Тестовий практикум з природознавства для 5 класу з теми". Земля як планета "

Про матеріал

Тестові завдання, призначені для оперативної перевірки рівня засвоєння знань з предмета «Природознавство» учнями 5 класу.

Зміст завдань дібрано відповідно до нової навчальної програми (Гільберг Т.Г., Крячко І.П., Сак Т.В., Бєскова Н. В., Фіцайло С.С. (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 «Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»)

Перегляд файлу

г) Ніл Армстронг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 1.

 Земля  як планета

(16 годин)

 

 

 

 

Урок № 31  Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі

1. Хто з дослідників висунув гіпотезу про те, що Земля – це уламок Сонця?

а) Іммануїл Кант;

б) Жорж Бюффон;

в) Джеймс Джинс;

г) Отто Шмідт.

2.  Назвіть вченого, який вважав, що наша планета, як частина Сонця, поступово охолоджується

а) Іммануїл Кант;

б) Жорж Бюффон;

в) Джеймс Джинс;

г) Отто Шмідт.

3. Хто з вчених припустив, що Сонце й планети утворилися з розрідженої холодної газової хмари?

а) Іммануїл Кант;

б) Жорж Бюффон;

в) Джеймс Джинс;

г) Отто Шмідт.

4. Один вчений вважав, що якась зоря, проходячи поблизу Сонця, вирвала з нього велетенську газову хмару. З маси, яка відокремилася внаслідок такої катастрофи могли утворитися планети.  Хто цей вчений?

а) Іммануїл Кант;

б) Жорж Бюффон;

в) Джеймс Джинс;

г) Отто Шмідт.

5. Кому належать слова: «Земля та інші планети виникли з газово – пилової  хмари міжзоряних речовин, захоплених Сонцем»?

а) Іммануїл Кант;

б) Жорж Бюффон;

в) Джеймс Джинс;

г) Отто Шмідт.

6. На чиї ідей  щодо виникнення Землі  спираються вчені у наш час?

а) Іммануїл Кант;

б) Жорж Бюффон;

в) Джеймс Джинс;

г) Отто Шмідт

7. На думку сучасних вчених Земля утворилася близько …. млрд. років тому

а) 2;

б) 3;

в) 4;

г)5.

8. Вкажіть оболонки Землі

а) атмосфера;

б) літосфера, біосфера;

в) гідросфера;

г) усі відповіді правильні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Урок № 32  Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі

Варіант 1

1. Яку форму мала Земля за уявленнями  народів Стародавньої Індії?

а) кулі;

б) диска;

в) куба;

г) площини

2.  Якої форми була Земля  у народів Америки та Японії?

а) кулі;

б) диска;

в) куба;

г) площини

3. Яка форма Землі за сучасними уявленнями?

а) кулі;

б) диска;

в) куба;

г) площини

4. Зменшена модель Землі – це

а) план;

б) карта;

в) глобус;

г) усі відповіді правильні.

5. Як називається лінія, довкола якої обертається Земля?

а) паралель;

б) меридіан;

в) земна вісь;

г) екватор.

6. Як називається точка, де земна вісь входить і виходить із глобуса?

а) сфера;

б) тінь;

в) полюс;

г) промінь

 

Варіант 2

1. Укажіть назву уявної лінії, яка ділить  земну кулю  на дві  півкулі – Північну і Південну

а) полюс;

б) меридіан;

в) екватор;

г) земна вісь

2.  Укажіть лінії паралельні екватору

а) меридіани;

б) бісектриси;

в) паралелі;

г) радіус.

3 Назвіть найкоротші лінії, які проведено від одного полюса до іншого

а) меридіани;

б) бісектриси;

в) паралелі;

г) радіус.

4. Укажіть довжину екватора

а) 400000 км;

б) 40000 км;

в) 800000 км;

г) 80000 км;

5. Яка приблизна відстань від центра Землі до її поверхні?

а) 6370 км;

б) 12000 км;

в) 18000 км;

г) 20000 км

6.  Слово екватор перекладається з латинської як

а) рівно дільник;

б) рівно множник;

в) подільник;

г) гарячий.

 

Варіант 3

1. Який радіус ядра?

а) 3500 км;

б) 40000 км;

в) 5000 км;

г) 2900 км

2. Як називають вчені центральну частину земної кулі?

а) мантія;

б) магма;

в) ядро;

г) кратер

3. Укажіть товщину мантії

а) 3500 км;

б) 40000 км;

в) 5000 км;

г) 2900 км

4. Укажіть товщину земної кори

а) 3500 км;

б) 2900км;

в) 10-70 км;

г) 5 км.

5. Яка температура у ядрі?

а) 1000 С;

б) 3000 С;

в) 5000 С;

г) 10000 С

6. Назвіть оболонку, що покриває ядро Землі

а) мантія;

б) земна кора;

в) літосфера;

г) атмосфера

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 33  Рухи Землі. Пори року

1.  Скільки основних рухи здійснює планета Земля?

а) 2;

б) 3;

в) 4;

г) 5

2. Укажіть прилад для демонстрації обертання Землі навколо своєї осі й Сонця

а) телескоп;

б) телурій;

в) квадрант;

г) астролябія

3. Повний оберт навколо  осі Земля здійснює за

а)  12 год;

б) 24 год;

в) 366 діб;

г) 365 діб.

4. Рух Землі навколо її осі нерівномірний і припиняється на одну добу

а) так;

б) ні

5. Повний оберт навколо Сонця  Земля робить за

а)  12 год;

б) 24 год;

в) 366 діб;

г) 720 діб.

6. Як називаються дні, коли одна з півкуль, обернувшись до Сонця, освітлюється найбільше , а інша  - найменше, і навпаки?

а) дні рівнодення;

б) дні  сонцестояння;

в) дні земле стояння;

г) дні місяцестояння.

7. Двічі на рік обидві  півкулі  бувають освітлені однаково.  Як називаються ці дні?

а) дні рівнодення;

б) дні  сонцестояння;

в) дні земле стояння;

г) дні місяцестояння.

8. Яка кількість  на рік буває сонцестоянь?

а) 2;

б) 3;

в) 4;

г) 5

9. Вкажіть дату, коли  день найдовший в  році?

а) 21 березня;

б) 22 грудня;

в) 23 вересня;

г) 22 червня.

10.  Коли припадає день весняного рівнодення?

а) 21 березня;

б) 22 грудня;

в) 23 вересня;

г) 22 червня.

11. Що саме спричиняє зміну пір року під час руху Землі навколо Сонця?

а) сила тяжіння;

б) нахил осі;

в)  положення Місяця;

г) положення зір.

12.  Як саме обертається  Земля?

а) за годинниковою стрілкою;

б) проти годинникової стрілки;

в) зверху вниз;

г) знизу вверх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 34 Місяць – супутник Землі. Сонячні  та місячні затемнення

 

Варіант 1

1. Коли найвище у північній півкулі піднімається Сонце?

а) 21 березня;

б) 22 грудня;

в) 23 вересня;

г) 22 червня.

2. Яка пора року настає коли нижче Сонце над горизонтом, зменшується кут падіння променів, менше нагрівається поверхня?

а) весна;

б) літо;

в) осінь;

г) зима.

3. Де найбільший кут падіння променів?

а) на північному полюсі;

б) на південному полюсі;

в) на екваторі;

г) жодна відповідь не правильна

4. Де не відбувається змін пір року?

а) на північному полюсі;

б) на південному полюсі;

в) на екваторі;

г) жодна відповідь не правильна

5. Як називається явище, коли Сонце по кілька місяців не з’являється з-за горизонту, і день не настає?

а) полярний день;

б) полярна ніч;

в)  полярний вечір;

г) полярний ранок

6. Вкажіть явище,  коли Сонце місяцями не заходить за горизонт і світить цілодобово

а) полярний день;

б) полярна ніч;

в)  полярний вечір;

г) полярний ранок

 

Варіант 2

1.  Укажіть природний супутник нашої планети

а) Сонце;

б) Місяць;

в) Полярна зоря;

г) комета

2. Якого розміру Місяць?

