«Не будемо природу ображати, не будемо сміття розкидати» Конспект інтегрованого заняття для дітей середнього дошкільного віку (сталий розвиток для дошкільнят)

Про матеріал
«Не будемо природу ображати, не будемо сміття розкидати» Конспект інтегрованого заняття для дітей середнього дошкільного віку (сталий розвиток для дошкільнят)
Перегляд файлу

«Не будемо природу ображати, не будемо сміття  розкидати»

 

Конспект інтегрованого заняття для дітей середнього дошкільного віку (сталий розвиток для дошкільнят)

                                                

                                     Світлана Миколаївна Гончарова,

                            вихователь «вищої категорії»

                                            Сумського ДНЗ № 14 «Золотий півник»

 

 

 

Очікувані результати заняття. Після заняття діти зможуть:

 - пояснювати, яку загрозу містить засмічення природи;

- розповідати, як треба прибирати;

- вміти сортувати сміття.

 

Обладнання та матеріали: мультимедійна презентація  оповідання В. Сухомлинського «Соромно перед соловейком», картки для самодослідження, «озеро» із «сміттям», сачки, магніти, совочки, гумові рукавички, сміттєві контейнери з позначками, доріжка із камінців, бейджики «Юний еколог», клей, ножиці, серветки, підставки, «заборонні знаки», зелена стрічка.

 

Хід заняття

  1. Привітання.

Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Нехай це коло стане «колом добрих друзів».

У садочку новий день,

Всім говорим : «Добрий день!»

Добрий день тобі й мені,

Всім ми скажем на Землі.

Всім ми посміхаємось,

Щиро обіймаємось.

(Діти сідають на стільці півколом)

 - Засідання нашого клубу знавців природи «Юні екологи» можемо розпочати.

  (Спів пташки)

 - Чий це спів?

  1. Мотивація діяльності.

 

Соловейко   пропонує переглянути історію, яку  він спостерігав у лісі.

(Перегляд мультимедійної презентації з ефектами анімації оповідання

В. О. Сухомлинського «Соромно перед соловейком»)
          Оля й Ліда, маленькі першокласниці, пішли до лісу. Після втомливого шляху вони сіли на траві відпочити й пообідати. Витягли з сумки хліб, масло, яєчка. Коли дівчатка вже пообідали, недалеко від них сів на дерево соловейко й заспівав. Зачаровані прекрасною піснею, Оля й Ліда боялись поворухнутись.
Соловейко перестав співати.

Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ. Ліда забрала недоїдки, загорнула в газету й поклала в сумку.

- Навіщо ти забрала сміття? – запитала Оля.

- Це ж у лісі... Ніхто не бачить...

- Соромно перед соловейком... – тихо відповіла Ліда.

 Бесіда за змістом

- Про кого ця історія?
- Що робили дівчатка?

- Яка з дівчаток вам більше подобається? Чому?
- Чому Ліді стало соромно перед соловейком?

 

3. Самодослідження. Пропоную попрацювати з картками.

- Чи були ви з батьками на природі? Пропоную проаналізувати свої  дії:

  - Якщо прибирали за собою сміття,  то покладіть на перший кружечок зелену фішку, якщо іноді – жовту, якщо ніколи -  залиште білим.

  - Якщо ви завжди прибираєте після себе вдома, в садочку, то покладіть на перший кружечок зелену фішку, якщо іноді – жовту, якщо ніколи -  залиште білим.

             (Діти відзначають свої відповіді певним кольором, обговорення)

 

  1. Обговорення бажаної моделі поведінки та тренувальні вправи.

Дидактична гра: «Посортуй сміття»

 

Діти розглядають підказку на дошці і йдуть по доріжці із камінців до «озера», в якому багато сміття. Поряд із озером стоять контейнери для сортування сміття та необхідне обладнання.

- Діти, що ви бачите в озері?

- Хто його накидав?

- Чому одні предмети потонули, а інші плавають? Як можна їх дістати? Як дістати ті, що на поверхні, біля озера?

- Яких правил безпеки слід дотримуватись? (одягнути рукавички)

- Сміття будемо сортувати у контейнери, на них є підказки. Розглядають.

- Для роботи поділимось на пари. Оберіть кожен собі квіточку або метелика, знайдіть свою пару за номером. У кого квіточка, одягають рукавички і будуть сортувати сміття, у кого метелик – обирає обладнання і буде виловлювати сміття із озера.

 

Робота в парах. Діти одягають рукавички, обирають необхідне обладнання. Далі йде сортування – одна дитина дістає «сміття», інша несе його у відповідний контейнер.

- Перевіримо, чи правильно посортували.  (Огляд)

 

5. Творча майстерня. Виготовлення заборонного знаку.

- Діти, як попередити людей, що тут смітити не можна? Адже ми підемо і знову хтось накидати сміття. (Висловлювання дітей).

- Давайте зробимо заборонний знак і поставимо його навколо озера.

(Діти приклеюють на картон знак, прикріплюють на паличку і ставлять навколо озера)

- Інші знаки заберемо на прогулянку. Де ми ще можемо їх поставити?

 

6. Формулювання намірів. Вправа "Продовж речення".

-Діти, ми справились із завданням і можемо повертатись назад на свої місця.

(Діти по камінцях повертаються назад, стають в коло)

- Ви  мабуть зрозуміли яку загрозу для людини та природи несе сміття, яке не прибирають?

- То ж візьміть стрічку і почніть словами «тепер я буду..» і передайте стрічку своєму сусіду.

 

7. Підсумок заняття.

- Сьогодні ми гарно попрацювали, то ж ви по праву можете отримати значок «Юний еколог»

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
3264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку