Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва

Про матеріал
Мета уроку: Навчальна: Ознайомити учнів із видами декоративно-ужиткового мистецтва (ДУМ) та сучасними підходами до його розвитку. Розвивальна: Розвивати в учнів творче мислення, уяву та дизайнерські здібності. Виховна: Виховувати повагу до культурних традицій та формувати естетичний смак.
Перегляд файлу

Тема: Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва


Мета уроку:

  1. Навчальна: Ознайомити учнів із видами декоративно-ужиткового мистецтва (ДУМ) та сучасними підходами до його розвитку.
  2. Розвивальна: Розвивати в учнів творче мислення, уяву та дизайнерські здібності.
  3. Виховна: Виховувати повагу до культурних традицій та формувати естетичний смак.

Обладнання та матеріали:

  •         Зразки робіт декоративно-ужиткового мистецтва (вишивка, кераміка, плетіння, розпис);
  •         Мультимедійна презентація (приклади сучасних робіт з використанням традиційних технік);
  •         Матеріали для практичної роботи (нитки, папір, тканина, фарби, природні матеріали тощо).

Тип уроку: Комбінований (теоретичний + практичний)


Структура уроку:

  1. Організаційний момент (2-3 хв)
  2. Актуалізація знань учнів (5 хв)
  3. Мотивація навчальної діяльності (5 хв)
  4. Вивчення нового матеріалу (15-20 хв)
  5. Практична робота (15-20 хв)
  6. Підсумок уроку та рефлексія (5-7 хв)
  7. Домашнє завдання (2-3 хв)

Хід уроку:

1. Організаційний момент

  •         Привітання учнів, перевірка готовності до уроку, налаштування на роботу.

2. Актуалізація знань

Запитання для бесіди:

  •         Що таке декоративно-ужиткове мистецтво?
  •         Які види ДУМ ви знаєте (вишивка, розпис, ліплення тощо)?
  •         Чи знайомі ви з сучасними способами використання традиційних технік?

3. Мотивація навчальної діяльності

Учитель демонструє приклади робіт (у відео або на слайдах), де традиційні техніки поєднані з сучасними матеріалами та технологіями. Наприклад, використання вишивки в дизайні одягу або ліплення з полімерної глини для виготовлення прикрас.
Запитання для класу:

  •         Чому важливо зберігати та розвивати традиційні техніки в сучасному світі?

4. Вивчення нового матеріалу

Учитель пояснює:

  •         Основні види декоративно-ужиткового мистецтва (ткацтво, гончарство, вишивка, розпис, різьблення по дереву);
  •         Приклади сучасного використання традиційних технік (екоприкраси, сучасний розпис тканини, предмети інтер’єру);
  •         Сучасні технології та матеріали (полімерна глина, 3D-друк, цифровий дизайн у розписі).
    Ключова думка уроку: Поєднання традицій та інновацій дає нове життя мистецтву та сприяє його популяризації.

5. Практична робота

Завдання: Учні створюють невеликий виріб або ескіз, застосовуючи поєднання традиційної техніки та сучасних матеріалів.
Приклади:

  •         Листівка з елементами аплікації та розпису;
  •         Браслет із ниток із декоративними підвісками;
  •         Декоративна підставка, оформлена природними матеріалами.

Учитель допомагає учням під час виконання завдання та проводить індивідуальні консультації.


6. Підсумок уроку та рефлексія

  •         Запитання для рефлексії:
    •         Що нового ви дізналися на уроці?
    •         Чи було складно поєднувати різні техніки та матеріали?
    •         Як, на вашу думку, можна використовувати традиційні техніки у повсякденному житті?

Учитель підсумовує: Декоративно-ужиткове мистецтво – це не лише збереження традицій, а й можливість для творчого самовираження у сучасному світі.


7. Домашнє завдання

  •         Знайти вдома або в інтернеті приклади сучасного використання традиційних технік та підготувати коротку розповідь.
  •         За бажанням: створити виріб або ескіз на вибрану тему та принести на наступний урок.

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
13 жовтня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку