Уживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками

Про матеріал
Мета уроку: (формування компетентностей): предметні (знання про види синтаксичних помилок, про правила уживання прийменників в і на; навички грамотного письма); ключові (уміння вчитися: логічне мислення, уміння зіставляти, порівнювати, робити висновки; інформаційні: робота з текстом; комунікативні: уміння працювати самостійно та в колективі, уміння складати власне монологічне висловлення; загальнокультурні: повага до народної мудрості, увага до слова).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Уживання прийменників В і НА з географічними назвами й просторовими іменниками Синтаксична норма. Дячук Світлана Петрівна. Первомайський ліцей «Ерудит»

Номер слайду 2

Послухаймо, насолоджуймося!

Номер слайду 3

Повторимо, згадаємо!Синтаксичні норми визначають правила побудови словосполучень і речень. Синтаксична помилка — це порушення синтаксичної норми. До синтаксичних помилок належать:  неправильний порядок слів у реченні;  неправильне поєднання однорідних членів;  порушення норм керування й узгодження;  порушення зв’язку між підметом і присудком;  неправильне вживання дієприкметникових і дієприслівникових зворотів тощо.

Номер слайду 4

Розберемося, з'ясуємо!Вживання прийменників В і НА з географічними назвами й просторовими іменниками Прийменник на вживають з назвами: установ, приміщень, чітко обмеженого простору: були на заводі, зустрінемось на вулиці, повернувся на базу, чекали на пероні, були на морі;  адміністративно-територіальних одиниць (областей, районів), островів та острівних держав: відпочинок на Закарпатті, народився на Полтавщині, полетіли на Балі, конфлікти на Близькому Сході.  вмістилища, покликані містити обʼєкти: шухляда на білизну, мішок на картоплю;  матеріали, покликані на прикінцеві вироби: шовк на сукню, борошно на пиріг. УВАГА!!! Зі словами кухня, дім, двір, хутір, село допускається синонімія прийменників у і на: у кухні і на кухні; у село й на село. Прийменник у (в): З більшістю просторових іменників і географічних назв уживають прийменник в (у) і до: назвами держав, республік, міст, областей, районів, сіл, селищ.повернення в Україну, навчання в Словаччині; зайти в хату (і до хати), поїхати в Лондон (і до Лондона). З назвами гірських хребтів, що мають форму множини, використовуємо прийменник у (в): був у Карпатах, каталися в Альпах. З назвами місць перебування: у школі, у класі, у кіно

Номер слайду 5

Дослідимо, доведемо!В Україні чи НА Україні?Хто має рацію?ЧИ?

Номер слайду 6

Дослідимо, доведемо!Отож, якщо Україна – це незалежна держава, а не регіон чи частина іншої території , то гурт «Заліско» має рацію. За синтаксичними нормами прийменник В вживаємо з назвами держав.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Потренуймося!Робота в парах. «Мовний баскетбол»Учні об’єднуються у 2 групи-команди, по черзі кидають один одному слова чи словосполучення («пас м’ячем») матеріалу. Правильна відповідь – «гол», неправильна – «передача м’яча» суперникам. Були … заводі, зустрінемось … вулиці, повернення … Україну, повернувся … базу, чекали … пероні, були … морі, відпочинок … Закарпатті, народився … Полтавщині, був … Карпатах, полетіли … Балі, конфлікти … Близькому Сході, шухляда … білизну, каталися … Альпах, мішок… картоплю, шовк … сукню, борошно… пиріг, навчання… Словаччині, зайти… хату (і до хати), поїхати … Лондон (і до Лондона).

Номер слайду 9

Зверни увагу!Зі словами кухня, дім, двір, хутір, село допускається синонімія прийменників у і на: у кухні і на кухні; у село й на село.

Номер слайду 10

Д/З. До поданих сполучень слів дібрати з довідки синонімічні фразеологічні звороти. Виділити іменники з прийменниками. Просто неба, пустий гаманець, як хлющ, зводити кінці, як вітром здуло, не за горами, обоє рябоє. Довідка: перебиватися з хліба на воду, з одного тіста, до останньої нитки, під носом, як крізь землю провалитися, під відкритим небом, вітер у кишенях.

Номер слайду 11

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лисницкая Евгения
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вірик Оксана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
28 січня 2024
Переглядів
3083
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку