«Не будемо природу ображати, не будемо сміття розкидати»
Конспект інтегрованого заняття для дітей середнього дошкільного віку (сталий розвиток для дошкільнят)
Світлана Миколаївна Гончарова,
вихователь «вищої категорії»
Сумського ДНЗ № 14 «Золотий півник»
Очікувані результати заняття. Після заняття діти зможуть:
- пояснювати, яку загрозу містить засмічення природи;
- розповідати, як треба прибирати;
- вміти сортувати сміття.
Обладнання та матеріали: мультимедійна презентація оповідання В. Сухомлинського «Соромно перед соловейком», картки для самодослідження, «озеро» із «сміттям», сачки, магніти, совочки, гумові рукавички, сміттєві контейнери з позначками, доріжка із камінців, бейджики «Юний еколог», клей, ножиці, серветки, підставки, «заборонні знаки», зелена стрічка.
Хід заняття
Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Нехай це коло стане «колом добрих друзів».
У садочку новий день,
Всім говорим : «Добрий день!»
Добрий день тобі й мені,
Всім ми скажем на Землі.
Всім ми посміхаємось,
Щиро обіймаємось.
(Діти сідають на стільці півколом)
- Засідання нашого клубу знавців природи «Юні екологи» можемо розпочати.
(Спів пташки)
- Чий це спів?
Соловейко пропонує переглянути історію, яку він спостерігав у лісі.
(Перегляд мультимедійної презентації з ефектами анімації оповідання
В. О. Сухомлинського «Соромно перед соловейком»)
Оля й Ліда, маленькі першокласниці, пішли до лісу. Після втомливого шляху вони сіли на траві відпочити й пообідати. Витягли з сумки хліб, масло, яєчка. Коли дівчатка вже пообідали, недалеко від них сів на дерево соловейко й заспівав. Зачаровані прекрасною піснею, Оля й Ліда боялись поворухнутись.
Соловейко перестав співати.
Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ. Ліда забрала недоїдки, загорнула в газету й поклала в сумку.
- Навіщо ти забрала сміття? – запитала Оля.
- Це ж у лісі... Ніхто не бачить...
- Соромно перед соловейком... – тихо відповіла Ліда.
Бесіда за змістом
- Про кого ця історія?
- Що робили дівчатка?
- Яка з дівчаток вам більше подобається? Чому?
- Чому Ліді стало соромно перед соловейком?
3. Самодослідження. Пропоную попрацювати з картками.
- Чи були ви з батьками на природі? Пропоную проаналізувати свої дії:
- Якщо прибирали за собою сміття, то покладіть на перший кружечок зелену фішку, якщо іноді – жовту, якщо ніколи - залиште білим.
- Якщо ви завжди прибираєте після себе вдома, в садочку, то покладіть на перший кружечок зелену фішку, якщо іноді – жовту, якщо ніколи - залиште білим.
(Діти відзначають свої відповіді певним кольором, обговорення)
Дидактична гра: «Посортуй сміття»
Діти розглядають підказку на дошці і йдуть по доріжці із камінців до «озера», в якому багато сміття. Поряд із озером стоять контейнери для сортування сміття та необхідне обладнання.
- Діти, що ви бачите в озері?
- Хто його накидав?
- Чому одні предмети потонули, а інші плавають? Як можна їх дістати? Як дістати ті, що на поверхні, біля озера?
- Яких правил безпеки слід дотримуватись? (одягнути рукавички)
- Сміття будемо сортувати у контейнери, на них є підказки. Розглядають.
- Для роботи поділимось на пари. Оберіть кожен собі квіточку або метелика, знайдіть свою пару за номером. У кого квіточка, одягають рукавички і будуть сортувати сміття, у кого метелик – обирає обладнання і буде виловлювати сміття із озера.
Робота в парах. Діти одягають рукавички, обирають необхідне обладнання. Далі йде сортування – одна дитина дістає «сміття», інша несе його у відповідний контейнер.
- Перевіримо, чи правильно посортували. (Огляд)
5. Творча майстерня. Виготовлення заборонного знаку.
- Діти, як попередити людей, що тут смітити не можна? Адже ми підемо і знову хтось накидати сміття. (Висловлювання дітей).
- Давайте зробимо заборонний знак і поставимо його навколо озера.
(Діти приклеюють на картон знак, прикріплюють на паличку і ставлять навколо озера)
- Інші знаки заберемо на прогулянку. Де ми ще можемо їх поставити?
6. Формулювання намірів. Вправа "Продовж речення".
-Діти, ми справились із завданням і можемо повертатись назад на свої місця.
(Діти по камінцях повертаються назад, стають в коло)
- Ви мабуть зрозуміли яку загрозу для людини та природи несе сміття, яке не прибирають?
- То ж візьміть стрічку і почніть словами «тепер я буду..» і передайте стрічку своєму сусіду.
7. Підсумок заняття.
- Сьогодні ми гарно попрацювали, то ж ви по праву можете отримати значок «Юний еколог»