Презентація 1
-
Вітання. Який розділ геометрії ми вивчаємо?(стереометрія)
-
Які стереометричні тіла ви знаєте? (конус, призма…)
-
Чи впізнаєте ви їх по невеликих елементах? Гра « Впізнай мене».
-
Чому називаючи відповідь призма ви не сказали, що це куб?
(обговорення характерних ознак куба)
-
Тести learningapps.
Презентація 2 (Слайди нумеровано списком)
-
-
Сила народної підтримки виявилася настільки потужною, що соціальними мережами почали ширитися жарти, мовляв, українці можуть назбирати не лише на Байрактари, а й на космічний корабель.
-
Тема нашого сьогоднішнього заняття тісно пов’язана з діяльністю волонтерів, дуже важливо володіти умінням робити правильні розрахунки.
-
Як ви думаєте яку величину потрібно знайти у даній задачі? (об’єм)
-
Так, наша мета…. А найближча мета….
-
Прошу записати тему заняття.
-
Для початку згадаємо як виміряти довжину.
-
Подивіться на слайд. Який відрізок довший? А що потрібно зробити, щоб дізнатися на скільки? (виміряти) за допомогою чого?(лінійки) Отже, виміряємо довжину першого відрізку та другого. Їх довжина однакова. Чому так вийшло? (різна величина поділок на лінійці).
-
Отже, щоб дізнатися на скільки один відрізок більший за інший потрібно мати одну одиницю виміру.
-
Яку найпростішу одиницю ви знаєте? (см)
-
Гра «Яке слово зайве?»
-
-
Скажіть який круг більший? (голубий) Чому? (займає більше місця на площині) .
-
Знайдіть площу даної фігури (комбінація трикутника та квадрата).(22 см2 ) Як ви дізналися? ( до площі трикутника додали площу квадрата). Отже, щоб знайти площу фігури потрібно знайти суму площ фігур з яких складається дана фігура.
-
Повторення та узагальнення означення площі.
-
Знаходження площі та повторення формули площі прямокутника.
-
Гра «Яке слово зайве?»
-
Метод аналогії(бесіда). Якого кольору тіло більше? (голубого) Чому? (займає більше місця у просторі)
-
Давайте спробуємо дати означення об’єму, виходячи уже з відомого означення площі.
-
Пояснення за слайдом одиниці виміру об’єму 1 см3 .
-
Що таке 1 кубічний кілометр?
-
Розглянемо пряму призму. Візьмемо кубик, як одиницю виміру. Щоб знайти її об’єм, потрібно дізнатися скільки одиниць виміру (кубиків) вміщується в даній призмі.
-
Пояснення за слайдом.
-
Гра «Так чи ні»
-
Гра «Яке слово зайве?» Очікую, що відповідь буде – літр.
-
Нагадування, що літр це одиниця виміру об’єму рідких та сипучих матеріалів або продуктів.
-
Зв'язок літра та інших одиниць об’ємів.
-
Історична довідка за слайдом.
-
Так як же дізнатися скільки кубиків поміститься у дану призму?
-
-
Розглянемо призму та одиницю виміру 1см3 .
-
Розмістимо в основі призми кубики. Скільки їх у рядку?(5) рядків? (4) скільки всього? (20) як ви дізналися?(5·4)
-
Що це ви знайшли?( площу основи). Отже, площа основи 20 см2 .
-
Продовжимо вкладати шари кубиків. Скільки шарів поклали?(6)
-
Що показує число 6? (висоту)
-
Скільки всього кубиків, якщо в одному шарі їх 20, а шарів 6? (120)
-
Так, що показує у даному записі число 20?(площу основи), а 6? (висоту).
-
Висновок формула для знаходження об’єму прямої призми.
-
Запис формули у зошит.
-
Добутком яких чисел знайдено число двадцять (5 і 4). І, отже, об’єм даної призми це добуток таких трьох чисел (4, 5 та 6)
-
Запис формули для знаходження об’єму прямокутної призми.
!!!! Відео – Формулу об’єму якого тіла ви побачили у відео? (куба)
-
Перевірте чи всі формули ви записали у зошит.
-
Задачі усно (8;40;5)
-
Бесіда за слайдом.
-
Задача 1 (усно – 6300). Застосування програми для перевірки розв’язку.
-
Бесіда за слайдом.
-
Задача 2 (усно – 2800; 14).
-
Задача 3 із застосуванням калькулятора ( 180,224м3 ; очікувана відповідь 30).
-
Бесіда про те, що іде навчання і у класі присутній вчитель і на нього, теж, розрахований об’єм. Тому, реальна відповідь – 29 учнів і вчитель).
-
Задача 4 письмово. Перехід до розв’язування задач у зошиті.
Задача 4 (240 см3).
Задача 5 (108 см3).
Задача 6 (480 см3).
-
Бесіда за слайдом.
-
Подача домашнього завдання.
-
Виставлення оцінок та підведення підсумків.