Тренінг "Батьківська школа"

Про матеріал
Тренінг містить в собі спільну роботу школи - дітей - батьків, для допомоги батькам і дітям налагодити дружні стосунки у родині, працювати як команда, спільно вирішувати проблеми, приймати рішення. Адже тісна спрівпраця батьків та школи допоможе у вихованні та становленні впевненої у собі особистості.
Перегляд файлу

 

 

 

ТРЕНІНГ:

( тренінг проведений спільно з батьками та дітьми)

  

 

 

Підготувала: Зайченко Тетяна Миколаївна, класний керівник 5 класу Никонівської гімназії

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: підвести підлітків до розуміння цінності, неповторності та унікальності життя кожної людини,  зміцнити зв'язок «дитина – батьки – сім’я»,  допомогти батькам пояснити дітям поняттю «сім’я», обговорити з батьками проблемний вік підлітка.

       Задачі тренінгу:

- звернути увагу на позитивне значення сім’ї в житті кожної людини (любов, турбота, допомога, оберіг, порада, тепло);

- надати інформацію учням про фізичний розвиток підлітків;

- акцентувати увагу учасників тренінгу на сімейних цінностях.

( в тренінгу приймають участь діти і батьки разом, всі члени однієї сім’ї працюють злагоджено як одне ціле, допомагаючи один одному, слова «батьки», «діти» в ході тренінгу заміняються словом «учасники»)

 

СТРУКТУРА ТРЕНІНГУ

№ з\п

Вид роботи

Ресурсне забезпечення

Орієнтована тривалість

1.

„Моє улюблене ім’я” (або „Ім’я, яке мені найбільш 

подобається”)

Аркуші паперу (за кількістю учасників), бейджики, маркери, ручки

15 хв.

 

2.

„Мої очікування від тренінгу”

 

 

12-13 хв.

3.

«Це чудово!»

 

5 хв.

4.

Інформаційна частина: „Сім’я, її роль у житті людини”

 

2-3 хв.

5.

Гра-рухавка

 

5 хв.

6.

Родинний альбом:

  •       „Звичайний день сім’ї”;
  •       „Улюблені заняття кожного з родини”;
  •       „Родина на відпочинку”;
  •       „Герб сім’ї”.

 

Обговорення

Чотири аркуші паперу формату А4 (на кожного учасника), фломастери, олівці

25 хв.

 

 

 

 

 

 

 

20 хв.

7.

Коли близькі поряд.

 

Обговорення

 

20 хв.

 

15 хв.

 

Перерва на каву

 

30 хв.

8.

„Сонячний зайчик мого дитинства.

Обговорення

 

15 хв.

 

10 хв.

9.

Я в 30 років.

 

 

 

Обговорення

По 1 аркушу ватману на кожного учасника, старі журнали, ножиці, клей, фломастери

20 хв.

 

 

 

15 хв.

 

Підсумки

 

10 хв.

 

Знайомство.

Мета:ознайомити учасників/учасниць з метою та завданнями тренінгу, надати інформацію про принципи проведення тренінгу.

Техніка проведення: міні-лекція.

 Правила, яких потрібно притримуватись під час тренінгу.

 

  •           Добровільність (добровільна активність, право промовчати)
  •           Гендерна рівність
  •           Позитивність
  •           Толерантність
  •           Лаконічність
  •           Доброзичливість
  •           Правило “Stop”
  •           Конфіденційність
  •           Правило піднятої руки
  •           Пунктуальність.

 

1. Моє улюблене ім’я

Мета: створення емоційно сприятливого клімату у групі.

Техніка проведення: робота в колі.

Необхідні матеріали: особисті картки (бейджики - за кількістю учасників/учасниць), маркери, ручки.

Хід гри: кожен з учасників/учасниць називає своє ім’я, а всі інші пропонують різні варіанти імені, в тому числі ласкаво–зменшувальні. Потім кожен з учасників/учасниць обирає серед запропонованих варіантів той, який йому подобається найбільше, і позначає обране ім’я на особистій картці. Так діють всі учасники/учасниці тренінгу, в тому числі і тренер./тренерка.

 

Тренер/тренерка:

- Які гарні у нас імена! Хто подарував нам ці імена разом з таким прекрасним і непростим світом? Хто сприймає і любить нас з усіма нашими вадами та помилками? Хто береже нас, часто навіть непомітно для нас самих? Хто допомагає нам пережити образи і несправедливість (розбите коліно, погану оцінку) і вірити в добро і щастя? Хто радіє нашим маленьким та великим перемогам? Хто допомагає нам зрозуміти сенс життя.? Це наші тато та мама, бабуся та дідусь, братик і сестричка, це - наша сім’я. Приємно бачити на нашому занятті батьків, які хоч і заклопотані своїми домашніми справами, все-таки знайшли час прийти сюди підтримати дитину і допомогти їй створити майбутню модель сім’ї.  

 

 

  1. Мої очікування від тренінгу.

Мета: допомогти учасникам/учасницям  налаштуватися на роботу в тренінговій групі, сприяти створенню дружньої атмосфери, конкретизувати мету відвідування тренінгу .

Техніка проведення: робота в колі.

Учасникам/учасницям пропонується стисло (не більш, чим за одну хвилину) розповісти про себе все те, що вони вважають необхідним; в тому числі назвати причини, з яких вони вирішили взяти участь у роботі тренінгу; проговорити очікування від тренінгу.

 

  1. Це чудово!

Мета:  сприяти створенню дружньої атмосфери тренінгу.

Техніка проведення: робота в колі.

Учасники тренінгу стають у коло, кожен розповідає, що йому найбільше подобається робити. Після чого усі присутні плескають у долоні, промовляючи:  «Це чудово!».

 

4. Сім’я, її роль в житті людини .

В філософській літературі так говориться про сім’ю: “Сім’я - це найважливіша форма організації особистого побуту, яка заснована на шлюбі та родинних відносинах, тобто на багатосторонніх стосунках між чоловіком та жінкою, батьками та дітьми, братами і сестрами та іншими родичами, які живуть разом і ведуть спільне господарство.

Соціальна роль сім’ї визначається її безпосередньою участю у відтворенні самої людини і в продовженні людського роду”.

В сім’ї відбувається становлення людини. На очах, при підтримці і турботі близьких ми вчимося ходити та розмовляти, потім писати та читати, робити вибір і приймати рішення.

В сім’ї формується наш перший життєвий досвід.

З сім’ї ми виносимо вміння бути наполегливими і мрійливими.

Сім’я – це не група однофамільців перед телевізором.

Сім’я – це щирі почуття, глибока довіра, постійна підтримка, взаємне задоволення, зрозумілі зітхання, пролиті разом сльози, розділені печалі, спільні радощі. Щоб життя було не таким складним, скрізь і поряд з нами наші рідні.

 

  1. Гра - рухавка

Мета: сприяти створенню дружньої та доброзичливої атмосфери, зняти емоційну та фізичну напругу.

Необхідні матеріали: картки з назвами транспортних засобів (наприклад: повітряна куля, літак, яхта).

Хід вправи: тренер/тренерка об’єднує учасників/учасниць в три групи, кожній з яких пропонується витягти картку з назвою транспортного засобу, не оголошуючи його. Групи мають за 3-4 хвилини придумати та по черзі продемонструвати  його (за допомогою рухів). Всі інші вгадують, який транспортний засіб демонструється.

 

  1. Родинний альбом.

Мета: звернути увагу підлітків на позитивну роль сім’ї в їхньому житті, заручившись допомогою батьків.

Техніка проведення: робота в колі сім’ї.

Необхідні матеріали: аркуші паперу формату А-4, фломастери, олівці (за кількістю учасників).

Хід вправи: всім учасникам/учасницям тренінгу пропонується намалювати малюнки по заданих темах для створення родинного альбому, теми малюнків записані на аркушах паперу, які роздаються всім учасникам/учасницям ( діти малюють, а батьки повинні здогадатись за назвою теми, що намалювали діти).

Теми малюнків: „Звичайний день сім’ї”, „Улюблені заняття кожного з родини”, „Сім’я на відпочинку”, „Герб сім’ї”.

 

 

Обговорення:

Кожен учасник/учасниця презентує свій альбом, проговорює, що є для нього/неї сім’я.

 

  1. Коли близькі поряд.

Мета: допомогти відчути, що саме сім’я в житті людини є оберегом, опорою і підтримкою.

Техніка проведення: робота в колі.

Хід вправи: кожен учасник/ учасниця тренінгу згадує і розповідає випадки з свого життя або з життя своєї родини, коли проблеми вирішувалися перш за все завдяки допомозі членів сім’ї або інших родичів.

 

Обговорення:

Кожен учасник/учасниця проговорює, які почуття з’явились у нього/неї під час виконання вправи по відношенню до своєї сім’ї та конкретно до тих рідних, про яких вони згадували у своїх розповідях.

 

Перерва на каву.

 

  1. Сонячний зайчик мого дитинства.

Мета: допомогти відчути гармонію стосунків, яка об’єднує людей у сім’ю.

 Техніка проведення: робота в колі.

Хід вправи: кожен учасник/ учасниця розповідає про щасливий епізод свого дитинства, пов’язаний тим чи іншим чином з членами сім’ї.

 

Обговорення:

- Які почуття цей епізод викликав у вас?

- Які слова подяки хотілось би сказати своїм рідним?

- Що б ви сказали самому собі - маленькому?

 

  1. Я в 30 років.

Мета вправи: викликати теплі, добрі емоції по відношенню до сім’ї, сприяти формуванню відповідального ставлення до неї.

Техніка проведення: індивідуальна робота батьків та дітей.

Необхідні матеріали:  аркуші паперу, клей і ножиці (все бажано мати за кількістю учасників), старі ілюстровані журнали, маркери.

Хід вправи: учасникам/учасницям пропонується довільно вибрати один або декілька журналів, з яких вони мають вибрати і вирізати фотографії, малюнки, фрагменти тексту, що відображають в тій чи іншій мірі їх уявлення про майбутню сім’ю на віковому етапі 30 років. Вирізані малюнки та фотографії наклеюються на великий аркуш паперу і супроводжуються відповідними підписами. Наприклад: „Мій дім”, „Мій чоловік (дружина)”, „Моя робота”, „Мої діти”, „Моя вечірня сукня (костюм)” тощо.

Учасники-батьки в свою чергу малюють своє бачення дитини у 30 років.

 

Обговорення:

Кожен учасник/учасниця презентує свою роботу і розповідає, які думки і почуття виникали у них під час виконання цієї вправи. Порівняння робіт.

 

Підсумок підводить тренер:

Кожен з нас унікальний і неповторний, а всі ми разом  створюємо гармонію і цілісність світу. Ця цілісність відтворюється в кожному новому поколінні. Подібно тому, як в світі рослин дерева змінюють дерева, так і в світі людей одне покоління приходить на зміну іншому: вчора цілісність і гармонія світу трималась на ваших дідусях та бабусях, сьогодні вона тримається  на ваших батьках, а не в такому вже і далекому майбутньому створювати цілісність світу будете ви. Після вас прийдуть ваші діти, потім діти ваших дітей... життя триває… хай це життя буде наповнене яскравими барвами цих світлин. (всім учасникам-батькам  діти дарують сімейне фото, у власноруч виготовленій рамочці), а для ваших діток хай буде не менш солодше життя ніж цей сюрприз( батьки дають дітям солодощі).

        

 

doc
Додано
11 березня 2023
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку