Тестові завдання з української мови

Про матеріал
Контрольні роботи з української мови для перевірки рівня знань учнів з вивчених частин мови
Перегляд файлу

 

 

 

Зміст 

 

Передмова                     

Контрольна робота №1 «Повторення та узагальнення вивченого»

 

Контрольна робота №2 «Дієслово»

 

Контрольна робота №3 «Дієприслівник»

 

Контрольна робота №4 «Дієприкметник»

 

Контрольна робота №5 «Прислівник»

 

Контрольна робота №6 «Прийменник»

 

Контрольна робота №7 «Сполучник»

 

Контрольна робота №8 «Частка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      ПЕРЕДМОВА

Оцінювання результатів навчальних досягнень  з української мови має забезпечуватися умінням учнів використовувати мову як засіб пізнання, спілкування, встановлення співвідношення мовної теорії та мовленнєвої практики. Контроль знань здійснюється тематично. Для такої перевірки найчастіше використовуються завдання тестового характеру.

 В даному посібнику розроблено три варіанти тестового контролю.

  Варіант перший: учням пропонується 12 тестових завдань із вибірковими відповідями. До кожного завдання пропонується три відповіді, з яких одна правильна. Відповіді до завдань додаються за буквеним списком: а), б), в). Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

  Варіант другий: учням пропонується 9 комбінованих завдань, правильне виконання яких оцінюється в один бал. Виконання десятого завдання потребує більш глибоких знань з вивченої теми, високих досягнень у розвитку творчих вмінь. Максимальна оцінка за виконання даного завдання – 3 бали.

  Варіант третій: учням рекомендується 6 завдань, за кожне виконання яких вони отримують по одному балу. По одному балові додається учневі, якщо він самостійно добирає власні приклади.

  Оцінювання здійснюється таким чином, щоб за виконання зазначеної роботи, учень міг отримати від 1 до 12 балів.

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1

 

«ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО»

 

І варіант

 

1. Виберіть правильне продовження речення: „Синтаксис – це розділ мовознавства, який вивчає ...

а) звуки мовлення;   б) словосполучення і речення; в) слово, як частину мови.

2. З поданих речень випишіть просте.

а) Заграло сонце ранковим туманом, заколихалися достиглі жита.

б) Нарешті і до нашої груші завітала осінь.

в) Запахло в повітрі димом, потягло теплом домашньої оселі.

3.  Виберіть граматичну основу речення

 „ Український народ творив свою мову упродовж віків”.

а) Народ творив; б) Український народ творив; в) Народ творив мову.

4. У поданому реченні виберіть додаток. 

Навколо хвилями перекочується, гойдається важке колосся.(Д. Ткач)

а) хвилями; б) колосся; в) навколо.

5. У поданому реченні виберіть прислівник 

Сьогодні на уроці всі учні були активними.

а) сьогодні; б) на уроці; в) учні

6. У поданому реченні визначте однорідні члени (окремі розділові знаки пропущені).

В долину дівчата в  долину по червону калину по хрещатий барвінок молодій на вінок(Нар.тв.).

а) В долину дівчата в  долину; б) по червону калину по хрещатий барвінок; в) барвінок молодій

7. Виписати  вищий ступінь порівняння простої форми до прикметника  низький.

а) нижчий; б) найнижчий; в) найбільш низький

8. З поданих рядків виберіть той, в якому всі займенники є вказівними.

а)Я, ми, ти, той, він;

б) хтось, абиякий, кожний, інший;

в) той, цей, такий, стільки.

9. Записати слова з часткою „не” разом або окремо.

(Не)мовля, (не)достача, не(з’їсти), (не)безпека, не(абихто), не(ми), не(похитний).

10. Випишіть з поданого переліку слова, які пишуться через дефіс.

Будь(-)за(-)ким, ні(-)з(-)чим, де(-)котрий, хтозна(-)чий, будь(-)хто, аби-(в)якому.

11. Випишіть рядок, у якому правильно вжито відмінкову форму числівника шістсот вісімдесят три у родовому відмінку.

а) шестисот восьмидесяти трьох;

б) шістсот вісімдесяти трьох;

в) шестисот вісімдесяти трьох.

12. У якому рядку всі прикметники пишуться разом.

а) загально/шкільний, механіко/металургійний, фізико/математичний;

б) тринадцяти/літній, південно/східний, хіміко/біологічний;

в) синьо/окий, загально/розвиваючий, жовто/гарячий.

 

ІІ варіант

 

1.Виберіть правильне продовження твердження. Словосполучення – це ..

а) граматичне поєднання двох незалежних слів;

б) підмет і присудок;

в) граматичне і змістове поєднання залежних слів.

2. Випишіть рядок, у якому словосполучення відповідають нормі.

а) прийшла осінь;

б) червоні і зелені;

в) золота осінь.

3. Поставте в орудному відмінку іменники: піч, молодість, молодь, характер, Ігор, речі, пір’я.

4. Запишіть іменники – назви власних та загальних назв, дотримуючись норм граматики:  Дендропарк(С,с)офіївка, місто (К,к)иїв, журнал (П,п)ізнайко, орден (С,с)лави, (Г,г)імн (У,у)країни, (П,п)резидент компанії.

5. Випишіть рядок, в якому всі числівники – порядкові

а)тридцять, сім, сорок вісім, тринадцять;

б) п’ятеро, восьмий, дванадцятий;

в) десятий, дванадцята, перший.

6. Випишіть рядок, в якому всі слова є числівниками

а)три, троє,   трійка;

б) п’ять, десять, п’ятиповерховий;

в) сімнадцять, восьмий, тринадцять.

7. Записати подані займенники із часткою „ні” разом чи окремо:  хто, кого, що, чого, який, чий, котрий, скільки, в якому, про що.

8. Випишіть рядок, в якому всі займенники є неозначеними

а) я, ми, ти, ви, він, вона, воно, вони;

б) себе, кожний, стільки, хто;

в) абихто, чийсь, хтозна-чим, будь – хто.

9. Запишіть слова з часткою „не” разом чи окремо: (не)величкий, (не)гайно, (не) вістка, (не)звичайні, (не)одмінно, (не)допити, (не)дочитати, (не)одне.

10. Напишіть твір – мініатюру „Осінь на порозі”, використовуючи порядкові числівники, якісні та присвійні  прикметники, особові займенники.

                                       ІІІ варіант

 

1. Виберіть правильно продовження поняття „За метою висловлювання речення поділяють на ...”

а) двоскладні і односкладні;

б) розповідні, питальні, спонукальні;

в) окличні і неокличні.

 - Складіть і запишіть спонукальне речення

2. Випишіть з поданого переліку речення із однорідними членами. Окремі розділові знаки пропущені.

а) Я не приверженець ні старого села ні старих людей ні старовини в цілому.(О.Довженко)

б) Жовті кульки виразно виділялися на блакитному небі з синьо-білими хмарами.

в) Не злякать вам нікого, холодні сніги, бо розтопе вас сонце блискуче.(О.Олесь)

 - Наведіть приклад речення з однорідними членами, щоб вони стояли після узагальнюючого слова.

3. Випишіть рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс.

а) жовто/зелений; загально/батьківські; спортивно/масове.

б) темно/червоний; кисло/солодкий; хіміко/біологічний.

в) загально/прийнятий; жовто/гарячий.

 - Наведіть 3-4 приклади складних прикметників, які пишуться разом.

4. Випишіть слова, які пишуться з „не”разом.

Не/згода;  не/великий, а малий; не/вдаха; не/встигнути; не/дописати; не/гаразди; не/здужання; не/глибокі, а мілкі.

 - Наведіть три власних приклади прикметників, які пишуться з „не” разом.

5. Випишіть з поданого переліку рядок, в якому всі займенники написані правильно.

а) ні хто, казна-хто, де-небудь;

б) ніякий, нічий, ні в кого, хтозна-який;

в) ніщо, хто-небудь, нічий.

 - Напишіть 4 приклади займенників, які пишуться через дефіс.

6. З поданого тексту виписати числівники.

     На прохання свого внука, школярика років восьми-девֹяти, сільський коваль приладив старе колесо на гребені даху стодоли.

      Дев’ятнадцятого березня прилетіли лелеки. І через кілька днів почали лагодити на колесі гніздо… По восьми днях самиця стала нестись. Знесла п’ять яєць, з яких по тридцяти чотирьох днях вилупилась п’ятірка пташенят.

    -Напишіть власну тему з 5-6 речень, у якому використайте числівники.

 

                 ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2

 

„ДІЄСЛОВО”

 

І варіант

 

1. З поданого переліку випишіть рядок, у якому всі слова є дієсловами.

а) читати, писав, малювання;

б) в’язала, кинув, взяв;

в) переборювання, оцінювати, бити.

2. Від поданих дієслів утворити дієслова доконаного виду:  стояти, дивитися, малювати, зітхати, колихати, спати, приймати.

3. Виберіть суфікси, за допомогою яких утворені дієслова минулого часу: читав, читаю, вирішував, сіяв, читав, спатиму. люблю, приходять, робили, стояла, слухав, будуть грати, живе, слухає, забили.

а) –в-, -л-, -т-;

б) -ать-, -ять-, -н-;

в) –н-, -ен-, -т-.

4. Виберіть правильне твердження:

а) Дієслова теперішнього часу мають тільки недоконаний вид.

б) Дієслова теперішнього часу мають доконаний і недоконаний вид.

в) Дієслова теперішнього часу змінюються за родами і числами.

5. Випишіть з поданого переліку рядок, в якому всі дієслова належать до ІІІ дієвідміни.

а)  в’язати, читати, розповідати;

б) побачити, сидіти, кричати;

в) рости, співати, галасувати.

6. Від поданих дієслів, утворити і записати форму умовного способу: зміг, хотіла, стрибати, шукати, пливти, познайомитися, хворів, страждали, добився, робив.

7. З поданого переліку випишіть рядок, в якому всі дієслова є безособовими.

а) дніє, світає, хурделить, лихоманить;

б) поталанило, виграла, зійшло;

в) щастить, грає. випиває.

8. Випишіть суфікси, за допомогою яких творяться дієслова від дієслів.

а) –ува, (- юва), - ну-, - а -, афікс – ся

б) – и-; - і-;

в) – а -, - к-.

9. Записати дієслова з часткою „не”:

не/здужати, не/помічати, не/дочувати, не/притомність, не/залишати, не/маючи, не/помічатиму, не/тямитися, не/хтувати.

10. Випишіть речення, у якому вжито дієслово теперішнього часу І дієвідміни.

а) Діти читають цікаву книгу.

б) Діти бачать цікаву книгу.

в) Діти побачили б цікаву книгу.

11. Визначте і запишіть, яким способом утворене дієслово „поглибити”:

а)префіксальним;

б) суфіксальним;

в)префіксально-суфіксальним.

12. З’ясувати, які чергування відбуваються у дієслові „могли” в особових формах однини і множини.

а) г – ж;   б) д – ж;   в) в – з – ж.

 

 

ІІ варіант

 

1. Виберіть правильне твердження.

а) Дієслово – це самостійна частина мови, що означає дію або стан предмета.

б) Дієслово – це самостійна частина мови, що означає ознаку предмета за дією;

в) Дієслово – це самостійна частина мови, яка означає ознаку предмета.

2. З поданого переліку виберіть рядок, в якому всі слова є дієприкметниками:

а) говорячи, умившись, написане;

б) прочитане, розкладене, вишите;

в) товаришувати, мовчати, каючись.

3. З поданого переліку вибрати рядок, в якому всі слова вжиті у формі інфінітива.

а) намалювати, сказано, зробити;

б) думати, творити, їсти;

в) думаючи, знаючи, кажучи.

4. Від поданих дієслів утворити дієслова недоконаного виду: забирати, відкривати, писати, робити, йшов. спинятися, посміхатися. милуватися.

5. Із поданого переліку виберіть рядок, в якому всі дієслова вжито у формі минулого часу.

а) стрибав, малював, носив;

б) бігає, грає, пише, читає;

в) шукає, грав, розказав.

6. Запишіть дієслова вставляючи пропущені  е(є),  и(ї).

Рост...ш, співа...ш, малю...ш, нос..ш. пиш...ш, приход...ш, знайд..ш, замалю..те, забува...ш, сто...ш, крич...ш.

7. Випишіть рядок, в якому всі дієслова є наказового способу.

а)стрибни, виграй, хай принесе;

б) хотіла, зробив би, знав;

в) лазити, грають, миють.

8. Випишіть дієслова, в якому є безособові дієслова.

а) Вночі задощило, а надвечір земля вже почала тужавіти.

б) Сонце гріє, припікає.

в) Починайте ранок із зарядки.

9. Записати слова з часткою ( не ).

(Не)добачити, (не)добачати, (не)їсти, (не)слухати, (не)хтувати, (не)боятися, (не)здужати.

10. У поданому реченні знайдіть дієслово. Виконайте його морфологічний розбір. 

„Як парость виноградної лози плекайте мову...” (М.Рильський)

 

ІІІ варіант

 

1. Виберіть і запишіть продовження визначення поняття „дієприслівнк”.

Дієприслівник – це особлива форма дієслова, яка вказує ...

а) на додаткову дію або стан;

б) на ознаку предмета за дією;

в) на реальну дію, яка виконується певною особою в певний час.

 - Наведіть 5-6 власних прикладів дієприслівника.

2. З поданого переліку виберіть рядок, в якому всі дієслова вжиті у формі інфінітива.

а) іти, воліти, говорити, думати, сміятися;

б) шити, грати, гріти, стриже, бачить;

в) вчить, мліє, знає, робить, пише.

Наведіть 4 власних приклади неозначеної форми дієслова.

3.У поданому ряді слів, знайти і виписати дієслова доконаного виду: лягти, відкривати, писати, бачити, вишити, вивчити, промовчати, вмитися, написати, викосити.

Навести 3 власних приклади дієслів доконаного виду.

4. Заповніть таблицю, використовуючи подані дієслова. Через крапку запишіть по 2 власні приклади до кожної категорії часу.

Теперішній час

Минулий час

Майбутній час

 

 

 

Горить, мріятиме, любив, бачила, знає, ходитиме, рве, зеленіє, колихатиме, смеркає, стукав, писав, придумала, думає.

5. Визначте і запишіть, які закінчення мають дієслова 3 особи множини теперішнього часу недоконаного виду у І дієвідміні.

   а) – ать (ять),    б) – уть (- ють),      в) – ить(іть).

Наведіть 4 приклади дієслів ІІ дієвідміни.

6. Виберіть і запишіть правильний морфологічний розбір дієслів.

а) Я мрію про щасливе життя.

Мрію – дієслово, особов. ф., недок. в.(що роблю?). дійсн. сп., одн., І дієвім., присуд.

б) Лелеки, лелеки, куди ви літали?..

Літали – дієсл., неозн. ф., нед. в. (що робили?) дійсн. сп., мн., І дієв., присуд.

в)   До нас на став прилетіли горді птахи – лебеді.

Прилетіли – дієсл., особ. ф., док.в. (що робили?), дійсн. сп.. І дієвід., присуд.

Виконайте морфологічний розбір дієслова у реченні: „Не вмирай, поезіє, мій життєвий друже”.

  

 

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА №3

 

ДІЄПРИКМЕТНИК

 

І варіант

 

1. Виберіть і запишіть правильне продовження поняття „дієприкметник”

Дієприкметник – це особлива форма дієслова, яка вказує на

а) дію або стан предмета;

б) на ознаку предмета за дією;

в) на додаткову дію або стан.

2. Серед поданого переліку випишіть  рядок, в якому всі слова є дієприкметниками.

а) вишита, скошене, намальована;

б) виполоти, згребти, написати;

в) граючись, співаючи, бачачи.

3.Серед поданого переліку випишіть рядок, в якому дієприкметник є активним.

а) граючи, зеленіючи, міцніючи, зів’яле;

б) зрошений, в’янучий, вишитий;

в) зліплене, змерзлий, промоклий.

4. Виберіть і запишіть суфікси, за допомогою яких творяться активні дієприкметники теперішнього часу.

а) – уч -, - юч-, - ач -, - яч -;

б) – л -, - т -, - ен -;

в) – виш -, - иш -, - л -.

5.Із поданого переліку запишіть рядок, в якому всі дієприкметники є пасивними.

а) записаний, принесений, приклеєний, вимитий;

б) рожевіючий, приношене, вишите;

в) розказане. виплакане, пожовкле.

6. Випишіть речення, в якому дієприкметниковий зворот стоїть після означуваного слова.

а) Волосся, вимите любистком, вилискувало золотом.

б) Пожовкле від осені листя тихо шелестіло під ногами.

в) Привідкрита вітром кватирка тихо  поскрипувала.

7. Виберіть правильне твердження :

а) безособові форми на – но, - то мають тільки категорію виду;

б) безособові форми мають категорію виду і роду;

в) безособові форми творяться за допомогою суфікса – т -.

8. Вставте, де потрібно, букву „ен” у дієприкметнику:

зробле..ний, невблаган..ий, мальован..ий, нескінчен..ий, принесен..ий, ненастан..ий, стомлен..ий, запрошен..ий, заборонен...ий.

9. Запишіть правильно „не” з дієприкметником.

Не/вишита, не/написана мною, не/скошене ні ким, не/дописаний, не/домовлений, не/дошитий мамою, не/написаний, а надрукований.

10. Запишіть через риску дієслова, від яких утворені подані дієприслівники.

     Печений -                             мощена –

     Приклеєний -                       куплена –

     Принесений -                       намальована –

11. Яке чергування відбувається при творенні дієприкметника „об’їздити”

 а) зд – ждж;     б) ждж – ждн;      в) м – мл.

12. Випишіть речення, у якому правильно розставлено розділові знаки.

а) Скатертина, випрасувана мамою, прикрасила інтер’єр кімнати.

б) Не прибране ніким сіно, погоріло від дощів.

в) Пиріг спечений татом, дивував приємним смаком.

 

ІІ варіант

 

1. Виберіть і запишіть правильне твердження.

а) Дієприкметник – це особлива форма дієслова.

б) Дієприкметник вказує на постійну ознаку.

в) Активний дієприкметник називає ознаку предмета за дією, яку виконує над ним інший предмет.

2. Випишіть рядок, у якому всі слова є дієприкметниками.

а) стривожена, названа, підбілена;

б) звечорілий, німий, приємний;

в) тримаюча, бачачи, ганяючий.

3. Випишіть рядок, у якому всі дієприкметники є пасивні.

а) побілений, скошений, намилений;

б) розспіваний, намальований, позеленілий;

в) написаний, розгойданий, висохлий.

4. Виберіть і запишіть, за допомогою яких суфіксів творяться пасивні дієприкметники.

а) – н -, - ен -, - єн -, - т -;

б) – ши -, - вши -;

в) – уч -, - юч-, - ач -, - яч -.

5. Виберіть з поданого переліку дієприкметник, у якому при творенні відбувається чергування приголосних /т – ч/: 

Печений, бачений, кручений, об’їжджений, зловлений, куплений, мощений.

6. Випишіть речення, у якому є дієприкметниковий зворот

( окремі розділові знаки пропущені). Поставте розділові знаки.

а) Контрольна робота складена вчителем ніяк не давалася Сашкові.

б) Опале листя тихо облітало з дерев.

в) Зів’ялі квіти нагадували останню зустріч з учнями.

7. Від поданих дієприкметників утворіть безособові форми на – но, - то.

Списаний, облуплений, згаяний, заподіяний, сказаний, змелений, зменшений, написаний.

8. Випишіть рядок, у якому у всіх дієприкметниках пишеться „нн”.

а) згаян..ий, несказан..ий, змішан...ий;

б) нескінчен..ий, незлічен..ий, недоторкан..ий;

в) омріян..ий, розлінієн..ий, принесен..ий.

9. Запишіть дієприкметник з часткою „не”.

Не/обдумана, не/надкушена, не/сформована, не/добачена, не/побачена мною, не/втримана рукою, не/сказана татом, не/перевірений.

10. У поданому реченні підкреслити дієприкметник. Виконати його морфологічний розбір.

       Наша мова досконала і вишукана, коштовна і прекрасна.

 

 

 

ІІІ варіант

 

1. Продовжіть визначення поняття „дієприкметник”. Дієприкметник – це особлива форма дієслова, яка ...

 - Наведіть 4 власних приклади дієприкметників.

2. З поданого переліку випишіть рядок, у якому всі дієприкметники активні.

а) сказаний, зроблений, вмотивований;

б) пожовклий, зів’ялий, задерев’янілий;

в) скошений, написаний, намальований.

Наведіть 4 власних приклади активних дієприкметників.

3. У поданому реченні, якщо потрібно, розставте розділові знаки.

 Степ опустілий після дощу замріяно чекав сонця.

 - Наведіть власний приклад речення з дієприслівниковим зворотом.

4. Вставте, де потрібно,  „н” .

Невблаган..ий, несказан..ий, виконан..ий, змелен..ий, мальован...ий, посаджен...ий, нескінчен...ий.

 - Запишіть 4 власні приклади слів, в яких би  вживалося подвоєння  „ нн”.

5. Записати правильно вживання частки „ не „ з  дієприкметником.

Не/пробачена, не/добілена, не/написана ніким, не/скошена косарями, не/відремонтована майстром, не/вгамоване, не/достигла.

 - Запишіть 3 приклади вживання частки „ не „ з дієприкметником окремо.

6. Випишіть з поданого речення дієприкметник. Виконати морфологічний розбір.

Засіяна нива давала перші сходи.

    

 

 

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4

 

ДІЄПРИСЛІВНИК

 

І варіант

 

1.Знайдіть і запишіть правильне продовження визначення поняття  «дієприслівник».

«Дієприслівник» - особлива форма дієслова, яка вказує на...

а) дію, або стан предмета;

б) на ознаку предмета за дією;

в) на додаткову дію або стан.

2. З поданого переліку випишіть рядок, у якому всі слова є дієприслівниками.

а) шукаючи, знаходячи, розкопуючи;

б) несказанна, облізле, замерзаюча;

в) досконала, зрізана, захоплюючи.

3. Виберіть питання, на яке відповідають дієприслівники недоконаного виду  теперішнього часу.

а) що роблячи?    б) що робивши?    в) що зробивши?

4. З поданого переліку випишіть рядок, у якому всі дієприслівники є доконаного виду.

а) креслячи, прослухавши, читавши;

б) виконуючи, знаючи, приносячи;

в) намалювавши, удосконаливши, загравши.

5. Випишіть речення з дієприслівниковим зворотом.

а) Побачивши вперше нову картину, всі ахнули.

б) Ми йшли по стежці співаючи.

в) Хлопці  втікали від восьмикласників сопучи і оглядаючись.

6. Правильно розставте розділові знаки у реченні.

Слухаючи новий матеріал ми боялись пропустити хоч одне слово вчителя.

7. Виберіть рядок, в якому правильно записано „ не „ з дієприслівником.

а) недочитуючи, негаючись, не насмілившись;

б) нехтуючи, нездужаючи, ненавидячи;

в) не розуміючи, не пишучи, не знаходячи.

8. Визначте, яку синтаксичну роль виконує дієприслівниковий зворот у реченні.

 Махаючи руками, широко ступаючи до нас наближався хлопчик.

9.Від якого дієслова утворився дієприслівник  прислухаючись.

 а) слухати;   б) прислухатися;   в) слухатися.

10. Випишіть рядок дієприслівників теперішнього часу.

а) граючи, співаючи, знищуючи;

б) прослухавши, вивчаючи, вивчивши;

в) знавши, написавши, прибігши.

11. Правильно розставте розділові знаки у реченні.

 Мати натомившись і набігавшись за день собиралася до сну.

12.Виберіть правильний морфологічний розбір дієприслівника.

а) Виконавши заплановану роботу, працівники пішли відпочивати.

Виконавши – дієслово (дієприслівник), док. в., мин. час, обст.

б) Донька чекала тата час від часу нетерпляче поглядаючи у вікно. 

Поглядаючи – дієслово (дієприслівник), нед. в., теп. час, присуд.

в) Живи, не гаючи даремно часу.

Не гаючи – дієприслів., док. вид, мин. час, обст.

 

ІІ варіант

 

1. Виберіть правильне твердження.

а) Дієприслівник недоконаного виду, теперішнього часу відповідає на питання   що роблячи?

б) Дієприслівник недоконаного виду, теперішнього часу відповідає на питання   що робивши?

в) Дієприслівник недоконаного виду, теперішнього часу відповідає на питання   що зробивши?

2. Серед поданого переліку виберіть рядок, в якому всі слова є дієприслівниками.

а) жовтіюче, жовтіючи, молодіюче;

б) написавши, заучивши, виконуючи;

в) утворене, списане, прослухавши.

3. Серед поданого переліку виберіть рядок, в якому всі дієприслівники недоконаного виду.

а) намалювавши, слухаючи, вивчаючи;

б) співаючи, відкривши, граючись;

в) висипаючи, знаючи, написавши.

4. Виберіть суфікс, за допомогою якого утворився дієприслівник „зважаючи”

а) – учи -;    б) – чи -;   в) – юч -.

5. Підкресліть дієприслівниковий зворот у реченні.

 Дочекавшись вечора родина сіла відпочити.

6. Випишіть речення, в якому правильно розставлені розділові знаки.

а) Співають, ідучи, дівчата, а матері вечері ждуть. (Т.Шевченко.)

б) Вчитель звертаючись називав нас просто друзями. (А.Дімаров.)

в) Граючись з Федьком, Толя ввесь час бруднився. (В.Винниченко.)

7. Запишіть рядок, в якому правильно вжито „не” з дієприслівником.

а) не одводячи, нехтуючи, незаслуживши;

б) не йдучи, не знаходячи, недоживши;

в) не знавши, не зробивши, не заслухавши.

8. Від якого дієслова утворений дієприслівник „навчаючи”.

а) навчати;   б) навчають;   в) навчити.

9. У якому з речень дієприслівниковий зворот не відокремлюються. (Окремі розділові пропущені).

а) Хлопці бігли накиваючи п’ятами.

б) Я прийшов на урок не виконавши домашнього завдання.

в)Я працюю не покладаючи рук.

  10. В поданому реченні підкресліть дієприслівник. Зробіть  

   його морфологічний розбір.

   Похнюплено, не піднімаючи голови, Артем дивився на клас.

 

ІІІ варіант

 

  1. Випишіть рядок, в якому всі слова є дієприслівниками

   а) в’янучи, обіруч, виглядаючи;

   б) сохнучи, плачучи, гравши;

   в) зарум’янений, задумуючись, аналізуючи.

 - Наведіть чотири власних приклади дієприслівників.

2. Випишіть рядок, в якому всі дієприслівники недоконаного виду.

  а) нездужаючи, пофарбувавши, орючи;

  б) вимивши, застеливши, прочитавши;

  в) розказуючи, відкриваючи, намалювавши.

- Напишіть три власних приклади дієприслівників  

  недоконаного виду  

  3.Поставте розділові знаки у поданому реченні.

 Не гаючи часу на відпочинок група продовжувала рух далі але  командира все ще не було видно.

 - Наведіть власний приклад речення, в якому дієприслівниковий зворот стоїть після означуваного слова.

4. Виберіть і запишіть рядок, в якому всі дієприслівники записані правильно

а) недосипаючи, не зробивши, не прослухавши;

б) не доробивши, не знаючи, не бачачи;

в) не побачивши, не славлячи, не відчуваючи;

 - Запишіть три дієприслівники, які вживаються з часткою не разом.

5.Виберіть і запишіть рядок, в якому всі дієприслівники теперішнього часу

а) роблячи, намалювавши, повісивши;

б) думаючи, прославляючи, питаючи;

в) зваривши, охолодивши, замерзаючи.

- Запишіть три власних приклади дієприслівників теперішнього часу.

6. Складіть і запишіть  речення з дієприслівником. Виконайте морфологічний розбір дієприслівника.

 

 

             ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА №5

 

ПРИСЛІВНИК

 

І варіант

 

1. Випишіть рядок, в якому всі слова є прислівниками

а) внизу, гарно, обіруч;

б) високо, глибокий, незнання;

в) прочитано, наяву, обабіч.

2. Визначте, до якого розряду належить прислівник „спокійно”

а) якісно-означальні; б) кількісно-означальні;

в) прислівники способу дії.

3. Визначте, до якого розряду належить прислівник „навмисне”

а) часу; б) місця; в) причини; г) мети.

4.Визначте ступінь порівняння прислівника „щонайгарніше”

а) вищий ступінь, проста форма;

б) вищий ступінь, складена форма;

в) найвищий ступінь, проста форма.

5. Випишіть рядок, у якому всі прислівники написані правильно

а) денно, невпинно, неждано;

б) старано, якісно, безцінно;

в) бездогано,  спросоння, навмання.

6. Правильно запишіть прислівники з часткою „не”

Не/вдові, не/вчора, не/по-нашому, не/гарно, не/високо, не/м’яко, не/тепер, не/так.

7. Вставте пропущені „і” чи „и” у прислівниках.

Залюбк.., насторож..., уноч..., нехотяч..., стояч.., лежач.., угор.., навзнак.., подекуди.., навік.., зсередин.., напровесні.. .

8. Виберіть рядок, у якому всі прислівники пишуться через дефіс.

а) по/київськи, по/їхньому, десь/інколи;

б) ані/трохи, де/куди, чи/мало;

в) по/підвіконню, чи/мало, віч/на/віч.

9. Виберіть рядок, у якому всі прислівники пишуться разом.

а) по/київськи, по/їхньому, десь/інколи;

б) ані/трохи, де/куди, чи/мало;

в) по/підвіконню, чи/мало, віч/на/віч.

10. З поданого переліку випишіть прислівники, що пишуться окремо.

а) по/вашому, коли/небудь, десь/інде;

б) спід/лоба, на/швидку, мимо/волі;

в) без/жалю, в/основному, по/двоє.

11. Виправте допущені помилки.

Аби – куди, день у день, хоч – не – хоч, будь коли.

12. Виберіть правильний морфологічний розбір прислівника.

а) Вперше ми зустрілися з нашим вчителем на вулиці.  

Вперше – присл., обст., часу, вищ., обстав.

б) Найкраще відпочивати в горах влітку.

Найкраще – присл., озн., якісно-означ., найв. ст., обст.

в) Влітку – присл., обст., часу, вищ., обст.

 

 

ІІ варіант

 

1.Укажіть правильне твердження.

а) Прислівник – службова частина мови;

б) Прислівник – самостійна частина мови;

в) Прислівник – особлива форма дієслова.

2. Укажіть ряд прислівників, у якому кожне слово  пишеться з „нн”.

а) незбагнен..ий, несказан..ий, попідтин..ю;

б) притаман..о, затиш..о, небезпек..о;

в) незмі..о, стурбова..о, щоде..о.

3. Укажіть ряд прислівників, що означають ознаку предмета.

а) дивиться, захоплено, працює щовечора, занадто прискіплений;

б) подарунок напам’ять, яблука надзелень,  парк узимку;

в) пише старанно, котлети по-київськи, вдарив підступно.

4. Укажіть випадки, коли „ні” з прислівниками пишеться разом.

а) Обіцянки не виконуються ні/сьогодні ні/завтра;

в) Я ні/коли не бував у ваших краях;

в) Ти ні/де не знайшов свого зошита?

5. Укажіть речення, в якому вжито прислівник у формі вищого ступеня порівняння.

а) Я відповіла на уроці найкраще;

б) Розказуйте повільніше, не поспішаючи;

в) Сьогодні на вулиці холодно.

6. Укажіть прислівники, утворені префіксальним способом.

а) ніде;   б) по-доброму;   в) тяжко.

7. Укажіть речення, в якому прислівник пишеться з „не” окремо.

а) Ти зараз не/вдало пожартував.

б) Не/вдові прибув потяг, і група продовжила свій шлях.

в) Було ще не/пізно і в селі світилося.

8. Укажіть ряд прислівників, які пишуться через дефіс.

а) По/київськи, ні/де, ні/яково;

б) хтозна/який, казна/де, по/дружньому;

в) Ні/ким, будь/де, по/доброму.

9. Укажіть словосполучення з прислівниками.

а) говорить по –турецькому;

б) по турецькому газопроводі;

в) по сусідському подвір’ї.

10. З поданого речення виписати прислівник. Зробити його морфологічний розбір.

„Прекрасно, коли на тебе вдома чекає родина”.

 

ІІІ варіант

 

1. Підкресліть прислівники серед поданих слів:

гарно, гарне, гарнесенько, найкращий, виступити щонайкраще.

 - Наведіть власні приклади прислівників.

2. Підкресліть прислівники, які пишуться окремо:

не/одмінно, в/низ, на/жаль, як/слід, раз/у/раз.

- Наведіть власних 4 приклади прислівників, які пишуться окремо.

3. Запишіть, розкриваючи дужки.

(По)домашньому, (не)гарно, (по)київськи, що(най)краще, (по)близу, (на)жаль.

 - Наведіть по одному прикладу прислівників, які пишуться разом, окремо, через дефіс.

4. Підкресліть прислівники, в яких пишеться „нн”:

негарн..о, невпин..о, спросон..я, попід вікон..і, закон..о, безбожн..о, щоден..о, взаємн..о.

 - Наведіть власні 4 приклади прислівників, в яких вживається „нн”.

5. Підкресліть прислівник, відповідно до його синтаксичної ролі.

  „Щоденно ми радіємо життю”.

- Запишіть власний приклад ре6чення, де б вживався прислівник у тій же синтаксичній ролі.

6. В даному реченні виписати прислівник. Виконати його морфологічний розбір.

   „Я невесело всміхнулася на пропозицію директора”.

 

 

               ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА №6

 

„ПРИЙМЕННИК”

 

                        

                                             І варіант

 

1.Виберіть правильне твердження

а) Прийменник – це службова частина мови.

б) Прийменник – це самостійна частина мови.

в) Прийменник – це особлива частина мови, яка не належить ні до самостійних, ні до службових частин мови.

2.З поданого переліку випишіть рядок, в якому всі прийменники похідні:

а) край, шляхом, поблизу;

б) без, в, із-за, поміж;

в) заради, від, над, про

3.Виписати з поданого переліку прості прийменники:

Без, до, край, понад, нарівні з, одночасно з

4. У якому рядку всі прийменники пишуться через дефіс

а) із/за, з/під, з/посеред;

б) по/над, з/над, із/під;

в) за/ради, з/за, на/вколо.

5. Випишіть речення, у якому є прийменники

а) Я знаю, що ви зробили минулого літа.

б) Дівчина стояла край дороги і дивилася вдалечінь.

в) Прийшла весна і зацвіли квітки.

6. Виберіть словосполучення, у якому  є прийменники:

а) ні те, ні се; б) стояв обабіч дороги; в) не знаю новин.

7. Укажіть рядок, в якому є тільки прийменники

а) що, би, невже, із-за;

б) з-під, над, попід;

в) авжеж, про, щоб.

8. Укажіть прийменники, які пишуться разом:

а) з/нагоди; б) не/подалік; в) по/всюди.

9.  Укажіть прийменники, які пишуться через дефіс:

а) за/для; б) із/за; в) з/посеред

10. Укажіть словосполучення, у яких вжито похідні прийменники:

а) навколо школи; б) посередині класу; в) намалював вгорі.

11. Випишіть речення, в якому правильно вжито прийменники

а) В мене був відсутній підручник по математиці.

б) В мене був відсутній підручник з математики.

в) Я проживаю на Україні.

12. Виберіть правильний морфологічний розбір прийменника у поданому реченні:

Навколо села розлігся туман.

а) Навколо – прийм., похідн., складений, уточ. Р.в.

б) Навколо – прийм., непохідн., прост., уточ. Р.в.

в) Навколо – прийм., непохідн., простий,  уточ. Р.в.

 

                                                  ІІ варіант

 

1. Випишіть речення, в якому є прийменник:

2. З поданого переліку випишіть рядок, в якому всі прийменники непохідні.

а) із-за, з-поміж, з-під;

б) без, від, до, для, за, під;

в) поміж, поблизу, перед.

3. Випишіть рядок прийменників, які пишуться окремо:

а) залежно/від, на/відміну/від, згідно/з;

б) на/вколо, по/над, по/за, за/ради;

в) з/поміж, з/поза, із/під.

4. Вказати розряд прийменника  „край”  за походженням

а) похідний; б) непохідний; в) простий

5.Запишіть речення, знявши риску

Птиці оселяються по/біля ставу.

6. Укажіть поєднання слів, у яких вжито прийменники

а) вирішили без мене; б) земля та сонце; в) нас люблять.

7. Укажіть словосполучення, у яких ужито похідні прийменники:

а)розміщені понад ставом; б) ходив біля будинку; в) знайшов і загубив

8. У якому відмінку вжито іменник, що вживається разом з прийменником у реченні

„Зі Львова до мене в гості приїхала сестра”.

9. У подане речення вставте пропущений прийменник

Я прийшов ... школу.

10. Відшукайте у реченні прийменник. Виконайте його морфологічний розбір.

Неподалік села розпочинався ліс.

 

                                               ІІІ варіант

 

  1. Випишіть словосполучення, в яких є прийменники

а) років із кілька; б) чомусь стала злою; в) не був совою.

- Наведіть власні два приклади словосполучень з прийменниками.

2. З поданого ряду випишіть прийменники, що пишуться разом:

На/зустріч, із/за, під/час, за/ради, з/поміж, понад.

 - Наведіть три власні приклади похідних прийменників, що пишуться разом.

3. Передайте в реченні значення причини, використовуючи прийменник та розкриваючи дужки.

Ми не поїхали на екскурсію ... дощ

 - Наведіть власний приклад пропонованого змісту, використавши інший прийменник із таким же значенням.

4. Виправте словосполучення і запишіть їх правильно

Знання по фізиці, змагання з спорту, трапилося по необережності.

 - Наведіть власний приклад правильно побудованого сполучника з прийменником „з”

5. Доберіть до прийменника „навколо” синонім

а) напередодні; б) вздовж; в) праворуч; г) довкруг

 - Напишіть власну синонімічну пару прийменників

6. Скласти і записати речення з прийменником.

Виконати морфологічний розбір прийменника.

 

 

               ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА №7

 

СПОЛУЧНИК

 

                                    І варіант

 

1.Правильно продовжіть речення: „Сполучник – це частина, що ...

а) ... виражає почуття і волевиявлення, не називаючи їх”

б) ... служить для утворення окремих граматичних форм”

в) ... вживається для зв’язку однорідних членів та частин складного речення”

2. Серед поданих слів підкресліть сполучник

тоді, для того щоб, з радощів, який.

   3.Визначте, в якому реченні сполучник з’єднує однорідні члени:

а) Гілки дерева, підтримуючи склепіння крон, немов колони тяглися стрімко вгору, й тому здавалося, що йдеш безкрайнім храмом.

б) Тут і ножиці, і шило, закрутка, пилочка, терпужок, вилочка і кілька різноманітних ножів.

в) Взагалі одразу було видно, що він летить вперше

4. Вкажіть речення, в якому є сполучник сурядності

а) Чорніє поле і гай, і гори.

б) В неволі тяжко, хоча й волі, сказать по правді, не було.

в) Як темний караван тіней, брели в темряві бійці з ящиками на плечах, щоразу падаючи, коли поблизу снаряд впивався в твердий грунт.

5. Який за розрядом сурядний сполучник використано у реченні:

Запахла осінь в’ялим тютюном, та яблуками...

а) протиставний, б) розділовий, в) єднальний.

6. Визначте розряд за будовою вжитого у реченні сполучника

Хоча Тоня нікому не потурає, всякого вміє приструнчити, і все ж, незважаючи на це, малюки линули до неї.

а) простий; б) складний; в) складений.

7.  Визначте розряд за способом вживання  вжитого у реченні сполучника

Мар’ян не стільки почув, скільки здогадався.  про що говорив Плачинда.

а) одиничний; б) повторювальний; в) парний.

8. Запишіть речення, в якому сполучник пишеться  окремо

а) Я не знаю, що/би було якби ви не прийшли вчасно.

б)Я пам’ятаю і забуть, хоч/би й хотів, уже не зможу.

в) Я живу для того, що/б дбати про майбутнє нашої країни.

9. Визначте, який із сполучників пишеться разом.

Не/мовби, як/що, з/відкіль, як/тільки.

10. До виділеного сполучника доберіть синонім

Вона плаче, тому що їй важко.

11. Випишіть рядок, в якому всі сполучники підрядні

а) Який, що, бо , тому що.

б) А, але, ні...ні, чи...чи.

в) Хоча, зате, якщо

12. Вибрати правильний морфологічний розбір сполучника

Нам рости і діять так треба, щоб аж гриміло з краю в край.

а) Щоб – сполуч., одиничн., похідн., складн., підр., з’ясув.

б) Щоб – сполуч., одиничн., непохідн., прост., підр., мети

в) Щоб – сполуч., одиничн., похідн., складн., підр., час.

 

ІІ варіант

 

1.Укажіть речення, в якому вжито сполучник

а) Через густі верболози, через пишні крони дерев пригрівало сонечко.

б) Що б в житті не трапилося,  треба бути людиною.

в) Від порога – далека дорога.

2. Укажіть сполучник підрядності

а) якщо; б)але; в) чи ... чи

3. Укажіть сполучник сурядності

а) бо; б) через те, що; в) чи...чи

4. Укажіть речення, в якому вжито сполучники підрядності

а) Я люблю, щоб сонце гріло, щоб гукали скрізь громи.

б) Або хмари розійдуться, або піде дощ.

в)  Ні ти до мене, ні я до тебе не повернемося.

5.  Укажіть  речення, в якому вжито єднальний сполучник

а) І сонце світить, і грім гримить.

б) Ми б пішли в ліс, але пішов дощ.

в) Чи то сніг іде, чи то пір’їнки летять.

6. Укажіть, які з названих сполучників належать до підрядних

а) єднальні; б) мети; в) протиставні.

7. Укажіть, які з названих сполучників належать до сурядних

а) розділові; б) часу; в) допустові.

8. Визначте розряд за способом вживання сполучника „проте”

а) одиничний; б) повторювальний; в) парний

9. Визначте розряд за значенням сполучника „що аж”

а) сурядний, єднальний; б) підрядний умови; в) підрядний міри і ступеня

10. У поданому реченні знайдіть сполучник. Виконайте його морфологічний розбір

Марійка думала, що батьки не знають про її вчинок.

 

 

ІІІ варіант

 

  1. Серед поданих слів підкресліть сполучники

Обабіч, до і, та,  ні...ні, чи...чи, незважаючи на те що , голіруч.

 - Складіть і запишіть два словосполучення із простими сполучниками

2. Підкресліть сполучники сурядності

Якби, як, чи...чи, але, та, і, щоб, як тільки.

 - Складіть і запишіть одне речення, вживаючи сполучники сурядності.

3.Запишіть у дужках значення сполучників підрядності

Якщо  (                    ).                    Так що (                         ).

Ледве (                    ).                    Щойно (                         ).

Дарма що (                        ).          Що аж (                        ).

 - Наведіть по одному власному прикладу сполучників на кожне із зазначених значень.

4.Запишіть, розкриваючи дужки

Тако/ж, при/чому, через/те/що, немов/би, начеб/то, тому/що, або/що, як/що, як/би

 

 - Наведіть по одному власному прикладі сполучників, які пишуться разом і окремо

5. Напишіть, за якими ознаками розрізняють сурядні і підрядні сполучники.

6. Запишіть складне речення зі сполучниками підрядності. Виконайте морфологічний розбір сполучника.

 

               

 

 

 

 

 

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА №7

 

„ЧАСТКА”

 

І варіант

 

  1. Укажіть речення, в якому вжито частку

а) Тимко крутив головою на всі боки і кричав, як на пожежу.

б) Ми підемо додому, як тільки закінчиться дощ.

в) Вже три години хлопці в дорозі, навколо – пустка.

2. Укажіть правильне твердження

а) частка в реченні виступає означенням.

б) З усіма дієсловами частка „не”  пишеться окремо.

в) Частка надає реченню чи окремим його членам певних відтінків значення.

3. Укажіть речення, в яких вжито формотворчі частки

а) Я б душу віддала для свого народу.

б) А я собі думаю думу та й годі.

в) Трохи не дісталися ми села, як ударив грім.

4. Укажіть речення, в якому частка ж (же) пишеться окремо.

а) Я те/ж підтримую твої починання.

б) А/вже/ж і сонечко зійшло давно, а ти все лежиш.

в) Я бачила те/ж, що і ти.

5. Укажіть слово, в якому слід вжити дефіс

а) зрозумій/бо; б) таки/знову; в) ось/тут.

6. Укажіть випадки, коли частка „ні” пишеться разом

а) ні/в/чому не винен; б) ні/хто не знає; в) ні/в/які ворота.

7. Виберіть і запишіть речення, в якому вжито вигук

а) „Ку-ку!”, - чулося далеко в лісі.

б) Батьківщино! Ти люба моєму серцю.

в) Як добре ти це придумав!

8.Розставте розділові знаки у реченні

Ой як добре що ви приїхали.

9. Укажіть випадок, коли не пишеться окремо

а) не/гарно; б) не/дочитав; в) не/розумію.

10. Укажіть заперечну частку

а) не; б) лише; в) би.

11. Випишіть формотворчі частки

а) давай; б) нехай; в) годі.

12. Виберіть правильний морфологічний розбір частки, яка вжита у поданому реченні

Ранок посміхався сонячними променями, мовби радіючи разом з нами.

а) Мовби – частка, вказ. на модальн. відтін., власне модальн., пиш. разом.

б) Мовби – частка, вказ. на додатк.смисл. відтін., власне модальн., пиш. окр. 

в) Мовби – частка, вказ. на модальн. відтін., власне модальн., пиш. окр.

 

ІІ варіант

 

  1. Виберіть правильне твердження

а) Частка – це службова частина мови.

б) Частка – це самостійна частина мови.

в) Частка – це особлива частина мови, яка не належить ні до самостійних, ні до службових частин мови.

2.Виберіть речення, в якому вжито вигук

а) „Віват” і „слава” злилися в один гук і потонули в звуках військових оркестрів. (Л. Полтава)

б) А як же ми додому доберемось?

в) Ти ж знаєш, як я відношуся до тебе!

3. Випишіть рядок, в якому всі вигуки емоційні

а) ой, о, ох, ух, тю, ого;

б) геть, годі, ну, цить, алло, марш;

в) брязь, дінь, тік-так, ку-ку.

4. Випишіть речення, в якому вжито спонукальний сполучник

а) Алло, хто говорить?

б) „Добридень”, - я світу сказав... (П.Тичина)

в) „Матінко моя”, -  почулося з печі.

5.Випишіть речення, в якому вжито звуконаслідувальні слова

а) „Му-у-у”, - чулося голосне і протяжне.

б) „Щасливо”, - закричали всі хором.

в) „Паць – паць”, - було чути з хліва.

6. Записати рядок, в якому всі слова пишуться з „не” разом

а) не/здужати, не/волити, не/хтуючи;

б) не/прийти, не/похитний, не/зрозуміти;

в) не/бачу, не/писати, не/стояти.

7. Випишіть рядок, в якому всі слова пишуться з „ні” окремо

а) ні/чим, ні/ким, ні/в/якому;

б) ні/в/кого; ні/з/чим, ні/за/яких;

в) ні/як, ні/коли, ні/яково;

8. Випишіть рядок, в якому всі слова – частки:

а)ось, це, ледве-таки, ані;

б) тут, де, який;

в) ох-ох, ку-ку, хай.

9. У якому рядку всі частки пишуться через дефіс

а) так/от, подай/но, принеси/бо;

б) хтозна/як, казна/де, що/тижня;

в) колись/то, все/ж, що/б.

10.Випипсати з поданого речення одну частку. Виконати її морфологічний розбір.

Нехай не буде ні голоду, ні холоду.

 

                            ІІІ варіант

 

  1. Серед поданого переліку слів підкресліть частки:

Ох-ох-ох, ку-ку, авжеж, осьде, абиде, б, коли, зараз, аби.

- Складіть два речення, використовуючи частки

  1. Підкресліть модальні частки

Так, хоча б, авжеж, хіба, таки, хай, би, б.

 - Наведіть власний приклад двох модальних часток.

  1. Поясніть, яку роль у мовленні виконують формотворчі

частки.

 - Наведіть власний приклад двох формотворчих часток

  1. Запишіть слова разом, окремо або через дефіс.

Будь/де, сядь/бо, що/найбільше, як/би, аби/що, таки/вимкнули, впізнала/ж/таки.

 - Напишіть власні приклади слів ( по одному), які пишуться з частками разом, окремо, через дефіс.

  1. Запишіть, розкриваючи дужки

Не/подобство, не/згода, не/хтування, не/догледів, не/спускаючи, не/писати, не/добрий.

 - Запишіть по одному прикладу вживання частки не разом і окремо з іншими словами.

6. Складіть і запишіть речення, в якому є частка. Виконайте її морфологічний розбір.

 

doc
Додано
13 травня
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку