Тема: Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва
Мета уроку:
-
Навчальна: Ознайомити учнів із видами декоративно-ужиткового мистецтва (ДУМ) та сучасними підходами до його розвитку.
-
Розвивальна: Розвивати в учнів творче мислення, уяву та дизайнерські здібності.
-
Виховна: Виховувати повагу до культурних традицій та формувати естетичний смак.
Обладнання та матеріали:
-
Зразки робіт декоративно-ужиткового мистецтва (вишивка, кераміка, плетіння, розпис);
-
Мультимедійна презентація (приклади сучасних робіт з використанням традиційних технік);
-
Матеріали для практичної роботи (нитки, папір, тканина, фарби, природні матеріали тощо).
Тип уроку: Комбінований (теоретичний + практичний)
Структура уроку:
-
Організаційний момент (2-3 хв)
-
Актуалізація знань учнів (5 хв)
-
Мотивація навчальної діяльності (5 хв)
-
Вивчення нового матеріалу (15-20 хв)
-
Практична робота (15-20 хв)
-
Підсумок уроку та рефлексія (5-7 хв)
-
Домашнє завдання (2-3 хв)
Хід уроку:
1. Організаційний момент
-
Привітання учнів, перевірка готовності до уроку, налаштування на роботу.
2. Актуалізація знань
Запитання для бесіди:
-
Що таке декоративно-ужиткове мистецтво?
-
Які види ДУМ ви знаєте (вишивка, розпис, ліплення тощо)?
-
Чи знайомі ви з сучасними способами використання традиційних технік?
3. Мотивація навчальної діяльності
Учитель демонструє приклади робіт (у відео або на слайдах), де традиційні техніки поєднані з сучасними матеріалами та технологіями. Наприклад, використання вишивки в дизайні одягу або ліплення з полімерної глини для виготовлення прикрас.
Запитання для класу:
-
Чому важливо зберігати та розвивати традиційні техніки в сучасному світі?
4. Вивчення нового матеріалу
Учитель пояснює:
-
Основні види декоративно-ужиткового мистецтва (ткацтво, гончарство, вишивка, розпис, різьблення по дереву);
-
Приклади сучасного використання традиційних технік (екоприкраси, сучасний розпис тканини, предмети інтер’єру);
-
Сучасні технології та матеріали (полімерна глина, 3D-друк, цифровий дизайн у розписі).
Ключова думка уроку: Поєднання традицій та інновацій дає нове життя мистецтву та сприяє його популяризації.
5. Практична робота
Завдання: Учні створюють невеликий виріб або ескіз, застосовуючи поєднання традиційної техніки та сучасних матеріалів.
Приклади:
-
Листівка з елементами аплікації та розпису;
-
Браслет із ниток із декоративними підвісками;
-
Декоративна підставка, оформлена природними матеріалами.
Учитель допомагає учням під час виконання завдання та проводить індивідуальні консультації.
6. Підсумок уроку та рефлексія
-
Запитання для рефлексії:
-
Що нового ви дізналися на уроці?
-
Чи було складно поєднувати різні техніки та матеріали?
-
Як, на вашу думку, можна використовувати традиційні техніки у повсякденному житті?
Учитель підсумовує: Декоративно-ужиткове мистецтво – це не лише збереження традицій, а й можливість для творчого самовираження у сучасному світі.
7. Домашнє завдання
-
Знайти вдома або в інтернеті приклади сучасного використання традиційних технік та підготувати коротку розповідь.
-
За бажанням: створити виріб або ескіз на вибрану тему та принести на наступний урок.