"Ти у світі не один" /виховний захід/

Про матеріал
Методична розробка виховного заходу у формі тренінгового заняття для учнів спецшколи-інтернату, метою якого є: розширювати в учнів уявлення про поведінку між людьми, про вихованість і чемність, людську доброту та милосердя; розвивати вміння свідомо дотримувати встановлених норм поведінки, навички культурного звертання до людей, мовлення учнів; коригувати вади мислення та уяви; виховувати бажання бути милосердною, доброю людиною.
Перегляд файлу

   Мета. Розширювати  в учнів уявлення про поведінку між людьми, про вихованість і чемність, людську доброту та милосердя; розвивати вміння свідомо дотримувати встановлених норм поведінки, навички культурного звертання до людей, мовлення учнів; коригувати вади мислення та уяви; виховувати бажання бути милосердною, доброю людиною.

   Обладнання: скринька із дзеркальцем на дні, завдання для груп, фонограми музики і пісень, відеозапис правил.

Хід заняття.

   Сьогодні проведемо тренінгові заняття. Нагадаю, що тренінг – це одна із форм групової роботи. Вона передбачає певні правила, які ми складаємо самі. Давайте пригадаємо їх:

  1. Не боятися висловлювати свої думки.
  2. Не перебивати товариша.
  3. Брати активну участь у розмові.
  4. Бути доброзичливим.
  5. Поважати думку товариша.

   Насамперед презентація. Кожен називає своє ім’я і дає собі коротку характеристику (Діти презентують себе).

Вихователь. А я сьогодні ваш тренер, бо цього вимагає форма нашої роботи. Отож, розпочинаємо її із знайомої нам «золотої» скриньки. Кожен має заглянути у неї і до певного часу не говорити, кого там побачив. Домовились?

(Звучить музика. Діти по черзі заглядають у скриньку, на дні якої – дзеркальце).

   Кого ви там побачили?(Себе) Так, кожен побачив себе – людину, особистість, і саме такої людини, як ви, немає на Землі й не може бути. Але тільки ти появляєшся на світ, то вже знаходишся між людьми, живеш,ростеш, дорослішаєш в оточенні інших людей.

   А от уявіть собі, що ви потрапили на безлюдний острів, де немає жодної людини, немає з ким сперечатися, щось ділити, до когось дослухатися. Чи потрібні будуть при цьому якісь правила, закони, заборони? Звичайно ні.

 

Вправа « Продовжте речення:»

  • Я – людина, тому, що…
  • Якби не було навколо людей, я…
  • Людина народжуються для…
  • Людині для життя потрібно…

    Ми наближаємось до думки про те, що людині, яка живе серед інших людей, потрібно встановити такі стосунки, які дають їй можливість жити добре з цими людьми.

  Вправа «Займи позицію».

 Якщо ви згодні з тим, що я зараз скажу, вставайте, якщо ні – сидіть.  Отже:

  1. Казати погане про друзів чи знайомих.
  2. Радіти за успіхи товариша.
  3. Учитись від інших лише хорошого.
  4. Усім посміхатись.
  5. Боятися труднощів.
  6. Бути гарним, охайним.
  7. Нищити природу.
  8. Завдавши комусь неприємності, перепросити.
  9. Не поступатися дорогою старшим і молодшим.

10 Постійно користуватися словами ввічливості.

11.Ображати менших, старших.

12. Уміти цінувати і поважати чужу працю.

   Почувши фразу «Ти не один», ви,мабуть,  уявляєте біля себе насамперед ваших рідних і близьких людей, а також друга.

Які  якості чи риси характеру повинен мати ваш друг чи подруга.

 

     Вправа «А який ти?».

   На дошці три будиночки (в малюнках). У першому живуть діти, які не вміють дружити, часто ображаються одне на одного, говорять неправду, не поважають старших, не люблять працювати.

   У другому будиночку мешкають такі діти, які вміють дружити, але не завжди хочуть.

   А в третьому - діти, які завжди дружелюбні, добрі, працьовиті, поважають старших, допомагають меншим.

В кожного з вас паперові фігурки, що означають вас самих.                     Покажіть у якому будиночку мешкаєте ви. (Діти прикріплюють фігурки в один із трьох будиночків).

 

Фізкультхвилинка.  А зараз трохи відпочинемо ( виконуються вправи в музичному супроводі).

 

Вправа «Світлофор». Мета: об’єднати дітей у групи для подальшої роботи.

 

1-ша групазелений колір світлофора.

Завдання – розшифрувати слова

тЖият (життя),   аурьлтуК (культура),   вияонхнаВ (Виховання).

 2-га група  - жовтий колір світлофора.

     Завдання – скласти прислів’я.

1.Дерево міцне корінням, а людина…

2. Не той друг, хто медом маже, а той, хто…

3. Дружба родиться в біді, а гартується…

4. З добрим дружись, а лихого…

5. Хто старих друзів забуває, той нових не…

(друзями, правду каже, в труді, стережись, наживає).

 

3-я група – червоний колір світлофора.

       Завдання – назвати протилежне слово.

Злий-добрий, поганий-хороший, ворог-друг, скупий- щедрий, горе-радість, ледачий-працьовитий, обман-правда, боягузливий-сміливий, незгода-мир.

Які слова вам більше сподобались: ті, що були написані, чи ті, що ви додумали?

 

 Вправа «Позбався поганого»

Погані вчинки,як бур’ян, засмічують наше життя. Згадайте те, що ви колись скоїли погане,недобре, і від цього вам було соромно і ви шкодуєте, що так зробили. Запишіть на аркуші і заклейте його стрічкою з чорного паперу, щоб такого більше ніколи не повторилося.

 

Вправа «Кроки допомоги».

Діти записують на листках паперу побажання, поради, роблять з них паперові кульки, виходять на клас і підкидають вверх.  Потім кожен підбирає для себе кульку і читає побажання.

 

Рефлексія. На дошці вислів:

«Для людини немає  вибору, вона повинна бути Людиною»

   В цьому реченні є два однозвучні слова, але чим особливим вони різняться? Чи помітили ви їх? Назвіть і спробуйте пояснити.

(Слово «людина» -  це загальна назва  живої істоти, а словом «Людина» називають ти, хто володіє найкращими людськими якостями) .

 

Гра «Спасибі за чудовий день»

Діти по черзі виходять на клас,зі словами «Спасибі за чудовий день» беруться за руки, утворюючи коло.

 

docx
Додано
20 березня 2019
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку