський;

В) сер..це, піс..ний, жаліс..ливий, студен..ський;

Г) блис..нути, віс..ник, тиж..невий, шіс..надцять;

Д) щас..ливий, тис..нява, хвас..ливий, аген..ство.

 

  1. Норми чергування і-й порушено в рядку:

А) стельмах і бондар, Гомер і Платон;

Б) кравець і швець, веселі й лагідні;

В) мова й література, вітер і гроза;

Г) літо й осінь, дні і ночі;

Д) Алла і Олена, півонії і айстри.

 

  1. Простим є речення:

А) люди, що родилися в минулій війні, хрестилися кров’ю, огнем.

Б) Я нахиляюся до кани, і гарячий вітер дише мені в обличчя.

В) Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий вітер завива.

Г) Отак міркуючи, поплакав я трохи і, згорнувшись у бубличок, зітхнув.

 

  1. Частку вжито в рядку:

А) Переливати з пустого в порожнє.

Б) Ні в казці сказати, ні пером описати.

В) Сон рябої кобили розказувати.

Г) Останню сорочку зняти.

 

  1. Лише особові займенники подано в рядку:

А) деякий, їхній, сам, себе;

Б) мені, нами, йому, їх;

В) вам, всякий, нас, той;

Г) нічий, стільки, мій, вашому;

Д) тебе, її, вони, моє.

 

  1. Нульове закінчення у формі родового відмінка множини мають усі іменники в рядку:

А) дівчина, розмова, суддя, армія;

Б) мрія, вільха, долоня, лелека;

В) гайдамака, стаття, круча, миша;

Г) староста, кухня, серія, ніздря;

Д) листоноша, сирота, доля, свиня.

 

  1. Синонімічний ряд не утворюють прикметники в рядку:

А) безсумнівний, очевидний, доведений, безперечний;

Б) лагідний, м’який, спокійний, тихий;

В) таємний, безнадійний, шкідливий, подібний;

Г) веселий, радісний, збуджений, усміхнений;

Д) ясний, чистий, прозорий, світлий.

 

  1. Усі слова з пів-, напів- написано правильно в рядку:

А) пів’їдальні, пів-Європи, полудень, пів-ясена;

Б) півмісяць, пів’яблука, пів-Одеси, пів Дніпра;

В) пів’ясена, пів-України, півмашини, полупікоп;

Г) півуроку, пів-усмішка, півкниги, пів-Києва;

Д) півострів, полумисок, пів-Харкова, пів-століття.

 

  1. Префікс при- треба писати в усіх словах рядка:

А) пр..чепа, пр..боркати, пр..міський, пр..гірок;

Б) пр..вабливий, пр..мудрість, пр..клеїти, пр..м’яти;

В) пр..уралля, пр..ярок, пр..швидшити, пр..подобний;

Г) пр..чинити. пр..кордонний, пр..таманний, напр...красніший;

Д) пр..пинити, пр..зирство, пр..дністров’я, пр..четний.

 

  1.  Правильно написано всі імена по батькові в рядку:

А) Васильович, Якович, Іллівна, Миколаївна;

Б) Юрієвич, Ігоревич, Валерієвна, Григорівна;

В) Кузьмівна, Олексійович, Оксентійович, Федоревич;

Г) Борисович, Леонтієвич, Мусієвич, Мефодієвна;

Д) Валерійович, Гордієвна, Гордієвич, Георгієвич.

 

  1.  Обставина відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущено):

А) Дівчата побігли не чуючи ніг.

Б) Козаки сидять згорнувши руки.

В) Пливуть собі співаючи.

Г) Над берегом немовби вирвавшись уперед з гори бігла зелена смерека.

Д) Ми взялись до роботи не гаючись і щиро.

 

  1.  Допущено помилки при відмінюванні числівників рядка:

А) сорока, сімома, восьми, у трьохстах;

Б) шістдесяти, семисот, тридцятьма, двомастами;

В) п’ятидесяти, тисячою, нульом, дев’яностами;

Г) кількохсот, дванадцятьох, шістнадцяти, дев’ятьом;

Д) вісьмома, сімдесяти, восьмисот, сімох.


docx
Додано
27 січня
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку