Тлумачення до презентацій №1 та №2. Додаток до матеріалів заняття "Поняття об'єму. Об'єм паралелепіпеда, куба."

Про матеріал

Додаткові матеріали до заняття "Поняття об'єму. Об'єм паралелепіпеда, куба." . Тлумачення до презентацій № 1 та №2. Номер слайду - номер пункту у тлумаченні.

Перегляд файлу

Презентація 1

  1. Вітання. Який розділ геометрії ми вивчаємо?(стереометрія)
  2. Які стереометричні тіла ви знаєте? (конус, призма…)
  • Чи впізнаєте ви їх по невеликих елементах? Гра « Впізнай мене».
  • Чому називаючи відповідь призма ви не сказали, що це куб?

(обговорення характерних ознак куба)

  1. Тести learningapps.

 

  Презентація 2 (Слайди нумеровано списком)

  1.  
  •   Сила народної підтримки виявилася настільки потужною, що соціальними мережами почали ширитися жарти, мовляв, українці можуть назбирати не лише на Байрактари, а й на космічний корабель.
  • Тема нашого сьогоднішнього заняття тісно пов’язана з діяльністю волонтерів,  дуже важливо володіти умінням робити правильні розрахунки.
  • Як ви думаєте яку величину потрібно знайти у даній задачі? (об’єм)
  1. Так, наша мета…. А найближча мета….
  2. Прошу записати тему заняття.
  3. Для початку згадаємо як виміряти довжину.
  • Подивіться на слайд. Який відрізок довший? А що потрібно зробити, щоб дізнатися на скільки? (виміряти) за допомогою чого?(лінійки) Отже, виміряємо довжину першого відрізку та другого. Їх довжина однакова. Чому так вийшло? (різна величина поділок на лінійці).
  • Отже, щоб дізнатися на скільки один відрізок більший за інший потрібно мати одну одиницю виміру.
  • Яку найпростішу одиницю ви знаєте? (см)
  1. Гра «Яке слово зайве?»
  2.  
  • Скажіть який круг більший? (голубий) Чому? (займає більше місця на площині) .
  • Знайдіть площу даної фігури (комбінація трикутника та квадрата).(22 см2 ) Як ви дізналися? ( до площі трикутника додали площу квадрата). Отже, щоб знайти площу фігури потрібно знайти суму площ фігур з яких складається дана фігура.
  1. Повторення та узагальнення означення площі.
  2. Знаходження площі та повторення формули площі прямокутника.
  3. Гра «Яке слово зайве?»
  4.                    Метод аналогії(бесіда). Якого кольору тіло більше? (голубого) Чому? (займає більше місця у просторі)
  5.                    Давайте спробуємо дати означення об’єму, виходячи уже з відомого означення площі.
  6.                    Пояснення  за слайдом одиниці виміру об’єму 1 см3 .
  7.                    Що таке 1 кубічний кілометр?
  8.                    Розглянемо пряму призму. Візьмемо кубик, як одиницю виміру. Щоб знайти її об’єм, потрібно дізнатися скільки одиниць виміру (кубиків) вміщується в даній призмі.
  9.                    Пояснення за слайдом.
  10.                    Гра «Так чи ні»
  11.                      Гра «Яке слово зайве?» Очікую, що відповідь буде – літр.
  12.                    Нагадування, що літр це одиниця виміру об’єму рідких та сипучих матеріалів або продуктів.
  13.                    Зв'язок літра та інших одиниць об’ємів.
  14.                    Історична довідка за слайдом.
  15.                    Так як же дізнатися скільки кубиків поміститься у дану призму?
  16.                     
  • Розглянемо призму та одиницю виміру 1см3 .
  • Розмістимо в основі призми кубики. Скільки їх у рядку?(5) рядків? (4) скільки всього? (20) як ви дізналися?(5·4)
  • Що це ви знайшли?( площу основи). Отже, площа основи 20 см2 .
  • Продовжимо вкладати шари кубиків. Скільки шарів поклали?(6)
  • Що показує число 6? (висоту)
  • Скільки всього кубиків, якщо в одному шарі  їх 20, а шарів 6? (120)
  • Так, що показує у даному записі число 20?(площу основи), а 6? (висоту).
  • Висновок  формула для знаходження об’єму прямої призми.
  • Запис формули у зошит.
  • Добутком яких чисел знайдено число двадцять (5 і 4). І, отже, об’єм даної призми це добуток таких трьох чисел (4, 5 та 6)
  1.                    Запис формули для знаходження об’єму прямокутної призми.

          !!!! Відео – Формулу об’єму якого тіла ви побачили у відео? (куба)

  1.                    Перевірте чи всі формули ви записали у зошит.
  2.                    Задачі усно (8;40;5)
  3.                    Бесіда за слайдом.
  4.                    Задача 1 (усно – 6300). Застосування програми для перевірки розв’язку.
  5.                    Бесіда за слайдом.
  6.                    Задача 2 (усно – 2800; 14).
  7.                    Задача 3 із застосуванням калькулятора ( 180,224м3 ; очікувана відповідь 30).
  • Бесіда про те, що іде навчання і у класі присутній вчитель і на нього, теж, розрахований об’єм. Тому, реальна відповідь – 29 учнів і вчитель).
  1.                    Задача 4 письмово. Перехід до розв’язування задач у зошиті.

Задача 4 (240 см3).

Задача 5 (108 см3).

Задача 6 (480 см3).

  1.                    Бесіда за слайдом.
  2.                    Подача домашнього завдання.
  3.                    Виставлення оцінок та підведення підсумків.
docx
Додано
8 березня 2023
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку