Тестові завдання за рівнями з теми "Фразеологія"

Про матеріал

Пропоную тестові завдання за рівнями з теми "Фразеологія" у 6 класі. Завдання укладено відповідно до вимог чинної програми з української мови та методичних рекомендацій щодо виконання тестових технологій у процесі вивчення української мови в загальноосвітніх навчальних закладах.

Перегляд файлу

Тернопільська загальноосвітня школа I-III ступенів №21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота№3(тестові завдання)

 

«Фразеологія»

6 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант -1

 

Початковий рівень

 

  1. Фразеологія – це розділ науки про мову, що вивчає:

 А Звуки мови

 Б Стійкі сполучення слів

 В Лексичне значення слова

 Г Способи творення слів

 

  1. Познач правильне значення фразеологізму «п’яте через десяте»

 А Похапцем

 Б Багато

 В Неправильно

 Г Давно

 

  1. Фразеологізм у реченні «Федько вискочив сухим із води» виконує роль

 А Підмета

 Б Присудка

 В Обставини

 Г Означення

 

4.Укажи речення, у якому вжито фразеологізм біблійного походження

 А Найбільше фальшивлять, коли співають дифірамби.

 Б Завжди терновий вінець буде кращим, ніж царська корона.

 В Зло наступає на п’яти, зводить життя нанівець.

 Г Ми на скринці Пандори зірвали останню печать.

 

  1. Якому стилю мовлення не притаманні фразеологізми

 А Офіційно-діловому

 Б Публіцистичному

 В Художньому

 Г Розмовному

 

6. Знайди синонім до фразеологізму «Ні живий ні мертвий»

 А Хоч ікону малюй

 Б Волосся дибки стає

 В В ложці води втопити

 Г Сам не при собі

 

Середній рівень

 

7.Установи відповідність між фразеологізмом у реченні та членом речення, яким він є

 1 Підмет                            А Ви тоді плели щось таке, що й купи не                                                                                      держалось.

 2 Присудок                        Б Пішла Марина світ за очі, як з моста та в                                                                                      воду…

 3 Обставина                       В Починалось бабине літо.

                                              Г Це залицяння усім кинулось в очі, навіть

                                                     батькові.

 

 

8.Установи відповідність між фразеологізмом і відповідним йому словом-синонімом.

 

1 Ледарювати                         А Кинути оком

2 Базікати                                Б Воду в ступі товкти

3 Оглянути                              В Байдики бити

                                                  Г Ляси точити

 

9.Підкресли в реченні фразеологізм, випиши його і поясни значення.

 

П’ятами накивав – аж залопотіло.

 

 

Достатній рівень

 

10. Доповни фразеологізми:

 

У Сірка очей…, залити сала…, на сьомому…, навішають лапші за…,

задерти…, міняти шило на…

 

 

11. Запиши речення, підкресли головні й другорядні члени речення.

 

Миколка у нашій команді грає першу скрипку.

 

 

 

 

Високий рівень

 

12. Напиши твір-мініатюру «Веселі канікули», вживаючи фразеологізми. Підкресли їх.


Варіант-2

 

 

  1. Стійкі сполучення слів вивчає розділ науки про мову:

 

 А Фонетика

 Б Лексикологія

 В Будова слова

 Г Фразеологія

 

  1. Якому стилю мовлення притаманні фразеологізми?

 А Науковому

 Б Розмовному

 В Офіційно-діловому

 Г Церковному

 

3.Укажи рядок, що не містить фразеологізмів.

 

 А Ноги не носять

 Б Чого ліва нога забажає

 В Одна нога тут, а друга там

 Г Підвернути ногу

 

4.Познач речення, у якому фразеологізм виступає в ролі додатка.

 

 А Ви послухайте його і на вус намотайте.

 Б Він наговорив сім мішків гречаної вовни.

 В Пішов козак світ за очі.

 Г Всю дорогу він бубонів, а тут в рот води набрав.

 

  1. Знайди фразеологізм, що означає «підкорятись».

 

 А Пошитися в дурні

 Б Скрутити в три погибелі

 В Під п’ятою сидіти

 Г Намилити шию

 

6.Знайди антонім до фразеологізму «Як кіт наплакав».

 

 А Як зіницю ока

 Б Хоч в око стрельни

 В Як риба у воді

 Г Хоч греблю гати

 

 

Середній рівень

 

 

7.Установи відповідність між фразеологізмом у реченні та членом речення, яким він є.

 

1 Підмет                           А Мати пила чай і не могла очей відвести од

                                                         дітей.

2 Обставина                           Б Глас вопіющого в пустині, напевно, був

                                                  чутніший, як у нас.

3 Присудок                            В Маруня була молода і гожа, про таку

                                                   кажуть «кров з молоком».

                                                 Г Старий Бубка стояв з кожухом ні в тих ні в

                                                     сих.

 

8.Установи відповідність між фразеологізмом і відповідним словом – синонімом.

1 Дешевий                                 А Як кіт наплакав

2 Пізно                                       Б Ціна- ламаний гріш

3 Мало                                        В Їсти чужий хліб

                                                     Г У свинячий голос

 

9. Підкресли в реченні фразеологізм, випиши його і поясни значення.

 

    Народу зійшлося, що ніде було й орішку впасти.

 

 

Достатній рівень

 

10. Доповни фразеологізми.

 

      В рот води…, грати першу…, тримати язик…, обминати десятою…, видно пана…, передати куті… .

 

 

11. Запиши речення, підкресли головні й другорядні члени речення.

 

 Марійка розповідала про пригоду в лісі п’яте через десяте.

 

 

 

Високий рівень

 

12.Склади есе «Незвичайна пригода», вживаючи фразеологізми. Підкресли їх.


 

 

 

 

 

       

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

 

doc
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
2240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку