ЗАНЯТТЯ (БРЕЙН – РИНГ) ДЛЯ ДІТЕЙ
СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
В ГРУПІ З ПРІОРИТЕТНИМ ЕКОЛОГІЧНИМ НАПРЯМКОМ
Автор: Гончарова С.М.
вихователь вищої категорії,
ДНЗ №14 №Золотий півник», м. Суми
БРЕЙН -РИНГ
(Екологічний конкурс)
Мета: Продовжувати вчити дітей радіти при спілкуванні з природою, негативно ставитись до руйнівників довкілля. Розвивати потребу дотримуватись правил природокористування. Закріпити знання дітей про природне довкілля: взаємозв’язки у природі, сезонні явища. Закріпити вміння передавати словом свої враження від природи, а також вміння вживати слова на позначення пір року, ознак природи, погоди, послідовності природних явищ, класифікації рослин Розвивати зв’язне мовлення. Розвивати спостережливість і уяву. Закріпити вміння передавати свої враження від спілкування з природою
Хід заняття:
Коли помовчати хоч трохи І зупинитися на мить . Почути можна, як довкола Чарівна музика звучить. (Магнітофонний запис:П.Чайковський «Пори року»)
Вихователь: - Що ви відчуваєте слухаючи музику? - Чи любите ви весну? - А за що ви любите весну? (Відповіді дітей, метод: «Мікрофон», вихователь бере в дитини мікрофон)
- А я люблю весну,тому що вона будить природу від зимового сну і все навкруги оживає, стає красивим так і хочеться помилуватися нею. Природа наш вірний друг, але і вона вимагає від нас турботливого ставлення. Я впевнена,що ви всі любите природу і хочете дізнатися про неї, чим побільше .
- Ви любите дивитися телевізор?Адже там показують цікаві інтелектуальні ігри: «Брейн-ринг», «Що?Де?Коли?», «Поле чудес», «Самий розумний».
- Отже і я пропоную вам зіграти в гру «Брейн-ринг».
(Діти діляться на дві команди і сідають за два круглих столи). Вихователь: Як і кожна гра «Брейн-ринг» має свої правила:
І завдання: «Розминка» «Запам’ятай і виклади»
В кожної команди на столі лежить конверт. В ньому 10 картинок. Я назву 7 картинок, ви маєте уважно послухати і запам’ятати , які картинки я назвала. отже, за одну хвилину ви маєте викласти ті картинки, які я назвала.
(Переможець отримує фішку)
ІІ завдання: «Розминка» «Запам’ятай і порахуй»
Протягом 10 секунд ви дивитесь на таблицю на якій зображено 12 малюнків. Ви маєте порахувати подумки предмети і викласти їх кількість цифрами.
(Переможець отримує фішку)
І Конкурс: «Все переплуталось»
(Команди стають півколом біля своїх фланелеграфів) Перед вами на фланелеграфі виставлено набір карток, які відображають послідовність розвитку рослини. Вони виставлені не за порядком. Отже, ваше завдання:вкажіть правильну послідовність розвитку рослин . Хвилина почалась.
Перша команда: Дерево.
Друга команда: Рослина. (Переможець отримує фішку)
ІІ Конкурс: «Склади квітку», «Посади бджілку». (Діти умовно діляться на пари
Кожна пара учасників отримує конверт з розрізаними на частини малюнком квітки. В усіх квіти різні. Потрібно за одну хвилину скласти квітку і посадити на неї бджілку з відерцем меду. Так, щоб літери на відеречку відповідали першому звуку назви квітки.
(Переможець отримує фішку)
(Фізхвилинка на вибір вихователя)
ІІІ Конкурс: «Чорний ящик»
З ворсинками листя має, Її всякий обминає, Лиш торкнеться до долонь - Припече немов вогонь.
(Кропива)
(Команда, яка відгадала загадку отримує фішку)
«Полікуй звірят»
- ой, а в чорному ящику під кропивою хтось заховався? (Вихователь з ящика виймає м’які іграшки:зайчика із перев’язаною лапкою, і лисичку із зав’язаним горлом. Кожна команда отримує іграшку)
Завдання для І команди: Завдання для ІІ команди:
Прудке зайченятко Не слухалось мами,
не слухалось тата, В футбола ганяло, Тому застудилось мале лисенятко. Поранило лапку. Закутане горло, закутані ніжки , - Як гол забивало. Весь день довелося лежати у ліжку. Чим ранку змастити, як йоду немає?
(Подорожник) (Мати-й-мачуха)
(Переможець отримує фішку)
ІV Конкурс: «Щоб ви зробили, якби побачили…?»
Яка команда дасть швидше відповідь, та й отримає фішку.
V Конкурс: «Поштова скринька»
Лист від вовка.
Дорогі діти пише вам сірий вовк із лісу. Біда в мене сталася. Всі звірі , птахи і комахи перестали зі мною розмовляти. Ще й дідусь Лісовичок на мене все свариться та свариться. Та й просить щоб я вибачення у лісових мешканців попросив. Може я щось не так зробив?лежу я на поляні і гріюсь на сонечку, пташенята в гнізді кричать спати не дають. Аж чую хтось мене кусає, глянув , а це комаха. Встав я відламав гілку та й розвалив весь комашник, щоб більше не кусались. А потім ще й і пташенят крикливих скинув із гнізда. Підкажіть, чим я розізлив мешканців лісу.
Яка команда першою назве погані вчинки вовка та й одержить фішку.
ІV Конкурс: «Щоб з природою дружити…»
Ми одержали від вовка листа і визначили якої шкоди від завдав лісовим мешкан цям. Тому я пропоную написати відповідь у вигляді картинок. У вас на столах лежать картки із картинками де намальовані хороші і погані вчинки.
Отже, за одну хвилину ви повинні дії дітей, які приносять користь природі обвести зеленим маркером. А дії дітей,що завдають шкоду природі закреслити червоним маркером. (Команда переможець отримує фішку)
Вихователь: Мені дуже сподобалось грати з вами в інтелектуальну гру. Ви багато дізнались про природу та як її берегти.
Все на землі, все треба берегти; І птаха, й звіра,і оту тварину. Не чванься тим, що цар природи ти, Бо, врешті, ти – лише її частинка.
А, щоб дізнатись яка команда перемогла давайте порахуємо фішки.