ТІМБІЛДИНГ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ Я – ОСОБИСТІСТЬ! ПРАЦЮЙМО РАЗОМ!

Про матеріал
ТІМБІЛДИНГ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ Я – ОСОБИСТІСТЬ! ПРАЦЮЙМО РАЗОМ! Рекомендовано для тренінгу з педагогічним колективом. Тренінгове заняття допоможе у формуванні і посиленні загального командного духу, шляхом згуртування групи людей; дасть можливість розвивати відповідальність та внесок кожного учасника у вирішенні загальних проблем; допоможе отримати емоційне і фізичне задоволення від результату тренінгу, самоусвідомити значення колективу, як команди, зрозумівши потреби співпраці в команді. Створить ділову, творчу, робочу атмосферу серед педагогів та ще тісніше згуртує педагогічний колектив.
Перегляд файлу

ТІМБІЛДИНГ  ДЛЯ  ПЕДАГОГІВ

 Я – ОСОБИСТІСТЬ!   ПРАЦЮЙМО  РАЗОМ! 

 

Мета: формувати відчуття загального командного духу, приймати особливості один одного, для згуртування колективу, отримати навички спільної роботи і навчитися прийомам вироблення стратегії формування сприятливого психологічного мікроклімату у педагогічному колективі; надати психологічну та соціально-педагогічну підтримку колегам-педагогам; розвинути й зміцнити навички релаксації та саморегуляції для профілактики синдрому професійного вигорання, враховуючи індивідуальні особливості кожного педагога; пропрацювати вправи задля загального командного духу та прийняття особливостей один одного.

Завдання:

-  Формувати  і посилювати  загальний  командний дух, шляхом згуртування групи людей.

 -  Розвивати відповідальність та внесок кожного учасника у вирішенні загальних проблем.

-   Отримати емоційне і фізичне задоволення від результатів тренінгу.

-   Самоусвідомити значення колективу, як команди.

-   Зрозуміти  потреби співпраці в команді.

 -  Створити ділову, творчу, робочу атмосферу серед педагогів.

 -  Ще тісніше згуртовувати педагогічний колектив.

Прогнозовані результати:

- Підвищиться рівень комунікації.

- Поліпшиться взаємодія між співробітниками.

- Збільшиться швидкість прийняття командного рішення у  спірних ситуаціях.

- Сформується позитивний погляд на можливості команди.

Хід тренінгу

Привітання

Мета: розвиток довіри серед учасників один до одного та позитивного ставлення до подальшої роботи.

Ланцюжок компліментів один одному без повтору

Практичний психолог: пропоную розпочати нашу зустріч з позитиву. Щось добре і світле, саме по собі не з’являється, для цього потрібні  люди. Якщо ви хочете привнести  в своє життя добро, теплоту відносин, порозуміння та взаємоповагу, то варто дуже добре попрацювати над собою, своїми діями, емоціями, фізичним і психологічним станом.  Пропоную послухати  притчу.

«Жив-був один Чернець, який протягом свого життя намагався з’ясувати, чим відрізняється Пекло від Раю. На цю тему він розмірковував днями і ночами.  Однієї ночі, коли він заснув, втомившись від болісних роздумів,  наснилося, що  потрапив у Пекло… Чернець  озирнувся і побачив: перед величезними казанами, у яких булькотіла запашна гаряча страва,  сиділи люди. Вони мали втомлений, хворобливий, виснажений і голодний вигляд. Придивившись  краще, розгледів, що  у кожної людини  в руках була  ложка з довгою-довгою ручкою. Черпати з котла вони могли, але їсти з такої ложки було просто неможливо…

Раптом до нього підбіг місцевий службовець і закричав: «Швидше, швидше, а то  запізнишся на потяг, що йде до Раю».  Приїхав Чернець у Рай. Що ж він там бачить?! Та ж картина, що й в Аду, але  люди всі веселі, щасливі, усміхнені  та ситі. Що ж не так? А  люди такими ж довгими-довгими ложками годують один одного, спілкуються і дякують усім, хто поруч...

Яка ж мораль цієї притчі? Дуже проста, лише коли ти ділишся з ближнім своїм душевним теплом і любов’ю, тобі сторицею повернеться усе добре, щире і світле. Не забувайте, що ми посіємо у своєму житті, те й пожнемо!

Усім нам хочеться, щоб у житті було більше добра, а для того, що б це з’явилося, потрібні якісь дії. У нас  є чудова можливість поділитися частинкою своєї душі, ви можете  підійти до будь-кого, і не тільки одного, зробити своїм колегам комплімент, обійняти, щось приємне побажати…

Актуалізація теми тренінгу

Мета: ознайомити учасників з темою і метою роботи, зі складовою корпоративної культури - тімбілдингом.

Тімбілдинг (англ. Team building - побудова команди), або командоутворення. У наш час тімбілдинг є однією з перспективних моделей корпоративного управління, що забезпечує повноцінний розвиток колективу і є одним з найбільш ефективних інструментів управління персоналом. Метою нашого заняття є створення моделі ефективної команди, формування і посилення командного духу, прийняття особливостей один одного, отримання навичок спільної роботи і навчання прийомам вироблення загальної стратегії.

 

ПЕРЕГЛЯД   ПРЕЗЕНТАЦІЇ: «ТІМБІЛДИНГ»

      

 

                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

Правила тренінгу:

- Поважати один одного.

- Виявляти активність.

- Правило «одного мікрофона» (всі мовчать, коли хтось говорить).

- Дотримуватися відведеного для тренінгу часу (не відходити від теми, дотримуватися затвердженого регламенту).

- Я - висловлювання (говорити тільки від свого імені: «Мені не подобається…», «Я не можу..., «Я не хотів би...» і т.п.)

Сьогодні ми зібралися у дружньому колі, щоб пропрацювати одну з важливих   тем, яка часто залишається на задньому плані — це психологічне благополуччя та ментальне здоров’я педагога, як особистості. У нашій професії ми щодня зіштовхуємося   з різноманітними  викликами, які вимагають багато емоційних і фізичних ресурсів. Як педагоги, віддаємо частину себе нашим учням, але чи завжди пам’ятаємо про те, як важливо дбати про себе та своє здоров’я, як фізичне, так  і ментальне?

На сьогоднішньому тренінгу ми не лише розглянемо концепції та практики, які можуть підтримати нас у складні часи, але й створимо простір для обміну досвідом та  ідеями. Навчимось, один в одного, відкривати нові інструменти для покращення нашого психологічного стану та праці над стратегіями, які допоможуть  не лише виживати, а й мати позитивний ресурс для подолання будь-яких життєвих перешкод і процвітати в нашій професії.

Я запрошую вас бути відкритими, чесними та активними учасниками. Ваша думка та досвід - дуже цінний і я сподіваюся, що кожен  знайде щось цікаве та корисне для себе сьогодні.

Давайте разом досліджувати, як ми можемо покращити наше психологічне благополуччя, підтримати один одного та створити здорове середовище не лише для наших учнів, але й для самих себе. Дякую, що ви тут! Розпочинаймо!

Вправа «Асоціації»

Мета: допомогти кожному учаснику тренінгу прояснити для себе поняття «команда» (підготовлений плакат).

Інструкція: пропоную кожному прояснити для себе значення поняття «команда».  Вправа, яку ми зараз з вами проведемо, начебто проста, але це не зовсім так. Ви в цьому переконаєтеся, коли побачите, якими цікавими і несподіваними можуть бути погляди наших колег на багато питань.

Завдання: прослухавши, запишіть перші ж образи, які виникають у вас, пов’язані з цим запитанням та заповніть плакат відповідями:

- Якщо команда - це споруда, то вона ...

- Якщо команда - це колір, то вона ...

- Якщо команда - це музика, то вона ...

- Якщо команда - це геометрична фігура, то вона ...

- Якщо команда - це назва фільму, то вона ...

- Якщо команда - це настрій, то вона ...

Обговорення результату

Основна частина — “Психологічний ландшафт”

Мета: сформувати усвідомлення власного емоційного стану та визначити, які ресурси допомагають з ним справлятися.

Процес:

1. Матеріали: листи з картами, картинками, кольорові стікери (можна намалювати на великих аркушах) та маркери.

2. Інструкція: поясніть учасникам, що вони створюють “психологічну карту” свого емоційного стану. На цій карті можуть позначити різні місця, які символізують їхні переживання.

Приклад: учасники можуть уявити свою карту, як країну, не обов’язково ту, яка є на карті Світу, можуть придумати свою, де різноманітні емоції  розташовані в різних регіонах.

 Гори: символізують позитивні емоції, такі як радість і задоволення.

 Річки: можуть уособлювати потік емоцій, які змінюються (настрій, стрес).

 Пустелі: позначають почуття ізоляції або втоми.

 Ліси: символізують плутанину або невизначеність.

Запитання для рефлексії:

-   Де ви зараз у своєму психологічному ландшафті?

-   Які ресурси можуть допомогти вам дістатися до більш позитивних місць?

Обговорення: попросіть кількох учасників поділитися, чому вони обрали саме таке місце на карті.

Вправа: «А ми схожі»

Мета: допомогти учасникам зрозуміти, що зовнішня схожість не завжди співпадає з внутрішньою, а це є свідченням, що кожен з нас особливий, неповторний, унікальний, тобто  – особистість.

Учасники повинні розбитися на пари (за допомогою кольорових карток), та якомога швидше знайти й записати 5 характеристик, вірних для них обох (завдання на час, хто за 5 хвилин зможе записати якнайбільше схожих рис). Не  пишемо загальнолюдські відомості, такі як «у мене дві ноги». Можна сказати, наприклад, рік народження, хобі, сімейний стан, тощо. Після того, як 5 характеристик написані, кожен член групи обирає іншого партнера й повторює те ж саме з ним.

Таким чином,  учасники краще пізнають один одного.

( Вибрати відповідального і всі відповіді розмістити  на плакаті)

Підсумок зустрічі

 

Зверніть увагу на ці дві картинки, які емоції вони у вас викликають? Яка з картинок вам сподобалася більше, чим і чому?

Обговорення зображень на картинках

Вправа-колаж «Дерево»

Мета: згуртувати колектив і ще ближче пізнати кожного учасника групи.

Обладнання: ватман з малюнком дерева, клей, кольоровий папір, кольорові олівці, ножиці.

Інструкція: учасникам пропонується розглянути стовбур дерева.

 Подивіться,  дерево, як і будь-яка організація, зовсім порожнє та непривабливе без людей, прикрасою будь - якої установи є особистості, що у ній працюють, і не просто особистості, а єдиний механізм - повноцінний колектив.

Будь ласка, прикрасьте наше дерево, зробіть малюнок (листочок, квітку, плід дерева), з чим ви себе бачите, відчуваєте, асоціюєте в даній групі. Вибравши картинки, кожен озвучує і приклеює їх на ватмані так, як відчуває своє розташування в групі. Після виконаної роботи  учасники (за бажанням), доповнюють або переміщають свої зображення на плакаті.

  •          ЧИ ВІДЧУВАЄТЕ ВИ СЕБЕ ТАК В КОЛЕКТИВІ?
  •          ЧИ БУЛИ СКЛАДНОЩІ ПРИ ВИКОНАННІ ВПРАВИ, ЯКІ?

Висновок

 Психолог: подивіться на наше дерево, який у нас вийшов колектив, згуртований чи ні, ви задоволені своїм місцем в ньому? Поділіться своїми враженнями від нашого тренінгу, що, на вашу думку, є найефективнішим для ще більшого згуртування колективу?

 Завершення тренінгу

 Довіра – немов папір, варто лише один раз його зім’яти, як бездоганно рівним йому вже не бути ніколи!

Довіра не будується на великих жестах чи вчинках, але на тих маленьких моментах, коли кожен вільний у вчинках та виборі, кожен рівний у можливостях, кожен відчуває свою важливість і потрібність, кожен рівний та кожен індивідуально особливий.

Не бійтеся і не соромтеся бути особливими, яскравими, випромінювати світло!

Так і з людьми у колективі, якщо немає довіри один до одного, це буде лише група людей, які працюють в одному приміщенні, саме довіра, підтримка, розуміння, співпраця робить нас одним цільним механізмом – колективом! Кожен у колективі – особистість, поважаймо та цінуймо довіру, проявляймо турботу про наш колектив!

Мені хочеться подякувати кожному з вас,  за активну участь і бажання взаємодіяти.  Зичу всім  успіхів у вашій трудовій діяльності. Працюймо разом!

Ланцюжок побажань…