Пропоную тестові завдання за рівнями з теми "Фразеологія" у 6 класі. Завдання укладено відповідно до вимог чинної програми з української мови та методичних рекомендацій щодо виконання тестових технологій у процесі вивчення української мови в загальноосвітніх навчальних закладах.
Тернопільська загальноосвітня школа I-III ступенів №21
Контрольна робота№3(тестові завдання)
«Фразеологія»
6 клас
Варіант -1
Початковий рівень
А Звуки мови
Б Стійкі сполучення слів
В Лексичне значення слова
Г Способи творення слів
А Похапцем
Б Багато
В Неправильно
Г Давно
А Підмета
Б Присудка
В Обставини
Г Означення
4.Укажи речення, у якому вжито фразеологізм біблійного походження
А Найбільше фальшивлять, коли співають дифірамби.
Б Завжди терновий вінець буде кращим, ніж царська корона.
В Зло наступає на п’яти, зводить життя нанівець.
Г Ми на скринці Пандори зірвали останню печать.
А Офіційно-діловому
Б Публіцистичному
В Художньому
Г Розмовному
6. Знайди синонім до фразеологізму «Ні живий ні мертвий»
А Хоч ікону малюй
Б Волосся дибки стає
В В ложці води втопити
Г Сам не при собі
Середній рівень
7.Установи відповідність між фразеологізмом у реченні та членом речення, яким він є
1 Підмет А Ви тоді плели щось таке, що й купи не держалось.
2 Присудок Б Пішла Марина світ за очі, як з моста та в воду…
3 Обставина В Починалось бабине літо.
Г Це залицяння усім кинулось в очі, навіть
батькові.
8.Установи відповідність між фразеологізмом і відповідним йому словом-синонімом.
1 Ледарювати А Кинути оком
2 Базікати Б Воду в ступі товкти
3 Оглянути В Байдики бити
Г Ляси точити
9.Підкресли в реченні фразеологізм, випиши його і поясни значення.
П’ятами накивав – аж залопотіло.
Достатній рівень
10. Доповни фразеологізми:
У Сірка очей…, залити сала…, на сьомому…, навішають лапші за…,
задерти…, міняти шило на…
11. Запиши речення, підкресли головні й другорядні члени речення.
Миколка у нашій команді грає першу скрипку.
Високий рівень
12. Напиши твір-мініатюру «Веселі канікули», вживаючи фразеологізми. Підкресли їх.
Варіант-2
А Фонетика
Б Лексикологія
В Будова слова
Г Фразеологія
А Науковому
Б Розмовному
В Офіційно-діловому
Г Церковному
3.Укажи рядок, що не містить фразеологізмів.
А Ноги не носять
Б Чого ліва нога забажає
В Одна нога тут, а друга там
Г Підвернути ногу
4.Познач речення, у якому фразеологізм виступає в ролі додатка.
А Ви послухайте його і на вус намотайте.
Б Він наговорив сім мішків гречаної вовни.
В Пішов козак світ за очі.
Г Всю дорогу він бубонів, а тут в рот води набрав.
А Пошитися в дурні
Б Скрутити в три погибелі
В Під п’ятою сидіти
Г Намилити шию
6.Знайди антонім до фразеологізму «Як кіт наплакав».
А Як зіницю ока
Б Хоч в око стрельни
В Як риба у воді
Г Хоч греблю гати
Середній рівень
7.Установи відповідність між фразеологізмом у реченні та членом речення, яким він є.
1 Підмет А Мати пила чай і не могла очей відвести од
дітей.
2 Обставина Б Глас вопіющого в пустині, напевно, був
чутніший, як у нас.
3 Присудок В Маруня була молода і гожа, про таку
кажуть «кров з молоком».
Г Старий Бубка стояв з кожухом ні в тих ні в
сих.
8.Установи відповідність між фразеологізмом і відповідним словом – синонімом.
1 Дешевий А Як кіт наплакав
2 Пізно Б Ціна- ламаний гріш
3 Мало В Їсти чужий хліб
Г У свинячий голос
9. Підкресли в реченні фразеологізм, випиши його і поясни значення.
Народу зійшлося, що ніде було й орішку впасти.
Достатній рівень
10. Доповни фразеологізми.
В рот води…, грати першу…, тримати язик…, обминати десятою…, видно пана…, передати куті… .
11. Запиши речення, підкресли головні й другорядні члени речення.
Марійка розповідала про пригоду в лісі п’яте через десяте.
Високий рівень
12.Склади есе «Незвичайна пригода», вживаючи фразеологізми. Підкресли їх.