Тренінг для 6-7 класів. "Дружний клас"

Про матеріал
Тренінг для 6-7 класів "Дружній клас". Допомога для класних керівників. Виховна година для навчання учнів злагодженості та взаємодії.
Перегляд файлу

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Тренінг 1. Дружний клас

imageЗ’ясувати, як допомагають у роботі злагодженість та взаємодія, вчити створювати спільний проект, виховувати взаємоповагу, взаємодопомо-

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

 називають ознаки справжнього друга;  дають визначення поняття «взаємодія»;  пояснюють, до чого веде незлагодженість у роботі;  демонструють, як допомагають у роботі злагодженість та взаємодія.

Обладнання і матеріали

 Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

 Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

 Ватман, на якому написано: «Наш 3-й клас».

 Що підготувати заздалегідь

 Роздрукувати роздавальні матеріали для учнів і додатки для вчителя.

 Перевірити презентацію до теми «Дружний клас».

Орієнтовний план уроку

Стартове завдання

 

5         хв

Бесіда «Вчимося діяти разом»

 

5         хв

Руханка

 

2         хв

Перегляд та обговорення відео

 

8         хв

Вправа  «Робота в команді»

 

15       хв

Підсумкові завдання

 

5         хв

 

Усього            тривалість

40       хв


Стартові завдання (вступ до теми про знайомство)

1.      Зворотний зв’язок із минулим заняттям: «Про що ми говорили на минулому уроці?» Вислухайте відповіді дітей, підсумуйте: «Минулий урок був присвячений ознайомленню з програмою "Вчимося жити разом". Ми розробляли правила, які допоможуть нам працювати, і більше дізнавалися одне про одного».

2.      Оголосіть тему уроку: «Сьогодні ми продовжимо говорити про те, як діяти разом, допомагати одне одному, як здружити наш клас».

3.      Запропонуйте дітям прочитати вірш «Гойдалка на двох» (Завдання 1 у Роздавальних матеріалах для учнів). Поясніть значення слів «запеклий жаднюга» — той, хто завжди з усіма жадібний, невиправний жаднюга.

image

Запитання для обговорення:

• Чому не можна бути жаднюгою на гойдалці? (Бо самому неможливо покататися; вдвох цікавіше і веселіше гратися.)

4.      Знайомство. Запропонуйте дітям по черзі назвати своє ім’я та розповісти,

image
в які ігри їм подобається грати разом з іншими дітьми (хованки, бадмінтон, теніс, футбол тощо).

imageЯкщо у класі надто багато учнів або у вас не вистачає часу,  виконайте цю вправу в парах.

5.      Вправа «Справжній друг» (якщо є час)

Зачитуйте твердження, якщо учні згодні з ним, то плескають у долоні, якщо ні – тупотять ногами.

         Справжній друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.

         Справжній друг – це той, хто нікому не розповість про секрети свого друга.

         Справжній друг радіє, коли товариш отримав погану оцінку.

         Справжній друг – завжди намагається захистити від образ.

         Справжній друг насміхається, коли в його товариша щось не виходить.

         Справжній друг – це той, хто не шкодує для друга нічого з того, що має.

Підсумуйте: «Молодці! Ви добре знаєте, що означає бути справжнім другом».

Бесіда «Вчимося діяти разом» (дати визначення поняття «взаємодія»)

Слово вчителя: «Щодня ти приходиш до школи і спілкуєшся зі своїми однокласниками».

Запитайте учнів: «Які роботи в класі ви виконуєте разом? (Чергування, збір макулатури, підготовка до виступу.) Що потрібно для того, аби робота була успішною?» (Діяти разом.) Підсумуйте: «Взаємодія – це коли ви щось робите разом і допомагаєте один одному».

Примітка: намалюйте схему на дошці (або напишіть слова на картках і прикріплюйте їх на дошку в ході бесіди). imageВзаємодія

Запропонуйте учням виконати Завдання 4 у Роздавальних матеріалах для учнів і прочитати слова, які починаються з частини «взаємо-» (якщо дітям складно виконуватити це завдання самостійно, то підкажіть їм, щоб рахували букви).

Примітка: Якщо дітям складно писати на колінах, то намалюйте кросворд на дошці.

Охочі по черзі можуть дописати букви.

image

Руханка «Усі – дехто – один – ніхто»

(розім'ятися, потренувати увагу)

Слово вчителя: «Встаньте ті, в кого карі очі». Учні з карими очима мають встати, а потім знову сісти на місце. Продовжте: «Встаньте ті, хто вранці прокинувся у доброму настрої»; «Встаньте ті, в кого є друзі»; «Встаньте ті, хто любить кавун»; «Встаньте ті, хто йде до школи з однокласниками»; «Встаньте ті, хто полюбляє мультики»; «Встаньте ті, хто бачив кенгуру»; «Встаньте ті, хто говорить китайською» тощо.

Примітка: спираючись на знання свого класу, постарайтеся назвати те, що стосується всіх учнів, кількох учнів, лише одного учня або жодного з класу.

Підсумуйте: «Отже, за допомогою цієї вправи ми дізналися, що між нами є багато спільного».

Перегляд та обговорення мультфільму (продемонструвати,  як допомагають дружба і злагодженість у роботі)

1. Перегляньте відео «Ріпка» (4:48 хв). Якщо учні вже переглядали його або читали казку – перейдіть до обговорення.

image

 http://autta.org.ua/ua/materials/material/

R-pka/

Запитання для обговорення:

         Хто посадив ріпку?

         Хто допомагав її витягнути?

         Що було головною умовою успіху?

         Чи трапляються подібні ситуації у вашому класі? Наведіть приклади таких ситуацій.

         Як ви розумієте вислів: «Один за всіх і всі за одного»?

2. Перегляньте відео «Лебідь, Щука і Рак» (1:30 хв)

image

 http://autta.org.ua/ua/materials/material/ Lebed--Rak-i-SHCHuka/

Запитання для обговорення: • Що хотіли зробити Лебідь, Щука і Рак?

         Куди кожен з них тягнув віз?

         Чи трапляються подібні ситуації у вашому класі?

         Як їх ліпше вирішувати: кричати, сперечатися, наполягати на своєму чи радитися, домовлятися і діяти разом?

image
Примітка. Напишіть на дошці схему (або напишіть слова на картках і прикріпіть на дошці).

Взаємодія      +          злагодженість           =          успіх

Підсумуйте: «Висновок: взаємодія і злагодженість – запорука успіху».

Вправа «Робота в команді»

(кооперація, творча взаємодія)

1.      Об’єднайте учнів у три групи («художники», «письменники», «юристи»). Для цього роздрукуйте картки (Додаток 1.1) і виріжте потрібну кількість їх. Покладіть картки в коробку і запропонуйте дітям витягнути папірець. Для економії часу можна заздалегідь прикріпити картинки на спинки стільців учнів.

2.      Розподіліть завдання між групами та роздайте Додаток 1.2:

         «художники» мають створити емблему класу; «письменники» придумати гасло  класу; «юристи» скласти правила класу, за зразком Додатку 1.2.

         Роздайте учням аркуші паперу формату А3  і дайте час на підготовку.

4.      Запросіть групи продемонструвати результати своєї роботи.

5.      Оформте плакат з емблемою, гаслом та правилами і прикріпіть його на видноті.

Запитання для обговорення:

         Як ви гадаєте, яких правил вам буде дотримуватися легше?

         А яких правил дотримуватися складніше?

         За короткий час нам вдалося створити чудовий плакат. Як ви гадаєте, чому?

Підсумуйте: «Коли всі дружно працюють, результат набагато кращий».

Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)

1. Зачитайте висновки:

         Взаємодіяти – це щось робити разом і допомагати одне одному.

         Взаємодія і злагодженість – запорука успіху.

         У дружному класі вчитися легше і приємніше.

2. Домашнє завдання (виконується за бажанням дітей)

         Завдання 5 у Роздавальних матеріалах для учнів.

         Попросіть учнів принести на наступний урок світлини своєї родини.

3. Вправа «Відкритий мікрофон». Запропонуйте учням по черзі сказати, що їм найбільше сподобалося чи не сподобалося на цьому уроці.

imageЯкщо у класі надто багато учнів або у вас не вистачає часу, виконайте цю вправу в парах.

image

5. Запропонуйте дітям стати в коло, взятись за руки і разом сказати: «Ми — дружний клас, ми — молодці!»

image
Додаток 1.1

image


image
Додаток 1.2

image

pdf
Додав(-ла)
Кошова Яна
Додано
4 грудня
Переглядів
4
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку