1
Тиждень знань з безпеки життєдіяльності
"Мала іскра – великий вогонь"
Листопад Понеділок _________
Ранок
Читання та обговорення твору О.Коробець "Про неслухняне лисеня"_______
__________________________________________________________________
Дидактична гра "ВРЯТУЙ ВІРНИХ ДРУЗІВ"
Мета: формувати в дітей знання про правила пожежної безпеки.
Завдання: учити дітей правильно і швидко приймати рішення в екстремальних ситуаціях та виконувати певні дії.
Правила гри: у грі беруть участь двоє дітей. Виграє той, хто більше «врятує» іграшок.
ХІД ГРИ
На майданчику (1,5 х 1,5 м) вихователь розставляє 10 іграшок. Одному із учасників зав'язує очі, пояснюючи, що виникла пожежа, тому дуже погано видно. За сигналом ведучого дитина, яка бере участь у грі, повинна зібрати якомога більше іграшок, щоб винести їх із «кімнати, що палає».
Рухлива гра "ПОЖЕЖНИКИ НА НАВЧАННІ"
Мета: удосконалювати знання про правила пожежної безпеки; закріплювати навички бігу в колоні та лазіння по гімнастичній стінці; виховувати кмітливість та почуття колективізму.
ХІД ГРИ
Діти, об'єднані у 3-4 підгрупи за кількістю прольотів гімнастичної стінки, сидять на лавах або стільцях — «чергують у пожежній частині». За сигналом вихователя «Тривога!» вони швидко підводяться і шикуються в 3-4 колони. Перші гравці беруть обруч — «кермо машини», і всі разом одне за одним починають бігти до місця «пожежі» (гімнастичної стінки, на верхньому шаблі якої прив'язано дзвіночки).
На слова вихователя «Пожежні машини приїхали!» діти зупиняються і перешиковуються у півколо — стають перед місцем «пожежі».
Після слів вихователя «Роботу почали!» діти «накачують» насосом воду; на слова «Сокирами рубай!»— імітують рубання; в слова «Гаси пожежу!» — повертають тулуб праворуч та ліворуч відводячи відповідну руку в сторону. На слова «Вогонь уже вище й вище!» діти швидко шикуються в колони. На слова вихователі «Гасимо пожежу вгорі!» діти, які стоять першими в колонах, піднімаються гімнастичною стінкою до верхнього щабля, дзвонять у дзвіночок (кожний у свій), спускаються вниз і стають у кінець своєї колони. Вихователь називає, хто першим подзвонив. Згодом лізуть діти, які стоять другими та ін. Наприкінці гри вихователі називає колону дітей, які добре впоралися з роботою «пожежників». Після цього всі діти шикуються в свої колони і повільно повертаються до «пожежної частини».
Трудова діяльність__________________________________________________
Індивідуальна робота________________________________________________
Ранкова гімнастика
Заняття_____________________
Заняття з охорони безпеки життєдіяльності
«Кицькін дім»
Програмовий зміст: продовжувати ознайомлювати дітей з пожежною машиною, вчити відзначати її за зовнішніми ознаками ( колір, будова, розмір); вчити зв'язно відповідати на питання вихователя;розширити словниковий запас по темі пожежна безпека;правильно використовувати в мові назви предметів; познайомити з правилами пожежної безпеки; розвивати допитливість, пам'ять, логічне мислення; виховувати у дітей потребу в турботі про свою безпеку.
Матеріал:
Хід заняття
1. Бесіда
-Діти подивіться, яка іграшка з'явилася у нас в групі? (Машина).
-Хто здогадався, як вона називається? (Пожежна).
-За якими ознаками ви здогадалися, що це пожежна машина? (Вона червона, зі сходами, з номером 101).
-Правильно, пожежна машина завжди червона, щоб її було видно здалеку. Червоний колір - колір тривоги, колір вогню.
-Як їде пожежна машина, швидко чи повільно? (Швидко).
-Чому швидко? (Потрібно швидше загасити вогонь, врятувати людей).
-Коли машина їде по дорозі, її не тільки видно, але й чутно сирену.
-Як звучить сирена? (У-у-у, у-у-у).
-Діти, як ви думаєте, що де лежить у кузові пожежної машини?(Інструменти для гасіння пожежі: сокира, лопата, шланг, вогнегасник і т. п).
-Діти, як ви думаєте, чому виникають пожежі? (Різні відповіді дітей).
-Так, багато пожеж від необережного поводження з вогнем. Вогонь дуже небезпечний. Він спочатку горить повільно, потім язики полум'я стають вище, сильніше, розпалюються, вирують.
2.Вправа «Щоб не сталося біди»
-Щоб не було біди, треба добре знати правила. Зараз ми разом повторимо правила для дітей.
1) Сірники не можна ... (Брати).
2) Газ не можна ... (Запалювати).
3) Праску не можна ... (Вмикати).
4) В розетку пальці не можна ... (Вставляти).
- Діти, постарайтеся запам'ятати ці правила і завжди їх дотримуйте, щоб пожежна машина ніколи не приїжджала до вашого будинку.
-Пожежна машина від слова «пожежа». А люди, які гасять пожежу, називаються пожежники.
-Які повинні бути пожежники? (Сміливі, сильні, спритні, мужні і т. д).
3. Перегляд мультфільму «Кицькин дім»
- Чому загорівся будинок?( Піч, у якій горів вогонь, було залишено без догляду.)
- Курка взяла відро і побігла заливати палаючий будинок. А як ви гадаєте, діти, чи досить віра води, щоб загасити будинок? ( Ні! )
-Звичайно, ні. Що треба робити у цьому випадку?( Викликати пожежників! 101!)
4. Фізхвилинка
«Вітер віє нам в лице »
Віє вітер нам в лице ( „ганяють” вітер руками в лице).
Нахиляє деревце ( нахили тулуба вліво - вправо).
Вітерець все тихший,(присідання)
Деревце росте все вище ( руки вгору, діти тягнуться на носках).
5. Гра «Загорівся Кицькин дім».
Матеріал: будиночок кішки (зроблений з кубиків або стільців), відро, лійка, ліхтарик, лопатка, шматок червоної матерії, дзвіночок.
Хід гри: Діти йдуть по колу і співають пісеньку:
Тили - бом! Тили - бом!
Загорівся Кицькин дім!
Біжить курочка з відром,
А конячка з помелом,
А собачка з ліхтарем,
Дорослий голосно дзвонить у дзвоник, діти біжать туди, де лежать, відерце, лійка і т. д., беруть іграшки і «гасять вогонь» (вогонь зображується за допомогою червоної матерії, накинутій на будиночок).
Всі разом промовляють:
Раз! Раз! Раз! Раз!
І вогонь згас!
Прогулянка
Спостереження, бесіда, екскурсія_____________________________________
__________________________________________________________________
Рухливі ігри________________________________________________________
__________________________________________________________________
Фізкультура на повітрі_______________________________________________
__________________________________________________________________
Індивідуальна робота________________________________________________
__________________________________________________________________
Трудова діяльність__________________________________________________
__________________________________________________________________
ІІ половина дня
Сюжетно-рольова гра «Один вдома».
Попередня робота:
Обладнання: іграшкові побутові предмети (праска, комп'ютер, газова плита, мікрохвильова піч, пральна машина, прасувальна дошка, електрочайник, фен тощо),предмети заступники (лічильні палички в коробочці і т.д.), телефон, атрибути до гри «Ми-пожежники», ігровий куточок, облаштований. дитячої та лялькової меблями.
Консультація для батьків: "Обережність не зашкодить"
Вівторок__________
Бесіда з дітьми "Жартувать з вогнем не можно"_________________________
__________________________________________________________________
Рухлива гра "НАВЧАННЯ ПОЖЕЖНИКІВ"
Мета: формувати в дітей поняття про поведінку та особисту безпеку під час пожежі; удосконалювати рухові вміння і навички.
ХІД ГРИ
Діти отримують завдання: стрибати на одній нозі;
• пролізати в обруч, розташований на землі;
• пробігати по колоді й легко зістрибнути з неї;
• добігати до кошика з м'ячами, узяти м'яч, влучно кинути його в ціль.
Мета: закріплювати знання про заходи запобігання пожежі. Розвивати словник, увагу, пам'ять.
Хід гри:
Вихователь разом з дітьми постає кругом, передає червоний м'яч дитині який повинен закінчить віршовану рядок.
Де з вогнем безтурботні люди,
Там злетить у небо кулю,
Там завжди буде загрожувати нам
Злий.......(пожежа)
Раз, .два, три, чотири.
У кого пожежа в .....(квартирі)
Дим стовпом піднявся раптом.
Хто не вимкнув.....( праска)
Червоний відблиск побіг.
Хто з сірниками......(грав)
Стіл і шафа згоріли разом.
Хто сушив білизну над ...(газом)
Полум'я стрибнуло в листя.
Хто у будинку запалював...(траву0
Хто кидав у вогонь при цьому
Не знайомі ...(предмети)
Пам'ятай кожен громадянин:
Цей номер:....(01)
Дим побачив - не зівай.
І пожежних ....(викликай)
Трудова діяльність__________________________________________________
Індивідуальна робота________________________________________________
Ранкова гімнастика
Заняття__________________________
Заняття з охорони безпеки життєдіяльності
«Сірники – не іграшка»
Програмовий зміст: Ознайомити дітей із правилами пожежної безпеки; закріпити поняття «Сірники – не іграшка»; ознайомити з пожежною машиною; розвивати зв’язне мовлення; виховувати слухняність.
Матеріал: Картинка-ілюстрація коробки сірників, свічки ; ілюстрації до художніх творів, ілюстрація пожежної машини.
Хід заняття:
Вихователь: Є багато різних іграшок, якими полюбляєте гратися. Назвіть свої улюблені іграшки (Діти називають свої іграшки) Але є речі, про які дорослі вам кажуть: «Це не іграшки, це небезпечно».
Ігровий прийом: Прихід зайчика з перев’язаним вушком.
Вихователь:Діти, хто прийшов? Привітайтеся із зайчиком. Мені він розповів, що не слухався старших і грався не тими іграшками, тому у нього вушко болить, бо він його обпік.
На дошці з’являється зображення сірників, свічки.
Вихователь: А я знаю, чим грався зайчик. Він грався ось такими сірниками (показує картинку) і я вам прочитаю вірш про те, як небезпечно гратися сірниками.
Вогонь працював у зайчихи в печі –
Варив їй куліш, випікав калачі.
Вона ж годувала щоранку малят –
Трійко біленьких своїх зайченят.
Ось мамі вже з дому рушати пора
Лишається в хаті сама дітвора.
- Ми будем слухняні, - синок запевня.
Куди ж це найменше спішить зайченя?
Воно потихеньку взяло сірники
І вогник маленький пуска між дрова.
Сердитий вогонь розходивсь, горить.
Сестричка з найменшим сховалась умить
А брат не злякавсь:
- 101 позвоню!
Врятують пожежники нас від вогню!
Вихователь:Ось бачите, дітки, яка може бути біда, коли грається не тими іграшками, як це робив зайчик. Запам’ятайте: Сірники – це небезпечно і це – не іграшки.
(показує вихователь ілюстрацію пожежної машини).
Вихователь: Ось така машина допомогла зайченятам в біді.
Пожежна машина
Мчить по дорозі червона машина
Крутяться швидко усі її шини,
Вихором справжнім по трасі летить,
Бо поспішає пожежу гасить.
Якщо спалахнути вдалося пожежі
Може вогонь усе знищити вмить,
Тому на поміч авто це летить!
Вихователь: Діти, ви добре запам’ятали, що сірники – це не іграшка.
Запитання дітям:
Вихователь:Так, вона потрібна для того, щоб гасити пожежу, вогонь.?
Вихователь: Зайчик все зрозумів і більше не буде чіпати сірники, свічку .
Діти прощаються з зайчиком.
Прогулянка
Спостереження, бесіда, екскурсія_____________________________________
__________________________________________________________________
Рухливі ігри________________________________________________________
__________________________________________________________________
Фізкультура на повітрі_______________________________________________
__________________________________________________________________
Індивідуальна робота________________________________________________
__________________________________________________________________
Трудова діяльність__________________________________________________
__________________________________________________________________
ІІ половина дня
Попередня робота:
Мета: формувати вміння розвивати сюжет на основі знань з ППД; узгоджувати свої дії з діями партнерів, дотримуватися в грі рольові взаємодії і взаємовідносини. Погоджувати і прогнозувати рольові дії і поведінку відповідно з сюжетом гри.
Обладнання: набір пожежних машин, шоломи для пожежників, відра, лопати, предмети заступники - шнури, скакалки, шведська драбина, спортивний канат, спортивні мати, набір іграшок «Ми - пожежники», магнітофон (аудіозапис пожежної мигалки»).
Середа____________
Перегляд слайдів "Вогонь і друг і ворог"_______________________________
Мета: закріпити знання дітей про правила пожежної безпеки. Розвивати пам'ять, мислення, мова. Виховувати почуття відповідальності.
Хід гри:
Вихователь розкладає на столі, або кладе в красиво оформлену коробочку навпочіпки з питаннями на тему правил поведінки під час пожежі. Дитина, який правильно відповів на питання, отримує фішку. Виграє той, у кого при по закінченні гри виявиться більше фішок.
Варіанти питань:
- Назви можливу причину пожежі;
- як правильно викликати пожежників;
- що робити, якщо під час пожежі немає можливості викликати пожежників, і шляху з дому відрізані пожежею;
- можна займатися гасінням вогню, не викликавши попередньо пожежних;
- що потрібно робити, якщо в хаті запахло газом;
- чи можна ховатися в шафі або під столом під час пожежі;
- чи можна підпалювати тополиний пух;
- чи можна під час пожежі влаштовувати протяг, відкриваючи одночасно всі вікна і двері;
- чи можна використовувати ліфт під час пожежі в будинку;
- що потрібно рятувати під час пожежі в першу чергу: гроші, документи або себе;
- як правильно покинути задимлене приміщення;
- можна гратися сірниками і запальничками і чому.
Рухлива гра "ПОЖЕЖНА ТРИВОГА"
Мета: формувати в дітей ціннісне ставлення до особистого здоров'я та здоров'я оточуючих; закріплювати вміння дітей діяти за сигналом; розвивати швидкість бігу, рівновагу.
ХІД ГРИ
Усі діти — «пожежники». За сигналом «Тривога!» пожежники утворюють пари. Імітуючи пожежні машини, вони «їдуть за викликом на пожежу».
За сигналом «Поїхали!» діти виконують рухи відповідно до :тексту, що говорить вихователь (або всі діти разом):
Сокирами балки рубаємо, Із брансбойтів полум'я збиваємо! А полум'я все вище, вище! Лізь на дах швидше!
Діти залазять на гімнастичну стінку, перелазять на протилежний бік, спускаються похилою дошкою.
За сигналом «Відбій!» «пожежники» повертаються у «пожежну частину».
Вихователь підбиває підсумки гри.
Трудова діяльність__________________________________________________
Індивідуальна робота________________________________________________
Ранкова гімнастика
Заняття__________________________________________________________
Заняття з охорони безпеки життєдіяльності
«Пригода в лісі»
Програмовий зміст: Ознайомити дітей з вогнем і його властивостями; розширити словниковий запас по темі пожежна безпека; закріпити знання дітей про небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі і правила поведінки при пожежі; навчити дітей орієнтуватися в проблемних ситуаціях; розвивати допитливість, пам’ять, логічна мислення; виховувати у дітей потребу в турботі про свою безпеку та самостійність.
Хід заняття:
Вихователь загадує дітям загадку:
Шипить і злиться,
Води боїться.
З мовою, а не гавкає,
Без зубів, а кусає.
Як ви думаєте, про що ця загадка? (про вогонь)
Вихователь ставить у центр кола безпечний свічник і запалює свічку.
Вихователь: На вогонь можна дивитися безе кінця. Якщо на нього довго дивитися, то можна щось розгледіти.
(Діти дивляться і називають, що їм задається, що вони бачать ту чи іншу тваринку).
Вихователь: Діти, як вогонь допомагає людям?
(відповіді дітей).
Вихователь: Молодці, діти! Давайте піднесемо руку до свічки, що ви відчуваєте? (відповіді дітей). Але давайте подивимося, що може статися, якщо близько підійти до вогню.
(показ дослідів)
Дослід: показати дітям, що є невидиме полум’я і воно теж небезпечно. Піднести папір до полум’я свічки на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись видимої частини полум’я. Через кілька секунд лист задимиться, з’явиться коричнева пляма, потім полум’я.
Висновок: Не можна близько підходити до вогню, можна обпектися. Не можна близько підносити до вогню предмети, вони можуть загорітися і нанести шкоду людині або стати причиною пожежі.
Вихователь: Щоб не сталася пожежа необхідно слідувати правилам пожежної безпеки. Потрібно пам’ятати завжди:
Де з вогнем безтурботні люди,
Там злетить у небо шар,
там завжди загрожувати нам буде
Злий пожар!
Дитина: А ми знаємо казку про небезпеку вогню. Хочете покажемо?
Драматизація казки.
Декорація лісу – гарна галявина, світить сонечко, стоїть хатина. Лине спокійна музика. на галявину , розглядаючи дерева і квіти, виходить Лісовичок з онучкою. Онучка в гарному вбранні з квітів і листочків. В руці тримає кошик.
Лісовичок.
Я дідусь Лісовичок,
борода із колючок.
Я по лісі походжаю,
кожну гілочку і листочок охороняю.
Онучка: Дідусева я онучка, як трос тиночку я гнучка. Квіти й трави я збираю, добру вже аптеку маю, хворим всім допомагаю!
(Онучка милується квітами, метеликом).
Лісовичок: Запам’ятайте, діти, правило лісу: «Природа жива і ми живемо доти, доки є природа. О! А що це за гамір у моєму лісі?
(З хатини вибігає вовченя, назустріч йому біжать лисеня і зайченя).
Вовченя: Мої батьки десь пішли у справах. А я біля плити надибав ось що. (показує сірникову коробочку)
Лисеня: Ти дивись! Яка гарна коробочка! А давай подивимось, що там всередині!
Зайченя: А може не треба? Ми ж не знаємо, що це таке! (До гурту підходить Лісовичок)
Звірята: Дідусь Лісовичок! Гляньте, що ми знайшли. Поясніть нам, що воно таке.
Лісовичок: Це, любі мої звірята,сірники. Для дітлахів - це небезпечна річ! Тільки дорослим можна ними користуватись, а в невмілих руках вони можуть привести до пожежі. Зрозуміло?
Звірята (разом). Так, зрозуміло. Ми їх не будемо чіпати.
Лісовичок з онукою виходить.
Лисеня: Пішов собі дідуган! (передражнює) У невмілих руках! А у нас вмілі! Не будемо його слухати, запалюй, Вовчику,
Зайченя: Не чіпайте сірників! Ви ж слово дали Лісовичку, а самі не дотримуєте його. А я так боюся вогню..!
Вовченя: Який же ти боягуз! недарма кажуть, що полохливий заєць і пенька боїться! А ми хоробрі! (сміються та граються з сірниками)
Імітація пожежі: змінюється декорація – зображено палаючий ліс; лунає тривожна мелодія, на звірятах накинуті червоні стрічки.
Звірята: Ой-ой-ой! Горить наше гарне хутро, ліс горить! Допоможіть! Рятуйте!
На галявину вибігають Лісовичок з онучкою.
Лісовичок: Поспішай, онучко! Зателефонуй 101, викликай пожежних, а я допоможу звірятам.
Лісовичок скидає з себе накидку і накидає на звірят.
Лісовичок: (показує на звірят)
З сірниками ці звірята захотіли, було, гратись.
Враз огонь схопився, хто де міг укрився.
Зрозуміли, всі малята: сірники не іграшка для малят.
Вихователь: Молодці, гарну казку показали, я впевнена все ви запам’ятали про небезпеку вогню. А повчальний мультик хочете переглянути? На стільці зручно сідайте і уважно переглядайте.
(Діти дивляться повчальний мультик про небезпеку вогню).
Вихователь: Нумо, в коло всі вставайте, гру цікаву починайте.
Фізхвилинка.
Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо.
Ось так, ось так, швидко шланги розмотаємо.
(колові рухи руками перед грудьми)
Ось вогонь у нас горить,
Будемо його гасить (нахил тулуба вперед з витягнутими руками)
А тепер ми присідаємо,
Під дерева заглядаємо,
Чи ніхто там не лежить,
Дим розходиться умить (присідання).
Ось вогонь ми загасили,
На пеньки тихенько сіли,
Олівці до рук взяли,
Працювати почали .
Діти малюють на тему «Пожежа в лісі».
Дидактична гра «Чого не можна робити»
Мета: Збагачувати словник дітей новими словами на основі уявлень про довкілля. Продовжувати формувати систему знань про небезпеку. Учити переносити засвоєні лексичні навички у зв’язне мовлення.
Швидко пролетів «безпечний» час.
Я дуже рада, друзі, за вас!
Про небезпеку ви багато дізналися,
Міцні знання з ОБЖ показали.
Тільки запам’ятайте: мало знати –
Правила слід виконувати!
Прогулянка
Спостереження, бесіда, екскурсія_____________________________________
__________________________________________________________________
Рухливі ігри________________________________________________________
__________________________________________________________________
Фізкультура на повітрі_______________________________________________
__________________________________________________________________
Індивідуальна робота________________________________________________
__________________________________________________________________
Трудова діяльність__________________________________________________
__________________________________________________________________
ІІ половина дня
Гра з підлоговим конструктором «Пожежа в місті».
Попередня робота:
Мета: закріпити вміння брати на себе різні ролі відповідно з сюжетом гри; використовувати атрибути, конструктор, будівельний матеріал, предмети заступники. Сприяти творчому використанню в ярмі уявлень про ППД. Розвивати творчу уяву, здібності спільно розгортати ігу.
Обладнання: різні види підлогового конструктора, карти-схеми, іграшкові пожежні машини, дрібні іграшки, аудіозапис пожежної мигалки.
Консультація для батьків "Це діти повинні знати"
Четвер_____________
Розгадування загадок на протипожежну тематику.
Проблемна ситуація "Що було б, якби не було пожежників?"
Мета: формувати уявлення про корисні та шкідливі властивості вогню. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.
Хід гри:
Дитині показується картина, що зображає різні види застосування вогню (і хорошого і поганого).Детям роздають картки із зображенням вогню і предметів, пов'язаних з вогнем (сірники, дрова, газова плита, гасова лампа іт.д.) діти повинні розташувати картки на картині - в потрібне місце.
Рухлива гра "ШКОЛА ПОЖЕЖНИКІВ"
Мета: формувати в дітей знання про необхідність дотриманні правил пожежної безпеки; ознайомлювати дітей із правилам» поведінки під час пожежі; учити їх швидко приймати правильні рішення в екстремальних ситуаціях.
ХІД ГРИ
Вихователь виставляє на столі чи дошці картинки із зображенням проблемної ситуації, пов'язаної з пожежею.
Діти, які розв'язали її, підходять до вихователя і по секрету повідомляють своє розв'язання. Правильну відповідь вихователь оцінює іграшкою.
Коли бажаючих більше немає, кожен з учасників уголос називає відповідь. Діти аналізують різні варіанти та з'ясовують, які з них правильні. Потім вихователь виставляє іншу картинку і гра триває.
Наприкінці гри підраховується кількість іграшок, які отримали кожен з учасників, і визначається переможець.
Трудова діяльність__________________________________________________
Індивідуальна робота________________________________________________
Ранкова гімнастика
Заняття___________________________________________________________
Заняття з охорони безпеки життєдіяльності
Комплексне заняття з ОБЖ
«Подорож з пожежної безпеки»
Мета: закріплення знань пожежної безпеки.
Завдання:
- Закріпити знання дітей про небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі та правил поведінки при пожежі;
- знайомити з вогнем і його властивості;
- закріпити знання дітей про професії пожежного;
- розширити словник дітей з теми пожежна безпека;
- виховувати у дітей потребу в турботі про свою безпеку;
- продовжувати знайомити з нетрадиційними техніками в изодеятельности.
Обладнання: форма пожежного (каски, маска, карабін, чоботи...), фотографії з зображенням пожежної техніки, форми пожежного раніше і зараз; картинки з ілюстраціями правил пожежної безпеки; відеоролик «пожежні на вченні». Матеріал для дослідів з вогнем: металевий піднос, свічки, ємності з водою, піском, землею, скляна колба. Матеріал для изодеятельности: аркуші білого паперу, акварель, пензлі, банки з водою, прозора плівка розміром з аркуш паперу, силуети пожежної машини, будинків, пожежного з темної паперу, клей.
Хід заняття:
Вихователь: Хлопці, сьогодні ми з вами вирушаємо у цікаву і корисну подорож по країні безпеки. Я запрошую вас пройти в автобус (діти сідають на стільці, що імітують автобус). Поки ми будемо їхати, я розповім вам казку.
«В одному невеликому містечку жила-була сірник. Вона була веселою, пустотливою дівчиськом. Дуже вже вона любила танцювати, та так танцювала, що забувала про все на світі. Розпалювалася і тут же спалахувала. Танцюючи, вона зачіпала штори, предмети в будинку, виходячи на вулицю - за дерева, будинки, кущі, траву і все, що їй траплялося на шляху. Все це згорало. Люди стали боятися. Її це жахливо не подобалося, тому що тільки люди могли дати їй життя. Адже це вони її робили. І ось одного разу вона прийшла до майстра, який робив сірники і попросила про допомогу. Адже вона хотіла приносити користь людям, а приносила тільки шкоду. Майстер добре подумав і вирішив сірнику допомогти. Придумав їй будинок, де можна сховатися і відпочити - це сірникову коробку. Поклав її не одну, а з сестричками. З тих пір неслухняна сірник живе в сірниковій коробці».
Сподобалася вам казка? Я пропоную вам пограти в гру «Користь і шкода вогню».
Вихователь: сірником ми запалюємо вогонь. А яку користь приносить вогонь.
Діти: За допомогою вогню ми варимо їжу, обігріваємо житло, висвітлюємо будинку.
Вихователь: Яку шкоду приносить вогонь? Що може статися від необережного поводження з вогнем?
Діти: Можуть згоріти речі, квартира, будинок, ліс.
Вихователь: від чого бувають пожежі?
Діти: Пожежі бувають від ігор із сірниками, запальничками, від залишених включених електроприладів, включених газових плит.
Вихователь: Молодці, хлопці. Ось ми і приїхали. Перша зупинка. Музей пожежної безпеки. Проходьте в перший зал нашого музею. Тут розташовується «картинна галерея». Вона незвичайна, здогадалися чому? (на кожній картині намальовані правила безпечної поведінки з вогнем.
Діти розглядають кожну картину, пояснюють чому виникла небезпечна пожежна ситуація і як діяти в цьому випадку. Після кожного пояснення дитини вихователь робить висновок, використовуючи віршовану форму.
- Правило перше стосується кожного, правило перше найважливіше! На вулиці, і в кімнаті про нього хлопці пам'ятаєте. Сірники не тронь, в сірниках вогонь!
- Правило друге легко запам'ятати можна: з електроприладами будьте обережні, з праскою і чайником, з плитою і паяльником!
Правило третє: Не залишайте гарячий газ, за газом потрібне око та око
Правило четверте: хочемо тебе застерегти, не розпалюй без дорослих піч
Правило п'яте: Приємно в лісі посидіти біля вогнища, коли ж додому повертатися пора, перед відходом багаття не шкодуй, закидали землею і водою залий
Хлопці, якщо ми з вами будемо виконувати ці правила, з нами ніколи не трапиться біди.
А хто ж допомагає людям впоратися з пожежею? (пожежники). Про професії пожежного ми з вами дізнаємося, якщо пройдемо в наступний зал нашого музею. Проходьте.
Що ви знаєте про форму пожежника? Подивіться, яка форма була у пожежного раніше (звертаємо увагу на фотографії пожежних минулих років). А зараз подивіться (звертаю увагу на сучасну форму): пожежний одягнений у спеціальний костюм, який не промокає і не горить у вогні. Скажіть, а навіщо каска пожежного?(захищає голову від ударів, якщо на пожежного що-небудь впаде). Пропоную поміряти каску (старого і нового зразка). Діти діляться враженнями. Коли трапляється пожежа, це дуже небезпечно, а гасити пожежу нелегко. Як ви думаєте, яким повинен бути пожежний? (сміливим, відважним, сильним, хоробрим, чи добрим). Яких людей не візьмуть в пожежники? Що необхідно, щоб стати пожежником? (займатися спортом, вміти слухати, знати багато правил з порятунку людей).
Давайте пройдемо в кінозал нашого музею і подивимося, як тренуються пожежні (перегляд відеоролика «пожежні на вченні»).
Наша подорож триває. Займаємо свої місця. Вихователь задає питання дітям: Яка техніка допомагає пожежникам, чому пожежна машина червона, який номер потрібно набрати, щоб викликати пожежних, що сказати?
Наступна зупинка «Експериментальна лабораторія»
Тут ми будемо з вами проводити досліди з вогнем. Познайомимося з вогнем і його властивостями. Щоб пройти в лабораторію, потрібно протии через тунель (пролазять під дугою). Мільйон років тому люди навчилися добувати вогонь. В руках людини він давав світло і тепло. На вогні люди готували собі їжу, захищалися від диких звірів, які могли напасти на людину. Але варто було вогню дати волю, залишити без нагляду, як добрі дії женучи перетворювалися на зло. Пожежі трапляються і донині. І дуже часто там, де люди необережно поводяться з вогнем. Люди отримують опіки і отруєння. Зараз ми з вами проведемо досліди з вогнем. Будемо дуже обережні.
Вихователь запалює свічки. Діти, що ви побачили? (вогник). Він яскравий, гарний, привертає до себе увагу. Чи можна до нього доторкнутися? Поясніть чому? (відповіді дітей)
Досвід 1. Якщо вогонь стає небезпечним, як людина з ним може впоратися? (згасити). Чого боїться вогонь? (води, снігу, піску, землі). Давайте перевіримо ваші твердження. Проведемо дослід: на палаючу свічку проллємо трохи води.(дитина виконує вказівку вихователя). Що відбувається і чому? (вогонь згас, він боїться води).
Досліди 2, 3. Проводяться аналогічно з іншими матеріалами: піском, землею (якщо заняття проходить взимку - снігом).
Дослід 4. А тепер проведемо останній дослід і зробимо відповідні висновки. Палаючу свічку накриваємо скляною колбою. Що відбувається з вогнем (він гасне). Чому вогонь згас? Без повітря вогонь існувати не може. Тому, коли доступ повітря припинився, він згас.
На цьому наша робота в лабораторії закінчена, продовжимо шлях. В автобусі задає питання: чи Можна дітям користуватися сірниками, чи можна самостійно включати електропобутові прилади, ніж можна гасити пожежу, що потрібно робити, якщо пожежа все-таки сталася?
Хочу вам дати одну пораду:
Хто з вогнем необережний
У того пожежа можливий,
Хлопці, пам'ятайте про те,
Що не можна гратися з вогнем.
На цьому наша подорож закінчилася, ми повернулися в дитячий сад. Сподобалась вам наша подорож? Давайте пограємо (проводиться рухлива гра «Вогонь» /ОБЖ для дітей дошк. віку/ Дитинство-прес,2010,с.160)
Ми з вами сьогодні дуже багато дізналися, і зараз я пропоную вам зобразити у своїх малюнках, як виникла пожежа і як пожежники з ним справляються (проводиться малювання в нетрадиційній техніці з елементами аплікації «Відважні пожежники» /збірка «Веселе різдво «РОСМЭН»,1996, с.8).
Прогулянка
Спостереження, бесіда, екскурсія_____________________________________
__________________________________________________________________
Рухливі ігри________________________________________________________
__________________________________________________________________
Фізкультура на повітрі_______________________________________________
__________________________________________________________________
Індивідуальна робота________________________________________________
__________________________________________________________________
Трудова діяльність__________________________________________________
__________________________________________________________________
ІІ половина дня
Сюжетно-рольова гра «Один вдома».
Попередня робота:
Обладнання: іграшкові побутові предмети (праска, комп'ютер, газова плита, мікрохвильова піч, пральна машина, прасувальна дошка, електрочайник, фен тощо),предмети заступники (лічильні палички в коробочці і т.д.), телефон, атрибути до гри «Ми-пожежники», ігровий куточок, облаштований. дитячої та лялькової меблями.
П'ятниця______________
Проблемна ситуація "Пожежа в будинку"____________________________
Мета: формувати знання про причини пожежі .Развивать увагу, пам'ять, мова. Виховувати відповідальність.
Хід гри:
Із запропонованих вихователем сюжетних картинок ( діти збирають осіннє листя, діти вішають палаючі свічки на ялинку, хлопчик у шафі грає сірниками, діти поливають квіти і т. д.) дитина має вибрати ті ситуації, які можуть стати причиною пожежі та аргументувати свою відповідь, за що отримує фішку. Виграє той, у кого виявиться більше фішок до кінця гри.
Рухлива гра "ПОЖЕЖНА ТРИВОГА"
Мета: формувати в дітей ціннісне ставлення до особистого здоров'я та здоров'я оточуючих; закріплювати вміння дітей діяти за сигналом; розвивати швидкість бігу, рівновагу.
ХІД ГРИ
Усі діти — «пожежники». За сигналом «Тривога!» пожежники утворюють пари. Імітуючи пожежні машини, вони «їдуть за викликом на пожежу».
За сигналом «Поїхали!» діти виконують рухи відповідно до :тексту, що говорить вихователь (або всі діти разом):
Сокирами балки рубаємо, Із брансбойтів полум'я збиваємо! А полум'я все вище, вище! Лізь на дах швидше!
Діти залазять на гімнастичну стінку, перелазять на протилежний бік, спускаються похилою дошкою.
За сигналом «Відбій!» «пожежники» повертаються у «пожежну частину».
Вихователь підбиває підсумки гри.
Трудова діяльність__________________________________________________
Індивідуальна робота________________________________________________
Ранкова гімнастика
.
Фізкультхвилинка
Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо,
Ось так, ось так,
Швидко шланги розмотаємо.
Ось вогонь у нас горить
Будемо ми його гасить,
Ось так, ось так,
Будемо ми його гасить.
А тепер ми присідаємо,
Під дивани заглядаємо,
Ось так, ось так,
Під дивани заглядаємо.
Ось вогонь ми погасили,
На стільці швиденько сіли,
Все як треба ми зробили,
Відпочинок заслужили.
Вихователь: Гарно пограли, а тепер давайте розповімо нашому Бобру про пожежну машину. Подивіться ось вона ( Стоїть на столі, розглядаємо).
Дидактична гра « Речі, які необхідні пожежнику »
Вихователь: Ось подивіться на всі ці речі і скажіть мені, яку одну річ можна покласти до сумки пожежника і чому?
Діти складають речі і говорять чому саме ці речі потрібні пожежнику на роботі .
Телефонний дзвінок.
Вмикається сирена.
Вихователь: Діти, а що ми сьогодні з вами робили? ( Були пожежниками, гасили вогонь, допомагали Катрусі ).
Вихователь: Мої помічники розповіли в що одягаються пожежники, які потрібні їм речі, яка в них машина. Також ми знаємо, що викликаючи на допомогу пожежників ми набираємо номер – 101, а також обов’язково кажемо їм адресу – вулицю та номер будинку, де виникла пожежа.
Вихователь: на цьому наше заняття закінчується, до нових зустрічей!
Прогулянка
Спостереження, бесіда, екскурсія_____________________________________
__________________________________________________________________
Рухливі ігри________________________________________________________
__________________________________________________________________
Фізкультура на повітрі_______________________________________________
__________________________________________________________________
Індивідуальна робота________________________________________________
__________________________________________________________________
Трудова діяльність__________________________________________________
__________________________________________________________________
ІІ половина дня
Спортивна розвага "Школа пожежників" за планом фіз.інструктора