а) такий як Сонце;

б) менший за Сонце;

в) більший за Сонце;

г) більший  у два рази за Сонце.

3. Яке світло випромінює Місяць?

а) не випромінює;

б) червоне;

 в) біле;

г) блакитне.

4. Яка форма Місяця?

а) куля;

б) квадрат;

в) циліндр;

г) конус

5. Скільки часу на Місяці триває доба?

а) 24 год (1 добу);

б) 48 год ( 2 доби);

в) 168 год ( 7 діб);

г) 710 год ( 30 діб)

6. Що нагадує поверхня Місяця?

а) розжарену кулю;

б) озеро;

в) кам’янисту пустелю;

г)  замерзлу кулю

 

Варіант 3

1. Чи ступала  нога людини на Місяць?

а)так;

б) ні.

2. Як називаються видимі із Землі форми Місяця?

а) кратери;

б) гейзери;

в) фази;

г) еліпси

3. Назвіть явище, коли освітлена Земля  кидає у простір , у яку на кілька хвилин потрапляє Місяць

а) сонячне затемнення;

б) місячне затемнення;

в) зоряне затемнення;

г) земне затемнення

4. Назвіть явище, коли на кілька хвилин  частково чи повністю  сонячний диск стає невидимим із певних територій на Землі

а) сонячне затемнення;

б) місячне затемнення;

в) зоряне затемнення;

г) земне затемнення

5.Як називається явище  підняття рівня води, яке пов’язане з Місяцем?

а) повінь;

б) затоплення;

в) приплив;

г) відплив.

6. Чому на Місяцеві не можна висадитись без скафандра?

а) дуже холодно;

б) дуже жарко;

в) багато рослин і небезпечних тварин;

г) немає повітря

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Урок № 35 Способи зображення Землі. Масштаб

 Варіант 1

1. Як називають зображення місцевості об’єктів, зроблене зверху?

а) глобус;

б) карта;

в) фотознімок;

г) аерофотознімок

2. Вкажіть зображення, яке дає уявлення про місцевість, але не висвітлює форми і розміри загалом

а) глобус;

б) карта;

в) фотознімок;

г) аерофотознімок

3. Креслення на папері, яке зображує невелику ділянку земної поверхні  у зменшеному вигляді

а) план місцевості;

б) карта;

в) фотознімок;

г) аерофотознімок

4. Скільки материків є на Землі?

а) 4;

б) 5;

в) 6;

г) 7

5. Вкажіть найбільший материк

а) Африка;

б) Антарктида;

в) Північна Америка;

г) Євразія.

6. Який материк найспекотніший ?

а) Африка;

б) Антарктида;

в) Північна Америка;

г) Євразія.

 

Варіант 2

1. Скільки на Землі частин світу?

а) 4;

б) 5;

в) 6;

г) 7

2. Яка кількість на Землі океанів?

а) 4;

б) 5;

в) 6;

г) 7

3 Інформація на карті «записана» мовою різних за формою, розміром і кольором позначень – символів. Як їх називають?

а) розміткою;

б) умовними знаками;

в)  абеткою;

г) штрих – кодом.

4.  Що означають на карті голубі лінії?

а) дерева;

б) гори;

в) річки;

г) поля.

5. Яким кольором на карті зображають гори?

а) фіолетовим;

б) червоним;

в) зеленим;

г) коричневим.

6. Яким кольором на карті зображають низовини?

а) фіолетовим;

б) червоним;

в) зеленим;

г) коричневим.

 

Варіант 3

1. Зменшення  відстаней на місцевості під час зображення їх на глобусі, карті або плані - це

а) шлях;

б) масштаб;

в) похибка;

г) відстань.

2. Якою буде відстань  70 м  у масштабі в 1 сантиметрі 10 метрів?

а)  7см;

б) 70см;

в) 700см;

г) 7000см.

3. Що означає запис масштабу 1:10000000 ?

а) в 1см 1 км;

б) в 1 см 10 км;

в) в 1 см 100 км;

г) в 1 см 1000км.

4. Укажіть якою буде відстань  55 м на плані  в масштабі в 1см 10 м

а) 550м;

б) 550см;

в) 55см;

г) 5, 5см

5. У якому випадку зменшення об’єктів на карті буде найбільшим?

а) 1:50000;

б) 1: 10000;

в) 1: 100000;

г) 1: 1000000.

6. Чим на глобусі зручно виміряти відстань?

а) гнучкою лінійкою;

б) дерев’яним метром;

в) сажнем;

г) динамометром

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 38  Грунт, його значення. Утворення ґрунту

1.  Вкажіть верхній пухкий шар,  який вкриває земну поверхню

а) грунт;

б) гумус;

в) гірські породи;

г) пісок.

2. Родючість – це особливість

а) грунту;

б) гумусу;

в) гірської породи;

г) піску.

3. Що є основою для формування грунту?

а) нафта;

б) пластик;

в) гірські породи;

г) вітер.

4. Яка функція у грунті черв’яків,  мурашок, жуків?

а) відлякують тварин;

б) розпушують грунт;

в) ущільнюють грунт;

г)  перешкоджають проникненню води

5. Укажіть тотожне поняття перегною

а) гній;

б) гумус;

в) екскременти;

г) гуано.

6. Який за розмірами шар грунту?

а) 3см – 8м;

б) 3м -8м;

в) 13 см – 10м;

г) 20 см – 5м.

7. Укажіть неорганічну  речовин  грунту

а) глина;

б) метан;

в) пропан;

г) бутан.

8. Зазначте, чим грунт відрізняється від гірських порід

а) кольором;

б) твердістю;

в) родючістю;

г) пластичністю.

9.Скільки потрібно чекати років, щоб утворився грунт завтовшки 1-2см?

а) 5років;

б) 50 років;

в) 500 років;

в) 5000 років

10. Учні 5 класу провели дослід. Вони  у стакан з водою вкинули грудочку грунту. В результаті цього вони спостерігали  піднімання  бульбашок до поверхні . Що витіснила вода?

а) мікроорганізми;

б) бактерії;

в) повітря;

г) віруси

11. Чи є у грунті вода?

а) так;

б) ні.

12. Вкажіть найродючіший шар грунту

а) глинозем;

б) чорнозем;

в) піщаний;

г) сірий лісовий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 40 Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря

Варіант 1

1. Як називають повітряну оболонку Землі?

а) біосфера;

б) атмосфера;

в) літосфера;

г) гідросфера

2. Що утримує повітря в космічному просторі?

а) сила тертя;

б) сила пружності;

в) відштовхувальна сила;

г)  земне тяжіння.

3. Якого газу у повітрі найбільше?

а) водень;

б) кисень;

в) азот;

г) гелій

4. Який газ називають «утеплювачем»?

а) кисень;

б) вуглекислий газ;

в) водень;

г) метан

5. Який газ потрібний для дихання?

а) кисень;

б) вуглекислий газ;

в) водень;

г) метан

6. З якого газу і води утворюється кисень і органічні речовини?

а) кисень;

б) вуглекислий газ;

в) водень;

г) метан

 

Варіант 2

1. Горизонтальний рух повітря - це

а) вітер;

б) туман;

в) дощ;

г) сніг.

2. З підняттям у гори температура повітря

а) понижується;

б) підвищується;

в) не змінюється;

г) завжди 25 С.

3. Що відбувається з повітрям під час його нагрівання?

а) звужується;

б) розширюється;

в) залишається без змін;

г) ущільнюється

4. Вкажіть який відсоток в повітрі кисню?

а) 78%;

б) 21%;

в) 12%;

г) 0,7%.

5. Куди піднімається тепле повітря?

а) вниз;

б) вгору;

в) вбік;

г) залишається на місці

6. Холодне повітря більш щільне і важке, тому воно опускається. Як називають цей рух повітря?

а) броунівський;

б) низхідний;

в) висхідний;

г) поступальний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Урок № 41  Вода на Землі. Властивості води

 

1. Яким кольором на карті зображені водні простори?

а) чорним;

б) коричневим;

в) жовтим;

г) голубим.

2. Скільки днів без води  може протриматися людина?

а)  5 тижнів;

б) 5 днів;

в) 5 годин;

г) 5 хвилин.

3.  У яких станах існує вода?

а) твердому;

б) рідкому;

в) газоподібному;

г) усі відповіді правильні

4. Як називається перехід води з рідкого стану в газуватий?

а) випаровування;

б) дифузія;

в) замерзання;

г) конденсація.

5. При якій температурі кипить вода?

а) 25 С;

б) 50 С;

в) 100 С;

г) 150 С.

6. Вкажіть процес  під час якого  вода переходить із газуватого стану урідкий

а) випаровування;

б) дифузія;

в) замерзання;

г) конденсація.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 42 Три стани води. Кругообіг води

1. Назвіть процес наслідком якого є утворення роси

а) випаровування;

б) дифузія;

в) замерзання;

г) конденсація.

2. Укажіть властивість, яка не характерна для води

а) без запаху;

б) без смаку;

в) рідка вода не має форми;

г)  біла

3. Що  відбувається з водою  під час нагрівання?

а) стискається;

б) розширюється;

в) замерзає;

г) нічого не відбувається.

4. Охолоджуючись, вода…

а) стискається;

б) розширюється;

в) замерзає;

г) нічого не відбувається.

5. Яку вода  під льодом має температуру?

а) 0 С;

б) +2 С;

в) +4 С;

г) + 5 С.

6.  Вкажіть приклад розчинної у воді речовини

а)  крохмаль;

б) олія;

в) пісок;

г)   кухонна сіль

7. Що виникає унаслідок розчинення  і вимивання  під землею гірських порід?

а) шахти;

б) печери;

в) метро;

г)  автомобільні тунелі

8. Якої речовини найбільше розчинено у морській воді?

а) піску;

б) глини;

в) солі;

г) цукру

9. Кухонна сіль  якого смаку надає воді?

а) солодкого;

б) кислого;

в) гіркого;

г) солоного.

10. Укажіть ідентичний  природний замінник води

а) молоко;

б) виноградний сік;

в) березовий сік;

г) немає.

11. Морська вода – це

а) розчин;

б) гель;

в) золь;

г) піна.

12. Для яких організмів вода – єдине середовище життя?

а) птахи;

б) змії;

в) риби;

г) ссавці

 

       РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ  – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ

      Тема 1. Земля як планета   (16 годин)

Урок № 31  Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі

1б, 2б, 3а, 4в, 5г, 6а 7г, 8г

Урок № 32 Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі

Варіант 1

1б, 2 в, 3 а, 4г, 5в, 6в,

Варіант 2

1в, 2в, 3а, 4б, 5а, 6а

Варіант 3

1а, 2в, 3г, 4 в, 5в, 6а

Урок № 33  Рухи Землі. Пори року

1а, 2б, 3 б, 4б, 5в,6б, 7а, 8а, 9г, 10а, 11б, 12б

Урок № 34 Місяць – супутник Землі. Сонячні  та місячні затемнення

Варіант 1

1г, 2г, 3в, 4в, 5б, 6а

Варіант 2

1б, 2б, 3а, 4а, 5г, 6в

Варіант 3

1а, 2в, 3б, 4а, 5в, 6г

Урок № 35 Способи зображення Землі. Масштаб

Варіант 1

1г, 2в, 3а, 4в, 5г, 6а

Варіант 2

 1в,2а, 3б, 4в, 5г, 6в

Варіант 3

1б, 2а, 3в, 4г, 5г, 6а

Урок № 38 Грунт

1а, 2 а, 3в, 4б, 5б, 6а, 7а, 8в, 9в, 10в, 11а, 12б

Урок № 40 Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря

Варіант 1

1г, 2г, 3в, 3б, 4б, 5а, 6б

Варіант 2

1а, 2а, 3б, 4в,5б, 6б

Урок № 41  Вода на Землі. Властивості води

1г, 2б, 3г, 4а, 5в, 6г

Урок № 42 Три стани води. Кругообіг води

1г, 2г,3б, 4а, 5в, 6г, 7б, 8в, 9г, 10г, 11а, 12в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 липня 2018
Переглядів
3427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку