"Ток-шоу ерудитів" для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Заняття у формі гри для дітей старшого дошкільного віку Домінантні складові: довкілля, природа, логіко-математичний розвиток, мовленнєвий, соціально-моральний, художньо-естетичний.
Перегляд файлу

                                  ТЕМА:   «ТОК-ШОУ ЕРУДИТІВ»                                                                        (Заняття  у формі гри для дітей старшого дошкільного віку)

                                               

                                                   Світлана Миколаївна Гончарова,

                                              вихователь «вищої категорії»

                                            Сумського ДНЗ № 14 «Золотий півник»

 

Домінантні складові:  довкілля, природа, логіко-математичний розвиток,

мовленнєвий, соціально-моральний, художньо-естетичний.

 

Програмовий зміст:

Розвивальні завдання:

-   сприяти розвитку логічного мислення, мовленнєвої активності, самостійних суджень;

-   спонукати дітей до розмірковування, висловлювання власних думок;

-   розвивати ввічливість у стосунках з однолітками.

Навчальні завдання:

-    вправляти в умінні вести діалог;

 -  закріпити  знання дітей з логіко-математичного та інтелектуально-пізнавального розвитку, рідної природи,;

-   вчити розв’язувати логічні задачі;

-  удосконалити навички роботи з паличками Кюїзенера, коректурними таблицями Н.Гавриш;

-   орієнтуватися на площині.

Виховні завдання:

-  виховувати бажання бути активним учасниками гри, вміння долати труднощі під час виконання завдань, радіти успіху;

-    ввічливість, повагу та доброзичливе ставлення один до одного;

-   зацікавленість, інтерес до пізнання нового.

Обладнання:

мультимедійний проектор; слайди із завданнями; коректурна таблиця «»Весняні барви»; кольорові фішки; ілюстрації до казок, мольберт,  картки для гри «Шифрувальники»; логічні задачі,  фішки із зображенням смайликів для підрахунку балів,  символічні медалі для найкращих ерудитів,  .

Хід:

1. Організаційний момент.

- Діти, сьогодні я запрошую вас на «Ток-шоу ерудитів». Наша гра – це свято розуму та кмітливості.  Вас чекають цікаві випробування. І я впевнена, що ви їх подолаєте гідно, з радістю та посмішкою.

 За кожну правильну відповідь ви отримаєте фішку.  В кінці гри ми підрахуємо кількість фішок і визначимо найкращих ерудититів.

-  Готові? Тож розпочнемо.

 

1 тур. Розминка 

Дидактична вправа «Що у кого?»

У людини долоні, а у ведмедя? (передні лапи)

- У людини ступні, а у лося? (копита)

- У людини обличчя, а  у вовка? (морда)

- У людини шкіра, а у риби? (луска)

 

2 тур.

Дидактична вправа   «Знавці  країн Світу»

-  У якій країні знаходиться Ейфелева вежа ? ( Франція)

-  Яка країна зображена у вигляді чобітка? (Італія)

-  Жителі якої країни  полюбляють томатні бої ?  (Іспанія)

-  У якій країні є театр під відкритим небом? ( Греція)

- Що залишає слід?

 

3 тур. 

Дидактична гра «Стежинами казок»

(відгадати назву казки за уривком)

Прибігає зайчик назад та й хвалиться:

  • Ховайтесь, казала лисичка, бо коли  він прийде, то розірве вас.

Вони й почали ховатися ( Пан Коцький);

  • Пливи, пливи човнику далі! Човник і поплив.( Івасик-телесик)

 

4 тур.

Дидактична вправа «Математичні острови»

  а)  «Веселі задачки»

       З-під паркану виглядало 8 лап. Скільки кошенят заховалось за парканом?

       Що важче: 1 кг пір’я чи 1 кг камінців?

       На ялинці виросло 5 яблук і 3 груші. Скільки фруктів виросло на ялинці?

       Ким був дідусь. Коли був маленьким ?

 б)  «Яке число пропущено»

      5 +  =  9 

 

      7 -          =  6 

 

   в)   «Будь уважним»

  - Яку фігуру необхідно зафарбувати  повністю, якщо круг заховався за квадратом ? Доведи чому ?

 

 

 

 

      г)  « Яка тваринка  живе на математичних островах ? »

( З’єднати цифри по порядку. Картка - завдання дається кожній дитині).

5.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 тур.

Весела перерва

  -   У якій країні знаходиться Біг Бен ?  Тож  ми зараз завітаємо до Англії на музичну паузу ?  (англійська пісенька з рухами)

 

6 тур.

У королівстві Логіки.

 а) Д/гра «Знайди картинку та накрий фішкою» (робота з коректурною таблицею)

  • Накрити зеленою фішкою картинку із зображенням квітки, яку називають «розвідником» весни.
  • Накрити фіолетовою фішкою картинку, на якій зображено пташку, яка сама для себе будує гніздо.
  • Накрити жовтою фішкою картинку із зображенням комахи, яка живе родиною у вулику.
  • Накрити червоною фішкою картинки із зображенням перелітних птахів.
  • Накрити жовтогарячою фішкою картинки із зображенням ознак весни.

б) Дидактична вправа «Склади прислів’я  зі слів,  використовуючи підказку» ( на основі методики Кюїзенера, де колір прямокутника означає певну цифру: білий – 1, рожевий -  2, блакитний – 3, червоний - 4)

 

 

 

 

 

 

 

7. Підсумок.

 Підрахунок балів за кількістю фішок. Визначення переможців.

 

Додаткове завдання при однаковій кількості фішок в учасників гри.

( Порахуй, скільки трикутників, квадратів та прямокутників ? )

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку