Типовий річний план роботи практичного психолога ЗЗСО (помісячний).

Про матеріал
З метою адаптації батьків та учнів перших класів виступила на конференції для батьків першокласників з практичними порадами для покращення адаптаційного періода.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Типовий річний план роботи практичного психолога ЗЗСО (помісячний). Роботу виконала студентка 4-го курсу ПО-психологія Пархомець Амелія

Номер слайду 2

Вступ Склад психологічної служби школи № 160:  - 1 психолог, працює на одну ставку,  - 1 соціальний педагог, працює на одну ставку. 

Номер слайду 3

Нормативні документи, на яких ґрунтується діяльність практичного психолога ⦁ Конституція України ⦁ Декларація прав людини ⦁ Конвенція про права дитини ⦁ Закон України «Про освіту» ⦁ Закон України «Про загальну середню освіту» ⦁ Етичний кодекс психолога ⦁ Наказ МОН від 20 квітня 2001 р. № 330 Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України ⦁ Лист Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України від 27.07.2020 № 22.1/10-1495 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2020/2021 н. р.“.

Номер слайду 4

Аналітична частина1. Аналіз досягнутих результатів Виходячи із функціональних обов’язків та професійних можливостей практичних психологів закладів середньої освіти отримано наступні результати діяльності: 

Номер слайду 5

З метою визначення рівня готовності до школи  першокласників мною була проведена скринінг -діагностика О. Єкжанової. Одним із завдань методики є визначення рівня інтелектуального розвитку дитини, який розглядається на даному віковому етапі, як сукупність достатнього розвитку, словарного запасу, рівня довільної уваги, оперативної пам’яті, процесів мислення, загальної обізнаності.  В результаті досліджень було виявлено, що в цілому рівень готовності дітей до школи – достатній.⦁ З метою адаптації батьків та учнів перших класів виступила на конференції для батьків першокласників з практичними порадами для покращення адаптаційного періода. 

Номер слайду 6

Надані поради вчителям, щодо створення умов успішної адаптації. А також, рекомендовані вправи: ⦁ «Абетка почуттів» - з метою навчити учнів виражати свої почуття, визначити ставлення до школи; ⦁ «Дерево» - з метою активізувати візуальні, аудіювальні, кінестетичні відчуття, розвивати впевненість; ⦁ « Опануй себе». Мета якої: виробити навички самоконтролю (цю вправу також було рекомендовано і учням середньої та старшої школи з підвищеним рівнем конфліктності та агресивності). Надана інформація для вчителів перших класів про можливі психологічні причини труднощів. 

Номер слайду 7

⦁ З метою ефективності роботи та профілактики дезадаптації та розвитку стресостійкості в учнів вивчено рівень тривожності за допомогою тесту шкільної тривожності Філліпса, який надає змістовну характеристику кожного синдрому (чинника): ⦁ загальної тривожності у школі; ⦁ переживання соціального стресу; ⦁ фрустрації потреби в досягненні успіху; ⦁ страх самовираження; ⦁ страх ситуації перевірки знань;⦁ страх невідповідності очікуванням оточення; ⦁ низької фізіологічної опірності стресові; ⦁ проблеми і страхи у стосунках з учителями. 

Номер слайду 8

Останнім надані поради « ПРАВИЛА РОБОТИ З ТРИВОЖНИМИ ДІТЬМИ» та рекомендована вправа «Повітряна Кулька», мета якої – є управління станом м'язової напруги і розслаблення. 

Номер слайду 9

⦁ Для діагностики професійного самовизначення учнів 9 класів я використала такі методики: ⦁ «Диференційно-діагностичний опитувальник (ДДО)» який є однією із найвідоміших методик для визначення інтересів і нахилів учнів, він дає важливі відомості для попереднього орієнтування в інтересах і нахилах в рамках відомої класифікації професій; ⦁ «Опитувальник професійних переваг» (А. Йовайши), який спрямований на дослідження інтересів і прагнень особистості; 

Номер слайду 10

⦁ методика «Профіль», яка визначає напрями професійної діяльності; ⦁ «Опитувальник типу мислення» - можливість прогнозування успішності в конкретних видах професійної діяльності. 

Номер слайду 11

Надала поради учням щодо їх схильностей та інтересів. В індивідуальних консультаціях, батькам 9 класів були надані розгорнуті відповіді щодо успішності навчання в профільних класах або коледжах. 

Номер слайду 12

Номер слайду 13

2. Аналіз змісту діяльності (структурно-функціональний опис): Загальна мета діяльності практичного психолога даного навчального закладу – сприяння розвиненню та становленню психічно здорової особистості дитини. Формування та розвиток індивідуальних особливостей кожної дитини, допомога їй у виробленні свідомого ставлення до майбутнього життя. Профілактика та подолання агресивної поведінки учнів. 

Номер слайду 14

Виходячи з даної мети та основних функцій діяльності практичного психолога в минулому навчальному році виконано наступні завдання: ⦁ Виходячи із планування заходів щодо психолого-просвітницької функції здійснено психологічну просвіту педагогічного колективу за тематиками: «Адаптація першокласників», «Психологічні особливості формування учнівського колективу», «Адаптація 5-х класів», «Профільний вибір 9-х класів»; учнів середніх та старших класів за темою «Профілактика правопорушень та негативних явищ в школі», «Один колектив-одна сім’я», «Креативність», «Стоп агресії»; батьків за тематиками: «Вікові особливості першокласників та шляхи їх психологічної підтримки», «Психологічні особливості підліткового віку», «Групи ризику в інтернеті», «Адаптація першокласників», «Адаптація 5-х класів», «Профільні нахили учнів 9-х класів» 

Номер слайду 15

Вказані види діяльності відповідають прогнозуванню діяльності психологічної служби школи. ⦁ Проведено психодіагностику, спрямовану на психологічне обстеження підлітків та класних колективів, вчасне виявлення підлітків «групи ризику», негативних психологічних особливостей підлітків (високий рівень агресивності, тривожності, неадекватну самооцінку тощо). ⦁ Шляхом індивідуальної консультативної роботи надано психологічну допомогу Батькам та учням, що опинились у кризовій життєвій ситуації, а також інформаційну допомогу батькам щодо особливостей сімейного виховання обдарованих підлітків. 

Номер слайду 16

Цілепокладаюча частина 1. Дотримуватись в роботі принципу дитиноцентризму. 2. Здійснення психологічного супроводу першокласників та п’ятикласників, спостереження за адаптацією новоприбулих учнів; профільна орінтація учнів 9-х класів. 3. Психологічний супровід старшокласників – особистісна зрілість, профорієнтаційна робота. 4. Формування культури та виховання толерантної позиції у відносинах з оточуючими; проведення бесід з профілактики шкідливих звичок. 

Номер слайду 17

5. Створення позитивного психологічного клімату в учнівських колективах, що сприяє розкриттю та реалізації творчих здібностей учнів. 6. Допомога класним керівникам у формуванні ціннісних орієнтацій колективів, згуртуванні учнівських колективів. 7. Допомога батькам у свідомому вихованні дітей. 8. Співробітництво з адміністрацією і педагогічним колективом школи через педради, засідання, індивідуальні бесіди, бесіди-довідки тощо. 

Номер слайду 18

Змістова частина 1. ПСИХОДІАГНОСТИЧНА РОБОТА

Номер слайду 19

Номер слайду 20

2. ПСИХОЛОГІЧНА ПРОСВІТА

Номер слайду 21

3. ОРГАНІЗАЦІЙНО -  МЕТОДИЧНА РОБОТА 

Номер слайду 22

4.  Самоосвіта.

Номер слайду 23

5. Робота з сім’ями яки опинилися у складних життєвих обставинах.

Номер слайду 24

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
12 вересня 2022
Переглядів
840
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку