Тема: «Вибір та обґрунтування теми проекту. Короткі відомості про виникнення сувенірної продукції. Призначення та види сувенірів. Моделі-аналоги»Мета: навчальна: формування поняття про сувенір; ознайомлення учнів з історичними відомостями про сувеніри та видами сувенірів; навчити робити аналіз технологічної, історичної, народознавчої літератури; формування вмінь та навички роботи з інформаційними джерелами, створювати банк ідей; визначати вимоги до об’єкту проектування, закріпити вміння та навички у виготовленні виробу.розвивальна: розвивати увагу, творчу уяву, фантазію, наочно-образну пам`ять. виховна: виховувати і підтримувати інтерес до процесу отримання знань, культуру праці; організовувати своє робоче місце.2
4 Поняття про сувенір. Сувенір (від французького слова - souvenir - подарунок на пам'ять) - пам'ятний предмет, пов'язаний з перебуванням в тому чи іншому місці (країні, місті, історичному місці, на виставці) або з яких-небудь пам'ятною подією. У більшості випадків це вироби декоративно-прикладного мистецтва та художньої промисловості. З розвитком туризму як внутрішнього, так і іноземного, з'явилося навіть окреме поняття сувенірна промисловість. Ще у не далекому минулому сувеніри виготовлялися виключно вручну. В Києві українські сувеніри можна придбати як у спеціалізованих крамницях, так і в традиційному місці зібранні митців і торговців сувенірами — на Андріївському узвозі. Традиційні українські сувеніри — писанки, дерев'яні булави, ляльки у національних строях, предмети традиційного ужитку — рушники, глиняні глечики.
5 Ознаки сувенірів. Сувенір - це частка культури народу, тому цілком справедливо їх називають візитними картками країни. До сувенірів слід відносити вироби з чітко визначеними ознаками - оригінальні, художньо оформлені в традиційному для місцевості стилі, що відображають національні або місцеві особливості, визначні події, пам'ятні дати, досягнення вітчизняної науки, культури, мистецтва, спорту. Тим самим сувеніри виконують пізнавальну роль, сприяють взаєморозумінню, духовному збагаченню і зближенню людей і народів, відображаючи життя і культуру країни, яку вони представляють.
6Історичні відомості про сувеніри Свій початок предмети з особливим змістом беруть у далекому минулому, коли перші оброблені сувеніри з’являлися у єдиному екземплярі, тобто призначалися лише для однієї людини. У давнину людина відчувала тісніші зв'язки з силами природи і вже за часів палеоліту (10—5 тис. до н. е.) диференціювала їх на добрі та злі, причому добрі були оберегами від злих. Проте людина відчувала потребу ще і в матеріалізованих захисниках — оберегах. Отже, найдавніші сувеніри – це різноманітні обереги. Історія розвитку сувеніра пов'язана з магічними обрядами. У далекі часи, коли людина не могла розібратися в явищах природи, вона наділяла її надприродною силою. Щоб відвести лиха і нещастя, людина навчилася зображати божество у виробах, створюваних ним зі звичного матеріалу - глини, дерева, металу.
7Історичні відомості про сувеніри В даний час сувеніри поширені не менш широко. Сучасні засоби зв'язку, радіо і особливо телебачення набагато прискорюють темп життя, роблять людину сучасником і очевидцем, а... отже, і співучасником багатьох подій. Пам'ятний значок, вимпел, медаль, якийсь невеликий предмет, приурочений до події, свідком якого ми були, фіксує його в нашій свідомості. За останні роки в нашій країні і за кордоном отримав великий розмах туризм, що сприяє поширенню сувенірів. Наш український народ має багату і оригінальну культуру, надбану численними поколіннями. Наші пращури відбирали найцінніші надбання, збагачуючи їх, і бережливо передавали з покоління до покоління. Таким чином, сувенір був родовою пам'яттю, яка зв'язує членів роду, родини.
8 Види та властивості сувенірів. За призначенням сувеніри поділяють на групи та підгрупи: особисті прикраси (прикраси для голови, шиї, для рук); аксесуари (необов’язковий предмет, який доповнює щось: штучні квіти, брошки тощо); інтер’єрні вироби (шкатулки, вази, ключниці, свічники, статуетки тощо); предмети для сервірування столу (окремі предмети для сервірування столу, сервізи та прибори); письмове приладдя (приладдя для письма та читання, предмети для зберігання письмового приладдя, письмові прибори);сувеніри – пам’ятки (пам'ятні медалі, нагрудні знаки, герби, брелоки, магніти тощо), церковно-культові вироби (ікони, хрести та ін.).страви національної кухні ( борщ, київський торт та ін.).
17 ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯРозробка банку ідей. Перш ніж приступимо до виконання домашньої роботи проведемо дослідження: Якими технологіями (вміннями виготовляти виріб) я володію. Які матеріали та інструменти я маю в наявності. Вибір об'єкту праці, його обґрунтування. Визначити для чого або для кого можна виготовити ваш виріб. Складання плану роботи з виконання проекту.
18 Домашня робота. Заповніть таблицю «Банк ідей»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що потрібно знайти. Зібрана інформаціяІсторія. Цікаві факти. Моделі-аналоги (зразки виробу)Технологія виготовлення. Матеріали необхідні для виготовлення виробуІнструменти необхідні для виготовлення виробу. Вимоги до виробу. Тема проектування виробу “Український сувенір”Самостійно оберіть об'єкт праці, спираючись на свої можливості та виконане практичне завдання слайд 17